|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Faye |
|
3% |
[ 3 ] |
| Hedenstad |
|
1% |
[ 1 ] |
| Hovland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Valsvik |
|
1% |
[ 1 ] |
| Trondsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Zachariassen |
|
71% |
[ 71 ] |
| Tagseth |
|
18% |
[ 18 ] |
| Ã…sen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Børven |
|
0% |
[ 0 ] |
| Ceide |
|
4% |
[ 4 ] |
| Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 99 |
|
| Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 20.07.2020 21:02 Post subject: |
|
|
Nettopp. Jeg er helt for en klar struktur, og denne greia øvde jeg på stort sett hele 90-tallet, sammen med resten av Trøndelag. Men de siste 10 årene har vi jo ikke klart å tilby gode alternativer i boksen, og da er det noe som ikke fungerer i praksis. Sjanser får vi jo først når vi slår inn fra innenfor 16-meteren, og dit kommer vi ikke hele tiden (minus 2015-16). Vi har hatt hodesterke spisser som Søderlund, Maars, Bendtner og Prica, som stort sett gikk hele sin RBK-karriere uten service i lufta.
Jeg regner med at det er ønskelig også i RBK at noen går på første stolpe, men det er jo tydeligvis en annen instruks som for ofte kommer i veien, eller andre posisjoner som virker fristende. Er det da rimelig å teipe fast den sterkeste hodespilleren tidlig på bakre? På Glimt registerer jeg i alle fall at Junker løper masse innlegg i mål på første stolpe. Men de har kanskje en annen og mindre tradisjonsrik plan?
Vi beholder ikke strukturer bare fordi de fins - de må tilby oss noe. Våre innløp i boksen fungerer ikke. Dette er ikke en av få ting som fungerer, det er kanskje vår eldste hemsko. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.07.2020 02:58 Post subject: |
|
|
Nå tror jeg ikke Henriksen mente at spissen skal være på bakerste i absolutt alle innleggsituasjoner, for meg virket det ganske klart at alle de gangene vi kom ned til dødlinja eller innenfor 16-meteren så var dette planen. Mest sannsynlig som en referanse til Ceide sine puslete forsøk inn i første forsvarer eller Helland sine konstante skuddforsøk.
Jeg står på at det er kvaliteten og utførelsen som mangler, ikke nødvendigvis planen. Samtidig så er jeg enig i at mange innleggsituasjoner skusles vekk i nettopp en mangel på en klar plan og struktur(og selvsagt utførelse), men da er det andre situasjoner enn den som ble referert til her. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 21.07.2020 08:53 Post subject: |
|
|
Enig at det her er grunnleggende svakhet i hvordan vi organiserer løpene våre inn i boks. Det virker tilfeldig og lite gjennomtenkt.
Når det er sagt virker spesielt Ceides avleveringer svake i tillegg. Han kommer greit rundt, men det betyr ingenting siden ballen trolig går enten utover linja eller i førsteforsvarer. Ikke er det særlig fart i innleggene heller.
Hvis vi klarer å forestille oss at vi får en trener som får grunnspillet vårt til å fungere godt nok til at det begynner å regne innlegg trenger vi minimum:
1) å lære vinger/backer, og eventuelle sidespisser vi har kastet ut på vingen, at innlegg skal SKYTES ikke fisles inn
2) tydelig ansvarsfordeling på løp i gitte situasjoner (første og andre stolpe, søke rom, trekke forsvarere, returrom etc) |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 21.07.2020 18:18 Post subject: |
|
|
For arkivet, somlebørs:
Faye 6 - Har en veldig rolig dag helt til han er nødt til å være på.
Hedenstad 4 - Er like lite komfortabel med Hovland med ball som han er komfortabel med Helland. En slags assist på en mislykket corner. Skadet.
Hovland 4 - Løser de defensive arbeidsoppgavene godt. Veldig mange touch når han får ball.
Valsvik 5 - Noen uelegante øyeblikk, men er en krumtapp i boksen.
Trondsen 6 - Den desidert viktigste angrepsspilleren vår, og kunne hatt mer enn en assist. Sovnet på målet.
Zachariassen 7 - En heldig og en iskald scoring. Rask i beina og hodet, og løser ting enkelt.
Tagseth 5 - Unødvendig gult tidlig, og blir litt preget av det. Kommer seg mer frampå etter hvert. Bevegelig og spillbar.
Ã…sen 4 - Ã…pner godt, vinner dueller og rettvender seg, men forsvinner helt ut av kampen underveis. Sliten?
Helland 3 - Bidrar lite, og er ingen trussel for backen sin. Dårlig valuta akkurat nå.
Børven 2 - Kommer seg til et par avslutninger fra dårlig posisjon. Bevegelsen i boksen er borte. Tilfeldig?
Ceide 4 - Veldig ofte veldig lite, og starter svakt, men begynner etter hvert å vise mer register. Noen gode gjennomspill til Trondsen. Lovende, om enn ikke helt vellykket hele tiden.
Dahl Reitan 4 - Virker kantete med ball, og sliter med å komme med offensivt. Trygg defensivt.
Konradsen 4 - Tydelig på å rettvende seg, men litt svett og kamprusten.
Islamovic 2 - Ikke noe mer involvert enn sin rival.
Brattbakk - Ivrig, mye bevegelse fram og tilbake.
Holse - Knapt involvert.
Henriksen - Lykkehjulet tilbake til ordinær 4-3-3. Det fungerer litt bedre, men ingen plan for sjanseskaping. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 21.07.2020 18:31 Post subject: |
|
|
Takk Zaphod.
Men er akkurat nå mer nysgjerrig på hva du mener om Hareide-saken  |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 21.07.2020 19:29 Post subject: |
|
|
Jeg drister meg til å foreslå at du får svaret på en YouTube-kanal du finner i Troillprat-tråden i På Sidelinja-forumet ett eller annet tidspunkt mellom en halvtime fra nå og midnatt.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 21.07.2020 20:22 Post subject: |
|
|
Det er på YouTube det skjer for tida altså.
Notert  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 21.07.2020 23:46 Post subject: |
|
|
Håper du fikk svar på spørsmålet, i alle fall  _________________ Sitat slutt. |