View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
7% |
[ 5 ] |
Reitan |
|
4% |
[ 3 ] |
Tettey |
|
30% |
[ 21 ] |
Hovland |
|
0% |
[ 0 ] |
Andersson |
|
1% |
[ 1 ] |
Zachariassen |
|
0% |
[ 0 ] |
Hoff |
|
0% |
[ 0 ] |
Holse |
|
4% |
[ 3 ] |
Islamovic |
|
19% |
[ 13 ] |
Wiedesheim-Paul |
|
7% |
[ 5 ] |
Tagseth |
|
25% |
[ 17 ] |
|
Total Votes : 68 |
|
Author |
Message |
media Veteran
|
Posted: 10.07.2021 23:14 Post subject: |
|
|
Senador: når laget ikke funker og ting går imot så er det siste som trengs en som bare fyller på med dritt og skitt. Tror du rett og slett skremmer bort folk fra nær sagt alle tråder. Ingen som liker å drukne seg i elendighet. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 10.07.2021 23:18 Post subject: |
|
|
Om man ikke tåler negativitet så er ikke hans problem, han setter fingeren på problemene. |
|
Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 10.07.2021 23:22 Post subject: |
|
|
Nå har jo klubben vært elendig i mange herrens år.
De fleste har holdt seg positiv og støttende med tro om at det ordner seg.
Nå fortjener ikke klubben mer enn dritt, har faen ikke prestert på ett eneste område inne på- eller utenfor brakka, sett bort i fra Ajax kampene.
Nå er Senador sett på som noe for seg selv her på forumet, men man trenger alle typer personer.
Både de som kan sette lys på det positive og de som kan påpeke det de mener er negativt. Og Senador har rett i mye av det han sier 
Last edited by Trolljkar on 10.07.2021 23:24; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 10.07.2021 23:22 Post subject: |
|
|
Problemene er lokalisert og påpekt for lenge siden. Det trengs ikke gjentas til det kjedsommelige. De færreste er så tungnemme at det er behov for det. |
|
Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 10.07.2021 23:26 Post subject: |
|
|
RS wrote: | Problemene er lokalisert og påpekt for lenge siden. Det trengs ikke gjentas til det kjedsommelige. De færreste er så tungnemme at det er behov for det. |
Når problemene ikke har blitt fikset på 5år+, så må man tydeligvis det.
Men at det hjelper å gjøre det her tviler jeg på. Heng opp bannere på brakka isteden. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 10.07.2021 23:30 Post subject: |
|
|
RS wrote: | Problemene er lokalisert og påpekt for lenge siden. Det trengs ikke gjentas til det kjedsommelige. De færreste er så tungnemme at det er behov for det. |
Nei, i 2015/2016 var det klar oppfatning at Kåre var en kjempe god trener og at noen annen mening var altfor negativt. Vi ser jo nå hvor vi er. Ikke endret utvikling. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 10.07.2021 23:34 Post subject: |
|
|
Ja vel. Da sier vi det sånn. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.07.2021 00:41 Post subject: |
|
|
Driblevækk wrote: | Sløvsekken wrote: | Hovland - Ikke god nok
Eyolfsson - Ikke god nok
Hoff - Ikke god nok
Konradsen - Ikke god nok
RWP - Ikke god nok
Islamovic - Ikke god nok
Andersson - Ikke god nok
Reitan - Ikke god nok
Augustinsson - Vandrende skade
Vecchia - Helland MK2
Molins - Gammel og tåler ikke kampbelastning
Skjelbred - Gammel og tåler ikke kampbelastning
Tettey - Kan ikke spille på plast
Serbecic - Prater tydeligvis ikke med folk
Lykke til neste trener. Du har en alvorlig jobb foran deg. |
Greit oppsummert det. Pinligste laget i Eliteserien er vi, selvom vi ikke ligger nederst |
Helt feil. De fleste av disse spillerne er gode nok. Trenger bare en trener som får dem til å fungere som et lag. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 11.07.2021 01:36 Post subject: |
|
|
I dag så det ut som om vi var bortelaget og prøvde å forsvare oss i 45 minutter for å berge et poeng.
Det synes jeg er trist og det gjør vondt. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 11.07.2021 01:37 Post subject: |
|
|
senador wrote: | [Løsningene mine... |
Hahaha Dine løsninger.
Ja, du sitter og gnelder på rbkweb. Har gjort det sammenhengende siden 2005. Hva tror du at du ser som ingen andre begriper? At RBK fremstår svakt spillemessig, og har gjort det i flere år? WOW, du er et geni! Man blir lei, drit lei, av disse evinnelige oppkastene dine. Igjen og igjen og igjen. Mange ganger daglig. Du vet disse svarte små posene som man plukker opp hundebæsj med? Dine innlegg fremstår som poser med dritt. Hverken mer eller mindre. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 11.07.2021 04:21 Post subject: |
|
|
rail wrote: | senador wrote: | [Løsningene mine... |
Hahaha Dine løsninger.
Ja, du sitter og gnelder på rbkweb. Har gjort det sammenhengende siden 2005. Hva tror du at du ser som ingen andre begriper? At RBK fremstår svakt spillemessig, og har gjort det i flere år? WOW, du er et geni! Man blir lei, drit lei, av disse evinnelige oppkastene dine. Igjen og igjen og igjen. Mange ganger daglig. Du vet disse svarte små posene som man plukker opp hundebæsj med? Dine innlegg fremstår som poser med dritt. Hverken mer eller mindre. |
De som har et snev av fornuft har jo lansert de samme løsningene som jeg har skissert, men skjønner jo at det er vanskelig å innse realiteten når man er totalt nedsnødd i en antikritisk kjærlighet til klubben.
La oss ta et eksempel: Det er jo ikke akkurat slik at man trenger å være en rakettforsker for å forstå at toppidrett og infrastruktur må være på plass i en fotballklubb for å bære best mulig.
Du får fortsette å fokusere på at mine innlegg er bæsj mens klubben blir mer og mer akterutseilt. Kanskje du innser dette når klubben er i alvorlig pengemangel? Det vil ikke være lenge til det når klubben spiller som de gjør i dag. Ingen gidder å se på dette eller betale for det. Det var igjen piping på Lerkendal og det må vel si deg noe kanskje ? |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 11.07.2021 08:38 Post subject: |
|
|
Enig PerO! Ganske sikker på at de fleste trenerne i landet hadde ønsket seg denne troppen fremfor den de har til rådighet i egen klubb. Det ser man jo bare på Valsvik. Nærmest tatt i mot i Drammen som rene Messias. Bare på stopperplass ville Even, Holmar og Besim vært fast hos alle andre lag enn Molde og Glimt. |
|
Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 11.07.2021 09:59 Post subject: |
|
|
Problemet Senador, er at du tror du presenterer løsninger. Men dine bidrag er bare selvfølgeligheter uten innhold. Det at toppidrett og infrastruktur må være på plass er er en selvfølgelighet og å gnåle om det bidrar med ingenting.
Å sparke folk og gi organisasjonen en hestekur er heller ingen løsning. De som ikke bare kan sitte på nettet og klage over alt som ikke fungerer må si _hvordan_ noe skal virke og hvordan noe skal bygges. Å rive er den enkleste ting i verden, men en toppidrettsklubb får du ved å bygge kultur og prestasjonsgrupper.
Til du omskriver med "to-do" er den evinnelige klagingen særdeles lite hjelpsom. Alle ser at ting ikke funker, men de fleste forstår at det å brenne organisasjonen ned til grunnen bare gir en ruinert organisasjon. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.07.2021 10:32 Post subject: |
|
|
Noen som kjenner seg igjen?
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 11.07.2021 10:57 Post subject: |
|
|
Jeg trodde seriøst at RBK web skulle være et sted for oss som er glad i RBK.
Men sånn ting ser ut, er dette mer og mer et sted hvor det kun spres hat, negativitet og slenges dritt. Til og med imellom skribentene her inne.
På så godt som ALLE tråder man leser når
man går inn på RBK-web, så er 9 av 10 innlegg bare negative. Folk kommer med konstant med mer eller mindre sure oppgulp, hån og kritikk av andre web-brukere, rbk’s ledelse, spillere, trenere, styre, og alt annet som har med RBK som klubb å gjøre. Det finnes knapt noe positivitet å spore noen plass.
Slik RBK-web har utviklet seg, er dette faktisk ikke noe trivelig sted å være bruker av lengre. Så jeg vurderer trett og slett om jeg skal avslutte min brukerprofil her. Og rent personlig, så tror jeg seriøst at om denne usunne tonen på forumet fortsetter, kommer flere enn meg til å hoppe av.
Hvem gidder å bruke dagen til konstant få gørr og dritt slengt i trynet tvert man åpner en tråd. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.07.2021 11:17 Post subject: |
|
|
Det er jo ikke så mye positivt å skrive om for tida da, så hvis vi tar vekk diskusjonen rundt emnene folk mener er for dårlig så blir det fort fint lite å skrive om.
Ingen spennende overganger.
Ingen ungutter som har veldig positiv utvikling.
Ingen resultater vi kan rope hurra for.
Ingen spillestil som begeistrer, eller særlig mye annet enn ett og annet angrepet som det lukter RBK av.
Vi har jo snakket om profesjonaliseringa av klubben og Hareide har fått skryt for å røske opp i rotet, men det tar jo uansett ikke vekk faktumet at resultatene ikke akkurat er noe å feire for tiden.
Det var morro at andrelaget slo Levanger, og det er stort sett det eneste jeg kommer på de siste ukene som har gjort meg glad. Selvfølgelig var jeg glad for tre poeng mot KBK også men jeg klarer ikke å omfavne måten det skjer på.
Når klubben fremstår som Vinglepetter så blir man jo frustrert, og nå har det innhentet de fleste av oss, desverre.
Men når det er sagt, begynner jo ting å se litt mere positivt ut så sklal du se at ting snur på forumet også!
Det som skrives gjennspeiler jo stort sett følelsene blandt supporterne.
Hang in there JB  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Blodstrupmoen Veteran
|
Posted: 11.07.2021 11:20 Post subject: |
|
|
JB wrote: | Jeg trodde seriøst at RBK web skulle være et sted for oss som er glad i RBK.
Men sånn ting ser ut, er dette mer og mer et sted hvor det kun spres hat, negativitet og slenges dritt. Til og med imellom skribentene her inne.
På så godt som ALLE tråder man leser når
man går inn på RBK-web, så er 9 av 10 innlegg bare negative. Folk kommer med konstant med mer eller mindre sure oppgulp, hån og kritikk av andre web-brukere, rbk’s ledelse, spillere, trenere, styre, og alt annet som har med RBK som klubb å gjøre. Det finnes knapt noe positivitet å spore noen plass.
Slik RBK-web har utviklet seg, er dette faktisk ikke noe trivelig sted å være bruker av lengre. Så jeg vurderer trett og slett om jeg skal avslutte min brukerprofil her. Og rent personlig, så tror jeg seriøst at om denne usunne tonen på forumet fortsetter, kommer flere enn meg til å hoppe av.
Hvem gidder å bruke dagen til konstant få gørr og dritt slengt i trynet tvert man åpner en tråd. |
Er dessverre et symptom på en gammel storhet i forfall, går man på Arsenal sin reddit er det samme stemning. Bare fullstendig uten hemninger.
DÃ¥rlige tider skaper ekstreme meninger i alle deler av samfunnet.
Men det betyr ikke at man ikke skal prøve å være unntaket, så du har helt rett. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 11.07.2021 11:49 Post subject: |
|
|
RUSK hjelper litt JB, men enig, det er lite gøy å lese forumet om dagen. I det minste kan man da slippe enkeltbrukere fullstendig.
Savner 3 siders artiklene fra GISP med masse data og innsiktsfulle analyser fra mange andre. I dag er det som regel bare oppgulp overalt. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 11.07.2021 11:57 Post subject: |
|
|
frank wrote: | Problemet Senador, er at du tror du presenterer løsninger. Men dine bidrag er bare selvfølgeligheter uten innhold. Det at toppidrett og infrastruktur må være på plass er er en selvfølgelighet og å gnåle om det bidrar med ingenting.
Å sparke folk og gi organisasjonen en hestekur er heller ingen løsning. De som ikke bare kan sitte på nettet og klage over alt som ikke fungerer må si _hvordan_ noe skal virke og hvordan noe skal bygges. Å rive er den enkleste ting i verden, men en toppidrettsklubb får du ved å bygge kultur og prestasjonsgrupper.
Til du omskriver med "to-do" er den evinnelige klagingen særdeles lite hjelpsom. Alle ser at ting ikke funker, men de fleste forstår at det å brenne organisasjonen ned til grunnen bare gir en ruinert organisasjon. |
Nå er det jo flere som kommer med de samme utsagnene, kanskje med litt annet fokus og noen uenigheter. Så det er flere du skal jakte på her hvis det er gjentagelser du er imot. Jeg har ikke tatt noen ære for noen løsninger her. Ja, det er selvfølgeligheter og nettopp derfor er det så veldig merkelig at ingen på Brakka har tatt tak i dette. Det har ikke skjedd en drit på flere år! Jeg har sagt det som 9/10 nå er enige i, men problemet er at folk flest har innsett problemene altfor seint. I rbk virker det ikke som folk har innsett dette enda.
Du har jo også tydeligvis misforstått meg. Jeg har aldri sagt at vi skal brenne ned organisasjonen, men gradvis endring må til og det må være fundamentale endringer. Det er jo den komplette galskap å tro at vi skal gjøre ting på samme måte fremover å tro at ting blir bedre. Det er mange her som tror at ting blir automatisk bedre bare man har tro og håp. Tro gjør man i kirken, her er det smarte løsninger og hard jobbing over tid som gir resultater! |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 11.07.2021 12:51 Post subject: |
|
|
PerO wrote: |
Helt feil. De fleste av disse spillerne er gode nok. Trenger bare en trener som får dem til å fungere som et lag. |
Riktig. Tidvis har samhandlingen fungert godt, da har det sprudlet. Men dessverre har vi sett det for lite. Som lag har vi fungert dårlig i lang tid. Jeg synes likevel at til tross for svake resultater at vi glimtvis har fått se god fotball. Kanskje er det usikkerhet og mangel på faste relasjoner som er noe av svaret? _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 11.07.2021 12:53 Post subject: |
|
|
Gradvis fundamentale endringer,smarte løsninger og hard jobbing over tid. Hva konkret betyr det Senador? |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 11.07.2021 13:03 Post subject: |
|
|
orkdal,n wrote: | Kanskje er det usikkerhet og mangel på faste relasjoner som er noe av svaret? |
Som jeg tenker at kommer som en konsekvens av at vi går inn i de fleste kamper, spesielt på bortebane, med en direkte feig og livredd innstilling til kampene. Livredde for å gjøre feil og livredde for å slippe inn mål. Det er som om man tror at hvis vi slipper inn et mål, så er hele kampen ødelagt. Stadig nye skader og at Åge konstant vingler med lagoppstillingen hjelper heller ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Pessimistus Junior
|
Posted: 11.07.2021 13:26 Post subject: |
|
|
Det aller første klubben RBK må gjøre er å finne ut av hvem som er sjefen. Per idag så er det småsjefer overalt som gjør litt som de selv ser som best uten at det er noen samlende plan bak det hele. Dette er ihvertfall slik det ser ut utenfra.
Vi må få inn en sjef, en som er fullt og helt sjef for det sportslige, en som står ansvarlig for alt sportslige, fra u-lag til a-lag. Det er nesten så vi må tilbake til start med et utvalg som skal skrive ned en sportsplan, for per nå virker det ikke som det finnes en plan, bortsett fra "tilbake til røttene og 4-3-3." En tallkombinasjon er svada vås og fullstendig intetsigende.
Mitt håp med Hareide var at han kunne være denne typen som nevnt over, men i utgangspunktet skal ikke denne personen være trener, da det er særdeles lite langsiktig. Ei heller skal kriteriet være "eks-rbk'er."
Styremessig bør det skje en utskiftning snarlig. Vi trenger folk som ikke er der for egen vinning (ref. Koteng). Hvem det skulle være aner jeg ikke, men det fins nok av folk i Trøndelag med enorm kunnskap med det å drifte store organisasjoner. I tillegg spes på med folk med erfaring innen toppidrett for å kvalitetssikre.
Har stor tro på at å skifte ut en til to personer i hele organisasjonen hadde vært et veldig stort vendepunkt. Koteng må ut. Den andre er Dorsin. Eller, Dorsin kan godt forbli, men han må være sjef, han må være den som er ansvarlig for alt det sportslige. Han skal ikke være løpegutt for den treneren som til enhver tid sitter. Han skal vøre ansvarlig for at den sittende trener følger de retningslinjer som er lagt, at vedkommende passer inn i de retningslinjene, og sørge for at betingelsene ligger til rette. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.07.2021 14:29 Post subject: |
|
|
Forferdelig andre omgang mot KBK, skulle ikke tro at RBK har best utholdenhet i ES…. Prosjekt Hareide fikk vi nok et svar på i går: mislykka!!! Noen som vet hvor mye publikum det var på kampen? Neppe ca 7000 personer….? |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.07.2021 18:54 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er ganske påfallende, dog forutsigbart, det som skjer etter byttene. Vi var riktignok i regresjon allerede, men når Tagseth og Holse tas ut, to spillere som er i stand til å vende av en spiller, holde ball og finne konstruktive løsninger, forsvinner så å si alt av angrepsspill. Heldigvis hadde vi, i motsetning til kampen mot Odd, RWP og Ceide på banen mot slutten slik at vi i det minste hadde illusjonen av en trussel slik at vi ikke var fullt så tannløse som i Skien, men det er ganske patetisk hvordan vi faller i kvalitet - igjen. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
|