English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
25%
 25%  [ 18 ]
Hedenstad
2%
 2%  [ 2 ]
Reginiussen
12%
 12%  [ 9 ]
Valsvik
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
5%
 5%  [ 4 ]
Zachariassen
42%
 42%  [ 30 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
0%
 0%  [ 0 ]
Islamovic
2%
 2%  [ 2 ]
Adegbenro
7%
 7%  [ 5 ]
Total Votes : 70

Author Message
EGA
Veteran

PostPosted: 20.06.2020 22:27    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Vi har mer enn nok gode spillere til å spille dobbelt så godt som vi gjør.

HORNELAND VEKK!!!

Er du så sikker på det. Se Hedenstad og Lundemo. Obos nivå . De hemmer oss innmari. Se også forskjellen på Trondsen og Tagset. Tagset må fast inn. Videre er forsvarsspillere for lite ballsikre, men sant det er Horneland som setter sammen laget og dette står til stryk.

Last edited by EGA on 20.06.2020 22:29; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran

PostPosted: 20.06.2020 22:28    Post subject: Reply with quote

Bare et hjemmetap mot Glimt nå så er denne trenergjerningen forhåpentligvis ovee.
Back to top
Gnafs
Senior

Jeg sa jeg skulle holde meg unna til jeg hadde noe positivt å si, men nok er nok.
Det er INGEN forbedring på 1.5 år ! Ikke et snev av samspill offensivt, nå må vi innse at prosjektet har feilet. All entusiasme, glede virker å ha forduftet i og rundt klubben.

Last edited by Gnafs on 20.06.2020 22:29; edited 1 time in total
Back to top
Crannypack
Junior

niccolai wrote:
Dette er bare trist.
Hareide er ledig. Bare nevner det.
Hareide gjorde Malmø til topplag, tok de inn til CL to ganger..
Bare nevner det

Hareide kom til dekket bord og tok over et lag som allerede hadde vunnet serien og spilt cl. Slutt med tullpratet.
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 20.06.2020 22:32    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Dette laget trenger en storrengjøring- ut med Lundemo, hedenstad, Islamovic, Holse etc og bygg et lag rundt Zaccariasen, Tagset, Ceide, Brattbakk og et par rutinerte spillere.

Holder i massevis med å rydde benken.

Horneland ut nå! Nå er det for faen meg nok. Finnes det virkelig noen som har troen på dette prosjektet lengre? Skal ikke være mulig.
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 20.06.2020 22:32    Post subject: Reply with quote

Enten må man bare gi Horneland et par/tre sesonger eller så må man ha en sterk, merittert og erfaren trener inn. Orker ikke enda en sparking for at de så skal ansette en Tørum, Rambo, By Rise eller fandens oldemor.

Hareida - ja takk.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 20.06.2020 22:34    Post subject: Reply with quote

Crannypack wrote:
niccolai wrote:
Dette er bare trist.
Bare nevner det

Hareide kom til dekket bord og tok over et lag som allerede hadde vunnet serien og spilt cl. Slutt med tullpratet.

Ikke noe mer enn det han kommer til å komme til rbk nå. Er ikke så verst stall og spillere, men det er mangel på relasjoner og presisjon som gjør at vi sliter mot uansett motstand.

Utrolig begredelig å se hva Horneland har klart å få til. Hareide er både 433 og 442 mann.
Og det eneste som irriterte meg med han som trener var da han plutselig la om til 442 før cl kvalikken mot deportivo som var utenfor sesong og rbk begynte å sette relasjoner (vi tapte mot deportivo hjemme og gikk tilbake til 433 og rundspilte de borte - men det hjalp ikke).
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 20.06.2020 22:34    Post subject: Reply with quote

Vurderer å spørre om å få pengene tilbake fra eurosport.
De lovet bra underholdning....
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 20.06.2020 22:35    Post subject: Reply with quote

Kunne egentlig aldri tenkt meg å se Hareide i rbk igjen, etter det som skjedde sist, men skal klare å tilgi hva som helst om vi kan få Horneland ut nå!
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 20.06.2020 22:35    Post subject: Reply with quote

Horneland virker drittlei og sa nærmest som jeg ser det at han er ferdig, at han håper på sparken
Back to top
RBK-medlem
Junior

PostPosted: 20.06.2020 22:36    Post subject: Reply with quote

Alle som var så tilhengere av et planløst trenerskifte: dette er nøyaktig hva dere i praksis ba om, så dere har ingen grunn til å sutre uten å se dere selv i speilet. Og nei, jeg kommer ikke til å slutte å gjenta dette før det har sunket inn, samme hvor tråkket på enkelte enn måtte føle seg.

Planløst offensivt idag også, selv om det skal sies at det defensivt ikke er katastrofalt. Molde skapte egentlig ikke så veldig mange store sjangser. Men en må virkelig spørre seg hvordan man kan tro at å bruke Hedenstad til å dekke Ohi på dødball er en god idé. Når du har Reginiussen, Valsvik og Islamovic på banen så skulle man tro at det var mer nærliggende å bruke en av disse.
Crannypack
Junior

PostPosted: 20.06.2020 22:37    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Crannypack wrote:
niccolai wrote:
Dette er bare trist.
Bare nevner det

Ikke noe mer enn det han kommer til å komme til rbk nå. Er ikke så verst stall og spillere, men det er mangel på relasjoner og presisjon som gjør at vi sliter mot uansett motstand.

Utrolig begredelig å se hva Horneland har klart å få til. Hareide er både 433 og 442 mann.
Og det eneste som irriterte meg med han som trener var da han plutselig la om til 442 før cl kvalikken mot deportivo som var utenfor sesong og rbk begynte å sette relasjoner (vi tapte mot deportivo hjemme og gikk tilbake til 433 og rundspilte de borte - men det hjalp ikke).

Det er fascinerende hvor mye tullprat man skal kunne framheve som fakta her inne. Det ble 0-0 hjemme i kamp 1 og vi tapte 1-0 returen. At du prater som du har vett til og er helt historieløs er en ting, men du kan gjøre et raskt googlesøk om du syns det er vanskelig

Vi rundtspilte ingen som helst, men vi var klart bedre enn deportivo hjemme og skulle ha vunnet med et par mål. Bortekampen skapte vi ikke en målsjanse i så vidt jeg husker, og deportivo scorte på et langskudd etter et kvarter.

Last edited by Crannypack on 20.06.2020 22:38; edited 1 time in total
Back to top
Maro
Veteran

PostPosted: 20.06.2020 22:37    Post subject: Reply with quote

Hvis ikke Horneland ryker nå, så håper jeg Glimt tar oss på Lerkendal. Og det gjør vondt. Jeg vil heller se Glimt kjempe om gullet enn at Molde skal ende opp der oppe alene. God natt.
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 20.06.2020 22:38    Post subject: Reply with quote

Jokke Jonsson sier dette er for dårlig. Horneland må dermed være den beste treneren i verden dermed

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 20.06.2020 22:39    Post subject: Reply with quote

Jonsson har sett det vi ser.
Etterlyser grunnspill, glede, engasjement og stolthet
Back to top
Nåssåladden
Veteran

Horneland er noe feig som starter med Holse og Trondsen i alle fall. Det ble et helt annet tempo med Ceide og Tagset på banen. Sikkert delvis fordi de kom inn mot halvslitne Moldespillere. Men lell.

Trondsen, Lundemo og Hedenstad spiller sjelden dominante kamper og duger ikke mot lag som Molde dessverre. Den eneste positive signeringen fra i fjor synes å være Zaccariassen dessverre.

Islamovic virker enda mer uskarp enn forgjengeren og Holse tilfører lite.
Crannypack
Junior

Horneland har nettopp undertegned ny kontrakt og blir sittende ut sesongen uavhengig av resultat.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 20.06.2020 22:43    Post subject: Reply with quote

Det positive er at MFK er et ganske middelmådig lag, men det negative er at vi er dårligere.

Synes det høye presset våres er ganske latterlig. Det er som om de er konuser som bare forflytter seg litt fremover. Det var bestemor pop. Det samme kan sies om angrepsspillet når vi gjenvant ball. Det er stort sett bare Zach som gidder å løpe, mens de andre står å ser på, eller kommer imot.

Når vi itillegg i store deler av kampen ligger så lavt - har 70 meter til mål - og vi har ingen foran som verken er hissig på bakrom, eller har stor fart, samt vi har ikke tekniske ferdigheter til å spille oss ut, ja da blir det tungt.

Dette er opplagt et strukturelt problem, men det er enkelte spillere som det er pinlig å se på. Hedenstad kan verken forsvare seg eller angripe. Man bør kunne forvente at en TL spiller klarer å slå et hardt innlegg - som det ikke er snø på.

Lundemo er en alibi spiller, løper litt rundt, slår på tvers og bakover, men har null "punch" i spillet. Trondsen er enten uengasjert, eller så er han dårlig trent. Tror ikke han tok et eneste dybde løp, og virket sliten hele kampen. Bidro med ingenting. Holse virker som en helt grei spiller, men får ikke helt tak i hva som er styrkene hans. Sånn sett blir han nok en helt grei spiller, uten noe særlig spisskompetanse.

Dino synes jeg gjorde det helt greit, men har ekstremt vanskelig arbeidsforhold. Han er ingen Carew, og er avhengig av at laget står mye høyere, og har bevegelse rundt seg.

Jeg synes også det er litt merkelig at laget virker dårligere trent enn noensinne - når dette er hovedfokuset til Horneland. Til slutt, hvorfor legger ikke Reg seg ned? Ganske urutinert, og hodeløst.
Back to top
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 20.06.2020 22:44    Post subject: Reply with quote

Crannypack wrote:
Horneland har nettopp undertegned ny kontrakt og blir sittende ut sesongen uavhengig av resultat.

Tror han sier takk for seg etter BG om det blir tap eller enda en elendig prestasjon. Han er kanskje den eneste som kan løse opp i uføret. Han bør i det minste ha såpass til selvinnsikt.
Back to top
Oppmannen
Veteran

Greier klubben å finne 200 sjeler som vil se på dette mot Glimt?

Klubben har greid det kunststykket det er å kvele interesse og engasjementet for en veldrevet og suksessrik klubb, og de har fått det til på under to år. Helt utenfor min fatteevne hva det er som holder troen på dette gående. Det kan ikke finnes mange igjen. Ikke i mine kretser, vi som ser litt fotball, men det kan ikke finnes i garderoben heller. Null glød, null vilje, elendig utførelse og en bakvendt og initiativløs innstilling til kamp.

Alt dette visste vi jo før jul i 2018 da navnet kom opp. Likevel gjennomføres det, og klubben insisterer på å tviholde på prosjektet.

Ikke narr dere selv til å tro at 3. plass er det beste vi kan få til med denne stallen. Spillerne får ikke ut halve av hva det er gode for.
Burglar
Senior

Nå er det faktisk nok. Jeg orker ikke dette en sesong til. Jeg gleder meg til hver eneste kamp i håp om at det plutselig løser seg og blir underholdende, men nå må det snart ha gått 3 år???
Offensivt har vi spilt nølende i minst de 2 siste årene. Hedenstad, Lundemo og Trondsen stopper opp hvert eneste angrep vi har. Søt stopper opp!
Lundemo bidro faktisk en god del defensivt idag, men det hjelper ikke når hans rolle da kun blir 50% effektiv.

Nei fy faen, etter å ha sett omtrent hver eneste kamp de siste 10 årene, vurderer jeg faktisk ta en pause. Etter en trasig vår, var jeg så dum å tro at sesongstart skulle bli et lyspunkt, men nå er jeg drittlei.
Hiv ut Hedenstad, Lundemo, Trondsen, Holse, Dino, Hovland, Valsvik(kan til nød brukes som reserve ut 2020 til Besim er tilbake), og sikkert flere. 6 av disse spilte utrolig nok fra start idag!
Back to top
Oppkast
Proff

PostPosted: 20.06.2020 22:45    Post subject: Reply with quote

Quote:
"Vi ønsker å bruke den gode stimen vi er inne i, med solid økonomi, til å ta ut maksimalt av hva klubben kan greie."

-Ivar Koteng, 19 Juli 2018
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 20.06.2020 22:46    Post subject: Reply with quote

Kunne vært interessant å sett statistikk på hvor mange poeng man har fått med Svein Oddvar Moen som dommer de siste sesongene. Tror det er ganske lite. Med et straffespark så kunne man fått med seg er viktig poeng. Selv om det ikke ville hatt noe å si for det dårlige spillet.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 20.06.2020 22:48    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
Crannypack wrote:

Tror han sier takk for seg etter BG om det blir tap eller enda en elendig prestasjon. Han er kanskje den eneste som kan løse opp i uføret. Han bør i det minste ha såpass til selvinnsikt.

Den der har vi hørt før her inne gitt...
Dersom vi taper så sier han vel opp selv. :p Horneland kommer til å bli dratt ut dørene hylende og skrikende den dagen det er over.
jadda
Veteran

PostPosted: 20.06.2020 22:51    Post subject: Reply with quote

Det verste er at det omtrent ikke finnes noe positivt å dra fram etter de to første seriekampene.

Vi kan si mye om Horneland (og det meste som sies er rett), men spillerne er jo også en gjeng sulliker som hodeløst løper rundt der ute hver for seg. Ingen tar tak og løfter innsatsen når det går til helvete utpå der.

Islamovic er noe av det verste jeg har sett på spissplass. Ja, han er stor og litt sterk, men det er også alt. Ved innlegg løper han ALLTID inn midt mellom stopperne rett foran mål. Aldri møter han på første, trekker på lengste eller holder igjen løpet. Må være den enkleste i verden å forholde seg til for forsvaret.

De teller vel penger i Skien nå...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19  Next
Page 16 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb