View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
trondh Veteran
|
Posted: 20.10.2004 10:28 Post subject: |
|
|
Sånn som det er akkurat nå, der bare Rosenborg deltar i CL eller UEFA-cupen fra alle nordiske land er det nok en turnering med et visst potensiale. For oss er det jo litt vanskelig å si. RBK har jo slitt uvanlig mye med skader i år og da blir det litt spørsmålet om hva som skal prioriteres. Jeg føler meg imidlertid ganske sikker på RBK og Vålerenga (dersom de ikke blir tatt igjen av Tromsø el Ham-Kam ) vil avansere fra den norske gruppa.
Spørsmålet blir jo også litt om vi skal satse på å vinne turneringa, eller om vi skal bruke den som en mulighet til å spille inn nye spillere og lagsammensetninger. Det blir jo mindre plass til uviktige treningskamper med en slik turnering. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.10.2004 15:12 Post subject: |
|
|
Har laget en liten motstanderguide: Djurgården, Esbjerg og VIF
Kan du hjelpe meg med mer info (spillerprofiler samt mer om 2003/04 og årets sesong) om EfB, Harald?  |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 31.10.2004 15:51 Post subject: |
|
|
Tror ikke vi skal dømme RL før de har kommet igang, hvis klubbene legger litt i det så kan det bli bra dette. Dessuten har vi en enestående mulighet til å hevne 4-1 tapet for Vålerenga. _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 31.10.2004 16:05 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Har laget en liten motstanderguide: Djurgården, Esbjerg og VIF
Kan du hjelpe meg med mer info (spillerprofiler samt mer om 2003/04 og årets sesong) om EfB, Harald?  |
Gør jeg med glæde
De 2 største profiler på Esbjergs hold lige nu, må siges at være Jan Kristiansen og Fredrik Berglund.
Jan Kristiansen er en meget anvendelig spiller der kan bruges i mange positioner men bruges primært offensivt på venstre midtbane. Han er en vigtig spiller for Esbjerg i det offensive spil, noget både danske og uddenlandske klubber har bemærket. Hvilket er medvirkende til, at der florerer rygter om at han snart bliver solgt. Jan Kristiansen er tidligere anfører på det danske u21-landshold og har spillet 2 ligalandskampe og 1 landskamp.
Esbjergs anden store profil er Fredrik Berglund, som de i sidste sesong købte for en billig penge fra Roda, som en erstatning for Tommy Bechmann som nu spiller i VFL Bochum i Bundesligaen.
Fredrik Berglund deler topscorerlisten med Mohamed Zidan denne sesong og er en hurtig teknisk spiss som næsten altid scorer i hvertfald 1 mål i en kamp. Denne sesong har en spillet 12 kampe og scoret 10 mål.
2 andre spillere som jeg synes man skal ligge mærke til et Jerry Lucena og Jess Thorup.
Jerry Lucena er også en teknisk midtbane spiller som har spillet godt for Esbjerg i denne sesong.
Jess Thorup er Esbjergs Target-man og er også en spiller med stor betydning for holdet pga sin erfaring. Han har været i 2 uddenlandske klubber(Uerdingen og FC Tirol), og har spilet EC kampe for OB.
Efter Esbjergs overraskende spil i sidste sesong, har de skuffet i denne. Indtil videre ligger holdet på en skuffende 8. plads, og efter 12 kampe har Esbjerg vundet 5, spillet 2 uafgort og tabt 5. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.10.2004 16:37 Post subject: |
|
|
Hvorfor var ikke Esbjerg med i UEFA-cupen i høst? |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 31.10.2004 18:22 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Hvorfor var ikke Esbjerg med i UEFA-cupen i høst? |
Esbjerg deltog i Inter-toto cupen hvor de i semifinalerne blev slået ud af Schalke 04. Før de røg ud nåede de at slå Nice og færøske Runavik. Men de deltog i lodtrækningen om FAIR-PLAY prisen som ville give en Uefa-cup plads men tabte, derfor blev det Inter-toto til dem. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.10.2004 19:15 Post subject: |
|
|
Ok.
Djurgår'n-spillerne er småskeptiske:
- Det är en jättebra idé, men sedan ska den gå att genomföra också. Det värsta är ju klimatet. Det kan ju bli snöstorm i november och framför allt tar ju planerna stryk. Man får ge det ett år för att testa, säger Andreas Johansson.
- Vi får se hur det går det första året innan man kan säga om det är succé eller flopp. Man vet inte om folk uppskattar den här ligan och kommer och kollar i tio minusgrader och dåliga gräsmattor, säger Mattias Concha.
Läs mer: De är bekymrade för sin semester |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.11.2004 05:40 Post subject: |
|
|
Her kan i "lege" manager for jeres eget Royal league hold:
OFIR Royal League
Først skal i dog oprette en profil på siden. Det er gratis at deltage.
Ps. hader at have "The Graveyard Shift" når jeg er på arbejde  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
|