| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Duncan Proff
|
Posted: 08.01.2020 14:34 Post subject: |
|
|
| Foosnæs klar for Glimt! Lukter Bjørkan ut? |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 08.01.2020 14:56 Post subject: |
|
|
Tjah. Det lukter vel først og fremst 'Bjørkan ut på ett eller annet tidspunkt i fremtiden', gitt at andre klubber ikke nødvendigvis handler i hesblesende panikk det øyeblikket en av spillerne deres er i ferd med å pakke bagen sin, men heller antisiperer hvilke spillere som fort kan bli aktuelle for salg. Foosnæs er jo tross alt ingen stjernespiller på det nivået, men heller en som kan trives godt med å være førstevalg på sikt.
Men hva vet jeg. Kanskje man må løpe fortvilt etter biblioteksbussen når man plutselig leser ut boka si. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 08.01.2020 15:05 Post subject: |
|
|
| Duncan wrote: | | Foosnæs klar for Glimt! Lukter Bjørkan ut? |
Bjørkan signerte ny kontrakt for +/- 7 dager siden. Tviler på at han skal noe sted raskt med mindre det har kommet et bud fra en større liga og glimt har fått idiotpenger _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 08.01.2020 15:12 Post subject: |
|
|
| Kan også være at Glimt tenker å gå inn i sesongen med dekning på backplass. En revolusjonerende tanke for oss i Trondheim. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 08.01.2020 15:21 Post subject: |
|
|
Hva snakker du om. Vi har da masse dekning på indreløperplass. Trenger vi noe annet da? _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 08.01.2020 18:47 Post subject: |
|
|
Altså, med indreløperne våre så kan sikkert Konradsen ta en tørn som stopper, Trondsen kan være sentral eller venstreback, Denic kan være høyreback, Åsen kan bekle kantrollen. Trenger bare en indreløper som duger som spiss og en som kan være keeper og vi klarer oss med en stall på 11 utespillere i sine foretrukne roller og en benk på 7 indreløpere. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 08.01.2020 19:25 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: | | Trenger bare en indreløper som duger som spiss og en som kan være keeper og vi klarer oss med en stall på 11 utespillere i sine foretrukne roller og en benk på 7 indreløpere. |
Derfor det har vært snakk om Henriksen nå før jul.... |
|
| Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 08.01.2020 19:30 Post subject: |
|
|
Får voldsom Høgmo-følelse av dette. Vi setter vel snart inn en midtbanespiller aom keeper «fordi han var god på trening».
Jeg har i noen tiår vært frustrert på talentutviklingen i NFF. Vi produserer jo bare gode fotballspillere i en posisjon om gangen, og ender opp med omplasserte spillere uten rolleforståelse i de andre.
Jeg skulle ønske at det fantes en aksept for at det kreves andre ferdigheter for å være stopper enn å være ving, og at det kan finnes flere måter å bekle den samme posisjonen på.
Vi må ha inn spillere som kan endre et kampbilde, med andre ferdigheter enn resten av stallen. Det vil endre mye om vi har Mini eller Kent Bergersen på vingen.
Derfor håper jeg at klubben fikser inn spillere som ikke er indreløpere, men som kan gi oss noe annet - og en eller annen unggutt som kan blomstre i en kamp eller to i løpet av året og gi oss drømmen om dwt helt store. Gjerne en kar jeg aldri har hørt om og gjerne uten noen ungdomslandskamper. |
|
| Back to top |
|
 |
VÃ¥r Herre Proff
|
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7407 Location: South-west coast exile
|
Posted: 09.01.2020 15:47 Post subject: |
|
|
| Vi har nok allerede henta vår spiss dette vinduet, med mindre Botheim og Søderlund begge forsvinner. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 09.01.2020 17:04 Post subject: |
|
|
| Tipper vi fort er ferdighandlet egentlig. Horneland vil ha slankere tropp, og med mindre noen forsvinner frykter jeg at vi er ferdige. Kun magefølelsen, og magen er diger så den pleier å stemme. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 09.01.2020 20:02 Post subject: |
|
|
Jeg tenker det kan være like greit, Horneland får bevise at han har noe å gjøre på brakka i 2021 med de spillerne han har, spar på kruttet på overgangsmarkedet til vi har en trener som beviselig vet hvordan en skal få til den type spill vi vil se på Lerkendal.
Kan hende Horneland overasker positivt, jeg har mine tvil, men det er veldig få som kan sitte i sofakroken og gi en treffsikker spådom om hvorvidt han er istand til å utvikle seg selv til å bli den treneren vi vil ha.
Mest sannsynlig har vi fått tak i en ny trener i 2021. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 10.01.2020 09:54 Post subject: |
|
|
Er bra dust om vi ikke styrker forsvaret vårt noe før neste sesong.
Fortsatt ikke backup i det HELE tatt på back, og vi har kun en stopper ekstra.
Se for deg en skade på Meling på våren. |
|
| Back to top |
|
 |
Bear87 Junior
|
Posted: 10.01.2020 12:03 Post subject: Marius Lode |
|
|
Marius Lode burde være på blokka til RBK. Hurtig stopper som Rosenborg sårt trenger
Han kan bli solgt fort https://www.tv2.no/a/11118236/
Rosenborg må være mer på, de kun ha kjøpt Haakon Evjen eller Thorstvedt.
Synes og Gjertsen gratis er et enkelt valg, trønder som har bra hurtighet, god en mot en. Lite å tape |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 10.01.2020 12:32 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | Er bra dust om vi ikke styrker forsvaret vårt noe før neste sesong.
Fortsatt ikke backup i det HELE tatt på back, og vi har kun en stopper ekstra.
Se for deg en skade på Meling på våren. |
Vi har fått Erlend Reitan tilbake etter utlånet. Er enig i at vi må foreta oss noe i de bakre rekker, men om det skjer, det tviler jeg på. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 10.01.2020 12:45 Post subject: |
|
|
| Martin Olsson er klubbløs, grei backup eller førstevalg |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 10.01.2020 13:11 Post subject: |
|
|
Helt klart, fra rotasjonsspiller på Engelsk toppnivå til backup i potetligaen vår. ..Om vi ikke har penger til å lønne PCS tviler jeg fryktelig sterkt på at vi har nok til Olsson. Er vel også flere klubber på øvre nivå over fjorden som er ute etter ham, bl.a. Rangers, Southampton og Nottingham Forest. Desverre alt for god, rutinert og dyr til å være i nærheten av aktuell for oss. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 10.01.2020 13:58 Post subject: |
|
|
| Hvis Mike nå er ferdig i klubben er det bare å hente hjem Ciljan snarest |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 10.01.2020 13:59 Post subject: |
|
|
Tar heller Henriksen som erstatter. Tar gjerne begge to, men Henriksen henger høyere. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 10.01.2020 14:16 Post subject: |
|
|
Ciljan er bedre match med det vi mister i Jensen, og (tror jeg) en bedre spiller akkurat nå, men Henriksen er selvsagt verdt mye mer for oss, enten i salg eller over tid.
Vanskelig. Vinn-vinn. Ole Brumm. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 10.01.2020 14:20 Post subject: |
|
|
Føler på mange måter at vi har erstattet Mike med Zachariassen. Henriksen, som du sier, ville vært en bedre deal for oss på sikt. Tar gjerne begge to, men tror fort at kostnadene rundt det blir for høyt. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 10.01.2020 14:22 Post subject: |
|
|
Da er vi nok avhengige av at også Trondsen blir solgt, i alle fall. Og hva skjer med Lundemo, som er på utgående kontrakt? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 10.01.2020 14:23 Post subject: |
|
|
Håper på ingen måte at vi selger Trondsen, for han har bare vist glimtvis hva han kan, og han er i en ideell alder. Lundemo kan gjerne selges, samt Denic. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 10.01.2020 14:49 Post subject: |
|
|
Lundemo kommer for meg til å være en evig middelmådighet. God nok for ES, men det er det. Selv om vi selger Jensen synes jeg egentlig ikke behovet for ny midt er prekært. Trondsen, Konradsen, Åsen og Doff er alle rutinerte. I tillegg har vi Tørset, Denic, Skarsem og Tagseth av talenter.
Ny v. back er egentlig det eneste jeg synes klubben virkelig trenger, selv om oppgradering på høyre ving og back heller ikke ville vært dumt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 10.01.2020 15:51 Post subject: |
|
|
På midten tror jeg vi lever godt med de vi har, selv med Mike ut. Da må det være noen som opplagt hever laget som Henriksen eller Ciljan vil gjøre. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
|