English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 92, 93, 94  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18398
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2020 15:55    Post subject: Reply with quote

Jensen, Denic og Lundemo ut. Zachariassen, Henriksen og Ciljan inn. Er jo en helt latterlig styrking av midten vår om det skjer. Urealistisk, men lov å håpe.

Om det over skjer så mener jeg vi bør kvitte oss med en eller 2 av av Trondsen, Konradsen og Åsen også. Vi har unge talenter som er nødt til å få spilletid.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.01.2020 15:57    Post subject: Reply with quote

Det er mulig jeg er for opphengt i hvordan jeg mener Rosenborg burde spille, framfor hvordan laget p.t. ønsker å spille, men jeg synes vi fort blir kritisk dårlige på pasningsferdigheter og teknikk sentralt når Mike forsvinner, så der tenker jeg at det må skje noe.

Men som sagt: hvis midtbanen primært skal spilles over, for så å vinne duellen etterpå, så trenger man kanskje ikke sentre så mye.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 10.01.2020 16:19    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen er ikke spesielt god teknisk eller på pasningsspill. Når Åsen/Trondsen spiller er forskjellen veldig tydelig.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.01.2020 16:50    Post subject: Reply with quote

OK.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
selleck
Senior


Joined: 05 Aug 2009
Posts: 227

PostPosted: 10.01.2020 16:51    Post subject: Reply with quote

Med Jensen ute - strengt tatt den eneste bevegelige kreative midtbanespilleren. Prestert ganske svakt to siste sesonger, men veldig produktiv på sitt beste. Blir spennende å se hvem de henter som erstatter.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3341
Location: Trondheim

PostPosted: 10.01.2020 16:58    Post subject: Reply with quote

Resten må gå fan account wrote:
Mike Jensen er ikke spesielt god teknisk eller på pasningsspill. Når Åsen/Trondsen spiller er forskjellen veldig tydelig.

Er du full? Han er jo den slepeste teknikeren på laget
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 10.01.2020 17:03    Post subject: Reply with quote

Det var en tanke som slo meg akkurat nå. Tenk hvis ikke Henriksen og/eller Skjelbred kommer inn dørene, kan det da tenkes at vi prøver oss på Mathew igjen? LSK har nylig rykket ned, og han har vel ikke et flust av muligheter for tiden. I tillegg kan han se at det åpner seg flere muligheter for å få fast spilletid nå som Mike forsvinner, og kanskje flere med han.

Spørsmålet er vel om man ønsker Mathew hit etter avslagene vi har fått tidligere. Hva var grunnen? Bjørnebye, kanskje...?
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3562
Location: Drammen

PostPosted: 10.01.2020 17:46    Post subject: Reply with quote

Håper ikke vi satser på Mathew. Da mister jeg litt tro på Dorsin. De gjentatte forsøkene på Mathew er noe som irriterte meg mest med SIB. Mathew har ikke vist noe på flere år som tilsier at han er god nok for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3683
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2020 18:09    Post subject: Reply with quote

Forøvrig synes jeg det er interessant at det virker som Dorsin har et mye mer åpent forhold til media med tanke på spillere inn/ut enn Bjørnebye hadde. Regner med at dette er et bevisst strategivalg. Det gjør det i hvert fall noe mer spennende å følge med enn bare "ingen kommentar" som det har vært i noen år nå.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1854
Location: Stjørdal

PostPosted: 10.01.2020 19:50    Post subject: Reply with quote

Kan jo også ha sammenheng med at Bjørnebye egentlig ikke var særlig glad i å være i offentligheten og dermed også ville snakke minst mulig med media? Da ble det bare de obligatoriske intervjuene som fulgte med jobben og ellers ingen kommentar. Noe som selvsagt ikke passet særlig godt med en mantra om åpenhet.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 10.01.2020 20:14    Post subject: Reply with quote

libido wrote:

Er du full?

Dessverre ikke Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.01.2020 00:55    Post subject: Reply with quote

Jensen er en av de desidert beste pasningsspillerne vi har i laget. Det var riktignok ikke all verden å skryte av i fjor, men det gjaldt i grunnen alle på banen til enhver tid.

Problemet med å erstatte Mike er at han har et bredt ferdighetsregister, med bra nivå på alle disse ferdighetene. Løpskraft og innsats, duellstyrke, relativt god teknikk, blikk, og pasningsferdigheter, løper smart, og er en kurant avslutter, spesielt fra distanse. Han er vel egentlig bare hodespillet unna å være en komplett spiller på vårt nivå.

Jeg er veldig delt her sjøl. Vår jevnt over kanskje beste utespiller de siste årene, med ferdigheter vi ikke akkurat har for mye av. Kontinuitetsbærer, og den mest trønderske utlendingen vi har hatt siden Dorsin. En skikkelig publikumstype.

Samtidig har pila pekt nedover en stund, noe som ikke nødvendigvis kun kan tilskrives et gradvis svakere lag prestasjonsmessig. Jeg synes også, som andre har vært inne på, at han fremstår stadig mer mett og/eller resignert; det er liksom ikke den samme gnisten og glimtet i spill og uttalelser lenger. Skal vi få penger for ham er dette også absolutt siste sjanse.

Det kan være en genistrek å selge nå, om man ser bort fra det emosjonelle aspektet for mange av oss supportere. Så vil tiden vise hvordan Rosenborg ser ut uten Jensen - og Jensen uten Rosenborg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 11.01.2020 01:21    Post subject: Reply with quote

Helt enig Zorac. Mike har kanskje vært eneste grunnen til hvorfor RBK har klart å komme seg til EL de sistr årene og holdt seg på topp 3. Er ganske sikker på at det blir vanskelig å erstatte ham.

En annen ting som jeg nå har fått svar: Var ganske positiv til spillerkjøpene i 2015-2018 perioden. Viste ikke om det var pga Stig eller KI. Men ser jo nå at det faktisk var KI som hadde oversikt og peiling. Hentet vel både Mike og BB Siguardsson til Apoel. Siguardsson er en klassespiller.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 11.01.2020 01:23    Post subject: Reply with quote

Tror ikke du skal slå deg til ro med at det er fasiten.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 11.01.2020 01:26    Post subject: Reply with quote

Håper det snart ryddes i spillerstallen/trenere. Er altfor mye som skal gjøres før jeg blir førnøyd. Andre, Tore, Meling, Tagseth, Zachariassen og Adegbebro er de enste jeg er fornøyd med.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.01.2020 02:16    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Håper det snart ryddes i spillerstallen/trenere. Er altfor mye som skal gjøres før jeg blir førnøyd. Andre, Tore, Meling, Tagseth, Zachariassen og Adegbebro er de enste jeg er fornøyd med.


Kanskje like greit at ditt følelsesliv ikke spiller inn på disse prosessene.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.01.2020 02:18    Post subject: Reply with quote

Resten må gå fan account wrote:
Mike Jensen er ikke spesielt god teknisk eller på pasningsspill. Når Åsen/Trondsen spiller er forskjellen veldig tydelig.


Confused Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 11.01.2020 02:53    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Mikkelsen wrote:
Håper det snart ryddes i spillerstallen/trenere. Er altfor mye som skal gjøres før jeg blir førnøyd. Andre, Tore, Meling, Tagseth, Zachariassen og Adegbebro er de enste jeg er fornøyd med.


Kanskje like greit at ditt følelsesliv ikke spiller inn på disse prosessene.


Er vel mer jeg som er objektiv og ikke prøver å beskytte RBK pga følelser. Noen ganger må man tørre å innrømme at det gjøres for mange amatørfeil i en stor klubb. Det er f.eks ikke vanskelig å se at Konradsen har spilt altfor mange RBK kamper i forhold til nivået hans. Er sjokkerende at han ikke har blitt solgt bort.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 11.01.2020 03:53    Post subject: Reply with quote

Tja, nå var Konradsen den midtbanespilleren med høyest toppnivå i fjor. Under RBKs beste periode forrige sesong var det han som sto frem mest.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 11.01.2020 18:20    Post subject: Reply with quote

Jo mer jeg ser Tettey i PL, desto mer får jeg lyst til å se han tilbake igjen! Hadde vært veldig spennende å sett han på en midtstopperplass! Leser spiller, klok med ballen og et nydelig overblikk! Reagerer veldig kvikt også! Vært to episoder de siste 3 minuttene mot Man U nå hvor han viser MEGET høy klasse!
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2599

PostPosted: 11.01.2020 20:16    Post subject: Reply with quote

Han legger opp dagen han er ferdig i England:

Quote:
– Om jeg skulle få et nytt tilbud, måtte jeg ha snakket med én person, og det er sjefen hjemme (kona Marit, red.anm.). Forhåpentligvis vil hun si ja, for jeg har ikke noe ambisjon om å dra tilbake til Norge å spille fotball. Så skulle jeg få et nytt tilbud i utlandet, må jeg snakke med sjefen. Om hun skulle si ja og er like motivert som meg, så fortsetter jeg såklart


https://www.tv2.no/sport/11123088/
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 11.01.2020 20:55    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Jo mer jeg ser Tettey i PL, desto mer får jeg lyst til å se han tilbake igjen! Hadde vært veldig spennende å sett han på en midtstopperplass! Leser spiller, klok med ballen og et nydelig overblikk! Reagerer veldig kvikt også! Vært to episoder de siste 3 minuttene mot Man U nå hvor han viser MEGET høy klasse!


Nei, bare nei!

Skal ikke ta en telefon til Steffen og Vidar også da? Det blir for dumt
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 11.01.2020 21:01    Post subject: Reply with quote

Skal ikke komme med argument på hvorfor? Langt høyere nivå en samtlige vi har i dag...har du i hele tatt sett han?
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 416

PostPosted: 11.01.2020 21:16    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Jo mer jeg ser Tettey i PL, desto mer får jeg lyst til å se han tilbake igjen! Hadde vært veldig spennende å sett han på en midtstopperplass! Leser spiller, klok med ballen og et nydelig overblikk! Reagerer veldig kvikt også! Vært to episoder de siste 3 minuttene mot Man U nå hvor han viser MEGET høy klasse!
Når jeg ser Vidar Riseth i Mesternes mester får jeg lyst til å se han tilbake igjen! Virker fortsatt kvikk og har allerede slått ut O2-snapperne Hjelmeseth og Moan..
Back to top
View user's profile Send private message
Skammels!
Junior


Joined: 09 Jul 2013
Posts: 98
Location: Oslo

PostPosted: 11.01.2020 21:16    Post subject: Reply with quote

Martin Samuelsen kan være på vei til Hull: https://the72.co.uk/15399...samuelsen/
_________________
Laget som alltid står på. Hele Norges RBK! Rosenborg er laget mitt. Et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 92, 93, 94  Next
Page 40 of 94

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb