English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tim Prica
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Frakken
Junior

PostPosted: 02.06.2020 20:11    Post subject: Reply with quote

Mange scoringer av Prica inne på denne siden, fra u16 og u17 landslaget.

https://svffplay.solidtan...hlights--6

Denne er fin: 1:45 ute i klippet
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 02.06.2020 22:27    Post subject: Reply with quote

Usikker på om TV4 har egne kilder, men de tror også at han forlater Malmö i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende

PostPosted: 03.06.2020 21:15    Post subject: Reply with quote

Spennende å se om det skjer noe her snart. Visst det ikke skjer noe med karantenereglene så må han jo være i karantene i 10 dager når han kommer hit (noe som også krever litt mer fokus på logistikken, for han kan jo ikke stikke tilbake til Sverige dagen etter feks). Det nærmer seg jo seriestart og det hadde jo vært greit å fått han inn i troppen så kjapt som mulig dersom det stemmer at vi er nær ved å hente han.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 03.06.2020 21:32    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Hvor god er egentlig Islamovic?

Dette synes jo jeg foreløpig er et stort og vidåpent spørsmål. Det er kanskje sånt man merker den lange pausen på: jeg føler jeg har null kontroll på den nye midtspissen vår, som skal være vårt ubestridte førstevalg i år.

Jeg synes jo generelt at vi sliter veldig med å få involvert midtspissen nå når vi ikke denger så mye langt, og både Dino og Botheim har slitt med å markere seg i banespillet. Det eneste jeg kan si om Dino er at han ikke er noen Crespo i lufta, og det er jo også Horneland inne på. Heller ikke noe rivjern defensivt. En Gytkjær? En fattigmanns Bendtner uten luftspillet? Hvem vet.

Så ja, jeg håper Prica, hvis vi henter ham, er vesentlig bedre enn Botheim, for ellers ser jeg ikke poenget, og i så fall burde han kunne utfordre Dino ut i fra det jeg har sett så langt.
senador
Legende

PostPosted: 03.06.2020 21:45    Post subject: Reply with quote

Hvis det stemmer det du skriver Zaphod er det bekymringsfullt. Jeg så for meg mange 0-0 og 0-1 tap med en slik spiss. Vi har også sett lite til han i treningskampene selv om man ikke skal legge for mye vekt på det.

RBK trenger en spiss som er god på hodet uten det er denne rbkutgaven rimelig enkel å ta poeng fra er min mening.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.06.2020 21:52    Post subject: Reply with quote

Forwarden sitter på utgående avtal med Skåneklubben och enligt uppgifter till Fotbollskanalen jobbar den norska klubben på att få till en värvning av 18-åringen. Hur stort intresset är? I Dorsins ögon är det en spännande spelare som Rosenborg följer.

- Som jag har sagt någon tidigare så känner vi till Tim och han är en stor talang. Men vi gillar inte att kommentera spelare i en annan klubb. Men det är dumt att säga att vi inte vet någonting om honom, för det vet vi. Mer än så kan jag inte säga. Fotbollen är sådan, att man följer många spelare. Men av respekt vill man inte kommentera klubbar eller namn.

Det är med andra ord inga kommentarer om han är på väg till Rosenborg eller inte?

- Precis.

Läs mera: Dorsin om Prica, Islamovic-köpet och nya jobbet: "Alltid tänkt att det skulle kunna passa mig"
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.06.2020 18:27    Post subject: Reply with quote

Ser at ingen har nevnt dette: Ola Toivonen to depart Melbourne Victory

Altså et steg nærmere å skrive under for Malmö og dermed sende Prica ombord på flyet nordover.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 08.06.2020 12:10    Post subject: Reply with quote

Toivonen offisielt klar for Malmø FF
rail
Rutinert

PostPosted: 09.06.2020 00:01    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
er denne rbkutgaven rimelig enkel å ta poeng fra er min mening.

Spår du nedrykk også i år?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 09.06.2020 09:04    Post subject: Reply with quote

Vi rykker jo ikke ned, laget ser jo mye bedre ut i sine svake øyeblikk enn det vi gjorde i fjor, så et av topplagene blir vi nok garantert.

Men det er et poeng at vi fort kan bli sårbare dersom midtspissen ikke både produserer mer og blir mer involvert enn det vi har sett av Dino så langt, og egentlig midtspissene generelt det siste drøye året. Det er litt vanskelig å vurdere om vi ikke ønsker å benytte rommet sentralt på siste tredel (defensiv risiko/ballmist sentralt?), eller om vi ikke helt får det til, men jeg synes stadig at Hornelands Rosenborg blir ganske monotone på å søke gjennombrudd på én kant om gangen, og dytter ganske mange spillere ut i banen for å oppnå det.

Da blir fort rollen til midtspissen en ren 'score på innlegg'-funksjon. Og da burde vi strengt tatt hatt en spiss med sin fremste kompetanse akkurat der, selv om det er tydelig at Zachariassen kompenserer en del med sine innløp. Det er kanskje også grunn til å minne om at det laget som Hornelands RBK kanskje minner mest om, og som aller mest har personifisert en 4-3-3 med ekstremt fokus på å skape sjanser gjennom innleggssituasjoner, det er Odd under Fagermo. Et defensivt solid og lavtscorende lag som var helt avhengige av at midtspissen scoret mange mål, og som typisk mistet mange poeng hvis førstevalget ble utilgjengelig eller ute av form.

Nå er Fagermo trener i Vålerenga, og de har Vilhjalmsson til å bekle samme rolle. Hvem tror vi scorer mest av Dino og Matti i 2020? Det er et tankekors at Matti forsvant samtidig som Horneland kom inn i RBK.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.06.2020 10:09    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
uten det er denne rbkutgaven rimelig enkel å ta poeng fra er min mening.

Tenker du da Elite / Serien eller utlandet? Synes ikke kvaliteten er så dårlig at de andre middelmådighetene i Norge får det "rimelig enkelt".
senador
Legende

PostPosted: 09.06.2020 10:26    Post subject: Reply with quote

Tenker eliteserien. Vi er elendig defensivt og sliter med sette sjanser. Mulig vi ser litt bedre defensivt i treningskampene, men usikker hvor mye man skal legge vekt på det. Spiller vi med Åsen på midtbanen eller som ving i tospann med Helland har vi 8 utespillere som gjør defensive oppgaver. Da er vi avhengig av en spiss på nivå med Rade Prica for å vinne kamper. Jeg kan si at Dino er ikke i nærheten av det nivået. Han er dårlig på hodet og presser ikke hardt. Ut fra måten RBK spiller på bør det være en stor bekymring.

Svært kritisk hvis Åsen og Helland er på banen samtidig. Da er jeg sikker på at vi blir overkjørt spillemessig mot både VIF, Aalesund, Viking. De lagene er ikke akkurat kvalitet, men det sier litt om nivået vi har vist vi er på.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 09.06.2020 17:47    Post subject: Reply with quote

Eller, kanskje planen er at Helland skal sørge for at motstander må forsvare seg så ofte at vi ikke får et massivt press mot oss hele tida?

Vi kan med stor sikkerhet si at Horneland ikke lar Helland spille på grunn av sine defensive kvaliteter, uansett hvor elendig trener du mener han er. Det handler om balanse i laget som helhet. Selv under storhetstiden hadde vi mange kantspillere som absolutt ikke var gode defensivt. Som en vis mann sa, du må tørre å skape problemer for motstanderen.

Som vanlig har du mange gode poenger, men du svartmaler alt hele tida. Hverken enkeltspillere eller lag er statiske brikker som aldri endrer seg fra år til år. Noen blir bedre, andre blir dårligere. Ofte er det enkeltspillere som står fram og drar med seg laget til gode prestasjoner. I år blir det Helland. Kanskje.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 09.06.2020 23:07    Post subject: Reply with quote

Nå sklir denne tråden ut, men jeg tror vi er bedre stilt i år enn i fjor. Vi har fått ut en del "problemer" og fått inn en del nytt og spennende. I tillegg får vi snart inn Ciljan, som jeg ikke kan forstå annet enn at blir et massivt løft i en av våre mest krevende og utsatte roller.

Vi har også en stall (og erfaring) som gjør oss bedre skikket for å takle et tett kampprogram, og har økonomi til å gjøre markante ting i overgangsvinduene. For mange andre lag tror jeg det blir heftig med to kamper i uka, og det blir sannsynligvis ikke slik at det blir cupfinale mot oss for alle lag, da de heller fokuserer på å vinne kampene de "må" vinne; mot lag de direkte konkurrerer mot.

I fjor var vi i lange perioder direkte elendige, men rotet oss allikevel inn til bronse. Jeg er overrasket om vi ikke er i det minste noe bedre i år.
Buss
Senior

PostPosted: 10.06.2020 23:11    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Eller, kanskje planen er at Helland skal sørge for at motstander må forsvare seg så ofte at vi ikke får et massivt press mot oss hele tida?

Som vanlig har du mange gode poenger, men du svartmaler alt hele tida. Hverken enkeltspillere eller lag er statiske brikker som aldri endrer seg fra år til år. Noen blir bedre, andre blir dårligere. Ofte er det enkeltspillere som står fram og drar med seg laget til gode prestasjoner. I år blir det Helland. Kanskje.

Leser noen intervjuer med Horneland. Synes ikke postene til Senador er hverken mer positiv eller negativ enn uttalelsene til Horne. Virker egentlig som at de har ganske lik oppfatning av dagens situasjon.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 11.06.2020 08:24    Post subject: Reply with quote

dags wrote:

Vi kan med stor sikkerhet si at Horneland ikke lar Helland spille på grunn av sine defensive kvaliteter, uansett hvor elendig trener du mener han er. Det handler om balanse i laget som helhet. Selv under storhetstiden hadde vi mange kantspillere som absolutt ikke var gode defensivt. Som en vis mann sa, du må tørre å skape problemer for motstanderen.

Du kan mene det, men jeg har fått rett i mye «svart» gjennom årene her som veldig få så for seg. Det jobbes for dårlig i klubben, spesielt på spillerlogistikk og ansettelser av viktig personell. Spesielt er det mangel på lojalitet mot en klar strategi.

I dagens fotball er du nødt til å ha spillere som jobber som bikkjer hele veien. Spesielt når vi møter bedre lag med bedre spillere. Da må du løpe riktigere og mer enn disse gode spillerne. Da holder det ikke med piruetter og Åsen som taper alle andreballene. Det holder ikke. Vi taper alle kamper i EL.

RBK har blitt som arbeiderpartiet. Det er ingen lojalitet mot et tydelig fundament. Her har styret og spesielt de sportslige i styret feilet totalt.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.06.2020 08:49    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Du kan mene det, men jeg har fått rett i mye «svart» gjennom årene her som veldig få så for seg.

Har du eksempel?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 11.06.2020 12:00    Post subject: Reply with quote

Ja du verden så vanskelig det er å treffe en gang i blant når man konstant svartmaler og aldri er fornøyd med noen ting.

Blir litt som spåmenn som alltid melder at det blir dårlig vær i morgen. De treffer jo ganske ofte uten at det imponerer noen som helst.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 11.06.2020 12:38    Post subject: Reply with quote

Hvordan har det seg at hver eneste tråd skeier ut i alt galt med RBK. Kan man ikke heller fokusere på Tim Prica. Noen som har hørt noe nytt rundt han nå som Malmø har henta Toivonen? Burde jo ligge noe i vannkanten nå om ikke noe større har signalisert at de vil ha han. Evt. om han har signert ny kontrakt for Malmøs reservelag

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 11.06.2020 13:18    Post subject: Reply with quote

Tenker det er veldig rart om han signerer ny kontrakt med Malmö nå. Hvis ryktene om at han allerede er enig med oss om betingelser er sanne, så er vel den største faren at enten a) større klubber, der han vil synes en reservelagsdeal er akseptabelt, har ham på blokka, eller b) en litt mindre klubb enn oss, kanskje hjemme i Sverige, som føler de kan love ham startplass.
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 11.06.2020 16:02    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Hvordan har det seg at hver eneste tråd skeier ut i alt galt med RBK. Kan man ikke heller fokusere på Tim Prica. Noen som har hørt noe nytt rundt han nå som Malmø har henta Toivonen? Burde jo ligge noe i vannkanten nå om ikke noe større har signalisert at de vil ha han. Evt. om han har signert ny kontrakt for Malmøs reservelag

Det begynner på S og slutter på -dor. Tar du den? Angående Prica så bor jeg veldig nære, kanskje man skulle ta seg en tur og "tilfeldigvis" møte ham på gata og slå av en liten prat. -Mikkelsen stayla.
lightning
Junior

PostPosted: 15.06.2020 18:45    Post subject: Reply with quote

Prica starter seriepremieren for Malmo. Toivonen er vel ikke spilleklar.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 15.06.2020 20:19    Post subject: Reply with quote

Fikk assist på Malmö's eneste mål så langt.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 15.06.2020 22:56    Post subject: Reply with quote

Startet for at han skal signere for MFF? Håp om mer spilletid før evt signering.
2mas
Sjef

PostPosted: 15.06.2020 23:04    Post subject: Reply with quote

Den norska storklubben visade sitt intresse för Tim Prica tidigare i våras. Men enligt MFF-talangen finns det inga som helst planer på att lämna skånsk mark.

– Jag har bra minnen från när vi bodde i Trondheim och gillar staden, men all min fokus ligger på Malmö FF. Vi ska vinna guldet, förklarar han bestämt.

(...)

Konkurrensen om anfallsplatserna hårdnar snart hos Di Blåe, när ex-proffset Ola Toivonen ansluter till truppen och går in i full träning.

– Ola är välkommen hit, och han höjer konkurrensen. Även om vi är många anfallare i truppen, så kommer det samtidigt att bli många matcher på kort tid. Jag behöver speltid för att fortsätta utvecklas, funderar Tim Prica.

Läs mera: MFF-talangen känner sig redo

Efter matchen fick han frågor om sin framtid men levererade samma svar som vanligt:

– Allt mitt fokus ligger på MFF.

Är ni nära någon lösning?

– Allt mitt fokus ligger på MFF, så är det.

Läs mera: ”Allt mitt fokus ligger på MFF”
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 4 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb