View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ballbingen Veteran
|
Posted: 06.07.2021 13:09 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Rekdal ville vært et katastrofalt valg for RBK. Ikke nødvendigvis pga det sportslige, men han er en person som ikke står i veldig høy kurs hos den gjennomsnittlige Lerkendalbesøkende, og ville sannsynligvis frastøtet mange tilhengere. |
Det er jeg helt enig i - selv om jeg synes valget kunne vært spennende er det ingen tvil om at de fleste ville slitt med å akseptert dette, spesielt i lys av at de flestes tillit til styre og stell i klubben er tynnslitt... Men i praksis ville det betydd at laget måtte prestere nærmest fra start. Hadde det blitt en sportslig suksess så hadde det betydd like, da hadde nok historien vært glemt ganske kjapt. Hvis vi startet med dårlig spill og dårlig poengfangst, ville derimot sverdslipingen startet temmelig kjapt |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.07.2021 13:12 Post subject: |
|
|
Jeg får lyst til å slette brukerkontoen og aldri åpne denne siden igjen når jeg ser at folk i fullt alvor mener at Rekdal bør være aktuell. Kjip fyr som står for rævva fotball uten struktur på angrepsspillet. Helt oppriktig så fatter jeg ikke hvordan noen kan foreslå han i fullt alvor. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 06.07.2021 13:26 Post subject: |
|
|
Disse trådene her har vel alltid vært preget av diskusjoner om trenere som av ulike årsaker opplever suksess akkurat mens vi leter etter ny trener. Spillestil og vår plass i hierarkiet generelt blir plutselig ikke så viktig virker det som når folk foreslår Rekdal og Michelsen. Et par seire til Odd nå så dukker Jan Frode Nordnes sitt navn opp her også. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 06.07.2021 13:29 Post subject: |
|
|
Treneransettelser er bingo uansett hvordan du snur å vender på det. Godt mulig Reka hadde gjort en bedre jobb enn Knutsen selv om all logikk tilsier det motsatte. Så mange som virker som om de tror at det er bare å hoste opp den perfekte treneren for oss. Man må fine den man mest tro på også gå for det men det er aldri noen garanti for at det vil fungere. Håper inderlig på Knutsen da han er den jeg har desidert mest tro på på lang sikt. Ikke minst pga. hans tilsynelatende evne til å utvikle spillere. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 06.07.2021 13:38 Post subject: |
|
|
Nei, det er ikke bingo. Bingo hadde vært om vi hadde valgt fullstendig tilfeldig. Klubben har imidlertid valgt å gjøre det til noe som minner om bingo da vi ansatte Horneland. Hadde de foregående trenerne våre vært Peter Bosz, Pavel Vrba og Kasper Hjulmand hadde det ikke vært bingo, selv om de selvfølgelig kunne mislyktes. Ansetter vi Kjetil Knutsen er det en fullstendig logisk og på papiret god ansettelse selv om det ikke er noen garanti for suksess. Ansetter vi Rekdal eller Michelsen, da minner det mer om bingo. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 06.07.2021 13:50 Post subject: |
|
|
Bingo er det ikke, men ekstremt vanskelig ja. Jeg forventer at et styret setter seg inn i trenerne som skal ansettes. Det gjorde de ikke ved feks Horneland. De satt seg ikke ned å gikk gjennom analyser på hva Horneland har gjort, hvilken tilnærming har han etc. Tjenesteforsømmelse kalles det. Da blir det helt bingo. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 06.07.2021 13:58 Post subject: |
|
|
WT62 wrote: | Alle aktuelle norske trenere er godt skolerte og hardtarbeidende fyrer- de fleste her inne er rimelig skeptiske til NFF, men de har ett godt utdanningssystem. |
Jobber du i NFF? _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.07.2021 14:24 Post subject: |
|
|
NFF minner mer om et ekkokammer hvor alt er basert på Drillo-fotballen fra 90-tallet, med lite innovasjon og nytenking, og lite villighet til å innhente impulser utenifra.
De trenerne som faktisk gjør suksess i Eliteserien spiller ikke fotball på den måten. Det er noe av det mest positive i dagens fotball, at de største og beste lagene stort sett står for en veldig positiv og fremoverrettet fotball, både her hjemme og i Europa. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 06.07.2021 15:13 Post subject: |
|
|
Det viktigste med vår neste trener er ikke hva han heter eller hvilke klubber han har trent. Det viktigste er at denne treneren har et nettverk der han kan finne gode spillere, og evner å hente spillere og sette dem sammen til et lag som presterer. I tillegg bør han ha sin egen filosofi og taktikk, ikke kopiere det som var på 90-tallet!
Jeg er nok litt mer skeptisk til Knutsen, enn andre her på forumet. Det han hat fått til med Glimt, er fantastisk bra. Før det er det heller lite erfaring på topp nivå. Internasjonalt har mannen ingen erfaring i det hele!
Folk er, etter min oppfatning, for opptatt av formasjon og vår historie. Historien går vi ikke gjort noe med. Det er framtida det handler om.
Rekdal blir nevnt av noen. Liker ikke fyren, men er nok Norges beste kampleder! Kjedelig fotball? Vanskelig å si, da han ikke har trent noe typisk topplag før. Drillo er jo kjent som en defensiv trener. Norge har aldri spilt så underholdene fotball som under Drilloperioden! Det er tross alt kjekkere å vinne fotballkamper, enn og tape! Mange av dagens spillere hadde blir byttet ut etter 15 minutter, av Rekdal. Hareide lar dem spille i 85 før han bytter! Uansett hvem som blir trener, kommer jeg til å støtte laget og håpe på seier. Tror derimot at man bør skifte et par mann over treneren også, for å få en ønsker effekt! |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 06.07.2021 15:23 Post subject: |
|
|
Kan Niels Frederiksen, uten å kjenne for mye til han, være et spennende alternativ, hvis man ikke skulle klare å lande Knutsen? Tok Brøndby til ligagull i Danmark. Spilt 4-3-3 og 3-5-2. Riktignok under kontrakt frem til 2023. |
|
Back to top |
|
 |
VÃ¥r Herre Proff
|
Posted: 06.07.2021 15:31 Post subject: |
|
|
Sikkert ikke dumt, men tror vi skal slite med å hente trenere fra danske seriemestere slik statusen på klubben er i dag. _________________ Herre går bra? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.07.2021 15:31 Post subject: |
|
|
Vi er ikke noe posisjon til å kunne hente hovedtreneren fra Brøndby som er en minst like stor klubb som oss selv, men i en klart bedre liga. Skal vi hente noe i Danmark er jeg redd vi må se på dem som er midt på tabellen klubber skal vi ha sjans til å vær attraktiv nok.
Knutsen i seg selv er det høyst usikkert om vi er attraktiv nok for slik det ser ut nå.
Jeg håper for en gang skyld at vi ikke går for de som har mest meritter eller de som presterer akkurat nå ikke at det er noe minus, men for en gang skyld så må vi ta utgangspunktet i spillefilosofi, verdigrunnlag etc. når vi skal velge trener. Da bør et utgangspunkt være at vår neste trener har hovedfokus på eget spill og det å skulle skape problemer for motstander mer enn å skulle holde tett, fysikk/volum og skulle ødelegge for motstander.
Gi meg en trener som snakker mer om relasjonelle ferdigheter, pasningsspill, osv. mer enn å vær best trent, vinne dueller og volum så har vi allerede kommet godt stykke på vei allerede.
Jeg må si at det Koteng uttaler om fysikk skremmer meg litt da det er noe vår ledelse åpenbart har hengt seg opp i og er sikkert derfor de forelsket seg i Horneland og at de satt veldig pris på det Hareide pratet om i vinter. Hvor kommer dette i fra? Noen må ha plantet dette i hodet til Koteng & Co. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 06.07.2021 15:39 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | NFF minner mer om et ekkokammer hvor alt er basert på Drillo-fotballen fra 90-tallet, med lite innovasjon og nytenking, og lite villighet til å innhente impulser utenifra.
|
Det er vel ikke så mange her inne som har grunnlag for å si så mye om dette, sånn egentlig. Om jeg skulle tippe tror jeg NFFs utdannelse har veldig lite å gjøre med hvordan fotball bør spilles. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
3rl3nd Rutinert
|
Posted: 06.07.2021 17:27 Post subject: |
|
|
To ting: At Rekdal blir nevnt som en mulig kandidat sier alt om desperasjonen til oss som er glade i klubben. Han er virkelig ikke en trener jeg vi ha på brakka. At han gjør det bra med Ham-Kam skal plutselig gjøre at gan er aktuell? Selverklært mester i kampledelse? Tøff og hard leder, det er egenskaper man også kan tillegge Hareide. Pragmatisk likeså.
Jeg vil ikke ha en pragmatisk trener som tilpasser eget spill etter motstander i hjemlig liga. Jeg ønsker meg en trener som står for ambisiøs, pasningsorientert angrepsfotball. Det hadde vært kult om klubben var mer fokusert på mottak og medtak enn motbakkeløp og volum.
Ting To: klubben må endre organisasjonsmodellen. Som det er nå er styret etter mitt skjønn alt for hands on på ting de ikke kan, jamnfør treneransettelser det siste tiåret. Sportsdirektør eller hva enn man skal kalle det bør inn, og få holde i de lange trådene til klubben. Denne personen må være overordnet hovedtrener, og svare til styret på mål som vi som medlemmer har satt. _________________ Troillan i tykt og tynt. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 06.07.2021 17:34 Post subject: |
|
|
Kotengs liste slik jeg tror den ser ut per 06.07.21:
Han som vant med Bodø/Glimt i fjor
Erik Hamrèn – pertentlig og pen
Rambo (hel ved som stiller opp)
Per-Mathias (akademisk tyngde)
Jan Eilif Fagermoen fra Odd
Jesper Hjulmann (notorisk løgnhals og sviker, snakker uforståelig)
Geir Bakken (hvis han vil)
Horn / Emb (har vokst på erfaringene, kjenner klubben)
Erling Moe (godkar som får det til)
Valakari (Finland var i EM i år, vi må se til Finland)
Jan Halvor Halvorsen (stake)
Trond Sollied (må sjekkes ift. timing, børst og familiesituasjon)
Han trønderske asiaten som alltid vet best
Han derre skalla svensken (så kan han se hvor lett det er!)
Han derre Welhaven som liksom kan alt
Han derre spanjolen vi møtte i cupfinalen (for usikkert)
Maalen fra Ranheim (ryktes god på 4-3-3, liten fisk mot medietrykket)
Noen fra Nederland? (mangler kontaktinfo her)
Perry (kjenner klubben)
BÃ¥rd Wiggen (kjenner klubben)
Mini (kjenner klubben)
Nils Arne Eggen (for gammel)
Knut Torbjørn Eggen (uaktuell fra 2012)
KÃ¥re Ingebrigtsen (grisk faen)
Andrè Bergdølmo (holder på med noe fotballgreier?)
Ola (opptatt med kultur?)
Kjetil Rekdal (nei, haha, det skulle tatt seg ut)
Tom Nordlie (se Rekdal)
Kristiansund? (Krister Mikkelsen?)
Jørn (kjenner klubben)
Tove eller Micke (evt. sammen – se til Sandefjord) _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 06.07.2021 18:28 Post subject: Albert Capellas Herms |
|
|
Er det noen her som har kjennskap til Albert Capellas Herms ?
Hans foretrukne formasjon er «4-3-3 Attacking» i følge Transfermarkt, og hadde et snitt på 2,44 på Danmarks U21-lag
https://www.transfermarkt...563/plus/1 _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 06.07.2021 18:31 Post subject: |
|
|
Jepp, han er vel fra Barcelonaskademiet opprinnelig, spiller attraktiv 4-3-3 fotball, men et slikt navn vil aldri dukke opp på Brakka. Han kan ikke norsk og da blir mange redd. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 06.07.2021 18:31 Post subject: Re: Albert Capellas Herms |
|
|
RBK_1917 wrote: | Er det noen her som har kjennskap til Albert Capellas Herms ?
Hans foretrukne formasjon er «4-3-3 Attacking» i følge Transfermarkt, og hadde et snitt på 2,44 på Danmarks U21-lag
https://www.transfermarkt...563/plus/1 |
Neppe noen på Brakka i allefall! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 07.07.2021 01:06 Post subject: |
|
|
Christian Magnus Thim Michelsen bør være en av kandidatene på listen. Ung men ikke for ung, og passe pragmatisk syn på fotballen. Tror Knutsen fort får et tilbud fra utlandet hvis Bodø/Glimt presterer i år også. |
|
Back to top |
|
 |
Jankomeister Junior
|
Posted: 07.07.2021 06:09 Post subject: |
|
|
Gud forby om vi ansetter Svein Maalen eller Christian Michelsen. De har like stor sannsynlighet for å lykkes her som at Trøndelag begynner å elske Hamren-fotball. Da blir det 2 år til med han er en kjempe fin fyr uttalelsene til Koteng og co. Da er jeg ferdig med Rosenborg frem til styret er borte.
Man må klare å ansette noen som faktisk har faglig kompetanse på den fotballen hele Trøndelag og resten av Rosenborg fansen vil se! Eneste i Norge som er aktuell er Kjetil Knudsen. Får vi ikke han så se heller til Danmark. F.eks FC Nordsjælland trener Flemming Pedersen. Glem norske middelmådige trenere. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 07.07.2021 08:53 Post subject: Re: Albert Capellas Herms |
|
|
RBK_1917 wrote: | Er det noen her som har kjennskap til Albert Capellas Herms ?
https://www.transfermarkt...563/plus/1 |
Det er sånne trenere vi bør ha på blokka og kartlegge.
Flott innspill 1917  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 07.07.2021 12:14 Post subject: |
|
|
Nederland bør være et naturlig sted å se også. Vi fikk hit Coolen & co til akademiet. Da bør det gå å finne noen som vil og er kvalifisert til å ta A-laget også. Det var en gedigen brøler av klubben å kaste nederlenderne på dør. Nederlendere er stort sett bra i engelsk også, så det er minimale språkbarrierer. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 07.07.2021 12:39 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Nederland bør være et naturlig sted å se også. Vi fikk hit Coolen & co til akademiet. Da bør det gå å finne noen som vil og er kvalifisert til å ta A-laget også. Det var en gedigen brøler av klubben å kaste nederlenderne på dør. Nederlendere er stort sett bra i engelsk også, så det er minimale språkbarrierer. |
Det blir litt simpelt å bare si at de ble kastet på dør. |
|
Back to top |
|
 |
|