English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 41, 42, 43  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.02.2020 18:08    Post subject: Reply with quote

Det fremstår uansett ikke bra for Koteng, dette. Eller (enkelte) andre i styret, for den saks skyld. Kanskje greit det blir litt bytter i styret uansett? Så spørs det om det er de riktige som skiftes.
razzle
Proff

PostPosted: 07.02.2020 18:34    Post subject: Reply with quote

Hvorfor?
Hvis en person mener at en annen person (av ukjente grunner) gjør en dårlig jobb, så er den personen i sin fulle rett til å mene det. Om grunnen til at han synes det er at han mener selv han har gjort en god jobb og er riktig mann for fremtiden og at motparten derfor gjør et feil valg, så er det hans mening. Å antyde at den er useriøs/eventuelt uetisk er i mine øyne bare tull, det er sånn verden er skrudd sammen.
Og på samme måte er Westerhus i sin fulle rett til å mene at Koteng har gjort en dårlig jobb, og bruker den muligheten han har og har sagt seg villig til å ha, til å påvirke hans rolle.
Beklager, men jeg ser ikke helt problemet da dette er langt ifra uvanlig(spesielt i et årsmøte).
Når det er sagt, min stemme ville per i dag gått til Koteng av de enkle grunner at det er ingen tvil om at han er handlekraftig, og han er i en slik posisjon at han har mulighet til å bruke mye tid på klubben og forvalte egen geskjeft samtidig. Hvordan det stiller seg med Gjersvold er totalt ukjent for meg, og er noe han bør gjøre rede for på årsmøtet.
Back to top
View user's profile Send private message
SverreTrd
Senior

PostPosted: 07.02.2020 19:02    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Løfaldli lirer utav seg så mye piss at han faktisk har greid det kunststykket å trekke ned kvaliteten på Adressa sine kommentarer etter at Kroken gikk av. Skulle ikke tro det var mulig, men den gang ei..

Ha, ha! 100% enig, jeg var litt sliten av Kroken, men Løfaldli har rota fra dag 1.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.02.2020 19:02    Post subject: Reply with quote

For å spekulere vilt og helt uten rot i fakta, så ser jeg for meg at Bratseth ble såpass irritert over at valgkomiteen ikke nominerte Koteng at han har undersøkt alle muligheter og funnet en fremgangsmåte.
Hedning
Legende

PostPosted: 07.02.2020 19:08    Post subject: Reply with quote

razzle wrote:
Hvorfor?

Fordi de prøver å diske Westerhus på en teknikalitet, i mot det som har vært gjeldende praksis. De burde heller søke å avklare denne regelen i god tid før neste valg.
Back to top
SverreTrd
Senior

PostPosted: 07.02.2020 19:08    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
For å spekulere vilt og helt uten rot i fakta, så ser jeg for meg at Bratseth ble såpass irritert over at valgkomiteen ikke nominerte Koteng at han har undersøkt alle muligheter og funnet en fremgangsmåte.

Kan likegodt være Bratseth dette ja: Og ikke ha noe tvil, det *ER* smålig. Litt Trump-aktig faktisk.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 07.02.2020 19:17    Post subject: Reply with quote

Det er ingen menneskerett å sitte i valgkomiteen til RBK.
Back to top
Gla'trønder
Junior

PostPosted: 07.02.2020 20:00    Post subject: Reply with quote

Det er ingen menneskerett å sitte i styret til RBK heller
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.02.2020 20:04    Post subject: Reply with quote

Men derimot å få se et RBK som spiller underholdende fotball, det synes jeg nærmer seg en menneskerett.

Hallooooo Horneland, Strasboooourg!
robbie
Veteran

PostPosted: 07.02.2020 20:46    Post subject: Reply with quote

Denne tråden hadde vært mye artigere med en aktiv Konnosaurus.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.02.2020 20:47    Post subject: Reply with quote

razzle wrote:
Hvorfor?

Nei, altså, jeg vet jo ikke noe mer enn de aller fleste andre, men det er jo noe pussig at man nå plutselig begynner å finlese og omtolke regler i forhold til hva som har vært gjengs standard for så å fjerne folk i valgkomiteen kort tid før flere i styret (og muligens styreleder) uansett byttes ut, og etter at innstillingen er levert.

Jeg tar selvsagt forbehold for at jeg har misforstått noe eller at det ligger en god forklaring bak som ikke foreligger, og det er derfor jeg sier det ikke ser bra ut.
Barney
Veteran

PostPosted: 07.02.2020 20:57    Post subject: Reply with quote

Gla'trønder wrote:

Det er det knapt noen som har påstått.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 07.02.2020 21:05    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Denne tråden hadde vært mye artigere med en aktiv Konnosaurus.

Artig nok spør du meg. Det er jaggu mye rart man skal lese.
2mas
Sjef

PostPosted: 07.02.2020 21:24    Post subject: Reply with quote

Den omtalte Løfaldli:

Spørsmålet er om Koteng og hans styre i dag er på rett kurs, om Koteng har klare erkjennelser av hva som har gått galt de siste par årene og om han har tydelige ideer for hva som må gjøres for å unngå de samme feilene på ny.

Mener medlemmene at alt dette er på plass, kan det være riktig å fortsette med Koteng. Mener de at kursen er feil, at nedturen handler om mer enn en midlertidig dump i veien, at endringsviljen ikke er stor nok og at det trengs nye tanker i toppen, bør de velge Ståle Gjersvold.

Det vil i større grad være et sjansespill, rett og slett fordi medlemsmassen vet mindre om hva de får. Gjersvold har til nå sagt lite om sine visjoner som RBK-sjef i offentligheten, men gjort det klart at han ønsker å være mindre synlig enn sin forgjenger om han blir valgt.

Alt dette er relevante argumenter, som medlemmene skal veie for og imot.

Les mer: Dette kan bli stygt, virkelig skittent
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 07.02.2020 23:59    Post subject: Reply with quote

SverreTrd wrote:
haavarl wrote:

Kan likegodt være Bratseth dette ja: Og ikke ha noe tvil, det *ER* smålig. Litt Trump-aktig faktisk.

Ser vel også for meg Bratseth som gjedda i sivet her. Han har gått ut på dato for mange år siden. Uten at jeg av den grunn ønsker Koteng med videre. Begge bør ut.
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 08.02.2020 00:26    Post subject: Reply with quote

Noen ganger må det ryddes, også i valgkomiteer. Dette var helt på sin plass. Det må ikke skusles med årelang kompetanse og Rbk-historie.

Koteng har sikkert kunne gjort ting annerledes det siste året, da tenker jeg på sparkingen av Kåre samt trenerjakten.

Når det er sagt var det på sin plass at Kåre fikk avløsing, laget hadde stagnert, og viljen til å lytte på ekspertisen(les NA) var blitt fraværende.

Trenerjakten tok for det første alt for lang tid, resultatene har vel mildt sagt latt vente på seg ennå.

Til tross for dette mener jeg Koteng er rett mann til å føre Rbk-skuta videre. Han har gjennomføringskraft og vilje, og under ham har økonomien blitt bærekraftig igjen. Kompetansen er vel udiskutabel, og han er ikke minst en kontinuitetsbærer av Rbk-kulturen.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 08.02.2020 00:55    Post subject: Reply with quote

E-cup berga oss fra å ikke gå med nærmere 60 millioner i underskudd. Det etter at vi gikk med nesten 20 millioner i underskudd i 2018. Til tross for the double og E-cup. Jeg vet ikke hvordan det passer inn i beskrivelsen av bærekraftig økonomi. Drømmen om å lede RBK tilbake til CL gikk til slutt i hodet på Koteng. Slik det gikk i hodet på Skutle i perioden 2007-11. Forskjellen er at Koteng foreløpig har landa på beina forbi det har blitt mer penger å hente i EL.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende

PostPosted: 08.02.2020 00:55    Post subject: Reply with quote

Altså, regleverket er klart - fire år er fire år, og etter reglene skal dermed Westerhus ut.

Men, så er det også noe som heter presedens; at praktisk håndheving av lover og regler som etablerer ett mønster skal følges for rettferdighetens skyld, og dermed kan få forrang over teorien. Såkalt "gjeldende juridisk praksis."

Sånn sett kan man si at Kontrollkomitéen har sovet i timen de siste årene, for det er faktisk deres ansvar å sørge for at slike ting overholdes.
Ergo bør absolutt kontrollkomitéen jobb og medlemmer de siste årene settes under lupen, for der er det ett eller annet som har sviktet.

Hva så med Årsmøtet? Årsmøtet, som klubbens høyeste organ, har jo heller ikke fått med seg at kontrollkomitéen ikke har gjort jobben sin, men det kan man fakitsk nesten ikke forvente, siden det slett ikke er gitt at et gjennomsnittlig medlem engang veit hva kontrollkomitéens oppgaver er. Likevel, noens alarmklokke burde gått av her i lpoet av de tre siste åra, og da kanskje først og fremst blandt Veteranlaugets medlemmer, gitt deres rike og langvarige erfaring. Hvor er f.eks. tidligere styreleder Finn Hellandsjø i denne saken?

At Styret ser ut til å våkne først nå, tar seg rett og slett ikke ut. Ikke med denne taimingen. Det har lovverket på sin side, men de burde ha ventet til årsmøte med å ta opp problemstillingen, da dette er ett punkt som hører hjemme under Vedtekts-sekvensen i sakslista, slik at Årsmøtet kunne avgjort Westerhus' skjebne - og hvordan regleverket skal være - på en demokratisk måte. Det hadde sett mye bedre ut for klubbens omdømme.

Det er tydeligvis fortsatt en lang vei å gå i Rosenborg Ballklub, hva gjelder det organistoriske.
27Sapara
Proff

PostPosted: 08.02.2020 07:25    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
E-cup berga oss fra å ikke gå med nærmere 60 millioner i underskudd. Det etter at vi gikk med nesten 20 millioner i underskudd i 2018. Til tross for the double og E-cup. Jeg vet ikke hvordan det passer inn i beskrivelsen av bærekraftig økonomi. Drømmen om å lede RBK tilbake til CL gikk til slutt i hodet på Koteng. Slik det gikk i hodet på Skutle i perioden 2007-11. Forskjellen er at Koteng foreløpig har landa på beina forbi det har blitt mer penger å hente i EL.
Riktig. For mange i Rosenborg lever fortsatt på 90-tallet. Rosenborg greier også det kunstykket å bli dårligere jo mer penger de bruker. Skrekkeksempletet er da de hentet Thomas Malec på lån på bekostning av Alexander Sørloth. Siden den gang er Sørloth solgt for 130 millioner kroner og er i dag toppskårer i Tyrkia, mens Malec spiller i Litauen. RBK hentet etter hvert Bendtner med tilhørende kostnader, og vi husker alle hvordan det gikk. Behandlingen av unge Sørloth er det beste eksemplet på sportselig uduglighet i klubbens historie.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 08.02.2020 07:41    Post subject: Reply with quote

Gla'trønder wrote:

Spør du Rune Bratseth og de gamle medlemmene er det en menneskerett hvis man er en ekte eksrbker som har spilt under Eggen.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 08.02.2020 07:47    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:

Hva så med Årsmøtet? Årsmøtet, som klubbens høyeste organ, har jo heller ikke fått med seg at kontrollkomitéen ikke har gjort jobben sin, men det kan man fakitsk nesten ikke forvente, siden det slett ikke er gitt at et gjennomsnittlig medlem engang veit hva kontrollkomitéens oppgaver er. Likevel, noens alarmklokke burde gått av her i lpoet av de tre siste åra, og da kanskje først og fremst blandt Veteranlaugets medlemmer, gitt deres rike og langvarige erfaring. Hvor er f.eks. tidligere styreleder Finn Hellandsjø i denne saken?
.

Nei, det er vel også en del av problemet at hvem som helst kan bli medlem. Hva er kravet for å bli medlem? Betale en kontigent? Har vi en dyktig medlemsmasse som gir et godt bidrag til å løfte klubben?
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 08.02.2020 08:13    Post subject: Reply with quote

Nå må du roe ned litt! Det skal da ikke være noen kriterier for å bli medlem i Rosenborg, makan til sprøyt!
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 08.02.2020 08:28    Post subject: Reply with quote

Flere har skrevet at de ikke vet så mye om Ståle Gjerdsvoll. Det gjorde ikke jeg heller. Så det ble litt research og et nytt blogginnlegg. Drister meg til å dele det her inne.

[url]https://www.ærbekå.no/innlegg/2020/2/7/q5tunvnjeyvx2nikb75q5a75yy7gnv[/url]
Sliter
Veteran

PostPosted: 08.02.2020 08:56    Post subject: Reply with quote

https://www.xn--rbek-toab...5a75yy7gnv
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 08.02.2020 09:01    Post subject: Reply with quote

Takk Sliter.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 41, 42, 43  Next
Page 18 of 43

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb