English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vålerenga - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Reitan
35%
 35%  [ 64 ]
Reitan
35%
 35%  [ 64 ]
Hovland
0%
 0%  [ 1 ]
Eyolfsson
3%
 3%  [ 6 ]
Andersson
1%
 1%  [ 2 ]
Henriksen
2%
 2%  [ 4 ]
Hoff
7%
 7%  [ 14 ]
Zachariassen
3%
 3%  [ 7 ]
Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Vecchia
1%
 1%  [ 2 ]
Islamovic
0%
 0%  [ 0 ]
Hansen
9%
 9%  [ 17 ]
Total Votes : 181

Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 09.05.2021 21:53    Post subject: Reply with quote

Jitta138 wrote:

Augustinsson 6 - due to threat of Donnum he could not grt forward much

Impressive rating for not playing Wink
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende

Er det bare hos meg eller ser andre også dobbel Reitan på pollen?
Ligger det an til en historisk dobbeltseier?

skien88
Veteran

omskuler zach som spiss, plasser holse på midtbanen
Back to top
Dette blir bra
Junior

PostPosted: 09.05.2021 21:54    Post subject: Reply with quote

Bra at Dønnum skyter verre enn ei full kråke.
Ellers hadde dette blitt tap.

Meeeen... dette blir bra.... etterhvert. Very Happy
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.05.2021 21:54    Post subject: Reply with quote

Greit resultat, men svak prestasjon med ball, urolig og urytmisk. Synes også vi var heldige som ikke ble hardere straffet av VIF, flaks at Dønnum er så fotballdum. Hansen, Reitan, Hoff og Zach (som vanlig vår beste spiller) var veldig positive.
Back to top
Indreløper
Veteran

PostPosted: 09.05.2021 21:55    Post subject: Reply with quote

Det er bare å skrinlegge planen med å spille opp på feilvendt Dino. Det er klart som vodka at vi må spille oss oppover på kant.
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 09.05.2021 21:56    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Én kamp. Én jævla kamp, og jeg er allerede møkk lei norske dommere.

0-4 i gullkort-statistikken, altså. Ikke ett til VIF. Adekugbe kunne fort hatt tre alene, og det var langt fra den eneste. Hovland får et svært billig gult i et tidsrom hvor man vanligvis må lemleste for å få kort.

Det er ikke alt jeg har savnet siden sist, merker jeg.

Tollås Nation sitt angrep på Hansen er på grensa til rødt. Ser du på reprisen så ser du at han har kun blikk på Hansen og går bevisst rett inn i han. Skikkelig møkkadommer i dag, skjønner at det holder på å klikke for Hareide på siden der.

Last edited by spællåtmæ on 09.05.2021 21:57; edited 2 times in total
Back to top
martibs
Veteran

Trygt og fint å se at Tore Hansen har tenkt å fortsette sin svake og inkonsekvente dømming fra i fjor.
Back to top
BalleK
Veteran

Vi har en bedre andreomgang enn første - som var svak. Men det er irriterende at vi slutter å angripe i andre halvdel av omgangen. Vi hadde VIF på gaffelen der en stund, men så er det noe defensivt og passivt over det hele mot slutten og det ser ut som at vi går for å ro i land 1 poeng. Det synes jeg er unødvendig. 1 poeng på bortebane mot et antatt godt lag er gjerne "greit" for Hardeide, men likevel...

Jeg gir BB-stemmen til Andre Hansen - hadde et par fine redninger i dag. Utespillere var mer ustabile i dag synes jeg.
Thulian
Veteran

PostPosted: 09.05.2021 21:57    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Er det bare hos meg eller ser andre også dobbel Reitan på pollen?
Ligger det an til en historisk dobbeltseier?

Very Happy Tommel'n opp!
Velfortjent isåfall Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 09.05.2021 21:58    Post subject: Reply with quote

Det er også nokså utrolig at RBK får 4 gule, og Vålerenga ingen! Tolås Nation med identisk lik takling på Vecchia som Hovland får gult for. Backen med hodegrep på Ceide bakfra, uten gult! Snytt for straffe i tillegg! Hareide har ihvertfall fått bevis til sine anklagelser!
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 09.05.2021 21:58    Post subject: Reply with quote

Zach vår beste spiller? Drukket maling? Vår mest bevegelige spiller, ja, men han er altså et sort hull i oppbyggende spill, og spiller vekk alle overganger han er innom.

Hansen og Reitan, åååååpenbart.

Vi må ha mer å komme med enn dette. Nå treffer vi jo ikke oppspillspunktet engang, og det er i utgangspunktet en ganske svak plan.
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 09.05.2021 21:59    Post subject: Reply with quote

Vi har hatt verre sesongstarter. Var noen perioder der vi turte å spille ball hvor vi faktisk var gode. Men, det var alt for lange sekvenser der Hansen bare polte ballen opp og vi måtte forsvare oss. Sånne meningsløse lange baller fra keeper mot en ensom spiss kan vi godt redusere mengden av fremover. Spille fotball i stedet.
ibejnar
Veteran

PostPosted: 09.05.2021 22:00    Post subject: Reply with quote

heldigt point og jeg synes det er sørgeligt vi ikke overhovedet går efter at vinde kampen. Hvis nogen stadig mener vi har en offensiv plan siger jeg de har drukket. Vi kommer kun til at score på dødbolde straffe og indlæg. Vi skaber meget lidt i åbent spil. Det kunne modstanderen dog. Reitan klart bedste mand i dag. Keeper også god.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 09.05.2021 22:00    Post subject: Reply with quote

En ok kamp. I korte perioder bra, men i Vålerenga har et knapt overtak kampen sett under ett. Vi bør si oss fornøyd med resultatet og ok med 1 poeng borte mot Vålerenga.

Halvfornøyd minus. Forsvaret er bra med et lite minus på Andersson. Midtstopperne er bra og Reitan veldig god. Midtbanen er ok, men vi har en jobbemidtbane, ikke en spillemidtbane, det er tydelig. Vecchia et lite +, Dino ok, Ceide svak.

Hansen 7 (god med ballen i beina og en kjemperedning og god redning i starten mot Kjartansson også)
Reitan 8
Eyolfson 6
Hovland 6 (trekk for selvmål, men ellers bedre en Holmar)
Anderson 4
Henriksen 6
Hoff 6
Zac 6
Ceide 3
Dino 5
Vecchia 6
Back to top
Indreløper
Veteran

PostPosted: 09.05.2021 22:01    Post subject: Reply with quote

Førsteomgangen er det bare å se helt bort fra. Om planen var å parkere bussen slo til og med det feil. Fortsetter vi å vise den samme aggressiviteten som i andre kan dette bli bra.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 09.05.2021 22:01    Post subject: Reply with quote

Hansen 6 - står trygt, men må slutte å lempe ballen langt opp uten adresse. Minus for feltspill
Reitan 7 - god offensiv, god defensiv, gjør fort denne plassen til sin
Holmar 6 - trygg og god, kler HELT av vifs islending
Hovland 4 - helt ok kamp, men selvmål og er fortsatt elendig med ball i beina
Andersson 4 - god første 15 min, henger etter resten av kampen.
Doff 6 - pluss for mål, burde scoret ett til. Løper mye, men savner ballbehandlingen han burde ha i den rollen
Henriksen 6 - trygg for det meste, en hjerneblødning som kunne kostet dyrt, savner spillbarheten til skjelbred
Hoff 5 - ok i press, god assist, litt usynlig
Ceide 4 - skuffende, virker som han ikke har en plan når han møter en back som er like rask
Dino 4 - veldig skuffende i dueller, på tross av elendige baller fra forsvaret burde han vinne en duell en gang i blant..
Vecchia 5 - pluss for gode dødballer, får nok en del assists av ham i år. Virker passiv i spill. Savner at han stuper i rom på kontring, har han en småskade??
Holse 4 usynlig, panisk klarering gir ham nesten 3

Dommer 1 - alt vi gjør er gult, tror de i blått kunne hugget av armen på zach med en machete og fått maks tilsnakk. Overser soleklar straffe

Åge - 6 for prep til kampen, 4 for gjennomføring. Bør tørre mer i andre omgang når vi ser at vi tar over. Bruker ikke to bytter på slappe vecchia.

Ok med ett poeng
Gleder meg til augustinsson og skjelbred er tilbake.
#hovlandvekk
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 09.05.2021 22:05    Post subject: Reply with quote

Ok for første kamp borte mot god motstand. Men ikke mer enn ok. For slurvete, gir fra seg ballen for lett på egen banehalvdel. Pælmer ballen langt litt for ofte. Må våge å holde på ballen i laget mer. Litt startnerver kanskje. Elendig dommer, partisk. Skulle hatt straffe. Reitan og Vecchia gode synes jeg. Savner Per Ciljan i denne kampen, hadde gitt en ekstra dimensjon med å ta med ballen frem. Må få kontroll på å spille oss ut uten å stresse sånn. Slipper til Vålerenga alt for lett. Savner litt mer bevegelse i boks også. Blir litt for ensidig angrepsspill.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.05.2021 22:06    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Zach vår beste spiller? Drukket maling? Vår mest bevegelige spiller, ja, men han er altså et sort hull i oppbyggende spill, og spiller vekk alle overganger han er innom.

Jaja, ikke noe nytt at vi vurderer Zach diametralt forskjellig. Men kan være enig i at Reitan var vår beste.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 09.05.2021 22:06    Post subject: Reply with quote

Prøve seg på en børs da

Hansen: 8BB Helt enorm, men alle disse utspillene som er litt upresise kan han jobbe med.

Reitan: 7 Kanonkamp defensivt, mere å gå på offensivt men han prøver!

Homar: 7 Solid

Hovland: 5 Står i veien men selvmålet kan han unngå om han ahr litt mere pondus og så var det den pasningsfoten da..

Andersson: 5 Bra kontroll i 60 men så virker det som han blir sliten og han blir tatt på senga flere ganger. Muligens pga at han løper mye offensivt. Uansett viser i 60 minutter at han er en bra back.

Markus: 6 En horribel involvering og synes han faktisk er litt for veik i luftrommet og bør nok hjelpe Hovland litt mere der det blir selvmål. Men ok kamp, han gjør det greit i Mascherano rollen.

Hoff: 7 Veldig god i 70, står på og jobber knallhardt selv etter det og virker å være en knallsignering.

Zac: 7 Løper noe helt enormt og finner rommene. Ikke så mye å utsette på det han klarer å få til med de ferdighetene han har. Herlig mål RBK

Ceide: 2 Rett og slett dårlig i dag desverre. Ujnngår stolpe for at han ikke blir helt statisk og prøver et par ganger men alt for mye feil og dårlige valg i dag.

Vecchia: 7 Han har det meste og en veldig bra fot. Tenk om han hadde hatt litt mere fart! Veldig bra debut, gleder meg til fortsettelsen!

Dino: 4 Utakknemlig jobb og får egentlig aldri sjangsen til å vise hva som bor i ham. jobber og presser men i dag blir det verken fugl eller fisk.

Holse: 2 Ikke særlig mye bedre enn Ceide, virker å være litt for ivrig kanskje?

Åge: 6 GJØR iallefall bytte når han ser Ceide er svak og er høylytt og ikke redd for å gi beskjed når han er missfornøyd.

Ikke akkurat fyrverkeri som blir presentert her, men vi kom fra det med et poeng, viser at vi har jobbet med den defensive strukturen så får vi håpe det kommer seg offensivt etterhvert.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 09.05.2021 22:07    Post subject: Reply with quote

Dette blir en vanskelig kamp å skrive børs for. Jeg har ikke sett nok av laget enda til å vite hva rollebeskrivelsene til hver spiller er, og dermed jeg ikke vite hva som er spilleren selv og hva som er Hareide.
Er ikke fan av såkalt fri rolle som Veccia så ut til å ha, og det kan lett farge min oppfatning av hvordan en slik rolle løses. Er det at han virket motvillig mot å bevege seg fortere enn lett jogg og å ta overganger noe han har fått beskjed om? Idunno.
Vi ser bedre ut defensivt enn på lenge, men det virker å ha gått på bekostning av offensiv samhandling. Vi så totalt planløse ut offensivt.

Hansen - 5 - God som vanlig
Reitan - 6 - God defensivt, villig offensivt
Holmar - 6 - Tok andre islendingen helt ut av kampen
Hovland - 4 - Bedre enn forventet, hvilket sier litt en dag han scorer selvmål
Babyface - 6 - Ser ut som en god signering. Fikk kanskje litt for stort arbeidsområde og virket å bli sliten mot slutten.
Zach - 6 - Konstant uromoment offensivt. Nydelig scoring
Henriksen - 5? - Er det meningen at han skal være midtbanespiller i forsvar og forsvarsspiller i angrep?
Hoff - 7(BB) - Flott målgivende. Imponerte meg både offensivt og defensivt. Merkelig frisyre, men det kan bare være meg som er blitt gubbe.
Ceide - 3 - Tatt totalt ut av kampen. Backen tok ham på fysikken og puttet ham i lomma.
Dino - 3 - Blir veldig alene i store perioder, men får ikke til noe selv når han har et lag rundt seg
Veccia - 3 - Er han skadet? Dårlig trent? Umotivert? Stopper alt av spill og virker redd for å bevege seg raskere enn lett jogg. Gode dødballer.

Åge - ??? - Var planen at vi skulle ligge bakpå 70% av kampen? Vi hadde relativt grei kontroll, men jeg setter ikke av søndagskvelden for å se forsvarsspill.

Dommer var svak, men ikke skandaløs
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 09.05.2021 22:08    Post subject: Reply with quote

Dette synes jeg var temmelig nære skrekkelig. Vi har en liten periode hvor i er ganske bra, men resten av kampen er vi helt uinteressert i å vinne kampen.

Resultatet er selvfølgelig til å leve med, prestasjonen langt ifra. Reitan BB.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.05.2021 22:10    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:

Hoff - 7(BB) - Flott målgivende. Imponerte meg både offensivt og defensivt. Merkelig frisyre, men det kan bare være meg som er blitt gubbe.

Jeg er gubbe og tenkte det samme.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 09.05.2021 22:14    Post subject: Reply with quote

Viser iallefall at en i motsetning til tidligere kan å sette høyt press, ikke i lange nok perioder til å kontrollere kampen, men når en flytter laget opp så tvinges VIF til å slå langt og høyt hvor stopperne våre vinner alle dueller eller de prøver å spille seg ut og havner i trøbbel hver gang.

Når vi lå lavt (mesteparten av kampen) så var det ikke lett å se forskjellen fra ifjor.

Dette kan bli bra, men mangler mønster med ball i laget.

Ellers så tror jeg straffesituasjonen er korrekt dømt i forhold til nye regler, men gitt at det vel var to klare gule kort til RBK og de to andre i en gråsone hvor Hansen konsekvent ikke gravde i lomma for tilsvarende (og klarere) forseelser andre veien så ville det ikke vært overaskende om VIF fikk straffe hvis det var f eks Eyjólfsson som gjorde det der i vårt felt.
Bye
Veteran

PostPosted: 09.05.2021 22:14    Post subject: Reply with quote

Spesielt at 3 trenere i serien tipper Dino som toppskårer i år. Sier mest om konkurrentene?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Next
Page 17 of 21

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb