English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bodø/Glimt - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
7%
 7%  [ 5 ]
Reitan
11%
 11%  [ 8 ]
Eyjolfsson
2%
 2%  [ 2 ]
Hovland
14%
 14%  [ 10 ]
Andersson
4%
 4%  [ 3 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Hoff
4%
 4%  [ 3 ]
Holse
45%
 45%  [ 32 ]
E. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Molins
8%
 8%  [ 6 ]
Vecchia
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 70

Author Message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1210

PostPosted: 14.05.2021 19:34    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at vi ikke klarte å spille oss ut mot Enga var ikke underlaget, men mangel på gode vinkler. Vingene våre stod så smalt at når de søkte ball ble pasningen fra stopper for mye rett fram, og dermed enkel å låse av for VIF.

Riktignok står man nok smalt av defensive hensyn, men det er altså ikke kunstgresset i seg selv som gjør at det blir sånn, det er måten man velger – helt frivillig – å takle det på.

EDIT: Så ikke at du skrev ut av egen boks, Robbie. Nei, der er det vel mer slik at vi ikke hadde noe pasningsspill. Var det noe mer enn paniske klareringer? Det jeg skrev over gjelder mer hvordan vi så ut i etablert.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 14.05.2021 20:03    Post subject: Reply with quote

Angrepspillet var jo stort sett det samme som mot Viking. Vi så ofte at Vecchia og Ceïde startet tidlig og løp inn i de riktige rommene. Men pasningene kom aldri fra, ble aldri slått eller var rett og slett upresise.

Mot Viking fikk vi betalt fordi pasningsspillet satt.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3476
Location: Trondheim

PostPosted: 14.05.2021 20:48    Post subject: Reply with quote

Mot Viking var vi jo best når kantene holdt bredden og indreløper kunne både gå inn selv og eventuelt spille ut i rommet mellom stopper og back. VIF og glimt holder også bredden lengere enn hva vi normalt gjør og spiller gjennom kant i bakrommet. Andersson slet veldig med Dønnheim når han holdt bredden lenge.
Så dette at kantene våre skal trekke inn så tidlig for å gi rom for backen bør vi slutte med etter min mening.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 14.05.2021 21:04    Post subject: Reply with quote

Skal ikke legge for mye i hvordan Dønnlund fikk ferde da vi møtte VIF, ny kamp nye muligheter.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 14.05.2021 23:49    Post subject: Reply with quote

Jeg for min del syntes Dønngård var helt på jordet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.05.2021 01:11    Post subject: Reply with quote

Nok en gang skal han i en intern duell mot tidligere Glimt-back, Erlend Dahl Reitan, som har vært bunnsolid i Rosenborgs to første kamper. I serieåpningen kneblet han tidligere Glimt-kompis Amor Layouni, men Solbakken vet heldigvis hva som venter søndag:

– Erlend forsøker alltid å prate meg i senk. Jeg lot meg ikke lure på Aspmyra i fjor, og jeg akter ikke å la meg lure denne gang, forsikrer han og legger til:

– Jeg må ha fokus på meg selv og mitt spill. Han er en slu luring, men jeg vet hva som er i vente og jeg er klar.

– Jeg føler meg trygg på at jeg skal få lurt noen gloser ut av Ola på søndag, og hvis jeg klare det så vet jeg at jeg har han der jeg ønsker, parerer Dahl Reitan.

Les mer: Trønderen som vil senke trønderne: – Kanskje løsner det mot Rosenborg

Hareide:

- Da Carlo kom inn på midten, så spilte han veldig godt og med trygg omgang med ballen. Carlo er en god teknisk spiller, som gir oss en litt annen kreativitet inne på midten. Det var viktiig.

Les mer: - Bygger lag raskere med gode resultater

Føler likevel at det er veldig åpent hvor Holse spiiller på søndag. Jeg tipper som andre at Vecchia blir spiss dersom Islamovic ikke spiller.

I så fall blir spørsmålet om Hareide tør å starte med Skjelbred eller Tagseth på midtbanen. Så kan man naturligvis diskutere om det er mindre risikabelt enn å bruke Molins på kunstgress og heller la Holse spille på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 15.05.2021 07:59    Post subject: Reply with quote

Etter Viking-kampen har jeg mistet helt interessen av Holse som ving. Som ving er han en treg og ustabil Helland-kopi. Som midtbanespiller er han en klassespiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5475

PostPosted: 15.05.2021 09:30    Post subject: Reply with quote

Du mener en rask Helland-kopi ja? Hellands største svakhet var jo farten. Ikke tale om at Holse er tregere, tvert imot.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 15.05.2021 09:49    Post subject: Reply with quote

Minst mulig endeinger på ett lag som viser seg å fungere. Holse må starte som indreløper og heller sette innpå Wiedesheim-Paul som spiss for Dino, da Mollins ikke kan starte.
WP ble jo hentet som spiss og målscorer.
Han har tempo, kan skape ting på egenhånd og smart foran kassa.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3905
Location: Oslo

PostPosted: 15.05.2021 10:17    Post subject: Reply with quote

Ralle er ikke i nærheten av å være klar for å starte..

Veldig spent på hvor nærme skjelbred er å kunne starte. Hadde vært avgjørende for oss i denne psykologisk SVÆRT viktige kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 15.05.2021 10:34    Post subject: Reply with quote

Bedre å starte med ett godt alternativ som spiss, enn halvskadede midtbanespillere, som må være på tå hev hele kampen. Midtbanen vår må løpe mye.
En spiss kan unnlate seg å gjøre feil etc, men WP er en som vil også være en god første forsvarer, som løper mye mere en feks Dino.
SÃ¥ ja, ville startet med WP visst alternativene er som de er pdd.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 15.05.2021 10:41    Post subject: Reply with quote

Har Stefano noe særlig erfaring som spiss?

Blir det i stedet delt spilletid mellom de to friske spissene, som begge mangler kampmatching....., Molins og Ralle?
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3905
Location: Oslo

PostPosted: 15.05.2021 10:46    Post subject: Reply with quote

Vecchia har blitt drillet på trening som spiss. Åge har vel også sagt rett ut at Ralle er et alternativ på ving, ikke som midtspiss.
Gi Molins noen uker til så kan han definitivt starte, men akkurat nå blir det nok Dino eller Vecchia
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 15.05.2021 11:27    Post subject: Reply with quote

Ralle er et elendig kallenavn. Trodde Eggen hadde bestemt at man skulle bruke 'Paven'? Respekter det.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 15.05.2021 11:37    Post subject: Reply with quote

En kamp vi IKKE må tape. Tror ikke Glimt abgir mange poeng i år heller. Har de et forsprang på 5 poeng allerede etter 3 kamper begynner vi allerede nå å være i problemer i forhold til gull... Vinner vi er vi et poeng foran. Basert på hvordan Glimt har fremstått de siste årene er der absolutt nødvendig for å ha en sjanse til gull i år - tror jeg. Ja, jeg vet det er tidlig, nen i fjor var ligaen uinteressant, fordi de var så suverene..
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 15.05.2021 12:10    Post subject: Reply with quote

Virker som at alle mener at Ceïde kommer til å starte. Hvis Hardeide vil ha kanter som er solide defensivt heller enn være en offensiv trussel så kan Ceïde havne på benken tror jeg. Synes Ceïde har vært litt "puslete" i det defensive arbeidet i noen situasjoner så langt. Skal bli spennende å se hva Hardeide gjør her, men jeg håper han ikke rokkerer alt for mye - "never change a winning team" er en god gammel trener-regel.

At vi skal være lavere på kunstgress er i hvert fall kommunisert nå - med kanter som skal være lavere. Så får vi se hva det betyr i praksis og om vi får det til.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 15.05.2021 12:42    Post subject: Reply with quote

Bortebane (med defensiv tilnærming), på kunstgress (hvor vi skal ligge lave), mot et formlag (som presser høyt)... JEG er en smule bekymret og nervøs.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
steffen
Junior


Joined: 15 May 2021
Posts: 1

PostPosted: 15.05.2021 13:00    Post subject: Reply with quote

Hvem tror vi at tar straffer om Dino ikke er på banen?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 15.05.2021 13:04    Post subject: Reply with quote

Paven kan spille spiss men primært kant (foreløpig).
Dette har vell meste med måten vi spiller på kontra det han er god på.

Vecchia kan nok fint bekle en sånn Firmino rolle som F9 og er en god kombinasjons spiller så blir nok bra om ikke Molins starter Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 15.05.2021 13:12    Post subject: Reply with quote

Moulins bør i hvert fall starte før Dino. Det er absurd om Dino får enda en ny sjanse, med tanke på hvor mye bedre Moulins har vært på sin ene sjanse.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 15.05.2021 13:22    Post subject: Reply with quote

'Molins
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 911
Location: Norway

PostPosted: 15.05.2021 13:37    Post subject: Reply with quote

Gjilærmo, Arne og Emil. Fin rekke. Kjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 949

PostPosted: 15.05.2021 13:49    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
En kamp vi IKKE må tape. Tror ikke Glimt abgir mange poeng i år heller. Har de et forsprang på 5 poeng allerede etter 3 kamper begynner vi allerede nå å være i problemer i forhold til gull... Vinner vi er vi et poeng foran. Basert på hvordan Glimt har fremstått de siste årene er der absolutt nødvendig for å ha en sjanse til gull i år - tror jeg. Ja, jeg vet det er tidlig, nen i fjor var ligaen uinteressant, fordi de var så suverene..


Spillemessig har ikke Glimt imponert eller overbevist i år. De kunne fort avgitt poeng mot Tromsø, og de burde gjort det om KBK hadde vært kaldere foran mål. Jeg tror fort Glimt kan avgi mange poeng om snøballen begynner å rulle den gale veien. Med flere kamper som de to første, bør det kunne bli en del poengtap. Så spørs det hvordan de takler motgang. For den kommer, og de vil aldri i verden seile så lett gjennom årets serie som fjorårets.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 15.05.2021 14:29    Post subject: Reply with quote

Nåja. Synes de ser sterkere ut i år enn i fjor. Tror de slår poenntallet de fikk i fjor- det er min spådom. Er uenig i de som tror at Molde er favoritter til eliteseriegull i år - mener det definitivt er Glimt. Er langt mer usikker på oss.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 15.05.2021 14:44    Post subject: Reply with quote

Glimt har ikke vært den beste utgaven av seg selv så langt, men de vinner kamper. Uansett hvordan de har fremstått fram til nå, så spiller det liten rolle - hvis vi skal legge oss bakpå uten å engang ta del i stillingskrigen. Hvorvidt vi spiller på hjemmebane eller kunstgress burde være totalt irrelevant - når vi til syvende og sist er kapable til å slå ethvert lag i serien. Situasjonen er som den er, og vi kan enten legge oss bakpå, eller så kan vi brette opp ermene og gjøre det beste ut av situasjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Next
Page 3 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb