View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Largactyl Veteran

|
Posted: 26.11.2006 20:24 Post subject: |
|
|
kan si meg enig i noe av det der.
dette burde få konsekvenser. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 26.11.2006 20:26 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke så skremt av resultatet, det kan jo tross alt fikses med å sette basma og kvarme ut av laget, flytte solli fra høyre og fjerne riseth fra sentral. Men jeg er mer redd for de tendensene Tørum viser. Han har 3 utespillere å bytte inn, bare 1 av de kommer inn når vi taper 5-3. Dette ene og alene fordi de er unge, tviler ikke ett sekund på at han hadde benyttet seg av alle hvis det hadde vært f.eks Steensås og strand som hadde sittet der. kortsiktig tenkning, der etter alt overmå de gamle ikke er gode nok heller. |
|
Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 26.11.2006 20:27 Post subject: |
|
|
Dorsin: Svigta som resten av rekka i markeringen opp til flere ganger. Kommer ikke rundt på kant når han blir med op. Dvs. ingen assists idag. Viser at han er alt for venstrebeint. Ellers ikke for mye involvert.
Kort og godt: Spiller som en venstrebeint svenske. _________________ Forza Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 26.11.2006 20:28 Post subject: |
|
|
Nakurami wrote: | kan si meg enig i noe av det der.
dette burde få konsekvenser. |
Men hvilke konsekvenser skal det få da? Sette folk ut av laget nytter ikke når vi ikke har reserver... Sparke Tørum er det neppe noen vits i... Sparke Bratseth hadde sikkert gjort mange her glade, men hadde neppe hatt mye å si for motivasjonen til spillerne... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.11.2006 20:30 Post subject: |
|
|
Syns ikke Tørum skal kritiseres for at Nordvik og Skjølsvik ble sittende på benken. Det er ikke direkte hyggelig å komme inn på på stillinga 5-2/5-3, og samtidig kan det gi et vaklende lag enda mer usikkerhet. Da er det bedre at de får spille fra start mot Helsingborg.
For øvrig:
- OB var et fint hold at spille mod, men de fik en for let kamp, da vi lavede mange fejl i forsvaret. Vi er skuffede, men vi vil også ønske OB tillykke med en fortjent sejr, sagde den norske træner.
Læs mere: OB-reservernes triumf
Last edited by 2mas on 26.11.2006 20:31; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
havarn Junior
|
Posted: 26.11.2006 20:31 Post subject: |
|
|
Stallen er jo så slanket at vi nesten ikke har noen alternativer, untatt å stille med juniorspillere. - De er sikkert gode, men dersom 5 av 10 utespillere er 20 år eller yngre, så blir laget litt vel ungt.
Vi får bare krysse fingrene for at Stoor kommer og håpe det speides aktivt etter enda en midtstopper i 24-26 års alderen. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 26.11.2006 20:31 Post subject: |
|
|
RBK er ikke bedre enn Brann og Lillestrøm. De gjør det jo like ille mot andre utenlandske lag og er per dags dato en skam for å representere norges seriemester 2006. Vi tapte mot B-laget til Odense!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men det blir ikke gjort en dritt som vanlig. Basma får spille til han er 40 og Kvarme likeså.
Kom igjen, nå vinner vi Champions League. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 26.11.2006 20:33 Post subject: |
|
|
Alle fotballspillere som har sittet på benken i sånne kamper vet hvor irriterende det er å sitte der å se på at laget ditt er dårlig og allikevel ikke bli benyttet, særlig når flere reserver kan bli byttet inn. Har selv gjort det mot Ålesund, og det eneste du vil er å komme innpå for å få spilt litt, du driter jo oppi resultatet, det er jo avgjort allikevel. Poenget er at du må få spille for å komme deg inn i det. |
|
Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 26.11.2006 20:43 Post subject: |
|
|
4 mål på 3 kamper av Storflor. Et aldri så lite lysglimt, særlig med tanke på at han bare puttet 3 i årets Tippeliga. |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 26.11.2006 21:00 Post subject: |
|
|
Virker nesten som hans form er omvendt proposjonal med resten av gjengen. |
|
Back to top |
|
 |
havarn Junior
|
Posted: 26.11.2006 21:06 Post subject: |
|
|
Hvem vet, han gjorde iallefall en god kamp. Jeg tror ikke det er formen som mangler de andre spillerne heller.
Men ville bare si at det er fortsatt mulig at vi vinner gruppa. Om det er sannsynlig, er kanskje noe annet...
U : Brann - Odense
H : Rosenborg - Helsingborg
U : Helsingborg - Odense
B : Brann - Rosenborg
U : Helsingborg - Brann
H : Rosenborg - Odense
U : Odense - Helsingborg
U : Odense - Brann
RBK 9
Helsingborg 7
Brann 7
OB 7
Det er fortsatt for tidlig å gi opp finalespillet. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 26.11.2006 21:06 Post subject: |
|
|
Tja, var Iversen så ille da, situasjonen tatt i betraktning? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 26.11.2006 21:25 Post subject: |
|
|
Golden Monkey wrote: | Å si at vi ikke har nubbsjans er å ta i. Vinner vi de gjennværende 3 har vi 9 poeng, det burde holde i lange baner.
Ikke sannsynlig, kanskje, men nubbsjans har vi. |
Noen spesiell grunn til at du tror vi vinner de 3 siste...? Joda, HVIS vi vinner de 3 siste så har vi en sjanse - men jeg tror ikke vi gjør det. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 26.11.2006 21:25 Post subject: |
|
|
Vel, Royal League har vært nyttig hittil i det at kampene har bevist at en ny midtstopper er sårt tiltrengt. Når Koppinen er skadet så er det som en lekk sil bak der. Det hjelper ikke at Solli slår pasninger fra høyreback heller, men heldigvis er det en forsterkning på vei i den posisjonen.
Så, ny midtstopper er ytterst nødvendig. Dersom Rosenborg ikke klarer å kjøpe en så har vi jo forhåpentligvis, men lite sannsynlig, Lago og også Andreas Nordvik på sikt. For å unngå refs; Dette er kun min mening, først og fremst fordi jeg ikke synes Basma, Riseth og Kvarme holder mål lengre.
Videre har jo Hyka fått vist seg frem litt, og signaliserer klart at han på sikt er et godt alternativ der fremme.
Teoretisk sett er vi jo ikke ute av turneringa enda, men med holdningene til noen av spillerne er det ytterst usannsynlig at vi klarer ni poeng på de tre siste. Har vanskeligheter med å se at Tørum klarer å ta tak i dette, ihvertfall når de samme gamle nok en gang svikter - antageligvis på tross av sterke formaninger til innsats fra Tørum.
Edit: Fjernet unødvendig dum kommentar. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 26.11.2006 21:34 Post subject: |
|
|
Jeg mener vi trenger 2, Ikke 1 midtstopper. Og den ene midtstoppern bør være Tore Reginiusen. Den andre bør være av internasjonal snitt og i en alder fra 24 til 28 år.
Men vi bør nok fortsette diskusjonen i en annen topic.  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 26.11.2006 21:40 Post subject: |
|
|
Jeg syntes denne kampen ligner veldig på semifinalen mot Sandefjord, skulle nesten tro dette var en blåkopi!!!! _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.11.2006 21:40 Post subject: |
|
|
Å slippe inn 5 mål mot et B-lag er flaut. Foreslår at vi dropper å delta neste år hvis spillerne ikke er motivert for disse kampene. For å si det med Rekdal - det er jo ingen vits å dra rundt i Skandinavia å bli pissa på.
Men, jeg tror ikke dette dreier seg bare om motivasjon, laget må forsterkes, og Brakka bør slutte å snakke om store planer og Champions League helt til vi har et lag som kan delta på det nivået. Et par midtstoppere er en god plass å begynne. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 26.11.2006 21:52 Post subject: |
|
|
Man får høre mye når man er norsk i Danmark og er interesseret i fotball. Det er dog sjældent det går mig på, Norge havde nogle fantastiske kampe under Drillo og jeg har, og vil altid være, stolt over vores præstationer i Champions league og når vi har mødt danske lag. Derfor smerter det vældig når man bliver latterliggjort af Odenses B-lag når vi stiller med, tilnærmelsesvis bedste opstilling. I andre omgang var vi bedre med, hovedsageligt fordi OB så på kampen som afsluttet. Men det var tydeligt at der havde været styr i Garderoben i pausen får spillet var bedre, i hvert fald offensivt, defensivt var det en katastrofe! Ud over de 5(!) mål havde de 2 skud på stolpen og 1 på overliggeren + flere store chancer. Det var en skammelig indsats som vi lage for dagen her. Fy faen.
Tak til Tettey, Storflor og Dorsin for at huske på at det er en Rosenborg dragt i har på når i spiller. Jeg vil gå så langt som at sige at de folkene som kritiserer Tettey i dag har ikke greie på fotball, enkelt og greit. Tettey er, uden sammenligning, den bedste midtbanespilleren hos os i dag. Han står frem med gode afleveringer fremover banen og har en flot assist på vores sidste mål. Heldigvis kommer noget af kritikken, hovedsageligt, fra folk som ikke har set kampen, imponerende må man sige.
Midtforsvaret er katastrofe i dag, Kvarme må tage skylden for et mål og burde være udvist da han bevidst stopper et angreb med hånden sidst i kampen. Basma var ikke stort bedre og burde have fulgt sin markering når Kvarme begik sin fejl.
Ellers brillerede Solli med det han gør bedst, fejlpasning på fejlpasning. Jeg får tilslutte mig de andre forumbrugere som vil opgive deres julegaver, så længe bare Solli bliver solgt foran næste sæson.
Tørum bliver nød til at tage greb nu, snak til de forbandede idioter som var på banen i dag. Send de på ferie uden løn, som der er blevet foreslået, for dette her, det var lavmål.
Dette bliver den absolut sidste RL kampen jeg betaler penge for at se, når spillerne åbenbart ikke gider og spille fotball i den turneringen, kan det sku være lige meget. Nu er vi blevet udspillet og ydmyget i 3 kampe, hvordan har i, der forsvarer Basma og de andre som har motivations vanskeligheder, det med det? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.11.2006 21:59 Post subject: |
|
|
Det er en blanding av det mentale og noe annet som jeg vil ta internt, sa Tørum
http://fotball.adressa.no...e69982.ece
Hmm, interessant. Lurer på hva "det andre" er for noe. |
|
Back to top |
|
 |
Beveren Junior
|
Posted: 26.11.2006 22:13 Post subject: |
|
|
Neste kamp er mot Tufte I.L på torsdag. Får vi det fjerde strake tapet på rad? Ellers er det trist at RL berre har brakt frustrasjon og irritasjon inn i laget og supportarane. Var positiv til turneringa til å begynne med, men turneringa har til no berre ødelagt det positive ein fekk bygd opp på slutten av sesongen, og skulle gjerne heller sett at vi hadde spart opp kruttet i vinter og spelt noken fine treningskamper under gode forhold på La Manga. Men nok om det.
Alt er litt trist no, men det er jo vinter, ka kan ein forvente? Spelarane er tilbake i slag om noken månader, ingen tvil om det. Eg gidd i alle fall ikkje bruke noke meir tid eller energi på desse kampane, som alle vert spelt under tvilsomme forhold. |
|
Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 26.11.2006 22:25 Post subject: |
|
|
Jeg ser ingen grunn til å fordømme turneringa bare fordi det går dårlig for oss i den. Skal du skylde på noen, så skyld på Basma, Kvarme og resten av de 'topptrente' og 'toppmotiverte' spillerne som har spilt som zombier på paralgin forte siden serieslutt. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 26.11.2006 22:30 Post subject: |
|
|
henning wrote: | Hmm, interessant. Lurer på hva "det andre" er for noe. |
Neppe "dere har sparken!", ettersom vi ikke er i besittelse av reserver.. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 26.11.2006 22:41 Post subject: |
|
|
Jeg vil ikke skylde på annet enn Basma og kompani som går ut i media og klager over at de må spille kamper etter at serien er over. Det er forbanna tull, og i mine øyne burde de ikke få lov å spille da. Laget blir ikke bedre av at de beste spillerne ikke ønsker å spille.
Spillerne må lære seg at Royal League er en turnering som sannsynligvis er kommet for å bli, og så lenge man spiller obligatoriske kamper, så SKAL man om ikke annet "leke" at man er motivert.
Men Royal League har ikke brydd meg all verden, og jeg håper nå at FCK sørger for å ta sin tredje strake RL-tittel. Det viktigste er at vi innser at vi har seriøse problemer bakover. En høyreback er forhåpentligvis snart 100% klar, og jeg håper det ikke tar for lang tid før en stopper er på plass heller. I tillegg har vi talentfulle Nordvik, og mer trenger vi ikke.
Men Basma, Kvarme og kompani trenger en kraftig irettesettelse, noe som selvsagt skal taes internt.
Det er ingen krise at vi ryker på hodet og ræva ut av Royal League. Det viktigste er at vi lærer på det. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 26.11.2006 22:42 Post subject: |
|
|
Vel talt! |
|
Back to top |
|
 |
TomBoy Proff
|
Posted: 26.11.2006 23:00 Post subject: |
|
|
En annen ting jeg selv mener har noe å si er faktisk hvem som står i mål. Lars er sjef med stor S, det var ikke Espen og jeg føler ikke Aleks er det heller. Keeper skal holde bakre firer på tå hev, ikke gjøre de usikre. Er overbevist om at med Lars på banen ville disse kampene ha vært annerledes. |
|
Back to top |
|
 |
|