English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…ge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 95, 96, 97  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3206
Location: Oslo

PostPosted: 24.06.2021 16:44    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Pinlig. Tenker han det samme om rasisme i sporten? Hvis et lag nekter å ha afrikanske spillere på laget så skal man ikke "lage politikk ut av det"? UEFA har nei til rasisme men pride er politikk. Patetisk. Fordi pengene deres kommer under bordet fra pengerike konservative homohatende land.

Dårlige holdninger, helt malplassert å uttale seg. Fotball og idrett handler om inkludering. Det handler om å la alle få være med og at alle er likestilte. Pride handler om at skeive mennesker har rett til å leve og være en del av samfunnet uten å bli angrepet. Men høyreekstreme søppelfolk takler ikke det og lager lover imot. Skal idretten være et sted man later som ingenting? Homofile blir slått ned på gatene i Oslo, drept i andre land. Og så snakker man om å ikke bruke fotballen til å fremme "Politikk".

Idrett er politikk, det har alltid vært det. Internasjonal sport skulle gi konkurranse uten at man måtte krige.


Du lager mange stråmenn her som du argumenterer mot. Hareide har da ikke sagt noe sted at han ikke er antirasist eller for homo-rettigheter.

Man kan spørre seg om folk på landsbygda i Ungarn blir mer eller mindre homovennlige av at kamparenaen lyses opp i Pride-farger før kampen mot Ungarn. Kanskje blir det heller en polariserende effekt som støter folk bort fra homo-rettigheter.

At det tyske laget velger å bruke Pride-armbånd selv er kanskje mer produktivt for saken.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!


Last edited by Nåssåladden on 24.06.2021 16:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 24.06.2021 16:46    Post subject: Reply with quote

Skal ikke noen tenke på ungarske fascister på landsbygda?!?!
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 24.06.2021 16:47    Post subject: Reply with quote

Kan ikke Åge begynne å konsentrere seg om Rosenborg og ikke Danmark i EM og uttale seg som i dag?

Faen så mye fjernt med den mannen nå, virker å ha veldig lite fokus på jobben sin Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 24.06.2021 16:54    Post subject: Reply with quote

Disse uttalelsene er rett og slett flaue, og baserer seg på utdaterte meninger. Blant uttalelsene hans, så sier han at fotball er en plass for alle mennesker. Derimot, så hadde han med et snev av kulturrelativisme - forstått at hverken idretten eller samfunnet er en plass for alle mennesker. Av den grunn, så er det viktig at de store rollefigurene bruker den enorme påvirkningskraften deres positivt. Tydeligvis har ikke en norsk middelaldrende mann forstått at godene ikke er tilgjengelige for alle, og viser null evne til å sette seg i andres livssituasjon. Dette er ikke snakk om en liten politisk sak, men om grove krenkelser av menneskerettigheter. Dersom visse personer ikke forstår at slike problemer må tas tak i, så kan man dra tilbake til Molde - som tidligere har vist at krenkelser feies under teppet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 24.06.2021 16:54    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...propaganda

NÃ¥ beklager han seg.

Kunne like godt bare holdt kjeft fra starten av
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 24.06.2021 16:59    Post subject: Reply with quote

Holdningene til Åge (og diverse andre) er et bevis på at menneskerettighetsmarkeringene i fotballen så absolutt er nødvendig.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 24.06.2021 16:59    Post subject: Reply with quote

Hodor wrote:
https://www.vg.no/sport/f...propaganda

NÃ¥ beklager han seg.

Kunne like godt bare holdt kjeft fra starten av


Dette blir nok lett å legge bak seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 24.06.2021 17:05    Post subject: Reply with quote

Francisco Clementine wrote:
Danserud wrote:
GoalGoblin wrote:

Pride og BLM er venstre-ekstrem facisme!


Nå er det på tide å legge vekk flaska


Kool-aiden*

Dette er åpenbart en fyr som henter meningene sine fra alt right-troll på YouTube. Patetisk.


Vil påstå at jeg er temmelig sentral politisk sett. Noe som fører til at jeg ofte ser ting fra begge sider. Men dette er ikke et politisk forum.

Hva med å fortelle meg hva dere er enig eller uenig i, og hvorfor?
Er det for vanskelig kanskje?
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 952

PostPosted: 24.06.2021 17:10    Post subject: Reply with quote

Rommet for ytringsfrihet snevres inn. Det er om å gjøre å holde seg på den rette sida og være politisk korrekt. Nåde den som ikke er enig med majoriteten. Da er det overskrifter i riksmedia og full fordømming på sosiale medier. Kulturminister og B-kjendiser, alle hiver seg på. Så er det å legge seg flat. Angre. Be om tilgivelse. Eller si seg misforstått eller feiltolket. Nei, meningsrommet er lite. Det er et trist samfunn dette har utviklet seg til å bli.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 759

PostPosted: 24.06.2021 17:11    Post subject: Reply with quote

At folk forteller deg at meningene dine er dust er altså ikke et angrep på ytringsfriheten din.
Back to top
View user's profile Send private message
stenex
Rutinert


Joined: 23 Jul 2009
Posts: 628

PostPosted: 24.06.2021 17:11    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Graver seg lenger og lenger ned Ã…ge:

Quote:
Det er parader over alt og det er fint, men i fotballens verden... Det er greit å markere, men det syns jeg ikke er nødvendig. Jeg syns vi burde holde fotballen ren.


Rolling Eyes


Har du ringt PST?
Back to top
View user's profile Send private message
Lillegutt11
Junior


Joined: 21 Dec 2020
Posts: 84

PostPosted: 24.06.2021 17:14    Post subject: Reply with quote

Det som er jævlig er at det er først ved pridemarkeringen han sier stopp, har ikke hørt han si noe mot antirasistkampanjene de siste året. Det vil si at han mest sannsynlig er ok med at det har vært antirasistiske holdningskampanjer den siste tiden, men først når det er pride har han meninger. Jeg er så jævlig ferdig med RBK så lenge Åge er ved roret.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4925

PostPosted: 24.06.2021 17:18    Post subject: Reply with quote

Hahaha herregud
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 24.06.2021 17:25    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
Det er et trist samfunn dette har utviklet seg til å bli.


Herregud. Du savner tiden når diskriminering og rasisme var godtatt i samfunnet og man kunne spy ut slik idioti uten å få negative reaksjoner? Heldigvis går samfunnet videre, selv om enkelte tviholder på sine primitive, utdaterte tanker.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 952

PostPosted: 24.06.2021 17:26    Post subject: Reply with quote

Slettet

Last edited by Carl on 24.06.2021 17:30; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
tokik
Proff


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 317
Location: Trondheim

PostPosted: 24.06.2021 17:27    Post subject: Reply with quote

Takk Koteng. Tydelig tale:
« Jeg er uenig i at fotballen ikke skal brukes til å fremme menneskerettigheter» avslutter Koteng.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.06.2021 17:28    Post subject: Reply with quote

Nå må folk puste med magen. Hareide har sagt at han ikke liker markeringer generelt i fotballen. Det må han få lov til å mene og det er lov å være uenig i det standpunktet, jf. Grunnlovens paragraf 100.

Nå håper jeg folk lar Hareide få ro til å gjøre rbk bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 24.06.2021 17:29    Post subject: Reply with quote

Danserud wrote:
At folk forteller deg at meningene dine er dust er altså ikke et angrep på ytringsfriheten din.


Bruker man liksom ikke ytringsfriheten når man kommer med motsvar på pisset de lirer av seg? Ytringsfriheten skal altså kun beskytte de homofobe, rasistene og de xenofobe. Jeg fatter ikke at de ikke ser hvor idiotisk dette fremstår.
Back to top
View user's profile Send private message
Jankomeister
Junior


Joined: 12 Jan 2019
Posts: 50

PostPosted: 24.06.2021 17:29    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Nå må folk puste med magen. Hareide har sagt at han ikke liker markeringer generelt i fotballen. Det må han få lov til å mene og det er lov å være uenig i det standpunktet, jf. Grunnlovens paragraf 100.

Nå håper jeg folk lar Hareide få ro til å gjøre rbk bedre.


Trodde jeg aldri skulle si dette, men er faktisk enig med deg! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 24.06.2021 17:37    Post subject: Reply with quote

Hvorfor har han ikke gått ut mot alle markeringene Eriksen har fått under EM? Merkelige greier..
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 952

PostPosted: 24.06.2021 17:37    Post subject: Reply with quote

Francisco Clementine wrote:
RS wrote:
Det er et trist samfunn dette har utviklet seg til å bli.


Herregud. Du savner tiden når diskriminering og rasisme var godtatt i samfunnet og man kunne spy ut slik idioti uten å få negative reaksjoner? Heldigvis går samfunnet videre, selv om enkelte tviholder på sine primitive, utdaterte tanker.


Du kjenner ikke meg eller mine holdninger. Ikke savner jeg rasisme eller diskriminering. Så du må ikke være så kjapp til å tolke mine tanker. Det jeg synes er synd, er flokkmentaliteten som oppstår når noen våger å si noe annet enn majoriteten. Og så synes jeg generelt sett det i stedet for å bli en god diskusjon heller blir et kor som krever at man legger seg flat. Vi må faktisk tåle å være uenige.


Last edited by Carl on 24.06.2021 17:44; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 24.06.2021 17:44    Post subject: Reply with quote

Jeg beklager at jeg plasserte deg i gruppe med tullinger som mener slikt, men som regel er det tullinger som dette som påstår at ytringsfriheten blir innskrenket - bare for å stilne de negative reaksjonene de får på oppgulpet de lirer av seg. Ytringsfriheten blir ikke innskrenket, det som skjer er at meningsmotstanderne velger å benytte seg av ytringsfriheten de også.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4925

PostPosted: 24.06.2021 17:45    Post subject: Reply with quote

Francisco Clementine wrote:
Hvorfor har han ikke gått ut mot alle markeringene Eriksen har fått under EM? Merkelige greier..


Du er på så sykt dypt vann nå at du neppe klarer å redde deg selv fra å drukne. Å markere for Eriksen er veldig veldig relevant med EM.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 952

PostPosted: 24.06.2021 17:56    Post subject: Reply with quote

Francisco Clementine wrote:
Jeg beklager at jeg plasserte deg i gruppe med tullinger som mener slikt, men som regel er det tullinger som dette som påstår at ytringsfriheten blir innskrenket - bare for å stilne de negative reaksjonene de får på oppgulpet de lirer av seg. Ytringsfriheten blir ikke innskrenket, det som skjer er at meningsmotstanderne velger å benytte seg av ytringsfriheten de også.


For all del - kom med argumenter imot. Topp det. Men jeg synes det fort kommer til Åge må gå, Ferdig med RBK så lenge Åge sitter og Dette trenger du ikke si. Det viser jo at Hareides rom for å ytre seg i praksis blir lite. Og dette er jo ikke en unik sak. Da jeg leste saken oppfattet jeg det aldri som rasistisk eller homofiendtlig. Men et prinsipielt spørsmål. Og det må det være lov å stille. Jeg synes altså reaksjonen blir så massiv og kraftig at diskusjonen forstummer. Og det mener jeg kan være problematisk. For hvem orker ytre seg om man høvles ned uten saklig diskusjon.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1854
Location: Stjørdal

PostPosted: 24.06.2021 18:01    Post subject: Reply with quote

Jeg er uenig i det Hareide sier, men han må få lov til å mene at slike markeringer ikke hører hjemme i fotballen og at han ønsker retningslinjer når det kommer til markeringer.

Hareide ønsker kun fokus på fotballen og at det som ikke er fotballrelatert, bør taes andre steder. Ser at det på internett dras fram gamle sitater og at enkelte kaller ham homofob. Det synes jeg er å dra den langt. Dette sitatet fra da han var norsk landslagssjef tolker jeg som at han mener det hadde blitt mye utenomsportslig støy og dermed fryktet han at spillerne hadde mistet fokus. Altså fokuset hans er på de sportslige konsekvensene.

Det samme gjelder vel med diverse markeringer. Hareide ønsker nok at fotballen og fotballspillerne skal ha fokus på det sportslige og ikke at ulike markeringer skal ta bort noe av fokuset. Det ironiske er jo at han selv har skapt masse støy nå.

Jeg er som sagt uenig, og mener fotball og idrett er et flott sted for markeringer som egentlig burde vært unødvendige for altfor lenge siden! Grunnleggende menneskerettigheter, nulltoleranse for hets og diskriminering osv.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 95, 96, 97  Next
Page 65 of 97

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb