View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Jankomeister Junior
|
Posted: 24.06.2021 15:54 Post subject: |
|
|
Francisco Clementine wrote: | Jankomeister wrote: | Francisco Clementine wrote: | Dette er direkte pinlig. Både Hareide og de som støtter uttalelsene hans. Flaut. |
Hva er flaut og pinlig med det? Forstår virkelig ikke problematikken. Det må være greit å være skeptisk til politisk innblanding i en sport. Man snakker om sports-hvitvasking og dette er da ikke noe annerledes? |
Det sier mye om deg, kompis. Menneskerettigheter er ikke politikk. Kunne brukt verre ord en pinlig og flaut også, men orket ikke å trø i det vepsebolet. |
Skjønner virkelig ikke poenget du ønsker å få frem. Jeg har ikke sagt noe av det du mener jeg har sagt.
Pride før handlet om menneskerettigheter, men nå blir brukt som ett politisk virkemiddel og det overalt. Alt jeg vil er å se fotball, ikke valgkampen2020. Siden du er så ''for'' menneskerettigheter så antar jeg du ikke ser f.eks La Liga, League 1 eller Premier League da flere av lagene er sponset av selskaper som er eid av relativt kontroversielle regimer. Spesielt når det kommer til de skeives rettigheter. Man kan ikke fronte pride og samtidig være sponset av Qata airways. Det blir for dumt. |
|
Back to top |
|
 |
tokik Proff

|
Posted: 24.06.2021 15:55 Post subject: |
|
|
Helt enig i at Åge skal få mene at han ikke vil ha slike markeringer i fotball. Jeg er særs uenig, markeringer for menneskerettigheter har blitt standard i vestlig idrett nå, og dette er på tide. Det er veien man må gå for å hindre sportsvasking og at regimer som bryter menneskerettigheter kan fortsette med dette. Det tvinger UEFA FIFA og iOC til å ta valg.
Åge er uenig, ok. Men det et argumentasjonen som stinker. Han sier at markeringer er propaganda(!!!) . Men det som stinker mest er at han er bekymret for « Vi får problemer med Kina, Russland, Hviterussland og Gud vet hva. Ungarn kanskje også nå.». Jaaaaa. Det er det vi skal få, og det er det vi vil. Det er et stort problem at Kina bryter alle former for menneskerettigheter på alle tenkelige plan. Det et et stort problem at Russland annekterer land i Europa. Ja det er et stort problem at Hviterussland ikke har frie valg og arrester opposisjonen. Og det er et stort problem at homofile i Ungarn ikke får samme rettigheter til et fritt liv.
Sport et piss niks og nada i forhold til dette. Dinosaurer er unnvikende og redd for støy. Ikke mer |
|
Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 24.06.2021 16:00 Post subject: |
|
|
Jeg fikk litt større respekt for Hareide etter dette.
Og ei det handler ikke om Pride i seg selv, noen kan ha oral sex med samme kjønn på Trondheim Torg uten at jeg bryr meg.
Det er det faktum at det har blitt ekstremt politisk.
Pride og BLM er venstre-ekstrem facisme som ikke er åpen for diskusjon og skal presse sine meninger på deg, prøver du å argumentere så er du et forferdelig menneske.
Snart er damefotballen full av middelmådige mannlige transeksuelle fotballspillere pga. dette tullet.
Vi trenger ikke at fotballspillere skal tolke om det bør være straffbart å ha feil tilnærmelse til en person som vil bli talt til som "Zer, zim eller deres nådelige høyhet".
Og denne "ingen homofile har stått fram i Norsk fotball", nå er det ikke så forbanna mange som spiller fotball i Norge. Hva om ingen av de er homofile? Og er noen det, men ikke tørr å stå fram så er det selvfølgelig ekstremt trist for vi er en av verdens mest inkluderende land.
Hold fotball fri for politikk, i alle retninger. For det er det Pride har blitt.
Før heller en egen kampanje: "Uansett legning, ha på læggisa".
Støtter Åge fullt og helt! |
|
Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 24.06.2021 16:02 Post subject: |
|
|
ballbingen wrote: | stenex wrote: | UEFA har helt rett i at de ikke vil bli dratt inn i dette da de i praksis blir gjort til et politisk talerør for Tyskland mot Ungarn.
Dere som tror Hareide ved å støtte dette utsagnet tar avstand fra kampen mot rasisme eller verdigrunnlaget til klubben må jobbe med leseforståelsen. |
Hvorfor bruker han at idretten er åpen og inkluderende for barn som argument for hvorfor slike markeringer er unødvendige da? Hvis det handler om et politisk valg i Ungarn? Hva er linken mellom ungarsk toppolitikk og barn og unge på norske treningsbaner? |
Vi må gjerne ha generelle markeringer i idretten, og det har vi jo, men ikke så tett knyttet til pågående politiske maktspill, slik som ble tilfellet her. Det kan heller ikke være slik at det er idrettens jobb å fremme markeringer som f.eks. motstand mot Qatar-VM. Skal vi ha markeringer på fotballbanen neste gang Kina hisser seg opp og hiver ut noen diplomater? |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 24.06.2021 16:04 Post subject: |
|
|
Akkurat det å lyse opp Allianz med regnbuefarger til akkurat den kampen er litt mer komplekst enn dottene i VG og andre steder klarer å få det til å være.
Men skal man ta Hareide sitt standpunkt dit logikken fører oss så må man da nødvendigvis oppløse FIFA og UEFA, der blandes idrett og politikk som bare det. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 24.06.2021 16:05 Post subject: |
|
|
tokik wrote: | Helt enig i at Åge skal få mene at han ikke vil ha slike markeringer i fotball. Jeg er særs uenig, markeringer for menneskerettigheter har blitt standard i vestlig idrett nå, og dette er på tide. Det er veien man må gå for å hindre sportsvasking og at regimer som bryter menneskerettigheter kan fortsette med dette. Det tvinger UEFA FIFA og iOC til å ta valg.
|
Det er ikke idrettens jobb å ta tak i internasjonal politikk og diplomati. Det blir i så fall bare en ny type "sportswashing"; se så mye bedre mennesker vi er enn dere, fordi vi markerer for/mot [INSERT CONTROVERSY].
Det eneste som kommer til å "tvinge" UEFA/FIFA etc. til å ta valg, er forøvrig penger. Resten er PR.
Last edited by stenex on 24.06.2021 16:09; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 24.06.2021 16:05 Post subject: |
|
|
Folk som sier at Hareide er i sin fulle rett til å uttale seg slik han gjør, selvfølgelig er han det.
Men ikke nødvendigvis som RBK-trener.
Åge Hareide har to forpliktelser: overfor styret som har ansatt ham og verdiene det samme styret har bestemt at skal gjelde i RBK, og så har han en forpliktelse overfor fansen.
En RBK-trener skal gjøre ALT for at så mange som mulig kommer på Lerkendal. Ikke bare ved å få laget til å spille artig og angrepsvillig fotball, men også ved å gjøre det helt klart at ALLE som støtter Rosenborg er velkomne på Lerkendal.
Det han gjør nå er å markere avstand til store deler av egen supporter-base.
Det er ikke bare idiotisk, det er også forkastelig.
Hareide gjør ikke jobben sin. Enkelt og greit. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
JW Rutinert
|
Posted: 24.06.2021 16:09 Post subject: |
|
|
SunsetSalami wrote: | Hareide er ferdig i RBK - Sansynligvis
Alt tyder på at Åge Hareide er ferdig som Rosenborg trener..
- Dette går ikke. Han har etterhvert blitt uspiselig for oss, sa RBK-direktøren direkte på TV
jaja... bare å finne oss ny trener da  |
Konsekvensen blir ikke som den gang, men dette er lavmål av Hareide.
Husk Justin Fashanu. https://www.petertatchell...ut-as-gay/ |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 24.06.2021 16:10 Post subject: |
|
|
GoalGoblin wrote: |
Pride og BLM er venstre-ekstrem facisme! |
Nå er det på tide å legge vekk flaska |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 24.06.2021 16:13 Post subject: |
|
|
Danserud wrote: | GoalGoblin wrote: |
Pride og BLM er venstre-ekstrem facisme! |
Nå er det på tide å legge vekk flaska |
Kool-aiden*
Dette er åpenbart en fyr som henter meningene sine fra alt right-troll på YouTube. Patetisk. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 24.06.2021 16:15 Post subject: |
|
|
Pinlig. Tenker han det samme om rasisme i sporten? Hvis et lag nekter å ha afrikanske spillere på laget så skal man ikke "lage politikk ut av det"? UEFA har nei til rasisme men pride er politikk. Patetisk. Fordi pengene deres kommer under bordet fra pengerike konservative homohatende land.
Dårlige holdninger, helt malplassert å uttale seg. Fotball og idrett handler om inkludering. Det handler om å la alle få være med og at alle er likestilte. Pride handler om at skeive mennesker har rett til å leve og være en del av samfunnet uten å bli angrepet. Men høyreekstreme søppelfolk takler ikke det og lager lover imot. Skal idretten være et sted man later som ingenting? Homofile blir slått ned på gatene i Oslo, drept i andre land. Og så snakker man om å ikke bruke fotballen til å fremme "Politikk".
Idrett er politikk, det har alltid vært det. Internasjonal sport skulle gi konkurranse uten at man måtte krige. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 24.06.2021 16:17 Post subject: |
|
|
GoalGoblin wrote: | Pride og BLM er venstre-ekstrem facisme som ikke er åpen for diskusjon og skal presse sine meninger på deg, prøver du å argumentere så er du et forferdelig menneske. |
Jøss... venstre-ekstrem facisme faktisk! |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 24.06.2021 16:18 Post subject: |
|
|
ballbingen wrote: | GoalGoblin wrote: | Pride og BLM er venstre-ekstrem facisme som ikke er åpen for diskusjon og skal presse sine meninger på deg, prøver du å argumentere så er du et forferdelig menneske. |
Jøss... venstre-ekstrem facisme faktisk! |
Du må tenke at likestilling er fascistisk fordi det overstyrer det "naturlige hiarkiet" til konservative der hvite straighte vestlig menn skal være på toppen. Og det å tvinge gjennom noe annet enn det er selvfølgelig fascistisk... |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 24.06.2021 16:18 Post subject: |
|
|
Ikke første gang Åge åpner den svære, utdaterte kjeften sin:
Quote: | Landslagstrener i fotball, Åge Hareide, mener en åpen homofil spiller vil være en stor belastning for fotballandslaget. Han ville umiddelbart innkalt til pressekonferanse, fordi han frykter en åpen homofil spiller vil ødelegge for «konsentrasjonen». |
Dagbladet, 2006.
https://www.dagbladet.no/...r/66171901 |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 24.06.2021 16:20 Post subject: |
|
|
Francisco Clementine wrote: | Ikke første gang Åge åpner den svære, utdaterte kjeften sin:
Quote: | Landslagstrener i fotball, Åge Hareide, mener en åpen homofil spiller vil være en stor belastning for fotballandslaget. Han ville umiddelbart innkalt til pressekonferanse, fordi han frykter en åpen homofil spiller vil ødelegge for «konsentrasjonen». |
Dagbladet, 2006.
https://www.dagbladet.no/...r/66171901 |
Wow. Dette har jeg ikke fått med meg. Dinosaur. Ikke leverer han som trener og ikke leverer han holdninger forenlig med rbk. På tide å skilles |
|
Back to top |
|
 |
Jankomeister Junior
|
Posted: 24.06.2021 16:20 Post subject: |
|
|
Francisco Clementine wrote: | Herlig når folk begynner å blande inn ytringsfrihet. Beleilig nok gjelder denne kun for folk som ikke er "PK", at man reagerer på hårreisende uttalelser er ikke en del av ytringsfriheten. |
Jeg har ikke noe problemer med at du reagerer og ytrer deg, men du har tydeligvis ett veldig stort problem med at jeg gjør det. Jeg sa min mening og du har din fulle rett til å være uenig med meg og jeg med deg. Jeg vil ikke frata deg retten til å si noe, men istedet for å gå til personangrep så diskuter heller saken med meg. Så kanskje vi i bunn og grunn kan bli enige. Hvis du ikke tåler at folk har forskjellige meninger så er kanskje ikke ett forum du bør være på og heller ikke internettet dessverre.
Dette er siste gang jeg gidder å svare deg så legger heller denne dø, men ikke la følelser ta over tankegangen neste gang. |
|
Back to top |
|
 |
RBK-Patriot Senior
|
Posted: 24.06.2021 16:22 Post subject: |
|
|
Svært skuffende av Åge.
Her tror jeg han må legge seg veldig flat for å beholde jobben. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.06.2021 16:28 Post subject: |
|
|
Francisco Clementine wrote: |
Det sier mye om deg, kompis. Menneskerettigheter er ikke politikk. Kunne brukt verre ord en pinlig og flaut også, men orket ikke å trø i det vepsebolet. |
I got you bro 😁 |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 24.06.2021 16:30 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: | Wow. Dette har jeg ikke fått med meg. Dinosaur. Ikke leverer han som trener og ikke leverer han holdninger forenlig med rbk. På tide å skilles |
Helt enig. I 2006 var dette et mindre kontroversielt utsagn enn det hadde vært i dag, men likevel, må si det er særdeles skuffende at han ikke har klart å henge med i tiden i det hele tatt, spesielt med tanke på alt fokuset som er på menneskerettigheter i dag. Åge out. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 24.06.2021 16:31 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Francisco Clementine wrote: |
I got you bro 😁 |
Hahaha, takker  |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
|
|
Jankomeister wrote: |
Dette er siste gang jeg gidder å svare deg så legger heller denne dø, men ikke la følelser ta over tankegangen neste gang. |
For en deilig hersketeknikk det der.
-----
Tenker at det holder å si at når man ser på diskusjonene her inne nå, så er det hevet over en hver tvil at dette var en uttalelse man godt kunne droppet. |
|
Back to top |
|
 |
tokik Proff

|
|
|
Åge moderer seg litt ovenfor TV2 nå. Han skjønner nok at han har dritt på draget. Han har gått for langt for å flytte fokus vekk fra et ikke presterende lag. Han sier noe anna nå: hvis UEFA sier det et greit så er det greit. Istad kalte han det propaganda og at slikt ikke skal blandes med idrett der alt et stuerent.
Irriterer meg veldig at Koteng skal få lov til å svare «alle skal få lov til å mene det de vil» og at «Rosenborg tar menneskerettigheter på alvor». Her må Koteng og daglig leder presses mer. Rosenborg er en medlemsklubb der medlemsmassen har helt klare meninger (jamfør avlyst treningsleir osv). Klubben skal fronte medlemmenes mening. «Jeg mener det men klubben mener det». dette er råviktig!! Faen altså. Det skinner så igjennom at Åge ikke passer inn i 2021. Egentlig råskuffa. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.06.2021 16:34 Post subject: |
|
|
Graver seg lenger og lenger ned Ã…ge:
Quote: | Det er parader over alt og det er fint, men i fotballens verden... Det er greit å markere, men det syns jeg ikke er nødvendig. Jeg syns vi burde holde fotballen ren. |
 |
|
Back to top |
|
 |
Jankomeister Junior
|
Posted: 24.06.2021 16:35 Post subject: |
|
|
Zarm93 wrote: | Jankomeister wrote: |
For en deilig hersketeknikk det der.
-----
Tenker at det holder å si at når man ser på diskusjonene her inne nå, så er det hevet over en hver tvil at dette var en uttalelse man godt kunne droppet. |
Ingen form for hersketeknikk, gidder bare ikke diskutere med en om ett tema som vi overhode ikke kommer noen vei med. Ingen er tjent med at 2 middelaldrene mennesker krangler på nettet. Han har sin mening og jeg har min. Da gir jeg meg heller  |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 24.06.2021 16:44 Post subject: |
|
|
ballbingen wrote: | Markering for menneskerettigheter, likeverd og rettferd er det alltid plass til å markere for, enden det gjelder seksuell legning, rasisme eller andre saker hvor disse prinsippene brytes. |
Nei det er ikke og skal ikke alltid være plass til det. Lag en egen markering spesifikt for det budskapet man vil fremme. Ikke press det opp i trynet til folk overalt. Folk drar på fotballkamp for å se fotball. |
|
Back to top |
|
 |
|