English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sivert Mannsverk
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 28.01.2021 17:51    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Send Dorsin til Nigeria. Dette blir for dumt.


Mannsverk har LANGT mer å vise til en hva Sander Berge viste til når han var like gammel; ikke at jeg påstår at han skal blir like god eller bedre; det er uvisst...Men du var vel en av de som mente vi burde har vært på Berge? Eller husker jeg feil(i så fall beklager jeg); men klarer ikke å fatte hva det er med denne potensielle signeringen du er så sabla negativ til? Gjerne utdyp, og gjerne utdyp grundig; for det virker som instillingen er at uansett hva de på brakka gjør; så er det feil. At siden RBK har vært på nedadgående kurve siden storhetstiden, så er det ikke mulig for de å gjøre riktige valg...? Sier ikke at du mener dette; men man kan få intrykk av det gjennom en del av innleggene dine...Hvem burde de hentet mener du?
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2013

PostPosted: 28.01.2021 18:09    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r kan RBK konkurrere med FC Gronningen ? I mitt hode, aldri.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 28.01.2021 18:37    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
senador wrote:
Send Dorsin til Nigeria. Dette blir for dumt.


Mannsverk har LANGT mer å vise til en hva Sander Berge viste til når han var like gammel; ikke at jeg påstår at han skal blir like god eller bedre; det er uvisst...Men du var vel en av de som mente vi burde har vært på Berge? Eller husker jeg feil(i så fall beklager jeg); men klarer ikke å fatte hva det er med denne potensielle signeringen du er så sabla negativ til? Gjerne utdyp, og gjerne utdyp grundig; for det virker som instillingen er at uansett hva de på brakka gjør; så er det feil. At siden RBK har vært på nedadgående kurve siden storhetstiden, så er det ikke mulig for de å gjøre riktige valg...? Sier ikke at du mener dette; men man kan få intrykk av det gjennom en del av innleggene dine...Hvem burde de hentet mener du?


Er vel mer at Sogndal skal leke storklubb med RBK som jeg er mektig lei av. Vi kan ikke betale dyre dommer for norske spillere lenger. Det er slutt med det! Vi må finne markeder med billigere pris.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 28.01.2021 18:39    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
Her bør jo egentlig Sogndal huske den gode dealen de fikk sist, samt f.eks et vist midtstoppertalent de fikk for en slikk og ingenting nå nylig.
Kan være taktisk smart av de å ha et godt samarbeid med RBK all den tid de ligger i 1div.
Perfekt arena for unge spillere fra RBK å reise ned til å få matching, som igjen kan bidra veldig positivt for Sogndal


Tror heller overgangen til Hovland har motsatt effekt, men du har riktig i det andre du sier. Sogndal har absolutt god nytte av å ha et godt forhold til oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2743

PostPosted: 28.01.2021 19:36    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
NÃ¥r kan RBK konkurrere med FC Gronningen ? I mitt hode, aldri.


Det er vel ikke du som skal signere?
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 28.01.2021 20:36    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
senador wrote:
Send Dorsin til Nigeria. Dette blir for dumt.


Mannsverk har LANGT mer å vise til en hva Sander Berge viste til når han var like gammel; ikke at jeg påstår at han skal blir like god eller bedre; det er uvisst...Men du var vel en av de som mente vi burde har vært på Berge? Eller husker jeg feil(i så fall beklager jeg); men klarer ikke å fatte hva det er med denne potensielle signeringen du er så sabla negativ til? Gjerne utdyp, og gjerne utdyp grundig; for det virker som instillingen er at uansett hva de på brakka gjør; så er det feil. At siden RBK har vært på nedadgående kurve siden storhetstiden, så er det ikke mulig for de å gjøre riktige valg...? Sier ikke at du mener dette; men man kan få intrykk av det gjennom en del av innleggene dine...Hvem burde de hentet mener du?


Men for å være helt ærlig:

Gjøres det egentlig mye riktig på Brakka?
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 28.01.2021 20:39    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Bra driv, overblikk og ro. Overraskende god nærteknikk, spesielt i medtak/mottak.

Spennende type, dette. Blir artig å se om han tar steget mot hakket bedre og mindre høkkert motstand om han tar turen.


Er dette nok en signering som gir RBK sårt tiltrengt hurtighet inn i laget? (Ironi Smile
Back to top
View user's profile Send private message
everlong
Senior


Joined: 05 Jul 2012
Posts: 169
Location: Trønder i Oslo

PostPosted: 28.01.2021 20:56    Post subject: Reply with quote

Kevin Ingebrigtsen har omtalt Mannsverk som ett av OBOS-ligaens største talenter. I sommer skrev han følgende:

Den siste jeg tar med på listen er Sogndal og G19 landslagets midtbanegeneral Sivert Mannsverk. Tar opp arven etter Johan Hove som tok steget til Strømsgodset og er i ferd med å få sitt gjennombrudd der, men her kommer et kanskje ennå større midtbanetalent.

Spiller som en rutinert 25 åring selv om han ikke er eldre enn 18. Har strålende overblikk og forståelse som gjør at han evner å styre kamper fra sin midtbaneposisjon. Fortsetter han utviklingen i 2020 er det lite som tyder på at Mannsverk fullfører kontrakten i Sogndal. Rosenborg jakter midtbanesjef for fremtiden og Mannsverk bør stå på blokken, men spørsmålet er om det kommer større fisker på banen.

Gjennom godt spill i OBOS og på landslag vil Mannsverk være en spiller som klubber utenfor landet vil fortsette å følge. Spørsmålet blir hvor lenge tør vente?

Sogndal har god historikk for salg av spillere og selv om historien viser at de fleste salgene skjer internt i Norge er nok Mannsverk en spiller de håper å selge til utlandet direkte. Kanskje trenger han nok et mellomsteg for at han skal bli virkelig god, så tipset er et han går til en skandinavisk klubb, men at Sogndal sikrer seg en god videresalgsprosent.

Mannsverk har kontrakt ut 2022 så her har nok Sogndal ingen hast med å selge, men 5-6 millioner som grunnsum pluss bonuser og videresalg kan være nok til å endre dette. Sogndal har bygd klubben og en imponerende historie på denne malen med utvikling og salg av talenter. Jeg mener Mannsverk, sammen med Akor, blir de neste i den rekken.


Link: https://www.nordicbet.com...-talenter/

Edit:

Ser han også har omtalt Mannsverk i en artikkel som heter: "Spillerne Dorsin bør ha på blokka".

Der skriver han dette:

Fremover på banen har Rosenborg en midtbane som både er sterk og stor i antall, men det er få klare alternativer på den sentrale midtbaneplassen. Jeg har nevnt det tidligere, og gjør det igjen, at Sivert Mannsverk her bør være på blokka. Sogndal vil som alle andre helst selge ut, men for Mannsverk er det ingen tvil om at det kan være smart med et mellomsteg til en norsk toppklubb før han eventuelt reiser ut i Europa. Her vil nok også Sogndal kreve rundt 10 millioner og gode videresalgsprosenter for juvelen sin, men klarer Rosenborg å bygge Mannsverk videre er han verdt det.

Med et RBK i toppen og Mannsverk som ung landslagsspiller på banen vil markedsverdien stige voldsomt, slik det gjorde med Ole Selnæs, og han gikk vel for rundt 40 millioner til St.Etienne. Det er ikke utenkelig å se for seg et lignende scenario om Rosenborg skulle gå for Mannsverk.


Link:
https://www.nordicbet.com...pa-blokka/
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4935

PostPosted: 28.01.2021 21:03    Post subject: Reply with quote

Om Mannsverk er så god som det snakkes om fra ulike hold så forstår jeg godt at Sogndal ikke hopper på første budet fra RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3751

PostPosted: 28.01.2021 21:07    Post subject: Reply with quote

Veldig rart at ikke en større liga har plukket han opp da ? De har jo som kjent større oversikt i de to øverste divisjonene enn norske klubber.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4935

PostPosted: 28.01.2021 21:43    Post subject: Reply with quote

Covid
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 28.01.2021 23:40    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
senador wrote:
Send Dorsin til Nigeria. Dette blir for dumt.


Mannsverk har LANGT mer å vise til en hva Sander Berge viste til når han var like gammel; ikke at jeg påstår at han skal blir like god eller bedre; det er uvisst...Men du var vel en av de som mente vi burde har vært på Berge? Eller husker jeg feil(i så fall beklager jeg); men klarer ikke å fatte hva det er med denne potensielle signeringen du er så sabla negativ til? Gjerne utdyp, og gjerne utdyp grundig; for det virker som instillingen er at uansett hva de på brakka gjør; så er det feil. At siden RBK har vært på nedadgående kurve siden storhetstiden, så er det ikke mulig for de å gjøre riktige valg...? Sier ikke at du mener dette; men man kan få intrykk av det gjennom en del av innleggene dine...Hvem burde de hentet mener du?


Uten at jeg er enig i alt han sier, så er mye av det som kommer fra han både sanne og gode punkter. Kan til tider bli mye negativt, men sannheten er at det ofte er veldig berettiget.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59456
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.01.2021 23:42    Post subject: Reply with quote

Endre Romøren i Sogn Avis rasar:

Me bør òg sjå litt på framgangsmåten til Rosenborg i denne saka. Goliat durar på som han vil. Kanskje ikkje så overraskande med tanke på korleis dei behandlar klubblegende Pål André Helland og vår eigen Gustav Valsvik, men uansett:

Det første bodet – med ei totalramme på rundt fem millionar, altså etter eit bestemt tal kampar og kvalifisering til Europa – blei vurdert til å vera eit skambod på Campus. Sogndal tykte dette var så langt unna spelaren sin verdi at dei ikkje såg poenget med å forhandla ein gong. Rosenborg har vore tydelege på kor sterkt dei ønskjer Mannsverk og kor god dei tykkjer han er, så kvifor baud dei då så lite? For å setja grillar i hovudet på spelaren. Først to veker seinare hadde trønderane styremøte for å finna ut om dei faktisk har pengar til overgangen.

Det har dei. Men Åge Hareide tykkjer situasjonen er vanskeleg, sidan Sogndal seier at han ikkje er til sals. Tenk, dei har ikkje lyst til å sleppa sin beste spelar og lagkaptein.

(...)

Sogndal treng ikkje å selja Sivert Mannsverk. Dei 10-11-12-13 millionane Rosenborg truleg byr innan kort tid er verd mykje, men det finst gode argument for at verdien er endå større ved å halda på han. Klubben kan fort få dei same summane i sommar eller etter sesongslutt. Då med eit eventuelt opprykk på kjøpet.

Det er god business, det.

Les meir: Viss Sogndal vil visa at dei verkeleg støttar Eirik Bakke, må dei gå imot sitt eige mantra denne eine gongen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1855
Location: Stjørdal

PostPosted: 29.01.2021 00:33    Post subject: Reply with quote

Om det er en kynisk framgangsmåte? Ja, utvilsomt. Men det er slik det ofte fungerer i dagens marked for å få viljen sin når selgende klubb og kjøpende klubb ikke er nære nok til at det det startes konkrete forhandlinger. For selgende klubb taper ofte i lengden på å skape misnøye hos viktige spillere.

Samtidig så er har jeg inntrykk av at Hareide forsøker å svare ærlig i media når han får spørsmål, i stedet for å hele tiden si ingen kommentar selv om noe er åpenbart. Så når media sier de skal publisere sak om at Rosenborg er interessert i Mannsverk så svarer Åge at det stemmer at han er en spennende spiller han gjerne ser i Rosenborg drakt. Og det første budet var nok altfor lavt, men klubben la vel inn et bud som var innenfor de rammene de hadde før styremøtet, kanskje med håp om å forhandle slik at de visste mer konkret hvilke rammer de trengte før styremøtet?

Jeg skjønner at Sogndal ser på oss som Goliat i dette tilfellet, men det er jo litt på samme måte Molde opptrer på når det kommer til BBS og LSK. De innfrir spillers krav, men har ikke lagt inn bud engang fordi de mener LSK krever for mye. BBS er tydelig på at han vil til Molde fordi han får en bedre kontrakt der, enn han har hos LSK. Det er som sagt en ganske vanlig fremgangsmåte, dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.01.2021 00:44    Post subject: Reply with quote

Hehe, sånn er det når journalister ikke klarer å skille fag og følelser. Det er imidlertid absolutt ikke noe nytt her til lands.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 29.01.2021 01:02    Post subject: Reply with quote

I den der artikkelen var det mye subjektive følelser inne i bildet. Det tyder i alle fall på at det er en frykt blant de i Sogndalmiljøet om at noe er nært forestående. De alle har vel innsett at Mannsverk er tapt, men at Bakke og co jobber som noen helter for å kunne melke de siste dråpene ut av Rosenborg. Greit nok at fremgangsmåten ikke har vært 100% innenfor standardramma, men hva i huleste skal Rosenborg gjøre. Hvordan skal de vite hva Sogndal krever, da må de da først legge inn et bud. Det hadde blitt helt på trynet om Micke slengte inn et enormt bud som ble godtatt på første forsøk. Da vil jeg si at han ikke har gjort jobben sin.

Fotball handler om følelser osv., men det er viktig å tenke på hvor man ligger i næringskjeden. Sogndal er en liten klubb i norsk målestokk, de har vært i Eliteserien ved enkelte anledninger, men de er et lag som hopper mellom divisjonene. Dette er noe de må ta innover seg. Naturlig nok blir et OBOS-lag en slags farmer for de større, norske klubbene. For samme talent kunne Rosenborg ha krevd mye mer enn Sogndal, og det er fordi at Rosenborg er høyere opp i næringskjeden, og det stilles høyere krav for å få spille. I Sogndal kan man prøve og feile i flere år, mens i Rosenborg kreves det resultater fra første dag.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18537

PostPosted: 29.01.2021 07:56    Post subject: Reply with quote

Jeg synes 10 mill i dagens marked er veldig mye. Kanskje han er så god at det er greit, men håper vi snart får så god oversikt at vi kan hente neste års Mannsverk fremover, det er vel iofs det vi prøver med Sæter.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1068

PostPosted: 29.01.2021 09:05    Post subject: Reply with quote

10 mill er smertegrensen (og egentlig over mtp at vi nettopp har lagt ett coronaår bak og og muligens har enda ett foran oss) for et talent som kun har prestert mot lag som ikke var gode nok for det øverste nivået enda...
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2080
Location: Lørenskog

PostPosted: 29.01.2021 09:14    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg synes 10 mill i dagens marked er veldig mye. Kanskje han er så god at det er greit, men håper vi snart får så god oversikt at vi kan hente neste års Mannsverk fremover, det er vel iofs det vi prøver med Sæter.


Sæter er født i 1996, ikke noe ungt talent.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6689

PostPosted: 29.01.2021 12:14    Post subject: Reply with quote

Greit nok h b, men poenget står jo fremdeles om man bare googler late bloomers.

https://www.sportskeeda.c...ll-history

iallefall et par stykker der jeg skulle ønske RBK henta da de var midt på 20 tallet ^^

10 mill er mye, og særlig i disse tider, men hvis Hareide har en plan med Mannsverk og får utviklet ham så kommer vi til å være sjeleglad vi betalte det.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 29.01.2021 13:44    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg synes 10 mill i dagens marked er veldig mye. Kanskje han er så god at det er greit, men håper vi snart får så god oversikt at vi kan hente neste års Mannsverk fremover, det er vel iofs det vi prøver med Sæter.


Egentlig ganske enig. Har vært gira på å få Mannsverk til klubben lenge, men er skeptisk til om RBK klarer å gjøre profit på et så dyrt kjøp når de ellers har vært så dårlige til å forvalte talenter. Lukter litt "bak Konradsen i køa av grunner ingen forstår og videre til Norrköping for 4 millioner i 2022".

Ser man på aldersbestemte landslag så er det mange sterke navn, men RBK er sannsynligvis for sent inn i kampen på de fleste. Om man tar for seg de beste navnene på midtbanen i Mannsverk sin årgang og de tre rundt, er status slik:

2001:
Kitolano - garantert for dyr
Tagseth - sliter benk hos oss
Askildsen - Sampdoria
Kjølø - PSV

2002:
Mannsverk - mulighet
Palumbo - Udinese
Kostadinov - nylig gått til Stabæk
Jørgensen - god start i Odd

2003:
Arnstad - Anderlecht
Thiago Holm - allerede tapt fra egen region og til VÃ¥lerenga
Auklend - prises garantert ut av Viking
Gulliksen - mulighet

2004:
Aarøen - Man Utd
Schjelderup - Nordsjælland
Solberg - ryktet til Juventus, Brøndby og Midtjylland blant flere

Ikke veldig mange vi har en mulighet på her. Mannsverk, Jørgensen og muligens Gulliksen/Solberg som RBK selvfølgelig ikke kommer til å være særlig interesserte i før det er for sent.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2664
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 29.01.2021 15:25    Post subject: Reply with quote

Uansett hva en Sogndal-fantast måtte mene om hva som er en vinn-vinn-situasjon for Sogndal, så er neppe Mannsverk selv særlig fornøyd med å måtte tilbringe 1/2 til 1 seong til på nivå to i norsk fotball.
Få utenlandske klubber vil legge noe særlig mer enn 10 millioner på bordet for Mannsverk før han har bevist noe på øverste nivå i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11739

PostPosted: 29.01.2021 15:30    Post subject: Reply with quote

Sogndal ser jo allerede ut til å få litt ekstra penger av oss. Ogbu på vei til LSK. Selv om LSK neppe må ut med veldig mye så får nok Sogndal 2-3 gangeren av det de ga for han. For han kom for småpenger.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59456
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.01.2021 17:44    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
At Hareide er oppgitt i media er såklart for å provosere Mannsverk.
Jo hardere spilleren sier til Sogndal "Jeg vil til RBK!" jo vanskeligere blir det å avslå bud.


All den tid Rosenborg ikke har fått godkjent et bud på Mannsverk, kan ikke RBK-treneren snakke direkte med U-landslagsspilleren selv.

Og for Hareide handler det blant annet om at 18-åringen skal være dønn sikker på hva Rosenborg-treneren vil.

- Ja, selvfølgelig. Det er viktig for gutten. Selvfølgelig er det viktig å vite at det er en trener som vil ha ham inn. Det skal han ikke være usikker på, sier Hareide til Adresseavisen.

(...)

- En ting er å tenke på morgendagen, men vi må tenke lenger og sikre gode spillere vi kan bygge på. Vi har etter hvert fått inn noen unge, sier han og ramser opp Erlend Dahl Reitan, Julian Faye Lund, Emil Konradsen Ceide, Edvart Tagseth og Carlo Holse.

Hareide snakker om at klubben må se på unge spillere som kan være med på å danne en fremtid for klubben, i stedet for å se på fullt ferdige spillere, som det er vanskelig å konkurrere om.

Les mer: Forklarer hvorfor han er så åpen om at han vil ha Mannsverk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 30.01.2021 10:49    Post subject: Reply with quote

Et par dager siden budet ble sendt, ingen ny info; da er det vel i alle fall ikke avslått?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 18, 19, 20  Next
Page 12 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb