English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Ciljan Skjelbred
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 208, 209, 210 ... 216, 217, 218  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Spartacus
Veteran

PostPosted: 09.06.2020 10:23    Post subject: Reply with quote

Mye klokt som allerede er sagt her, både når det gjelder argumenter for og argumenter imot. Jeg har tidligere vært skeptisk, og er fortsatt til dels skeptisk.

Imidlertid når referanserammen er Lundemo, så er det ikke tvil om hvem som er den beste fotballspilleren. Betenkeligheten dreier seg om kostnad-nytte, og om det ikke finnes rimeligere spillere med tilsvarende ferdigheter, større potensial, og større økonomisk gevinst?

Det er helt riktig at Ciljan spiller med bedre medspillere, og der ligger også litt av utfordringen. De fleste som har spilt på et forholdsvis høyt nivå har opplevd at spillet forandrer seg betraktelig når man går ned et nivå. Det hjelper ikke å være Pirlo når medspillerne dine heter Ola Hansen, Gjermund Knutle, osv. Her setter jeg det selvsagt på spissen, men for en del spillere er det en reell problemstilling, og noe som tærer på motivasjonen.

Jeg er ikke bekymret for antall målpoeng, og slik det blir nevnt, verken Fabinho eller Busquets er viden kjent for nettopp dette. Allikevel, begge disse spillerne er mestere til å distribuere vertikale pasninger gjennom ledd på 1- 2 touch. Jeg kan ikke se at Ciljan har denne evnen. Det er også litt av ankepunktet mitt mot han. Han er ikke veldig skapende, og er lite gjennombruddsorientert i sitt spill.

Når det er sagt er jeg ganske sikker på at Ciljan kommer til å legge ned meter etter meter i kampene, og dekke store rom. Imidlertid tviler jeg på at han kommer til å dominere kamper for oss, men forhåpentligvis tar jeg fullstendig feil.

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 09.06.2020 18:17    Post subject: Reply with quote

Det kommenteres i chatten under kampen nå at det jobbes i kulissene for at Per skal få trøye nr 6. Er det noe hold i dette? Det håper jeg i så fall aldri skjer. Det blir for meg å tråkke på historien til klubbens legende nummer en. Har sagt det før og mener fortsatt at nr 6 burde gis til Kjernen frem til noen viser seg i nærheten av å være den legenden Roar var.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 09.06.2020 18:20    Post subject: Reply with quote

Annan dominerte ikke akkurat kampene med gjennombruddspasninger heller, men han låste av rommet foran stopperne og tok brodden av omtrent alt av kontringer imot.
hello
Veteran

PostPosted: 09.06.2020 18:20    Post subject: Reply with quote

Gi Ciljan 6ern. Roar Strand sin standing i klubben og tilknytning er ikke avhengig av å pensjonere bruken av nummeret.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 09.06.2020 23:24    Post subject: Reply with quote

🎼
Zinedine Zidane
Ka faen ska' vi med hainn?
For vi har jo Per Ciljan
- han e' supermainn!
Back to top
håpløs
Rutinert

PostPosted: 10.06.2020 06:16    Post subject: Reply with quote

Nå må vi ikke overvurdere det å spille ballen mellom 2-3spillere.
Handler mer om flankene er på hugget og vi har øvet på timingen.
-en spiller med 200kamper i BL må klare å vekte de inn. Og det tror jeg han kan, men det må pushes hardt fra trener ellers blir det mest på IL og Back på løp.

Det jeg savner er når SM får støttepass fra høyre, vrir på 1.touch over i bakrom på venstre. Vi må skremme dem mer..!
Nå går det for mye på tvers og i starten nå blir det å skape mer usikkerhet mot lagene som legger seg. Og de er litt bedre der enn Blink og RIL.
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 12.06.2020 08:21    Post subject: Reply with quote

https://www.eurosport.no/...4JrrVStVyU

- Torgeir Børven
Back to top
Claudius Galenus Standarn
Veteran

PostPosted: 13.06.2020 15:06    Post subject: Reply with quote

Ciljan haltende av banen etter 30 min spilt og så ikke fornøyd ut. Holdt seg til leggen. Får håpe det ikke er alvorlig.
Back to top
Ten8y
Rutinert

PostPosted: 13.06.2020 15:58    Post subject: Reply with quote

Var vel snakk om et overtråkk. Årne sæ
Back to top
Claudius Galenus Standarn
Veteran

PostPosted: 13.06.2020 16:32    Post subject: Reply with quote

Hvor har du overtråkk ifra? Så ingen bilder underveis i kampen som viste at han tråkket over. Og måten han holdt seg til baksiden av leggen, tyder ikke på at det var noe vanlig overtråkk.
Ser de i VG skriver det kan være strekk eller avrevet muskel. Får håpe det kun er en lei krampe eller strekk.
Back to top
håpløs
Rutinert

PostPosted: 13.06.2020 16:32    Post subject: Reply with quote

Haaland skårer 5min på overtid og plassen er berget for Per da Dusseldorf ligger 10p bak med 3kamper igjen..

5p opp til EL-kval, -7.plassen får den da BM og Leverkusen spiller cup-finale og allerede er kvalifisert for Europa.

Last edited by håpløs on 13.06.2020 18:41; edited 1 time in total
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 13.06.2020 16:53    Post subject: Reply with quote

Bare å få Per og familien på første fly hjem nå hvis det er sånn at han kommer til å være ute et par uker.
Back to top
waterfalls
Rutinert

PostPosted: 13.06.2020 18:25    Post subject: Reply with quote

Bare Per som trenger flybillett, familien flyttet vel hjem i fjor tror jeg. I alle fall kun han igjen i Berlin per dags dato.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 13.06.2020 19:51    Post subject: Reply with quote

Han kjører Teslaen hjem! Wink
2mas
Sjef

PostPosted: 14.06.2020 18:36    Post subject: Reply with quote

– Det var to viktige momenter i den kampen. Skaden til Per er den første. Han var, og vil være, svært viktig for oss. Han var hjertet på midtbanen og en veldig viktig stabilisator for forsvarsspillet, sa Labbadia på en pressekonferanse søndag.

(...)

Tirsdag spiller Hertha borte mot Freiburg. På pressekonferansen ble det langt på vei slått fast at Skjelbred er uaktuell til den kampen.

Les mer: Skjelbred trolig uaktuell neste serierunde: Får kjemperos av treneren
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
håpløs
Rutinert

PostPosted: 17.06.2020 10:30    Post subject: Reply with quote

Er det ikke greit at Per avslutter hjemme på lørdag når de ikke har mer å spille for?
-Kom an da Hertha..
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 12:13    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Bare å få Per og familien på første fly hjem nå hvis det er sånn at han kommer til å være ute et par uker.

Han kommer vel uansett inn under karantenereglene vil jeg tro?
håpløs
Rutinert

PostPosted: 18.06.2020 12:25    Post subject: Reply with quote

Ja Tyskland er med der pr nå - 10dg.

Spiller heller ikke på lørdag grunnet leggen;
https://www.eurosport.no/...tory.shtml
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 19.06.2020 08:57    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Han var, og vil være, svært viktig for oss.

Hvis det er sant begriper jeg ikke denne overgangen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.06.2020 22:39    Post subject: Reply with quote

Han var vel ikke sjøl interessert i å fortsette å spille i Tyskland mens at familien bor i Norge. Hertha kunne ikke tvinge ham til å forlenge. Dessuten ble Labbadia ansatt etter at overgangen var klar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Legende

PostPosted: 19.06.2020 23:04    Post subject: Reply with quote

Familien vil hjem, har allerede flyttet hit, og det så ikke fullt så lyst ut for tre-fire trenerbytter siden. Det sier vel mest at det er lett å overvurdere både hvor mye helproffe Per skal tape seg etter fylte tredve, og hvor viktig den kombinasjonen av teknikk og løpskraft kan være for et lag.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 20.06.2020 00:04    Post subject: Reply with quote

Er så latterlig, grenseløst naivt å tro at alt blir såre vel når vi bare får inn Skjelbred. At brikkene bare faller på plass og resten av laget ordner seg og publikum flokker til i strie strømmer når frelseren kommer og restriksjonene er letta.

Fakta: Vi får en bra men møkk kjedelig spiller som ikke kommer til å være noe x-faktor eller attraksjon i seg selv. Han vil heller ikke bidra til at andre blir bedre eller at vårt offensive mønster kommer på plass såfremt vi ikke bytter trenere. Da kan han bli god. Men Horn og Emb får eminente spillere til å se ut som gråstein fra PostNord.

Vil nødig forpurre de gloriøse minnene fra 2005 som mange enda onanerer til (fordi de ikke kan eller vil se BL-kamper), men det er ingen ung, sulten virtous på OMS vi får her. Vi får en ti år eldre versjon av han som dro i 2011, men med enda mindre end product og uten snev av sult i seg. Og slik det ser ut nå skal han spille for en trener som ikke er interessert i angrepsfotball. Eneste forskjell er at Skjelbred kontra 2011 nå blir løpemann istedet for løpegutt.

Det selger ikke 20 000 billetter det her.

Så lei av det der "Ja, men han har 4800 kamper for Hertha! Sier jo litt! Betyr vel noe!" for det kommer alltid fra BL-ignoranter som såvidt kan lese stats og tall fra Wikipedia. Jobben hans i Tyskland har gått ut på å løpe og stå i veien og det har han gjort bra og det trengs i alle lag, mem hvordan dette liksom skal løfte RBK sju hakk... er umulig for meg å forstå. Utopisk å tenke sånn særlig med dagens regime.

Og så får man bare leve med å bli kalt sur, gammel gubbe. Slitsomt å alltid gå i motvind, men har vel som regel hatt rett. Var hallelujastemning i 2014 også da Gamst skulle gi oss 15 assist på corner. Vi ble aldri seriemestere med Chibuike heller. Fremdeles persona non grata på kontrære rbkweb pga. han. Lever jeg fint med. Men slitsomt med kakofonisk hausing på feil spillere hele tida. Og i høst kommer ingen til å innrømme at Skjelbred har skuffet heller. For han elsker jo RBK så intenst og Kjernen andre veien.. lol.

Last edited by Oppmannen on 20.06.2020 00:19; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 20.06.2020 00:12    Post subject: Reply with quote

Drar nok litt mer publikum (om de får lov å komme), men jeg tenker mest på at Per er kanskje den som kan dra i gang litt de andre spillerne...i å lage et system ut av det som ikke finnes å være noe lovende RBK spillemønster.
Det kan ende i ett av to utfall...

Per blir den som drar laget, dirigerer og kjører på noe som gjør at vi faktisk får dette til å fungere i motsetning til det Horneland prøver på, dessverre resulterer det i at Horneland får hyllest og alle er fornøyde helt til Per og Tore forsvinner ut også er ting de samme gamle Haugesundsgreierne uten mål og mening.

Alternativ to er at Per blir den som drar laget, dirigerer og kjører på noe som gjør at Horneland ikke liker det, gir klare instrukser om at slikt gjør vi ikke, laget taper, og taper og taper, Per legger opp eller stikker til Tyrkia, Horneland får sparken og vi ender opp med Michelsen som trener.
Zorac
Legende

PostPosted: 20.06.2020 08:24    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Jobben hans i Tyskland har gått ut på å løpe og stå i veien og det har han gjort bra og det trengs i alle lag, mem hvordan dette liksom skal løfte RBK sju hakk... er umulig for meg å forstå.

Vel, han erstatter Lundemo. Det er en av de jevnt over svakeste og mest begrensede spillerne vi har som spiller i den kanskje viktigste rollen i laget. Før Lundemo tok plassen hadde vi Konradsen der. Jeg er ikke i tvil om at denne posisjonen vil bli løftet mangfoldige hakk med Ciljan inn, både i kvalitet og register, så får vi se hvor mye eller lite det hever kollektivet.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 20.06.2020 09:47    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok heller ikke han kan utgjøre den store forskjellen så lenge trenerteamet er det det er. Under en annen trener, kanskje. Han er en forbedring fra Lundemo, men så lenge kollektivet mangler en fungerende offensiv plan kommer ikke noen til å utgjøre en stor nok forskjell.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 208, 209, 210 ... 216, 217, 218  Next
Page 209 of 218

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb