| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 25.11.2006 18:48 Post subject: |
|
|
Og Supermann! Så lenge det varer! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 25.11.2006 19:02 Post subject: |
|
|
Jeg blir så oppgitt over disse som ikke vil ha utlendinger på laget. De følger ikke med i tiden. Rosenborg må gjøre det som skaper det beste laget til enhver tid. Ikke ut ifra hvor de kommer fra. Er helt enig med det Torbjørnsen sa at NFF virker direkte rasistisk med å forskjellsbehandle spillere fra Afrika og Europa.
Rosenborg har sagt at det kommer til å bli mere utlendinger i Rosenborg, grunnet kvalitet og prisen på det. Hva tror dere Rosenborg måtte ha betalt for en spiller som Sapara hvis han hadde norsk pass og spilte i en annen Tippeligaklubb? Vel minst det dobbelte.
Idag har Rosenborg en stor andel trønderske talenter i A-stallen. Det har ikke vært så mange unge trøndere i Rosenborg kanskje noen gang. Og her er det en balanse gang. En god del meget gode talenter ala Lille Per og Tettey og spillere som har en meget høy kvalitet ala Ivers og Sapara. Men vi trenger flere av de med meget høy kvalitet. Og der kommer Koren inn. Han vil gi midtbanen et enda høyere nivå da han scorer meget mange mål ifra en midtbane posisjon. Det har ikke Rosenborg hatt på altfor lang tid. Sapara har vist at han kan det. Og det er meget bra. Han har en høyrefot som er Tippeligaens beste. Og får vi Koren med sine avslutningsferdigheter, ja da ser neste sesong og Mesterliga kvaliken meget bra ut. Og med 2 nye forsvarsspillere og selger unna Solli, ja da har vi den beste første 11'eren noen sinne med unntak av 98-00 tiden. Den tiden kommer nok aldri tilbake. Det må vi vel innse. |
|
| Back to top |
|
 |
jkrakene Senior
|
Posted: 25.11.2006 19:11 Post subject: |
|
|
Flott gjort av Aris å si at Robert Koren er oppskrytt. Han er en fantastisk midtbanespiller som er i en egen klasse i Eliteserien. Det mener nå jeg. _________________ Ståle Stensaas. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.11.2006 19:21 Post subject: |
|
|
Slik jeg ser tingene handler Robert Koren-debatten om flere aspekter.
Egner Robert Koren seg som midtbaneanker? Til det vil jeg si at han egner seg like mye som Skammelsrud gjorde. Skammelsrud var heller ikke den store hodespilleren.
Skyver han Tettey/Ciljan av banen? Midtbanen har tre plasser. Man trenger fire gode midtbanespillere til disse tre plassene med skader/form/karantener tatt i betraktning. Riseth er etter min mening midtstopper. Strand er ikke fremtiden.
Skal Rosenborg ut i Europa? Hvis vi skal tilbake er vi avhengige av spillere i klassen Iversen, Sapara, til dels Braaten. Jeg mener Koren er i det skiktet. |
|
| Back to top |
|
 |
Skip Proff

|
Posted: 25.11.2006 19:33 Post subject: |
|
|
| Æsj. Nei, vi trenger ikke han. Har nok spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 25.11.2006 19:41 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | | Jeg blir så oppgitt over disse som ikke vil ha utlendinger på laget. De følger ikke med i tiden. Rosenborg må gjøre det som skaper det beste laget til enhver tid. Ikke ut ifra hvor de kommer fra. Er helt enig med det Torbjørnsen sa at NFF virker direkte rasistisk med å forskjellsbehandle spillere fra Afrika og Europa. |
Jeg blir oppgitt av de som ikke husker hvordan man kom til CL første gang. Igjennom knallhard jobbing og utvikling av lokale spillere. For så å få disse til å spille sammen og blø for drakta. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 25.11.2006 19:43 Post subject: |
|
|
Times change. Ingen lag ville klart det i dag. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 25.11.2006 19:45 Post subject: |
|
|
ARIS = Nils Arne Eggen? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 25.11.2006 19:52 Post subject: |
|
|
| hehe. Nei. Men jeg mener at det å hente for mange utlendinger til RBK er å kødde med arven etter Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Gina Krog Senior
|
Posted: 25.11.2006 20:07 Post subject: |
|
|
hva med litt krem ?
Koren er bra nok til at det er plass til han i RBK, uavhengig av andre hensyn. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 25.11.2006 20:11 Post subject: |
|
|
| selvom det lyktes med lokale spillere på 90 tallet er ingen garanti for at det vil skje på 00 tallet. Dessuten er det MYE vanskligere nå enn det var da!Jeg synes det jævlig naivt og tro at disse lokale spillerene vil uvikle seg til å bli en Roar Strand. For meg personlig er det KUN Per Ciljan Skjelbreid jeg ser et skikkelig potensiale. Vi kan sammenligne bruken av Tettey som at Martin Bertholt som er utleid fra FCK til Ham-Kam skulle spilt på midtbanen til FCK istedenfor spillere som Tobias Linderoth. Sorry folkens en midtbane med Sapara - Riseth - Tettey er en midtbane som ikke vil duge for å kvalifisere oss til CL! Det er så jævlig naivt og tro noe annet! Bare se for dere at Koren hadde spilt på den plassen som Tettey spiller, hvor mange ekstra mål vi hadde fått fra den posisjonen. Et slikt mål kan være forskjellen på CL eller ikke CL. Tettey har også vist at han ikke duger i Europa (LES: Real Madrid og Zenit). Greit nok, fyren har fått litt erfaring siden i fjor, men man kommer ikke unna at han er en svært begrenset indreløper og han lever stort sett på løpskapasitet og driv (det samme som Solli gjør) Tettey lever masse feige passninger som går bakover eller til siden, det er skjelden man ser Tettey sender enn skikkelig flott stikkpassning. Å sammenligne Koren og Tettey er som en Mercedes og en Lada, å ikke hente Koren etter dette frieriet er håpløst. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 25.11.2006 20:14 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: | | Får de hentet inn koren og en ny midtstopper skal jeg gi avkall på alle mine julegaver, og attpåtil gå i kirka og synge en strofe eller to. |
HÆHÆ! bommel er herved min favorittskribent her inne (ikke føkk det opp, nå, bommel)...
Skriver under på den ovenfor, og vil herved minne om følgende:
Koren er et par år short på å ha bodd like lenge i Norge som Tettey. Tettey kommer fra svarte afrika, Koren er fra Europa. Tettey har riktignok statsborgerskap, men vi husker jo alle artikkelen i adressa hvor han sier at han ikke føler seg som en trønder.
Gleder meg til å se at hver eneste en av dere som argumenterer MOT Koren nå, ombestemmer dere én etter én etter vinterens og vå¨rens kamper.
Enhver som ikke vil ha Koren hit må enten leve i en drømmeverden eller ha en hinsides innsikt. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 25.11.2006 20:34 Post subject: Hent Koren |
|
|
Det å ikke vil ha koren gratis til rbk er etter min mening helt bak mål. Hvis ikke rbk prøver å skaffe han hit dummer de seg ut. Han er mye bedre en både tettey og vidar riseth og det sier seg selv at man må hente han hit hvis det er mulig. Hvis rbk ledelsen tror at det kommer gratis kvalitetsspillere av dette kalibret hele tiden tar de grundig feil. Vi må alltid prøve å bygge et så godt lag som mulig. Hvis dette vil tilsi at vi får bare utlendinger på laget så må vi bare akseptere det. Dessuten taper vi pent lite på å hente han. I værste fall flopper han og har da kostet klubben lite i forhold til sansynligheten for at han skal lykkes.
LØP Å KJØP.  |
|
| Back to top |
|
 |
Gina Krog Senior
|
Posted: 25.11.2006 20:39 Post subject: |
|
|
| Koren er ikke gratis, han kjenner sin markedsverdi og lønnstilbudet og signeringsbonusen gjør nok at han vil koste 3-4 mill pr sesong kontrakten varer. Tror heller ikke Koren vil ha mer enn 2-års kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.11.2006 20:40 Post subject: |
|
|
Rosenborg har allerede vist at de ikke er helt borte vekk da de prøvde å hente Koren allerede i sommer. Forhåpentligvis ser de at de ikke kan takke nei til Bosman-Koren nå som muligheten er der, selv om de har skaffet Sapara.
Last edited by attach on 25.11.2006 20:40; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 25.11.2006 20:40 Post subject: |
|
|
Er helt enig med eivindwb.
Koren er en spiller av en slik klasse at det er vel bare Sapara på midtbanen som holder hans klasse. Å påstå at Koren ikke må komme til Rosenborg vitner om ingen fotball forsåelse og dumskap. Ved å skaffe han har man også en gedigen mulighet for å kvitte seg med Solli også. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 25.11.2006 20:41 Post subject: |
|
|
| Gina Krog wrote: | | Koren er ikke gratis, han kjenner sin markedsverdi og lønnstilbudet og signeringsbonusen gjør nok at han vil koste 3-4 mill pr sesong kontrakten varer. Tror heller ikke Koren vil ha mer enn 2-års kontrakt. |
So what? Vi bruker seks millioner på lønna hans, og får tilbake det dobbelte når han drar til Manchester United _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 25.11.2006 20:42 Post subject: |
|
|
| nano wrote: | | Jatakk til Robert Koren! Man takker ikke nei til en gratis klassespiller. |
Nå sa han vel strengt tatt ikke at han ønsker å spille vederlagsfritt for RBK. Han sa at hvis hvis han ikke får bud fra utlandet og RBKs bud er like godt som LSKs, så kommer han til RBK. Så hvis man ser for seg hvor mye LSK syns det er verdt for å beholde ham, så har man den lavest mulige summen som det er mulig for RBK å få ham til Lerkendal for.
Eller sagt på en annen måte: Han er like "gratis" for alle klubber som har lyst på å gi ham et bud. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 25.11.2006 21:00 Post subject: |
|
|
sitat: Hvis dette vil tilsi at vi får bare utlendinger på laget så må vi bare akseptere det.
Evt vinne med stil og ha i hvertfall et flertall trøndere på banen fra startmi hver kamp. Det å kjøpe seg til suksess i europa med masse utlendinger er noe Arsenal eller andre plastikklubber kan drive med. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 25.11.2006 21:19 Post subject: |
|
|
| Jeg vurderer sterkt å fiske frem nummeret til bratseth på gulesider.no og sendte ham en påminningsmelding om at Koren faktisk er bosmanspiller. Det lukter inkompetanse fra den kanten hvis Koren indirekte blir tvunget til å skrive under for LSK igjen, pga at han ikke har fått et tilbud fra Rosenborg.. |
|
| Back to top |
|
 |
Cobley Junior
|
Posted: 25.11.2006 21:21 Post subject: |
|
|
Etter mitt syn bør ikke RBK ledelsen stille seg spørsmålet engang.
Det bør være selvsagt at RBK nå henter Koren til klubben.
Koren er en spiller som vi måtte betalt 10+mill for, hvis vi skulle kjøpt en spiller med slike ferdigheter, nå kan vi få en gratis!
Vi må ikke gjøre samme tabbe som med Brede Hangeland i sin tid, der han til slutt ønsket seg til RBK, men vi ikke viste noen interesse(nå spiller han CL med FCK...)en spiller vi sårt hadde trengt nå... _________________ "Sentèr bror, fer nu har æ fått opp farten...!" |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 25.11.2006 21:25 Post subject: |
|
|
| ARIS wrote: | sitat: Hvis dette vil tilsi at vi får bare utlendinger på laget så må vi bare akseptere det.
Evt vinne med stil og ha i hvertfall et flertall trøndere på banen fra startmi hver kamp. Det å kjøpe seg til suksess i europa med masse utlendinger er noe Arsenal eller andre plastikklubber kan drive med. |
Ja.... Arsenal som spilte i CL finalen i fjor, det ville vært for jævlig og ende opp der! |
|
| Back to top |
|
 |
m1chael Senior

|
Posted: 25.11.2006 21:25 Post subject: |
|
|
å tro på at et RBK lag bestående kun av trøndere skal hevde ute i europa er rimelig naivt spør du meg..Så mange gode trøndere finnes det desverre ikke...face it. Seff. så skal RBK ha trøndere i lager, og stammen skal gjerne bestå av trøndere. Men RBK må også hele tiden stille med den beste troppen de kan få. Og når de faktisk ka FÅ Koren er det ren idioti i ikke hente ham. Er samme som å si at vi ikke vil ha Hr Nilsson fordi han er svensk.
Det at lag som Arsenal, Man U, Real etc kjøper spillere..so what. Er vel ikke uten grunn at de lagene hele tiden er så gode? På et eller annet punkt på en "prostituere" seg, og da kommer du til et punkt om vil du opp og fram, eller trives du der du er. Å vinne kommer ikke gratis, for noe må alltid ofres.
Et RBK lag av trøndere er flott, men det blir desverre ikke no CL av det.
Like sannsynlig som at Julenissen og Tannfeén skal gifte seg..Det vil bare ikke skje. _________________ Turn up the good, turn down the suck |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 25.11.2006 21:30 Post subject: |
|
|
| Cobley wrote: | Etter mitt syn bør ikke RBK ledelsen stille seg spørsmålet engang.
Det bør være selvsagt at RBK nå henter Koren til klubben.
Koren er en spiller som vi måtte betalt 10+mill for, hvis vi skulle kjøpt en spiller med slike ferdigheter, nå kan vi få en gratis!
Vi må ikke gjøre samme tabbe som med Brede Hangeland i sin tid, der han til slutt ønsket seg til RBK, men vi ikke viste noen interesse(nå spiller han CL med FCK...)en spiller vi sårt hadde trengt nå... |
er enig i alt du skriver untatt det med og hente Handeland, han er IKKE en spillende midtstopper som mange trur! Det er kun klareringer og måking fra hans side, er sikker på at Thorbjørnsen finner noe bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 25.11.2006 21:32 Post subject: |
|
|
"- Aller helst vil jeg spille i et annet land. Hvis det ikke går, og jeg får det beste økonomiske tilbudet i LSK, fortsetter jeg på Åråsen. Er Rosenborg interessert, foretrekker jeg dem om tilbudene er de samme."
Noen som faktisk fikk med seg det? Han vil kun til RBK dersom RBK gir et like godt tilbud som LSK, eller bedre. Etter hva jeg har hørt så har han blitt tilbudt 4 mill i lønn eller noe sånt der... |
|
| Back to top |
|
 |
|