View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.06.2020 12:37 Post subject: |
|
|
Så lenge det er en enighet om at han skal fratre, kan de nesten ikke si annet enn at han leder laget mot Glimt så lenge en erstatter ikke er formelt klar. Jeg blir ikke overrasket om han ikke leder laget på torsdag.
Forskjellen på denne saken og Kåre-saken er jo at treneren tilsynelatende er enig i at han ikke holder mål. Da er det litt lettere å ha en "smooth" prosess. |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 22.06.2020 12:38 Post subject: |
|
|
Det jobbes nok med å få inn Hareide som hovedtrener/manager, med Horneland som trener/assistent. Hvis Horneland trekker seg, eller får sparken, koster det klubben x-antall millioner, derfor tror jeg at den løsningen som jeg skisserte er aktuell. Da får man i alle fall noe igjen for de millionene det koster.
Tror oppriktig at Horneland har såpass selvinnsikt at han kan tre ett hakk bak, slik at klubben får inn noe nytt blod. Passer nok bedre som assistent akkurat nå, slik han opprinnelig ville da Rosenborg tok kontakt for halvannet år siden. Han virker å være en person som virkelig har yrkesstolthet og stor respekt for Rosenborg som klubb. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 22.06.2020 12:41 Post subject: |
|
|
Litt antiklimaks, men siste ord er vel ikke sagt enda. Blir spennende å se om det kommer frem noe nytt etter styremøtet. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Balljenta Senior
|
|
|
Jeg drømte i natt at Steffen Iversen var den nye treneren  |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
|
|
zaphod81 wrote: | PerO wrote: | Zaphod:
Hvor har jeg sagt at vi spiller nøyaktig likt?
Hvor har jeg sagt at ansvar skal pulveriseres?
Du overtolker nå det meste, og tolker alt som ikke stemmer med din virkelighet som et forsvar for treneren.
Jeg er av den oppfatning at Horneland har vært dead man walking siden tidlig i fjor høst. Tror bare hensynet til ro rundt klubben gjorde at han overlevde i fjor, og uten korona, måtte han ha levert ekstremt bra hvis han ikke skulle vært ute nå. |
Nå har du fått sjansen over flere år til å si hvem det er du mener har resultatansvar, og hva de skal måles på, men du er ikke interessert i å legge hodet på blokka og faktisk mene noe. Du fikk også sjansen nå til å utdype hva du mener er forskjellen på Horneland-fotball og det Kåre og Rini gjorde, men den oppfordringen velger du å ignorere. Du synes min analyse (dine ord) er farget av mitt eksisterende ståsted, men du ønsker ikke være spesifikk på hva som faktisk er feil.
Jeg skjønner at det er mer bekvemt å bare anta en sånn forsonende 'så enkelt er det ikke, dette er kompliserte greier'-holdning, men uten noe som helst konkret å backe det opp med er det bare tomprat og intellektuell latskap. Og helt uinteressant, etter min mening. Gi meg heller noen som tør å forsvare sitt synspunkt. |
Igjen, har jeg forsvart Horneland noe sted? Han er selvfølgelig ansvarlig for at han ikke har løst det problemet han ble ansatt for å gjøre. Det har tvert i mot blitt verre, og det er han ansvarlig for.
Men når det er sagt, så er det interessant å analysere hva som er problemet, og hva hans etterfølger må løse. Og det viktigste der er tempoet slik jeg ser det. Og vi vet både fra treninger (iflg de som har vært der) og de gode kampene at spillerne kan det. |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 22.06.2020 12:42 Post subject: |
|
|
Assistent.
Romantisk fantastisk.
Last edited by håpløs on 22.06.2020 12:56; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 22.06.2020 12:44 Post subject: |
|
|
Ble ikke Horneland solgt inn som assistent til Hjulmand i utgangspunktet, bare at de aldri landet Hjulmand, og dermed ble han litt ufrivillig hovedtrener. Er det mulig at han har selvinnsikt nok til å ønske bli degradert til assistenttrener med et større navn på plass. Kan dette allerede ha vært en del av planen da ny kontrakt ble signert med Horneland men ikke Emberland? At styret egentlig har lett etter ny hovedtrener/manager siden før sesongstart?
Dette er selvfølgelig høyst spekulativt på alle mulige måter.  |
|
Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 22.06.2020 12:48 Post subject: |
|
|
Horneland virker som en utrolig fin fyr - hel ved hver eneste gang han åpner kjeften. Som type hadde han vært perfekt, som hovedtrener: Dårlig match dessverre. Men tror fort han kan være typen som er ydmyk nok til å fortsette som assistent. Nesten så jeg håper på det også - sitter med en fornemmelse av at han har holdninger og et vesen som Rosenborg kan ha god bruk for - bare ikke som kaptein på skuta. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 22.06.2020 12:49 Post subject: |
|
|
Jeg synes faktisk Horneland virker som en dyktig leder, han er bare ikke fotballfaglig og pedagogisk sterk nok. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 22.06.2020 12:50 Post subject: |
|
|
Knowrud wrote: | https://www.tv2.no/sport/11510969/
Han blir nok ikke å trekke seg nei... |
Det er i alle fall en tydelig person, som oppriktig ønsker at Rosenborg skal bli bedre. Horneland kommer nok styrket ut av denne prosessen, uansett hvordan den ender. Tror det ligger i kortene at han ønsker å få inn Hareide som manager/trener, mens han selv trer ett hakk bak i hierarkiet.
Klarer virkelig ikke å mislike personen Horneland, men er meget skuffet over det produktet Horneland prøver å selge inn til spillerne, for det funker tydeligvis ikke. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Kommandør Junior

|
Posted: 22.06.2020 12:51 Post subject: |
|
|
I hvilken verden betyr "i en prosess for å gjøre Rosenborg bedre" noe annet enn at Horneland enter gir seg eller blir assistent for en mer merittert trener?
Det er jo ikke slik at han plutselig etter 18 måneder har funnet opp en ny treningsform som plutselig skal gjøre laget mye mye bedre. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 22.06.2020 12:52 Post subject: |
|
|
Kommandør: Og har han funnet opp en ny treningsform som plutselig skal gjøre laget mye mye bedre så trenger vel ikke det å diskuteres med styret i en prosess. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
WanAn Proff
|
Posted: 22.06.2020 12:52 Post subject: |
|
|
Dette ble bare trist som vanlig. Hadde virkelig håpet på Hareide idag.. nei slukker lyset og kryper tilbake i fosterstilling. Føles tryggere.... kan noen komme å hente meg når ny trener er klar? |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 22.06.2020 12:53 Post subject: |
|
|
Kanskje vi skal kjøpe søder tilbake og la ham spille ving? |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 22.06.2020 12:55 Post subject: |
|
|
Du mener "sidespiss"? |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 22.06.2020 12:57 Post subject: |
|
|
Hareide/Horneland er kanskje ikke en så dårlig kombinasjon når jeg tenker over det. Begge er vel høyt utdannet i NFF-skolen, har på mange måter lik tilnærming til hvordan de ønsker å spille, og Hareide er nok mer glad i å styre laguttak, taktikk, spilleroverganger etc, mens Horneland har vel uttalt at han er veldig glad i å være på treningsfeltet. Jeg tror de to kunne funket godt sammen med Hareide som spillutvikleren og manageren, og Horneland som fysisk trener og pisker. Håper dette blir løsningen! _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 22.06.2020 12:59 Post subject: |
|
|
Vi kan ansette Horneland som "PR-ansvarlig". Det eneste han får skryt for er jo hvor flink han er til å "stå i vinden" (gjerne skapt av ham selv gjennom et eller annet hjernedødt uttak / trekk).
Om han kun skal forklare hvorfor bullshit var lurt er i det minste risikoen mindre for at han gjør noe galt. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.06.2020 12:59 Post subject: |
|
|
Captain wrote: | Hvis Horneland trekker seg, eller får sparken, koster det klubben x-antall millioner, |
Hvis Horneland trekker seg koster det oss ikke en krone i utgangspunktet. Sluttpakke utbetales kun hvis klubben terminerer kontrakten. Så går det naturligvis an å forhandle frem noe hvis det er mer snakk om at man er enig i å avslutte kontrakten. Men om Horneland har gått til Koteng og bedt om å bli løst fra kontrakten så har han ikke rett på noe kompensajon. |
|
Back to top |
|
 |
Crannypack Junior
|
Posted: 22.06.2020 13:01 Post subject: |
|
|
Man skal jo være rimelig innsiktsløs om man ikke skjønner at Horneland selv forstår at han forlenger sitt arbeidsforhold ved å ha en dialog med styret, enn å stikke hodet i sanden, slik som andre marerittrenere har gjort. Det er jo ikke et tegn på ryggrad, men en fyr som rett og slett bare forstår hvordan han skal holde liv i prosjektet sitt lett lenger til det unngåelige skjer.
Der andre trenere faktisk har prøvd å reist kjerringa etter nederlag og jobber hardt for å få sårt tiltrengte resultater som de skjønner at de lever av og som må til for at de skal holde på jobben, så gjør horneland det motsatte og prøver å vinne tid og tillit på å ha en dialog med styret.
Dette er ikke noen ryggradshandling, dette er en sleip og feig måte å vinne tid på å få holde litt lenger på en jobb han vet han ikke er kvalifisert til. Hornelands mantra har alltid vært at han står i det, men handlingene hans er det raket motsatte. Det er å vinne tid å late som han står i det, mens han smisker med styret og andre overstående for å vinne tid. Hadde skullerud konfrontert han i intervjusonen på lørdag om at han ikke får det til og burde gi seg, så hadde han sagt seg skolerett enig og levert inn sin oppsigelse. Han er en skremt skolegutt som har landet en jobb han over hodet ikke er kvalifisert for, og er skrekkelig klar over at spillergruppen for lengst har konkludert med det samme. Da går han til styret og "viser vilje til å stå i det å endre på ting" før spillerne går og forteller dem at de ikke vil spille under denne klovnen |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 22.06.2020 13:05 Post subject: |
|
|
Skjønner godt at ryktene om at Horneland trekker seg kan stamme fra at Horneland selv tok initiativ til et møte med Koteng. Men hva med det at erstatter var klar? Bare oppspinn altså? _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 22.06.2020 13:07 Post subject: |
|
|
Jonas: Kan være, men det kan også være at muntlig ja har blitt gitt, mens det formelle må ordnes i styremøtet i kveld. Vi vet rett og slett ikke ennå. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 22.06.2020 13:10 Post subject: |
|
|
Kan man vel slå fast at ryktet om Hornelands resignering var en smulr overdrevet, og at det hele var snakk om et møte om videre vei .. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 22.06.2020 13:11 Post subject: |
|
|
Om dette faktisk ender med Horneland som assistent gir jeg opp fotball. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 22.06.2020 13:11 Post subject: |
|
|
Crannypack wrote: | (…) dette er en sleip og feig måte å vinne tid på å få holde litt lenger på en jobb han vet han ikke er kvalifisert til. Hornelands mantra har alltid vært at han står i det, men handlingene hans er det raket motsatte. Det er å vinne tid å late som han står i det, mens han smisker med styret og andre overstående for å vinne tid. (…) denne klovnen |
Selv om du ikke vil ha Horneland som trener så trenger du ikke å så tvil om hans motiver. Du klarer sikkert også å beskrive ham på en mer anstendig måte enn "denne klovnen". Mye, kanskje alt, tyder på at Horneland ikke er riktig mann for hovedtrenerjobben, men intet tyder på at han er den sjarlatanen du beskriver ovenfor. |
|
Back to top |
|
 |
|