English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Molde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
2%
 2%  [ 3 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Konate
0%
 0%  [ 1 ]
Henriksen
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
83%
 83%  [ 85 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 1 ]
Holse
0%
 0%  [ 1 ]
Islamovic
9%
 9%  [ 10 ]
E. Ceide
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 102

Author Message
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 13.12.2020 22:35    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Det går selvsagt an å ha i bakhodet at Molde ikke hadde noe å spille for siden sølvmedaljen allerede var klar, og at de bytta halve laget etter europakampen nå sist. Så det er greit å ikke hoppe i taket for denne seieren. Men, vi så bedre ut og skapte mer enn på lenge, om ikke annet.

Tenker litt det samme, men likevel er et slitent MFK med reserver milevis bedre enn Mjøndalen så jeg synes det var mye bra å ta med seg. Ikke minst en positiv følelse etter en kamp for en gangs skyld. Gutta jobbet hardt i dag.

Spørs om de ikke fikk litt ekstra giv når skattelistene ble lagt ut og de følte at de ikke jobbet hardt nok. Hehe.
senador
Legende

PostPosted: 13.12.2020 22:57    Post subject: Reply with quote

Syretesten er mot lag som ligger lavt, presser på stopperne våre og kunstgress. Slår vi KBK 3-0 i Kristiansund så begynner vi å snakke, men det skjer ikke. Da må vi få tak i en del spillere og ha en offensiv plan.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran

PostPosted: 13.12.2020 22:58    Post subject: Reply with quote

Det var litt typisk at det ble slik mot akkurat Molde. Det er som Hareide påpeker letter for oss når vi får plass:

«– Vi vet at vi får mer plass mot et lag som Molde. At de sender frem mye folk, gir oss plass til kontringsspill. Det trengs av og til to gode lag for å få til en god fotballkamp, sier en fornøyd RBK-trener Åge Hareide til VG etter kampen» VG

Det er særlig mot lave dårlige lag vi ser som dårligst ut. Håper de klarer å samle seg til samme innsats mot Sandefjord.
Back to top
Trondhjemsen
Proff

PostPosted: 13.12.2020 23:16    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Straffe faktisk! Håper dette er spikeren. Artig å se at de dominerer spillet!

Opprivende! Morten P får oss vel ned på jorda snart.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 13.12.2020 23:39    Post subject: Reply with quote

Uten å ta vekk at vi gjorde en god kamp syns jeg ikke Molde var helt 100% påskrudd. Fikk litt sånn følelsen av slik vi var tidligere etter en god kamp i Europa, at neste kamp i serien blir meh
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 13.12.2020 23:46    Post subject: Reply with quote

Akkurat i dag driter jeg i Moldes prestasjon. Vi slo dem og vi gjorde en etter forholdene meget god prestasjon. What's not to like?
larsarus
Legende

PostPosted: 14.12.2020 00:10    Post subject: Reply with quote

Vi driver vel og bygger en rekke med strake seire over Molde på eget gress også, så hvem bryr seg om hvordan Molde stiller...
Back to top
Indreløper
Veteran

PostPosted: 14.12.2020 00:49    Post subject: Reply with quote

Fikk sett kampen nå. Endelig noe oppløftende å hvile øynene på. Dino stor i dag.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.12.2020 01:14    Post subject: Reply with quote

Jeg må innrømme at jeg ikke helt er med på all skryten til Dino, og mistenker at det hadde vært veldig annerledes uten straffescoring, og dessuten hvis den ELENDIGE avslutningen som flaksa seg mellom beina til Wingo på blank kasse hadde blitt sparket vekk.

Sterk når han spilles på fot, spesielt, og det er tydelig at vi trenger spillertypen, så han gjør jo en jobb for laget. Men han er så langsom og dårlig teknisk at jeg får krampe. Og en fryktelig avslutter. Fryktelig.
eksil
Veteran

PostPosted: 14.12.2020 01:24    Post subject: Reply with quote

Takk.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 14.12.2020 01:42    Post subject: Reply with quote

Det var en ekstremt viktig og deilig seier Smile . Vår utfordring er å spille med samme innsats,konsetrasjon og vinnervilje mot alle våre motstandere. Det er noe av det jeg har savnet mest med årets lag. Det kreves at man klarer det mot alle lag. Det er noe av det vi har behersket bedre enn alle norske lag før, så vi må "bare" komme dit igjen Smile Uansett deilig seier.
ODN
Veteran

PostPosted: 14.12.2020 04:04    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg må innrømme at jeg ikke helt er med på all skryten til Dino, og mistenker at det hadde vært veldig annerledes uten straffescoring, og dessuten hvis den ELENDIGE avslutningen som flaksa seg mellom beina til Wingo på blank kasse hadde blitt sparket vekk.

Sterk når han spilles på fot, spesielt, og det er tydelig at vi trenger spillertypen, så han gjør jo en jobb for laget. Men han er så langsom og dårlig teknisk at jeg får krampe. Og en fryktelig avslutter. Fryktelig.

Annet enn at han hadde en grov miss, hva har du sett som tydeligvis eksperter, trener og motspillere ikke så? Islamovic har fått mye tyn på grunn av manglende mål denne sesongen - og når han først leverer to mål skal det utsettes på grunn av at det var på straffe og dårlig forsvar av Molde? Blir for dumt å spekulere i at ting hadde vært annerledes om det og det hadde skjedd når det motsatte faktisk skjedde.

I dag var han et uromoment og vant mye dueller som vanlig - og i tillegg til dette fikk vi to mål. Jeg driter i om han skårer på brassespark eller med ballene - så lenge det blir mål av det.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.12.2020 09:40    Post subject: Reply with quote

Hva jeg har å utsette på ham? Jeg tror du misforstår meg: på det første målet står han altså for åpent mål med all verdens tid til både å kikke opp på målet og ned på ballen, men presterer likevel å treffe en Molde-spiller som står stille foran målet med en ganske slapp avslutning. Så er det jo regelrett tjuvflaks at den ballen sniker seg mellom beina på ham. Det ser faktisk alle hvis man kikker på reprisen.

I tillegg klarer han altså å misse på verdens største sjanse på hodet. Blindsone meg i foten, den ballen ser han ballbanen på 31,5 av 32 meter. Og dette var jo et uttalt ankepunkt mot Dino allerede da han kom, at han er dårlig i de enkle situasjonene. Han roter også bort et par store muligheter med ballen i beina innenfor 16 fordi han ikke har noe repertoar.

I tillegg kommer altså at jeg synes han er upresis i avleveringene og ofte løper i veien i banespillet. Han er duellsterk, ingen tvil om det, og helt sikkert veldig tung å spille mot for stopperne. Han gjør helt klart en brukbar kamp totalt sett, for som du sier: mål er pluss uansett, og straffespark skal settes de også. Men jeg synes faktisk kommentatorene er helt latterlig på villspor når de snakker om ham som banens beste spiller rett etter at han triller inn det straffesparket, og der forsvinner hele troverdigheten til de såkalte 'ekspertene'. Det er fullstendig åpenbart hvem som var banens beste spiller, med både nøkkelinvolveringene offensivt og kampens viktigste jobb defensivt.

Dino er for dårlig på for mye til å være noe å bygge videre på for oss. Selv om han er den beste midtspissen vi har akkurat nå.
enojado
Veteran

PostPosted: 14.12.2020 09:59    Post subject: Reply with quote

Er faktisk enig dette med headingen. Trodde han i tillegg var i kroppen på moldespilleren som gjorde det vanskelig å treffe skikkelig, men det er ikke tilfellet hvis man ser på sjansen her etter 2:00 min. -->
https://www.youtube.com/w...rgBallklub

Det er rett og slett rævva av Dino. Hadde det vært kun en slik sjanse han hadde misset så er det en ting, men når han tukler det til og bommer så mye som han gjør så er for dårlig for et lag som skal ligge helt toppen. Vi er stort sett dønn avhengig av å score på slike sjanser.

Straffen var elendig satt også. Hadde keeperen valgt riktig hjørne så hadde han reddet målet-.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.12.2020 10:03    Post subject: Reply with quote

Der er jeg til gjengjeld uenig. Gir Dino tvilen, og tror han ser hvor keeperen går Smile
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 14.12.2020 10:11    Post subject: Reply with quote

Senador, har du hacket kontoen til Zaphod81?
WT62
Veteran

PostPosted: 14.12.2020 10:45    Post subject: Reply with quote

Føler vel egentlig at jeg svartmaler meg selv mot det hjørnet Senador sitter, og selv om dette var klart den beste kampen under Åge så klarer jeg ikke å ta av voldsomt.
Vi hadde alt å spille for, Molde kun prestisjen. Og med en kamp i beina samt rullering så var det en klar forskjell i vår favør før kampstart. Fikk litt flashback til de tider vi spilte i CL, påfølgende kamp i hjemlig serie var ofte noe ræl det også. Dette betydde ikke all verden for Molde, intervjuene etter kampen var usedvanlig rolige og uten temperatur.
Vi scoret høyt på skalaen aggressivitet, moral og press og det er bra, men samtidig ser vi at i de periodene vi blir satt under press så klarerer vi blindt opp i banen og evner ikke å spille oss ut eller holde ball i laget.
Og Dino overbeviser meg fremdeles ikke. Når du som spiss klarer nok en gang å bomme på omtrent ferdigscorede sjanser så vil han koste oss poeng og plass i Europa. En god kamp blant mange elendige skaper ingen varig fremgang
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 14.12.2020 10:47    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Der er jeg til gjengjeld uenig. Gir Dino tvilen, og tror han ser hvor keeperen går Smile

Da er vi enig om å være uenig. Straffen var dårlig satt og keeper holdt seg stående omtrent til dino sparket ballen. Hadde keeper gått riktig vei så hadden han reddet den.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 14.12.2020 10:52    Post subject: Reply with quote

Det er dårlig å bomme på den headingen, men samtidig vil jeg ikke slakte han for å nikke ballen ned, hadde keeperen vært bedre plassert ville han jo antageligvis reddet en heading rett på mål.

Dino gjorde en god kamp, og har helt klart en del styrker vi kan spille på. Det er bare det at jeg skulle ønske vi spilte med en helt annen type spiss, som for eksmepel Zinkernagel.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.12.2020 11:04    Post subject: Reply with quote

Man kan selvfølgelig finne måter å dempe denne seieren på. Forminske prestasjonen. Ja, Molde kom rett fra en mental (og fysisk?) utladning i europacup, de hadde lite å spille for, og de stilte derfor med et lag som ikke var helt det 'faste' mannskapet. Man kan sikkert også hevde at de ikke hadde lagt en god nok plan bak endringene heller (fornøyelig å se Erling Knudtzon forsøke seg som en slags trequartista i stedet for å gampe i bakrom når de stiller med 3xfart fremme). Eller at vår seier, fortjent som den var, så litt ut som en skandinavisk cupvinner som kjemper et mellomeuropeisk lag ut av stilen.

Faktum er at jeg slett ikke er sikker på om det hadde gjort noen forskjell om Molde hadde vært topp motiverte og maksimalt forberedte, for allerede månedsvis siden, da vi hadde Skjelbred, Henriksen og Hareide på plass var jo tonen litt den at akkurat Molde skulle få slite med å slå oss i den gjenværende innbyrdes. Grunnen er ganske enkel: i Hareide har vi en trener som omtrent følger Molde tettere enn det laget han selv er trener for, og vi har to sentrale midtbanespillere som hver for seg er ideelt utrustet til å ta Wolff Eikrem helt ut av en kamp. Dermed tror jeg også at selv et litt mer utviklet Rosenborg enn det vi ser nå ville valgt, under Hareides ledelse, å angripe Molde nøyaktig på denne måten. Vi fikk akkurat det scenariet som ble spådd for lenge siden: Skjelbred tok Eikrem helt ut av kampen uten å av den grunn hemmes i eget spill, og uten Eikrem til å sette de riktige pasningene er Molde ordinære.

Vi får håpe treneren vår nå endelig har skaffet seg såpass oversikt over eget lag at han også ser hvor stor forskjell det er på midtbanen vår om Per eller Markus ligger sentralt. Nå mangler vi kanskje fortsatt den der indreløperen med røntgensyn, men så lenge Ciljan viser at han faktisk slår en del gjennom ledd så holder det at Markus er mer en 'bra på alt'-spiller ved siden av løpsmaskinen Doff, og det er virkelig midtbanen vår som vinner kampen for oss.

Summa summarum: jeg hadde tatt en 3-1-seier mot Molde om den så kom utelukkende etter komiske flaksemål og med Hansen som BB. Vi fikk kanskje ikke helt en kamp der vi beviste en gang for alle hvem som er det beste og mest severdige laget, men vi fikk en meget fortjent seier som strengt tatt burde ha vært større. Da har vi ei god uke.

P.S: Syting fra Moe på en perfekt gressbane i desember gjør faktisk alt bedre. Greit å få understreket idiotien.

Børs:

Hansen 5 - Får jo ikke veldig mye å hanskes med. På feil fot på 1-1, uten at det var så kritisk dårlig. Noen uvant dårlige avleveringer med beina.

Reitan 5 - Sliter litt med farta iblant, og blir enkelt rundet før 1-1. Kommer seg til mange ok innlegg.

Reginiussen 7 - Vokser veldig utover i kampen, og tør å stå høyt selv mot hurtige motstandere. Slipper til ingenting i sin sone. Pluss for scoring.

Hovland 5 - Står igjen høyt og bryter mye. Som vanlig egenrådig og svak i posisjoneringen i boks, og medskyldig på scoringen der han verken tar sone eller mann. Flink til å blokkere skudd og innlegg.

Konate 5 - Samme som Hovland på 1-1. Ellers god kontroll bakover, og flink til å klyve framover. Bør putte på et utmerket bakromsløp.

Zachariassen 7 - Løper og løper og løper. Spiller Dino på blank goal på 1-0, og skaffer straffe med en rutinert velt. Kunne også scoret. Poengspiller.

Skjelbred BB 8 - Showcase på hvordan den sentrale rollen skal løses i moderne fotball. Tar Eikrem helt ut av kampen, samtidig som han dominerer banespillet for Rosenborg, det er ingen enkel øvelse. Enormt arbeidsområde. Boksåpner til Doff på 1-0. Kjempedødball til Tore. Kjempeinnlegg når Dino misser.

Henriksen 6 - Har en del ball, gjør lite feil, og spiller enkelt og solid. Virker piggere i beina nå når han har mer rom å løpe i. Kan ta mer tak i kampen.

Holse 5 - Ligger på hjørnet av sekstenmeteren og strør baller. Varierer mer med å gå nedover denne gangen. Lengre mellom nøkkelinvolveringene nå.

Dino 6 - Timer løpet sitt godt på 1-0, og skaffer seg god tid på blankt mål, men er veldig heldig med avslutningen. Brenner alle sjansers mor. Sterk, tøff og umulig å ta fra ball, og ingen etterskuddsknotter i kveld. Rolig straffespark.

Ceide 5 - Noe så sjelden som en litt rolig kamp, med mye defensiv jobbing. Viser i glimt hva han kan, men har vanskeligheter med farta til Wingo.

Tagseth - Inn en tur for å løpe sokkene av seg. Positiv og spillesugen.

Hareide 7 - Viser hva han får til med mye informasjon mot det laget han kan best. Treffer godt med balansen mellom å stå kollektivt høyt i presset og å tillate balltrilling uten å slippe Wolff inn i kampen. Begynner så smått å finne svar?

Dommer Eskås 7 - Endelig en dommer som tør å gi tidlige gule kort på åpenbare gulkortforseelser begge veier. Treffer tilsynelatende på nøkkelsituasjonene i begge bokser, og det er jo ekstra deilig når de er litt stang inn for oss.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 14.12.2020 11:26    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Dommer Eskås 7 - Endelig en dommer som tør å gi tidlige gule kort på åpenbare gulkortforseelser begge veier. Treffer tilsynelatende på nøkkelsituasjonene i begge bokser, og det er jo ekstra deilig når de er litt stang inn for oss.

Tenkte på dette sjøl. En dommer som gir to gule, ett til hvert lag, før kvarteret er spilt. Jeg trodde ikke det var lov. Han burde for øvrig også gitt Ohi gult i løpet av kampen, som drar ned Zachariassen på returløp og regelrett dytter Reitan(?) med strake armer ut av banen i en skjermesituasjon. Ellers forfriskende med en kamp uten grove dommerfeil som påvirker resultatet.
Ståle
Veteran

PostPosted: 14.12.2020 11:50    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Hansen 5 - Får jo ikke veldig mye å hanskes med. På feil fot på 1-1, uten at det var så kritisk dårlig. Noen uvant dårlige avleveringer med beina.

Vet ikke om det er nevnt tidligere, men ser ut på reprisen som om headingen til Ohi faktisk bytter retning på bakhodet til Konate. Muligens noe av forklaringen til at Hansen er på feil fot?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.12.2020 11:53    Post subject: Reply with quote

Ja, mulig det. Synes kanskje Hansen er litt vel ofte ute av balanse på sånne ting, og slipper inn noen litt halvenkle baller når han blir overrasket, men så er det jo heller ikke som strekmonster han har sin største styrke. Påvirker ikke børskarakter Smile
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 14.12.2020 13:27    Post subject: Reply with quote

Var jo ikke enormt annerledes kamp-plan enn mot Glimt synes jeg da, forskjellen er at Glimt fikk til mye mer av eget spill og skapte mye mer enn Molde, så kan en snakke om slitne Molde-spillere, underlaget og Skjelbred inn sentralt, men tror sannheten er mer der at vi sliter mot lag som parkerer bussen, men Molde er ikke på langt nær et så godt lag som Glimt, og da klarer vi å ta de ganske greit når de selv tar risiko for å prøve å vinne kampen.
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 14.12.2020 13:56    Post subject: Reply with quote

Vdr Reitan :
Synes han i denne og de siste kampene har blitt mye mer villig til å gjøre noe med ballen når han får den. Tidligere har jeg blitt hårløs av alle gangene han har snudd opp og spilt tilbake til midtstopper.
I det siste har han flere ganger utfordret den som støter på han og driblet/løpt seg fri fremover/innover på skrå fremover.
Dette har jeg savnet både fra Hedenstad og Reitan.

Positiv utvikling på Reitan synes jeg! RBK

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next
Page 13 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb