| View previous topic :: View next topic |
| Vinner RBK Royal League? |
| Ja! |
|
89% |
[ 25 ] |
| Neppe! |
|
10% |
[ 3 ] |
|
| Total Votes : 28 |
|
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 10.11.2004 00:38 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: | | Når det gjelder Djurgården klarte jeg ikke på den lille stunden jeg gadd å lete, å finne noe fornuftig om hva de mener om Royal League og/eller Rosenborg... |
Litt fra Sverige:
Djurgårdstränaren Kjell Jonevret är mycket kritisk till att Djurgården tvingas spela hemmamatcher i december och början av februari.
- Hur fan ska det gå till? Inte ens vattenledningarna på Råsunda fungerar ju då. Ska vi ställa upp bajamajor åt publiken?
Läs mer: "Ge vår plats till Kalmar!"
Generalsekretær i UEFA, Lars-Christer Olsson:
- Jag hoppas att det lyckas, men jag är tveksam. Jag har svårt att tro att man kan skapa intresse när den danska ligan inte är avslutad. Jag tror inte på den typen av koncept när man inte spelar för något. Äran att bli skandinavisk mästare är nog inte tillräcklig. Jag hoppas jag har fel men jag tror inte det.
Läs mer: Svenskarna styr i Europa
Aftonbladet-krönikör Lasse Anrell:
Hallå, hade ni glömt att det är vinter i Norden i bland? Att det faktiskt är kallt och snöstorm och mörkt och blåsigt och allmänt vedervärdigt i kungliga Norden på vintern? Att det faktiskt finns liksom en liten orsak till att vi inte spelar fotboll under vintern utan kastar snöbollar på varandra istället.
Läs mer: Norska kassörer älskar Das Könungsliges Liga |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 10.11.2004 02:04 Post subject: |
|
|
Det var da voldsomt så negative Djurgården-trener Jonevret og Aftonbladet-kronikör Lasse Anrell var da. Når det gjelder Anrell, så ser jeg på det han sier som noe useriøst. Jeg skal ikke avfeie det han sier som tøv, selv om jeg godt kunne gjort det og. Han skal få lov til å negativ, men det virker noe usaklig å angripe Royal League så voldsomt før det i det hele tatt har startet. Anrell ser utelukkende problemer, og fokuserer utelukkende på negativiteter. Dessuten ordlegger han seg på en slik måte at man omtrent kunne plukket ut en hvilken som helst setning og laget en overskrift av det. (Om man forstår hva jeg mener med det... Han overdriver med andre ord).
Hans jobb er sikkert mye lik den Ivar Hoff har... Å provosere, og jeg skal gladelig innrømme at han klarte det med meg der gitt. Tenk å dømme noe nord og ned uten å ha gitt det en eneste sjanse. Det er uforståelig for meg. Når det skal sies misliker jeg i utganspunktet negative personer, men måten han uttrykker seg på synes jeg grenser opp mot tåpelig. HÅPER INDERLIG HAN BOMMER MED DENNE KRITIKKEN!
(Forresten kunne sikkert noen fortalt Anrell at Tromsø ligger en god del lenger nord enn polarsirkelen, det hadde han sikkert satt pris på å få vite... ).
Når det gjelder Jonevret, synes jeg også han ser veldig negativt på dette. Håper ikke det er slik at Djurgårdens offisielle holdning til RL er sånn måtelig som de gir uttrykk for. Da håper jeg heller at Djurgården blir sist i puljen uten et poeng. Makan til sytekopper da! (Gi nå heller plassen til Kalmar da, bryr oss fint lite det ).
Nei, etter å ha lest noe sånt håper jeg ENDA MER at Royal League blir en suksess! OG at de norske lagene gjør det bra! (Samt at de svenske gjør det forferdelig dårlig!) |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 10.11.2004 02:17 Post subject: |
|
|
Forresten en litt interessant link til en debattråd på et svensk forum. Her mener noen svensker at deres liga er best, mens den norske ikke kommer så godt ut:
http://www.jarnkaminerna....=2895&PN=1
Forøvrig fant jeg den ovenstående linken etter å ha lest litt på debattforumet til VG-nett. I den tråden diskuteres det rykter om at det skotske fotballforbundet følger utviklingen av Royal League for å se om den blir en suksess med tanke på om de skal være forsøke å være med...
Vet du noe om dette 2mas?
Her er forøvrig linken til den nevnte debattråden på VG-nett:
http://vg.transact.no/Ite...t%20med%3F
Last edited by ^Mirth on 10.11.2004 02:24; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 10.11.2004 02:22 Post subject: |
|
|
| Står det forresten noe sted om hva Djurgården mener om sine sjanser før møtet med RBK? |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 10.11.2004 08:19 Post subject: |
|
|
Jeg vil holde RBK og Vålerenga som favoritt til å gå videre fra vår gruppe. Med Djurgården som en outsider.
Det jeg er mest spent på er imidlertid effekten på lagene til våren. Vi har jo sett at RBK har vært litt rustne på vårsesongen de årene de har overvintret i E-cup. Vil dette kunne forsterke den effekten vi veldig ofte ser at de som følger RBK et år roter i bunnstriden neste år?
Ellers håper jeg RBK har fått ristet av den litt labre formen fra høsten. Lyn var jo bra kamp, men det er den eneste på lenge. Skal bli spennende å se om Vålerenga er i like bra form også.
RBK vil vel uansett være min favoritt, men det kan jo være at de nye trenerne vil prøve ut lagalternativer litt. |
|
| Back to top |
|
 |
pshyconaut Junior
|
Posted: 10.11.2004 12:19 Post subject: |
|
|
| Jeg ser at en del kamper i RL vises på Canal Digital. Jeg trodde dette var gamle Avidi, altså de som tilbyr kabel-tv og ikke en tv-kanal. Noen som kjenner til denne kanalen?? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.11.2004 12:28 Post subject: |
|
|
| Canal Digital er et selskap med mange kanaler, som Canal+, C more film etc. RL skal sendes på noe litt merkelige greier, hva er det, "kanal 100 og 101 for satelittkunder, 80 og 81 for kabelkunder" eller noe. Jeg håper sendingene starter i god tid så jeg klarer å lete det frem ... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.11.2004 12:48 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Canal Digital er et selskap med mange kanaler, som Canal+, C more film etc. |
Franskeide Canal+ solgte Canal Digital til Telenor for noen år siden.
Informasjonen jeg la ut i forrige uke var kanskje litt mangelfull: Kabelkunder til CD må ha digital dekoder for å kunne se RL-kampene. Med andre ord utelukkes mange med kabel-TV... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.11.2004 12:14 Post subject: |
|
|
Det er litt for ille at Vålerenga leder gruppe 1. På lørdag får vi presse dem litt nedover på tabellen igjen!  |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 12.11.2004 19:13 Post subject: |
|
|
Får håpe RBK slår Vålerenga, samtidig som Djurgården og Esbjerg ender uavgjort... Da vil RBK lede gruppen foran VIF etter neste runde... Dermed er de norske lagene i førersetet i puljen, og den er da slik jeg håper den ender... RBK på topp foran Enga, og Esbjerg og Djurgården ut av Royal Leagues puljespill nummer 1!  |
|
| Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 12.11.2004 20:48 Post subject: |
|
|
| Håper alle de andre norske lagene i Royal league ryker på hue å ræva ut av turneringa. Og at vi står igjen som vinnere da! |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 12.11.2004 22:17 Post subject: |
|
|
Hvorfor håper du ikke at de norske lagene skal vise seg fra sin beste side?
SElvsagt støtter jeg holdningen om at RBK skal stå igjen som vinnere til slutt... Men håper at Norge virkelig viser seg frem!
Esbjerg blir for eksempel slaktet i danske aviser etter tapet for Vålerenga. Videre i de danske avisene står det om Vålerenga som "... troppede op med den berygtede gode organisation..."
jfr.: http://www.jp.dk/sport/ar...d=2718218/
(Dette er hentet fra Jyllandsposten, men mener det stod tilsvarende i Berlingske Tidende).
Dog klarer de å gi VIF kreditt for at de "...kombinerede samtidig flot frem ad banen".
Esbjergs "anfører" (lagkaptein?) Jess Thorup sier selv han ble overrasket over Vålerenga (se siste avsnitt):
http://www.efb.dk/pro/res...ampid=1496
Er det ikke fint at vi åpner øynene til våre naboer?
Svenskene gir RBK ihvertfall noe av den kreditten de fortjener, men jeg mener norsk fotball har blitt bedre. Det er også noe av grunnen til at serien har blitt jevnere.
Mens Esbjerg ble slaktet for å ha tapt hjemme for et norsk lag, ble ikke Brøndby gitt mye skryt for å faktisk slå Tromsø... Står heller om hvor unødvendig spennende Brøndby gjorde det... Synes dette er litt provoserende faktisk... Dansk selvgodhet isåmåte!
Berlingske Tidende skriver blant annet dette under overskriften "kongelig Lavmål": "Brøndby kom på unødigt hårdt arbejde, men sejrede mod et jævnt hen middelmådige Tromsø i en kamp, hvor det royale snit var svært at få øje på".
Se ellers:
http://www.berlingske.dk/...id=504160/
Det er akkurat dette jeg håper de norske lagene kan få en slutt på! Denne voldsomme undervurderingen av norsk fotball -SPESIELT FRA DANMARK! |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 13.11.2004 03:17 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: |
Er det ikke fint at vi åpner øynene til våre naboer?
Mens Esbjerg ble slaktet for å ha tapt hjemme for et norsk lag, ble ikke Brøndby gitt mye skryt for å faktisk slå Tromsø... Står heller om hvor unødvendig spennende Brøndby gjorde det... Synes dette er litt provoserende faktisk... Dansk selvgodhet isåmåte!
Berlingske Tidende skriver blant annet dette under overskriften "kongelig Lavmål": "Brøndby kom på unødigt hårdt arbejde, men sejrede mod et jævnt hen middelmådige Tromsø i en kamp, hvor det royale snit var svært at få øje på".
Se ellers:
http://www.berlingske.dk/...id=504160/
Det er akkurat dette jeg håper de norske lagene kan få en slutt på! Denne voldsomme undervurderingen av norsk fotball -SPESIELT FRA DANMARK! |
Om så Rosenborg, Vålerenga, Brann eller Tromsø vinder 10-0 i finalen mod et dansk hold, kommer det ikke til at ændre danskernes mening det fjerneste. Sådan er mange danskeres holdning til fodbold, og jeg burde vide det jeg har efterhånden boet her længe. Og hvis de taber finalen, eller ikke et dansk hold kommer dertil, vil jeg vædde med at næste morgen står der i de danske aviser at de danske hold ikke tog Royal League seriøst og bla bla
Dansk aviser har altid været kritiske til norsk fodbold, med få undtag. Specielt BT og Ekstra Bladet fylder dere sider med lort om norsk fodbold, men akkurat de to blade er undskyldt, da de fleste med lidt intelligens ikke tager dem seriøse alligevel. Det sjove er jo så at Berlignske Tidende ejer BT(som er en forkortelse for netop Berlignske Tidende), mens Berlingske Tidende er ejet af Orkla som jo er en norsk koncern.
Og hvis du synes aviserne er slemme så skulle du have set det danske Royal League program når de lavede resume af de norske kampe. Gider ikke gå i detaljer om det, men jeg vil vove at påstå at enhver nordmand ville have været dybt uenig med kommentatorene i det pogram, og med rette. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 13.11.2004 04:16 Post subject: |
|
|
Kan du ikke vise til et eller to utsagn ihvertfall? Er jo litt interessant å vite akkurat hvor lite respekt norske lag har... Står vel en del negativt om RBK også da eller? |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 13.11.2004 14:48 Post subject: |
|
|
Rosenborg er vel det eneste elementet i norsk fotball som danskene ikke tør rakke ned på. Det passer liksom ikke å prate skit om et lag som har hatt så mye suksess som RBK, samtidig som deres egne topplag ikke har hatt noe lignende å skilte med.
Men å se dansk media snakke pent om RBK er likevel nok for mye å håpe på. De lar heller bare være å snakke om det. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 13.11.2004 16:32 Post subject: |
|
|
Fordi jeg holder bare med ett lag og det er Rosenborg. Hvorfor skal jeg støtte norske lag i R.L? Jeg støtter dem for faen ikke i serien eller cupen eller. De er da våre konkurrenter. Støtter aldri noen andre lag enn Rosenborg. _________________ ultras nidaros |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 13.11.2004 18:01 Post subject: |
|
|
| Uten gode konkurrenter, blir ikke RBK bedre heller... |
|
| Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 13.11.2004 18:23 Post subject: |
|
|
Har ikke sagt noe om de er gode eller dårlige jeg. bare det at jeg unner ingen andre enn oss suksess. Sånn er d bare. spesielt ikke norske lag. _________________ ultras nidaros |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 15.11.2004 11:45 Post subject: |
|
|
Jeg unner alle de norske suksess i all internasjonal fotball. Heia Brann, VIF og TIL. For at vi skal bli bedre trenger vi så god motstand som mulig innenlands. I tillegg er det med på å øke statusen for norsk fotball når norske lag gjør det bra - og det kan gjøre det lettere å få gode utenlandske spillere hit.
Fire norske i semifinalene? Gjerne det! - men da blir vel kanskje svenskene og danskene furtne og vil ikke være med mer. VIF-IFK og RBK-Brøndby, kanskje ... |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 15.11.2004 16:21 Post subject: |
|
|
haavarl skrev:
| Quote: | Jeg unner alle de norske suksess i all internasjonal fotball. Heia Brann, VIF og TIL. For at vi skal bli bedre trenger vi så god motstand som mulig innenlands. I tillegg er det med på å øke statusen for norsk fotball når norske lag gjør det bra - og det kan gjøre det lettere å få gode utenlandske spillere hit.
Fire norske i semifinalene? Gjerne det! - men da blir vel kanskje svenskene og danskene furtne og vil ikke være med mer. |
-HELT enig!
Pluss at økt status også genererer mer penger generelt til norsk fotball... Og dette vil ALLE i Norge tjene på, helt ned til rekruttnivå...
Synes forsåvidt semifinaleoppsettet ditt ser greit ut med tanke på at du vil ha lag fra alle land med... Jeg ville bare ha byttet ut IFK med Malmö tror jeg...  |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 15.11.2004 23:21 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: | Kan du ikke vise til et eller to utsagn ihvertfall? Er jo litt interessant å vite akkurat hvor lite respekt norske lag har... Står vel en del negativt om RBK også da eller? |
Hvis du mener fra fodbold programmet så var det specielt med 2 af målene (Branns og Vålerengas), at man hørte kommentatorene skære norsk fodbold over en kam ved at udtale: "Her ser vi igen den typiske langpasning som kendetegner norsk fodbold"
Også andre eksempler hvor de næsten kun fokuserede på det dårlige spil bl.a. i Rosenborg kampen. De snakkede meget om Espen Johnsens drop men ikke meget om det positive angrebsspil.
Hvis du mener udtalelser fra aviser må du vente til jeg har lidt mere tid så skal jeg nok grave nogle op. Det skal dog siges at det var på det slemmeste da Norge skulle møde Danmark i EM-kvalificeringen. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.11.2004 18:18 Post subject: |
|
|
Välkomna till Tromsö, IFK
Just nu ligger det 25 centimeter snö på planen där dit IFK Göteborg ska åka för att möta Tromsö i Royal League på lördag. Tromsös klubbdirektör, Björn Tore Markussen verkar dock vara på väg att skotta arenan till matchstart.
Läs mer: Välkomna till Tromsö, IFK |
|
| Back to top |
|
 |
gastromat Senior

|
Posted: 17.11.2004 21:07 Post subject: |
|
|
får ikke sett kampen på lørdag er på jobb... vet dere om Kim Rud kommenterer på lørdag også?? da kan jeg ialefall høre den på radio  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.11.2004 21:50 Post subject: |
|
|
| Rbkaat wrote: | | vet dere om Kim Rud kommenterer på lørdag også?? |
Kim Rud var bare vikar for en ferierende Petter Rasmus. Altså er P.R. tilbake på lørdag. |
|
| Back to top |
|
 |
gastromat Senior

|
Posted: 17.11.2004 22:14 Post subject: |
|
|
| så du skrev d sist! derfor håpet jeg at petter rasmus var på ferie ennda... ikke at det er noe galt med han, flink han også! |
|
| Back to top |
|
 |
|