| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
waterfalls Veteran
|
Posted: 12.02.2020 19:48 Post subject: |
|
|
Jeg er egentlig litt usikker på Karen Espelund skal jeg være ærlig, særlig når jeg leser uttalelser som dette
| Karen Espelund til adressa.no wrote: | | – Jeg har sagt ja til valgkomiteen, og den har kommet med et forslag jeg står på. Det er mitt utgangspunkt for å ha sagt ja. Alt annet blir hypotetisk. Jeg har en sterk motivasjon for å gå inn og bidra til at Trondheims-Ørn fases godt inn, det har vært min motivasjon til å si ja denne gangen kontra tidligere forespørsler, sier hun. |
Det er greit at hun er opptatt av kvinnefotball og Trondheims-Ørn, men hun skal faktisk inn i styret til Rosenborg Ballklub og da bør jo motivasjon være at hele klubben skal gjøre det best mulig på og utenfor banen. Og per dags dato har jo ikke Rosenborg et damelag, og selv om det skulle endre seg i fremtiden så vil de jo heller ikke ha det i 2020, og mest sannsynlig heller ikke i 2021. Trondheims-Ørn, slik jeg har forstått det, skal få tillatelse til å bruke navnet Rosenborg og hva det medfører men skal bestå som et separat idrettslag/organisasjon. Også skal det vel vedtas en 5 årsplan, hvor endemålet muligens er å innlemme damelaget i Rosenborg Ballklub. Jeg håper at det ikke er endelig bestemt før man ser hvordan et samarbeid utvikler seg, og man tar en avgjørelse basert på erfaringene man gjør seg opp i løpet av de neste 5 årene hvor man får etablert et veldig tett samarbeid. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 12.02.2020 19:49 Post subject: |
|
|
| Helt enig. Jeg forstår ikke hvorfor hun hylles så voldsomt. Hun skal inn i styret i en klubb som i prinsippet skal bedrive kontinuerlig fornyelse og utvikling. Og hun har jobbet som byråkrat i store deler av sitt yrkesaktive liv. Det skurrer for meg. |
|
| Back to top |
|
 |
sukram Veteran
|
Posted: 12.02.2020 19:51 Post subject: |
|
|
| Willoch wrote: | | Husker jeg bodde i Bergen under min studietid. |
Enda bra! Helt generelt: Hvis du glemmer hvor du bodde mens du studerte, da er det alvor. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 12.02.2020 19:52 Post subject: |
|
|
| håpløs wrote: | Med tanke på Ståle sin lite motiverende tale på medlemsmøte samt nestleders (pluss)art hos Nidaros så blir jeg overrasket om årsmøtet velger han.
"SG bidrar ikke med erfaring og kompetanse"
https://www.nidaros.no/mo...-113-16386 |
Har ikke pluss. Kort sammendrag? _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 12.02.2020 19:56 Post subject: |
|
|
| Ikke jeg heller. Overskriften taler sitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.02.2020 19:58 Post subject: |
|
|
| Eru wrote: |
Det er nok vanskelig å lovfeste en slik presisering uten at teksten avviker fra NIF sin lov og det burde heller ikke være nødvendig. |
Men bokstavtolkning av teksten som Koteng og eksperten som uttalte seg i adressa legger opp til når det gjelder valgkomite tilsier at Tom Andre har rett. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 12.02.2020 20:06 Post subject: |
|
|
| JohnTiger wrote: | | håpløs wrote: | Med tanke på Ståle sin lite motiverende tale på medlemsmøte samt nestleders (pluss)art hos Nidaros så blir jeg overrasket om årsmøtet velger han.
"SG bidrar ikke med erfaring og kompetanse"
https://www.nidaros.no/mo...-113-16386 |
Har ikke pluss. Kort sammendrag? |
Her:
| Leif Inge Nordhammer til Nidaros.no wrote: | Leif Inge Nordhammer, nestleder i RBK-styret, er selv fra Frøya og bor på Frøya. Han er også kjent med den sterke misnøyen på hjemstedet. Nordhammer sier at han også selv kjenner utbyggingen av vindmøller på kroppen.
– Det vil sikkert komme flere medlemmer fra Frøya til årsmøtet enn det som er vanlig. Det er nok vindmøllesaken som er årsaken til det, men selvfølgelig også at det er mange RBK-tilhengere på Frøya. Vindmøllesaken har egentlig ikke noe inn i diskusjonen å gjøre, men nå har det bare blitt slik. Jeg synes personlig at det som skjer på Frøya er tragisk, med det inngrepet som skjer i naturen og skaper et sår som blir stående til evig tid. Det er klart at det er mye følelser involvert - akkurat som fotball er også følelser. Men jeg vil ikke kalle det en aksjon, sier Nordhammer, som er skeptisk til Gjersvold som styreleder:
– Det er nå engang slik at dette er personifisert gjennom konsernsjefen i Trønderenergi. Jeg mener det er et risikofylt valg for klubben, dersom Gjersvold blir valgt til styreleder. Kontinuitet i styret er viktig store utskiftinger på en gang bør unngås, og i så måte håper jeg at Ivar blir gjenvalgt. Ivar har gjort en svært god jobb, han har et stort hjerte for klubben, og legger ned en betydelig innsats. Jeg kjenner ikke Ståle Gjersvold personlig, men utfra det jeg har lest, hørt og sett, så har jeg liten tro på at Ståle Gjersvold vil bringe noe kompetanse og erfaring inn i Rosenborg-styret som allerede ikke finnes der i dag, uttaler Nordhammer. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 12.02.2020 20:06 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Det påstås at Tore Strømøy kan flytende spansk, og at det derfor kanskje kan være en mulighet for å hente Messi på slutten av hans karriere. Mulig det bare er valgflesk, jeg vet ikke jeg. |
Skjønner at du fleiper men Messi har vel sagt at han skal avslutte karrieren i Newell's Old Boys. Den "flytende" spansken vil jeg forøvrig gjerne høre. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 12.02.2020 20:17 Post subject: |
|
|
@waterfalls takk!  _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 12.02.2020 20:23 Post subject: |
|
|
Sa Leif Inge virkelig dette eller er det tull? Uansett er mitt håp på Koteng. Eneste fyren som virkelig har ryddet opp i rekkene, ryddet kanskje litt for mye enkelte ganger. Men du verden så mye bra han har gjort !!  |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 12.02.2020 20:32 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: |
Men bokstavtolkning av teksten som Koteng og eksperten som uttalte seg i adressa legger opp til når det gjelder valgkomite tilsier at Tom Andre har rett. |
Når det gjelder valgkomitéen så er det medlemmene og forslagsstiller som har gjort en dårlig jobb med formuleringen av tilleggsbestemmelsen. Denne finnes det ingen kommentarutgave til. Jeg har lett i årsmøtepapirene og det sies dessverre ingenting om begrunnelsen for valget. (Den egentlige årsaken var vel at styret prøvde å få inn sine kandidater til fordel for sittende medlemmer med begrunnelsen. "De har sittet for lenge", mens reell funksjonstid var hensholdsvis to og tre år). Dermed fant årsmøte det nødvendig å sette en funksjonstid og ikke la styret definere dette selv. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.02.2020 20:50 Post subject: |
|
|
– Jeg står på at jeg kommer til å lansere Strømøy som benkeforslag, sier Erling Næss.
(...)
Strømøy hevder han ikke har noe kandidatur å trekke, og kaller det «feigt» dersom han nå hadde slått kontra på beskjeden om at han stiller som lederkandidat med et benkeforslag i ryggen. Han vil ikke gå med på at det vil være et nederlag å bli ekskludert fra feltet av lederkandidater.
– Dersom årsmøtet ikke får muligheten til å stemme på meg, lever jeg godt med det. Jeg respekterer selvsagt det, og har ingen egen prestisje i dette. Det er stas bare å bli nevnt i denne sammenhengen, og det vil ikke være noe nederlag for meg, sier Strømøy.
Les mer: Idrettens regler stopper Strømøy: Vil ikke trekke seg som lederkandidat
– Jeg har ikke hatt noe ønske om en situasjon der det er to kandidater. Jeg er innstilt av en Valgkomité til et styreverv som etter hvert har blitt mer debattert enn det som var planen. Det er på årsmøte jeg skal fortelle hva jeg står for. I tillegg har jeg respekt for at det er årsmøte som faktisk skal ta valget. Jeg har ikke følt det er min rolle å ha noe kampanje, sier Gjersvold.
– Jeg tror ikke nødvendigvis det er heldig for RBK om årsmøte ender med en delt løsning, om vi som klubb skal gå videre etter utfallet. Det er den viktigste grunnen til at jeg har tatt den rollen. Jeg har ikke noe imot dagens styre eller Ivar Koteng. Jeg ønsker det beste for Rosenborg, fortsetter han.
Les mer: Han er valgkomiteens innstilling til å vinne maktkampen i RBK: – For ett år siden ville det vært uaktuelt å takket ja til dette
Gjennom det 75 minutter lange intervjuet i Trønderenergis lokaler, en kort sprintdistanse fra Lerkendal, snakker Gjersvold om bakgrunnen sin som RBK-supporter, hans tid som leder av breddeavdelingen i Ranheim og om boken om Liverpools suksessmanager Jürgen Klopp.
– Der står det mye om samspillet mellom trener og ledelsen, hvordan man håndterer alle rundt klubben og hvor viktig det er å håndtere supporterne og mediene. Alt henger sammen for å skape den nødvendige kontinuiteten, og jeg tror det først og fremst er det jeg som styreleder skal bidra til å løfte frem. Gi de som er ansatt tillit og trygghet til å gjøre jobben over tid, og bygge langsiktigheten. Og samtidig sørge for at verdiene blir etterlevd, sier han.
Gjersvold er opptatt av at han ikke har fullstendig innsikt i vurderingene som er gjort i RBK-styret de siste årene, og at han trenger tid for å sette seg inn i det.
– Det er ikke sånn at jeg kan sitte på utsiden og kritisere det som er gjort. Jeg ser det fra utsiden, men jeg er ganske sikker på at jeg kan bidra med ganske mye på det å jobbe med verdigrunnlaget til Rosenborg, sier han.
Les mer: Han har holdt munn om hva han vil som RBK-leder. Helt til nå
Hvor sterkt de ulike frontene mobiliserer kan til slutt avgjøre, men akkurat nå blåser vinden i Kotengs retning.
Signalene fra de tre ferske, foreslåtte styremedlemmene er noe av bakgrunnen for det. Karen Espelund, Svein Tore Samdal og Frode Halvorsen kunne ha valgt å stå last og brast med lederkandidat Ståle Gjersvold.
Trioen kunne ha valgt å se på valgkomiteens innstilling som en «pakkeløsning», hvor RBK-medlemmene måtte ha valgt mellom alt eller ingenting. Uttalelsene tyder på at de vil si ja til styreplass uavhengig av hvem som blir leder.
Dette gjør det langt enklere å argumentere for fornyet Koteng-tillit. Fordi RBK-styret uavhengig av lederkampen får nødvendig fornyelse, samtidig som klubben slipper usikkerheten et lederskifte innebærer.
Les mer: Vinden blåser i Kotengs retning
Dersom de fire andre innstilte styre- og varamedlemmene hadde truet med å trekke kandidaturene siden dersom Gjersvold ikke hadde blitt valgt, hadde det vært å holde årsmøtet som gisler. Mildt sagt udemokratisk. Også Sagbakken og Lyng var veldig opptatt av dette i podkasten sin. Tydeligvis noe som Adressa har fått for seg.
| BjarneS wrote: | | Jeg forstår ikke hvorfor hun hylles så voldsomt. Hun skal inn i styret i en klubb som i prinsippet skal bedrive kontinuerlig fornyelse og utvikling. Og hun har jobbet som byråkrat i store deler av sitt yrkesaktive liv. |
Hun har tross alt sittet i UEFA-styret i 2011-16 etter først å ha vært NFF-styremedlem 1988-95, NFF-visepresident 1996-99 og NFF-generalsekretær 1999-2009. Dessuten var i hun damefotballkomiteene til UEFA 1990-2017 og i FIFA 2012-16.
Fotballpolitisk har RBK aldri hatt en bedre styrekandidat. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 12.02.2020 21:02 Post subject: |
|
|
| Jeg forstår godt hvorfor Karen Espelund er egnet som styremedlem hvis man ser på bakgrunnen hennes, og har tidligere tenkt på hun som en sterk kandidat til styret. Mitt problem er hennes uttalte motivasjon for å si ja, siden den ser ut til å omhandle Trondheims-Ørn og ikke Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 12.02.2020 21:07 Post subject: |
|
|
Selv om Strømøy hadde vært valgbar så vet jeg ikke om det hadde vært så lurt å velge han. Mange var rimelig frustrert da Strømøy var styreleder i Byåsen.
Googlet litt og det ligger fremdeles ute noen saker. Her er noen linker for de som gidder å lese:
Trine Haltvik var lite imponert:
https://www.vg.no/sport/h...oeys-styre
Ansatte i Byåsen var lite imponert:
https://www.nettavisen.no...01642.html
Det er alltid 2-3 sider av en sak og det finnes sikkert folk som mener at Strømøy gjorde en bra jobb i Byåsen. Men Strømøy var kontroversiell. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 12.02.2020 21:09 Post subject: |
|
|
| Jeg finner det ganske oppsiktsvekkende at styrets nestleder uttaler seg slik om sin potensielt nye styreleder. Særlig når sjefen til nestlederen er i konflikt med kandidatens arbeidsgiver. Her oser det av vikarierende motiver. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.02.2020 21:10 Post subject: |
|
|
Enig. Overrasket over Nordhammer
waterfalls: Syns Espelund redegjorde bra for RBK-engasjementet sitt på medlemsmøtet i januar. Litt rart at hun både nå og i desember velger å fokusere helt og holdent på damelaget i avisintervju.
Last edited by 2mas on 12.02.2020 21:11; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 12.02.2020 21:10 Post subject: |
|
|
| Hun er nok en stor ressurs, ikke minst med sine internasjonale kontakter. Tror ikke en skal vektlegge uttalelser i adressa angående hennes motivasjon for å gå inn i styret for mye. Dette er en proff og dreven person som ikke går til en sånn jobb uten å ha flere tanker i hodet samtidig. Ting blir ikke alltid framstilt som de er i avisreferat. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 12.02.2020 21:13 Post subject: |
|
|
| Espelund er kanskje en karriere-byråkrat, men hun har også god erfaring med å utfordre "Gutteklubben Grei". Jeg tror dette blir veldig bra. Håper hun ikke trekker kandidaturet sitt hvis kvinnefotballforslaget mot formodning skulle falle. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 12.02.2020 21:26 Post subject: |
|
|
Espelund bør ha både peil nok og tilstrekkelig med bein i nesa til å motvirke slurv i klubbdriften. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 12.02.2020 21:44 Post subject: |
|
|
| Eru wrote: | | Jeg finner det ganske oppsiktsvekkende at styrets nestleder uttaler seg slik om sin potensielt nye styreleder. Særlig når sjefen til nestlederen er i konflikt med kandidatens arbeidsgiver. Her oser det av vikarierende motiver. |
Eventuelt så sier han meningen sin. Han har ikke all verdens å tape. Han har uansett bare ett år igjen av perioden sin.
Jeg synes vi bør sette pris på folk som våger å lufte meningen sin offentlig. Det har vi kultur og tradisjon for i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 12.02.2020 21:46 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: |
Hun har tross alt sittet i UEFA-styret i 2011-16 etter først å ha vært NFF-styremedlem 1988-95, NFF-visepresident 1996-99 og NFF-generalsekretær 1999-2009. Dessuten var i hun damefotballkomiteene til UEFA 1990-2017 og i FIFA 2012-16.
Fotballpolitisk har RBK aldri hatt en bedre styrekandidat. |
Jeg ser ikke at evnen og viljen til å klatre i byråkratiske organisasjoner nødvendigvis er så viktige egenskaper for å utvikle en fotballklubb. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 12.02.2020 21:47 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | waterfalls: Syns Espelund redegjorde bra for RBK-engasjementet sitt på medlemsmøtet i januar. Litt rart at hun både nå og i desember velger å fokusere helt og holdent på damelaget i avisintervju. |
Ok, jeg har basert meg på det som har vært å lese i media da det er det jeg har hatt tilgang til. Bra at hun har redegjort godt for seg i andre fora, for som sagt jeg har tidligere sett på henne som en sterk kandidat. Ble mer positiv til henne igjen nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Bremsen Junior
|
Posted: 12.02.2020 21:59 Post subject: |
|
|
Er vel ikke annet å gjøre enn å innstille seg på Koteng som leder helt til RBK vinner serien igjen.
Irriterer meg fortsatt at han ikke gikk av når han sa han skulle det (etter at RBK ikke vant serien tidlig i hans ledergjerning). Forøvrig helt håpløst å kringkaste til alle at han setter seg selv over klubben slik.
Irriterer meg også over hvordan han rakket ned på supporterne - at vi mobbet Hoftun fordi vi i fortvilelsen over styret viste frem en plakat med Hoftun må gå??
Irriterer meg også over all skryten han får for å selge unna stadiontomta - som han forøvrig var i mot. Behandlingen av Hroar Stjernen i intervjuene etter sparkingen var pinlig.
Håpet nå er at vi vinner serien de to neste årene slik at han kan gå av som en vinner ved neste valg. Ellers blir vi nok ikke kvitt han dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.02.2020 22:05 Post subject: |
|
|
Det hadde kanskje vært lurt av Gjersvold å fortsatt holde kjeft om hva hans store fanesaker er, for det han lanserte i Adressa var syltynn suppe.
Burde heller holdt kjeft og latt folk lure på om han ikke hadde noe å fare med enn å åpne munnen og fjerne enhver tvil.
| Quote: | Gjersvold er opptatt av at han ikke har fullstendig innsikt i vurderingene som er gjort i RBK-styret de siste årene, og at han trenger tid for å sette seg inn i det.
– Det er ikke sånn at jeg kan sitte på utsiden og kritisere det som er gjort. Jeg ser det fra utsiden, men jeg er ganske sikker på at jeg kan bidra med ganske mye på det å jobbe med verdigrunnlaget til Rosenborg, sier han. |
Trenger tid, kanskje en valgperiode (?) før han vet hva han bør mene om ting og sånn.
Dog vet han fra utsiden nok til å utbasunere følgende tre punkter som vil være annerledes med ham som styreleder.
| Quote: | * Større åpenhet
– Du vil i hvert fall kjenne igjen verdigrunnlaget Rosenborg er bygget på, det er opplagt, sier han.
– Kjenner man ikke igjen det i dag?
[... ] Det virker på meg som at klubben er blitt mer lukket. Åpenhet er en strategi, og det er ufarlig. Da snakker jeg om den åpenheten medlemmene og supporterne opplever, det å by på klubben. Det virker for meg som at mange er litt frustrert over mangel på åpenhet, sier Gjersvold. |
Dagens styre, anført av styreleder Koteng, har vel heller fra visse kretser fått kritikk for å være for åpne og utadvendte.
Til dels motsier han seg selv på dette i det tredje konkrete løftet. For den optimale forvirringens del presenterer jeg derfor Gjersvolds tredje bud før det andre.
| Quote: | * Tydeligere rollefordeling i klubben
– Rosenborg kommer til å fremstå mer tydelig på rolle- og ansvarsfordeling. Jeg kommer til å slippe frem de som skal uttale seg om sport og daglige ting. Jeg vil ikke være noe profilert i media, utover det som naturlig tilhører styrerollen. Da jeg begynte i Trønderenergi var styrelederen ganske synlig, det er han ikke lenger. Det er jeg som er synlig når selskapet skal uttale seg, og så uttaler styreleder seg om eierspørsmål. Det er en normal rollefordeling, sier Gjersvold. |
Som om noen i nåværende styre liksom hadde lagt munnkurv på ansatte og at det derfor trengs en ny styreleder (Gjersvold) som mer skal detaljstyre administrasjonen i det daglige og piske dem ut i media?
Sportsdirektør Bjørnebye svarte jo ofte som han hadde kompetanse til, tynt og diffust. Ellers var det vel direktør for kommunikasjon, transpirasjon, media, strategi, samhandling og ymse som la munnkurv på folk og sørget for å hindre den etterlyste åpenheten.
Begge de to sistnevnte er borte nå, de forlot skuta på Kotengs vakt, så det blir litt kunstig å indirekte rette kritikk mot Koteng for "manglende åpenhet".
Eller vent. Nå falt jeg av noen sekunder her. Det var jo i forrige valgløfte Koteng skulle kritiseres for manglende åpenhet.
Nå er vi på punkt tre, og med sin lange erfaring med politikere som eiere og styremedlemmer i TrønderEnergi kjenner nok Gjersvold godt til at hukommelsen under valgtaler er relativt kort, så dette trikset kan fungere. Pass da for guds skyld på å få inn punkt to mellom en og tre, Gjersvold, ellers blir det åpenbart for medlemmene at du istedet for å prikke innertiere heller skyter i begge retninger med hagl og håper at noen hagl rammer storoksen.
SÃ¥ var det punkt to i valgprogrammet.
| Quote: | * Utvikle flere lokale spillere
– Min tanke er at vi må ha en tydeligere utviklingsstrategi på unge spillere, |
For det kjenner Gjersvold detaljert til? Eller er det bare et diffust agn for å insinuere at motkandidat Koteng skal ha skylda for at utviklingsstrategien ikke har vært tydelig nok?
| Quote: | | og den må i hvert fall kommuniseres tydeligere. Jeg er veldig opptatt av hvordan vi klarer å få talenter til å bli toppspillere. |
Ah, skjønner. Koteng må ut fordi noen andre i klubben ikke har klart å kommunisere tydeligere om utviklingsstrategien. Lumpent gjort av Koteng å ikke slippe frem Bjørnebye og kommunikasjonsdirektør i media. Ser absolutt den, ja, Gjersvold.
Kanskje ekskeeperen i Nor/Meldal sitter på en helt eksepsjonell kompetanse om utvikling av talenter til toppspillere som trøndersk fotball ennå ikke har fått ta del i? Det og at han sier han har lest boka om Klopp, og at det står mye bra der som vi kan lære av, trekker nok en del stemmer.
| Quote: | – Da tenker du også på mange lokale spillere klubben ønsker å få frem?
– Ja. Styret bestemmer ikke hvem som er på banen, men hvordan tenker man langsiktig og sørger for at det er et godt grunnlag. Det er ikke en quick fix, det er ikke sånn at det i 2020 skal være flere trøndere på banen, men i 2023 må det være en målsetting.
– Kan du tallfeste det?
– Jeg tror publikum på litt lengre sikt forventer minst tre-fire trøndere på banen til enhver tid. Det er min forventning også. |
I løpet av 2020 kan vi risikere at tre trøndere er relativt faste: Helland, Tagseth og den hjemvendte Skjelbred. I tillegg har vi en liten håndfull andre trøndere og det vi kan kalle egenproduserte som kjemper om spilletid (Reitan, Johnsen, Åsen, Ceide, Botheim ...)
Og dette skjer altså helt uavhengig av at Gjersvold har klart å erobre styrelederposisjonen. Men han vil altså enda vente noen år med å forvente flere trøndere/egenproduserte. Ingen særlig handlekraft, men en som vil kjøpe seg litt tid, og et nytt gjenvalg, før han skal kunne måles på løfteinnfrielse?
For å fjerne enhver tvil om at han er et klart bedre valg enn Koteng hva gjelder trenervalg, så inneholder valgtalen også dette:
| Quote: | – Ble du underholdt av Rosenborg i fjor?
– Det var tendenser. Det var noen omganger jeg synes var gode, og jeg ser at her ligger det noe uforløst. Eirik Horneland kom inn i sesongoppkjøringen i fjor, og nå har han fått anledningen til å lære klubben å kjenne og han har fått inn noen spillere. Jeg tror vi skal være optimistiske med tanke på det prosjektet, sier Gjersvold. |
Men til hans forsvar så kan det nok innvendes at denne roslignende omtalen av trenerhelvetet Horneland jo slett ikke trenger være alvorlig ment. Det kan jo bare være tomme ord fra Gjersvold slik at vi kan ha det trivelig og sånn.
Godt valg. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 12.02.2020 22:28 Post subject: |
|
|
Utover ny styreleder, hva mer skal det stemmes over på årsmøtet 2020?
Kan man stemme for å sparke trener?  |
|
| Back to top |
|
 |
|