| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
larenim Veteran
|
Posted: 22.12.2006 10:49 Post subject: |
|
|
YESS!
*finne tørkepapir for å fjernet spyttet* _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 22.12.2006 10:53 Post subject: |
|
|
Genistrek av Steffen Iversen.
Han har muligens funnet ut at han vil bli i Rosenborg. Denne klausulen i kontrakten har han utnyttet på beste måte. Hvor stor sign on-fee har han fått etter den nye kontrakten? Og hva ligger årslønna på? Sannsynligvis er det en avtale uten sidestykke selv i RBK-sammenheng.
Han har i praksis presset Rosenborg for mangfoldige millioner, for det er godt mulig han egentlig aldri hadde tenkt å faktisk forlate byen og klubben. Etter at alle spissrivalene forsvant i sommer, skjønte han hvor ekstremt gode kort han hadde på hånden - ellers ville ikke RBK-ledelsen vært så desperate. Smart forretningsmann er han i så måte. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 22.12.2006 10:53 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Ble faktisk sjokkert nå. Blir spennende å se hvilken lønn han får. |
Og det tror du virkelig offentligheten får vite? Det tror ikke jeg, nemlig. Vi fikk jo tross alt ikke vite noe om "Det økonomiske" (Inkl. en viss klausul) da han skreiv under i fjor heller. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.12.2006 10:56 Post subject: |
|
|
| Nei, det har du nok rett i. Men billig var det neppe. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 22.12.2006 10:57 Post subject: |
|
|
Bratseth og Skutle + styreformann har jobbet infernalsk det siste døgn for å redde ansikt. Blir av interesse å høre hvilke betingelser Steffen nå har fått.
Uansett er dette en lykkens dag for RBK, men med en liten bismak, det må sies. Kontrakttabben har kostet klubben dyrt , det vil det vel ikke være noen tvil om. |
|
| Back to top |
|
 |
Limax Senior
|
Posted: 22.12.2006 11:01 Post subject: |
|
|
Hvor mye koster det her da? Er bare mellomfornøyd, Iversen er en god spiss i tippeligamålestokk, men det er ingen grunn til å rope hurra slik jeg ser det. Iversen har falt igjennom i klubber Rosenborg må sammenligne seg med hvis den ambisiøse målsettinga til klubben skal være mulig å oppnå. Kun en Iversen på sitt beste er på det nivået. Fyren blir bare eldre, og med en fleskedyr kontrakt kan han være i veien for ei nødvendig utskiftning hvis det skulle vise seg at han ikke leverer det han skal!
Last edited by Limax on 22.12.2006 11:05; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 22.12.2006 11:01 Post subject: |
|
|
Veldig gledelig dette. En skikkelig fin julepresang for oss alle. Jeg må innrømme at jeg trodde at Iversen var tapt for oss nå.
Da får jeg vel også trekke tilbake kritikken min mot klubbledelsen i innlegget ovenfor. Denne gangen har dere faktisk gjort en glimrende jobb; Bratseth og Svendsen. Takk skal dere ha. Dette viser at klubben mener alvor når de sier at de vil satse på å komme tilbake til topp 30 i Europa.
Jeg er nå også glad for at jeg tidligere ikke har kritisert Iversen for hans valg, og at jeg forsvarte han da det stormet som verst da han signerte i vinter. Slipper å svelge den kamelen ihvertfall.
Måtte du bøtte inn mål for oss i de neste fire åra,Steffen  _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 22.12.2006 11:02 Post subject: |
|
|
VG:
"Nå slipper klubben i tillegg å lete i utlandet etter en ny toppspiss, og en del midler er på denne måten frigjort til å gi Iversen betingelser han kan leve med."
Ja, det er nok bare så vidt at Iversen kan leve med et par titalls millioner fordelt på fire år. |
|
| Back to top |
|
 |
espen Junior
|
Posted: 22.12.2006 11:02 Post subject: |
|
|
Genialt av Iversen og flott av RBK.
Iversen er en vinnertype og bidrar til laget på en avgjørende måte.
Han er unik blandt dagens norske spillere, og jeg håper hans mentalitet vil smitte over på de nye fremadstormende spillerene RBK har på gang.
Veldig fornøyd nå ja.
Sappara - Iversen - MÃ…Ã…Ã…Ã…L |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.12.2006 11:04 Post subject: |
|
|
Tror nok dette kostet Rosenborg endel kroner. Men mest sannsynlig billigere enn å hente en erstatter for Ivers. Det tror jeg ville ha vært meget dyrt.
Så nå gjenstår det å hente en forsvarsspiller og en midtbanespiller til + selge Solli så er neste års stall i boks |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 22.12.2006 11:06 Post subject: |
|
|
| Rosenborg solgte Frode Johnsen og Helstad for å satse 100 % på Iversen. Som takk for tilliten sørger Iversen for å i tillegg til en allerede fantatisk kontrakt å presse "klubben sin" for antakelig mangfoldige millioner. En skikkelig sleiping. Men klarer han å opprettholdet spillet sitt fra i høst, så er det muligens verdt det - hvis man bare ser rent forretningsmessig på det. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 22.12.2006 11:07 Post subject: |
|
|
Er forsiktig optimist. Det skal ikke overraske meg om det ligger en klausul også i denne avtalen. Da trenger den ikke å være så mye verdt, om han skulle forsvinne til sommeren  |
|
| Back to top |
|
 |
mirifice Junior

|
Posted: 22.12.2006 11:11 Post subject: |
|
|
gleder meg over at det var så utrolig mange som tok feil angående ivers=) må innrømme at innerst inne var jeg selv utrolig skeptisk til om han ville velge oss videre eller ikke. men når han nå gjorde det så er dette en utrolig flott dag:D
lurer på om vi i fremtiden ikke skal være så utrolig rask med å hyle?
ikke trekke forhåndsbesluttninger før noe som helst er bestemt. tror ikke han synes at det er så innmari kult å bli rakket ned på alle tenkelige måter(tar det for gitt at han vet om det meste) _________________ Hvis fotball ikke fantes, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere! [Mick Lyons] |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 22.12.2006 11:12 Post subject: |
|
|
- Hvorfor tok han ikke tilbudet fra Genk?
- Fordi Rosenborg strakk seg veldig langt.
Jeg ble utrolig lettet nå, mildt sagt overasket.
Men alle skjønner vel at RBK har gått langt for å beholde han, noe også sitatet fra Dagbladet sier.
Dette ble vel litt unødvendig krangling med suportere fra Iversen sin side, han viser jo tydeligvis at pengene bestemmer. Heltestatusen har nok synket noe hos enkelte.. |
|
| Back to top |
|
 |
RBK2992 Senior

|
Posted: 22.12.2006 11:13 Post subject: |
|
|
| Han har gjort nok fra før til å bli rakket ned på. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 22.12.2006 11:17 Post subject: |
|
|
| skjæringen wrote: | | Er forsiktig optimist. Det skal ikke overraske meg om det ligger en klausul også i denne avtalen. |
Det tror jeg neppe det gjør. Ikke en gang til. Mulig Steffen er så dum, men det tviler jeg på at Bratseth og Skutle er.
Forøvrig, bare så det er sagt: Jeg sa aldri at Iversen dro, jeg skreiv bare innlegg om hva som kunne komme til å skje dersom han dro. Forøvrig er det greit å være missfornøyd når man tror han drar, og blid igjen når det viser seg at han blir, men ærlig talt, en del av yttringene i denne tråden er langt nede på fjortisnivå (for alt jeg veit er det fjortiser som har skrevet dem), og det bør absolutt være mulig å beherske seg litt, i begge følelsesretninger...! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 22.12.2006 11:18 Post subject: |
|
|
| Ifølge artiekkelen på Dagbladet, har han signert for 4 år, uten en eneste klausul. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 22.12.2006 11:23 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Jeg er ei kasse pils rikere. SÃ¥ for meg er det helt i orden at han stikker. Er ikke sjokkert i det hele tatt. |
Du kan jo spørre Iversen om han vil spandere ei kasse på deg. Han har sikkert råd til det
God Jul, ARIS _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Roar1961 Senior
|
Posted: 22.12.2006 11:25 Post subject: |
|
|
Selg aldri skinnet før bjørnen er skutt... det viser at det alltid er håp.
Jeg hadde et hengende håp om at han ville ta til fornuft, og det gjorde han altså. Han skal ha et liv etter fotballen også, og hans ettermæle ville blitt ødelagt. Penger er heller ikke alt, og han har nok fått en veldig bra avtale nå. Jeg tipper vi kan takke hans familie her. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 22.12.2006 11:31 Post subject: |
|
|
| Beklager Steffen Iversen, beklager så meget. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 22.12.2006 11:40 Post subject: |
|
|
Det som virkelig er artig,
er å lese Brannfansens glede over at Iversen forsvinner fra RBK (kl 0930) - og så, en time senere, lese at Iversen har forlenget kontrakten med RBK.
Virkelig fornøyelig! _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 22.12.2006 11:52 Post subject: |
|
|
| Så feil kan man ta. Beklager Steffen Iversen, trodde ikke du var så lojal! Men det er du altså, det står det respekt av. Digger deg! Og hva sier du NÅ, JOKO? |
|
| Back to top |
|
 |
Shefki Junior
|
Posted: 22.12.2006 11:53 Post subject: |
|
|
Slutt å klag da folkens. Mannen har jo signert en 4 årskontrakt.
Drit i alt og vær fornøyd!!!
Dette er en stor dag for RBK, og klubbfølelsen til Ivers er der.
Kontraktstabben ble dyr men sånn er det.
God jul!! |
|
| Back to top |
|
 |
Markussen Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.12.2006 11:59 Post subject: |
|
|
| Quote: | Ifølge en kilde Fotballmagasinet.no har snakket med, så kommer Iversen til å foreta et solid lønnshopp i RBK.
- Han kunne ha tjent 12 millioner på det første året i Genk, og det er ingen tvil om at Rosenborg har måttet grave dypt i lommeboka for å få denne avtalen på plass. Slik jeg kjenner lønnsnivået i norsk fotball, så går Steffen inn til sesongen som Tippeligaens desidert best betalte spiller.
- Som betyr?
- Han ville fått over seks millioner i årslønn i Genk, men vi er nok ikke helt oppe der. Men det er jammen meg ikke langt unna. |
|
|
| Back to top |
|
 |
|