English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 41, 42, 43  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.12.2019 12:25    Post subject: Reply with quote

Hvem er Frode Halvorsen?

Ellers er jeg meget skeptisk til Karen Espelund, aldri likt dama. Og hva kan hun egentlig bidra med i styret? Hvilke egenskaper og kvalifikasjoner innehar hu nsom stryet kan dra nytte av?
Barney
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 12:45    Post subject: Reply with quote

Frode Halvorsen var en av grunnleggerne av Pstereo-festivalen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.12.2019 12:51    Post subject: Reply with quote

Ã…ja, han kisen der ja. Hva i all verden kan han bidra med i ett slikt styre?
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2019 12:56    Post subject: Reply with quote

Kanskje det at han har mastergrad i strategi og forretningsutvikling? Og har stått i ledelsen for flere kulturorganisasjoner? For det Rosenborg holder på med, er til syvende og sist kultur. Og det kan ikke bare være sportsnisser i en klubb som omsetter for 2-300 millioner kroner. På samme måte som det ikke bare bør være ingeniører i styret til Aker, eller siviløkonomer i styret til DNB.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2019 12:58    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Så vi skal ha en styreleder som sørger for at oppmøtet fra kyst-Trøndelag blir skralt, (...)

Å herregud, kan vi legge fra oss de der vindmøllene nå? Jeg for min del tror skjæringspunktet i Venndiagrammet mellom a)potensielt regelmessige Lerkendalgjengere, b) ihuga vindmøllemotstandere og c) folk som bryr seg om hvem som er styreleder i Rosenborg er et tosifret antall mennesker.

Spesielt siden de må filtreres på de som ikke innser at det er kommunen(e), og ikke utbyggeren, som bør framkalle raseriet.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.12.2019 13:02    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Kanskje det at han har mastergrad i strategi og forretningsutvikling?

For all del, da er han godt innafor. men det var derfor jeg spurte - fordi jeg ikke visste hva han hadde.
Barney
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 13:40    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
BjarneS wrote:
Så vi skal ha en styreleder som sørger for at oppmøtet fra kyst-Trøndelag blir skralt, (...)

Å herregud, kan vi legge fra oss de der vindmøllene nå? Jeg for min del tror skjæringspunktet i Venndiagrammet mellom a)potensielt regelmessige Lerkendalgjengere, b) ihuga vindmøllemotstandere og c) folk som bryr seg om hvem som er styreleder i Rosenborg er et tosifret antall mennesker.

Spesielt siden de må filtreres på de som ikke innser at det er kommunen(e), og ikke utbyggeren, som bør framkalle raseriet.

Vi får se hvordan det utarter seg.

Det er uansett ikke usannsynlig at vi må erstatte en hovedsponsor (Salmar) og vi stiller neppe i en spesielt god forhandlingsposisjon med tanke på klubbens posisjon spesiel og Eliteserien generelt.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 13:43    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:

Vi får trøste oss med at nestlederen har sysselsatt ''alle'' på kysten da, så det skulle gå opp i opp isåfall.
Barney
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 13:45    Post subject: Reply with quote

xMegafonmannen wrote:
BjarneS wrote:

Vi får trøste oss med at nestlederen har sysselsatt ''alle'' på kysten da, så det skulle gå opp i opp isåfall.

Vi får se.

Jeg håper Koteng tar kampen.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2019 13:50    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:

Det er uansett ikke usannsynlig at vi må erstatte en hovedsponsor (Salmar) og vi stiller neppe i en spesielt god forhandlingsposisjon med tanke på klubbens posisjon spesiel og Eliteserien generelt.

Klubben skal aldri la seg presse av sponsorer i slike situasjoner. Et at RBKs mørkeste øyeblikk var da man vedtok salg av tomta til hotellet og kongressbygget, på bakgrunn av at blant annet HENT ikke kom til å fornye sponsoravtalen hvis planene ble skrinlagt. Og så fort byggingen var ferdig, forsvant HENT ut døra...
Back to top
Sevenseven
Proff

PostPosted: 20.12.2019 14:05    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Han må åpenbart melde seg inhabil i saker som angår partneravtaler.
Nå er det jo markedsavdelingen i RBK som forhandler og inngår slike avtaler så det burde ikke være et stort problem, med mindre det innebærer et opplevd eller utøvd press. Tror nok Gjersvold vil opptre ryddig.

Så vidt jeg vet så skal ikke slike avtaler styrebehandles, men arrester meg gjerne om jeg tar feil.

Når det gjelder sponsoravtaler så er det markedsavdelingen som ordner det uten styresak. Men vil anta at det vil være en styresak hos Trønderenergi når de inngår store sponsoravtaler, så habiliteten den veien er nok verre.

Jeg regner med at VK og en evt. styreleder har på forhånd sjekket ut hva som kan være konflikter mellom eksisterende stilling og oppgaven som styreleder.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 14:11    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Ellers er jeg meget skeptisk til Karen Espelund, aldri likt dama. Og hva kan hun egentlig bidra med i styret? Hvilke egenskaper og kvalifikasjoner innehar hu nsom stryet kan dra nytte av?

Hvilke kvalifikasjoner hun har?

- 300+ kamper for Trondheims-Ørn
- Styremedlem, visepresident og generalsekretær NFF
- Medlem og senere leder i UEFAs komite for kvinnefotball
- Medlem av UEFAs hovedstyret
- Kniksens hederspris

Altså vesentlig bedre kvalifisert for et styreverv i en fotballklubb enn så og si hvem som helst. Vet du virkelig ikke hvem Karen Espelund er eller velger du å avskrive hennes betydelig engasjement og erfaring på ren trynefaktor?
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 14:17    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
BjarneS wrote:

Klubben skal aldri la seg presse av sponsorer i slike situasjoner. Et at RBKs mørkeste øyeblikk var da man vedtok salg av tomta til hotellet og kongressbygget, på bakgrunn av at blant annet HENT ikke kom til å fornye sponsoravtalen hvis planene ble skrinlagt. Og så fort byggingen var ferdig, forsvant HENT ut døra...

Er det i hele tatt noen signaler på at SalMar kommer til å si opp avtalen bare fordi styrelederen er direktør i TrønderEnergi? Man må skille person og sak i slike tilfeller, og jeg tror SalMar er en såpass seriøs aktør at det klarer de. Gjersvold er ansatt i Trønderenergi og jobber etter selskapets interesser, på samme måte som at hvis han blir valgt som styreleder i Rosenborg skal jobbe etter klubben og medlemmenes interesser.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 14:37    Post subject: Reply with quote

momonster wrote:
Vet du virkelig ikke hvem Karen Espelund er eller velger du å avskrive hennes betydelig engasjement og erfaring på ren trynefaktor?

4 bokstaver: R U S K (på han andre kødden, det kommer bare sprøyt fra den kanten).
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2019 14:44    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:

For all del, da er han godt innafor. men det var derfor jeg spurte - fordi jeg ikke visste hva han hadde.

Og grunnen til at jeg svarte slik jeg gjorde. Er at det er greit å vite litt om kandidatene før man plumper ut med "Hva i all verden kan han bidra med". Bare et tips altså.
Back to top
HupOranje
Senior

PostPosted: 20.12.2019 16:05    Post subject: Reply with quote

momonster wrote:

- Kniksens hederspris

Altså vesentlig bedre kvalifisert for et styreverv i en fotballklubb enn så og si hvem som helst. Vet du virkelig ikke hvem Karen Espelund er eller velger du å avskrive hennes betydelig engasjement og erfaring på ren trynefaktor?

Har snakket med henne. Trivelig og menneske.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 20.12.2019 16:11    Post subject: Reply with quote

Falkenkameratene påpeker at Gjersvold muligens ikke er valgbar fordi han har vesentlig påvirkning på TrønderEnergi, som igjen har økonomisk interesse i driften av klubben. Er dette en rimelig tolkning av loven?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2019 16:53    Post subject: Reply with quote

Hva er forskjellen på Trønderenergi og Salmar da? Er det definisjonen av "egeninteresse" som er mest interessant her, kan det jo være interessant å se på Koteng sin involvering i "sammenslåingen" med TrØrn, kort tid etter at han har kjøpt stadionnavnet deres "Koteng Arena", noe som gjør at han helt klart har noe å tjene på at Ørn får mer publisitet. Koteng har i så måte mer økonomisk egeninteresse som majoritetseier i sin egen merkevare (og etternavn) enn en admdir uten eierskap i Trønderenergi?

I valgkomiteen sitter det jo også en person med sterke bindinger til en stor forretningspartner med RBK, i rollen som markedssjef i Adressa.

Synes dette er en problemstilling som skulle vært tatt opp på et mer generelt grunnlag enn akkurat Gjersvold. Han er jo bare en i en lang rekke med sentrale RBK-personer med flere hatter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
BjarneB
Senior

PostPosted: 20.12.2019 17:36    Post subject: Reply with quote

momonster wrote:
Bakklandia wrote:

- Kniksens hederspris

At dama er godt kvalifisert er ikke til å stikke under en stol. Merker dog at jeg blir litt mer skeptisk når hun har takket nei i 10år, for så å takke ja nå, når ørn blir Rosenborg fra neste år.
FÃ¥r litt feelingen av at Espelund vil bry seg mer om hva som skjer med Rbk Damer, selv om hun skal sitte i styre for "herreklubben". Damelaget skal vel ha eget styre.

"– Jeg har hatt forespørsler fra valgkomiteen siden jeg flyttet tilbake til Trondheim i 2010. Da har jeg valgt å si nei, sier Karen Espelund til Adresseavisen.

– Er sammenslåingen med Trondheims-Ørn grunnen til at du nå takker ja?

– Vurderingen har vært annerledes denne gangen på grunn av Ørn, det stemmer, sier Karen Espelund.
"
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 18:05    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Falkenkameratene påpeker at Gjersvold muligens ikke er valgbar fordi han har vesentlig påvirkning på TrønderEnergi, som igjen har økonomisk interesse i driften av klubben. Er dette en rimelig tolkning av loven?

Det virker som det er tatt stilling til denne problemstillingen, fra Adressa.no:

- Jeg brukte litt tid, det gjorde jeg. Jeg måtte gå en runde med meg selv, om jeg følte jeg hadde noe å tilføre. Og var det riktig for Trønderenergi? Det var viktig å vurdere om det fantes noen andre utfordringer knyttet til rollen jeg har der. Jeg har ikke gjort dette valget helt i vakuum, jeg måtte sjekke med flere enn meg selv for å være trygg på at dette er et riktig valg, sier han.

Trønderenergi er i dag Rosenborg-sponsor, og det sponsoratet blir nå løftet bort fra hans bord som konsernsjef, og inn på styrerommet.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.12.2019 19:13    Post subject: Reply with quote

momonster wrote:
Bakklandia wrote:

- Kniksens hederspris

Jeg vet hvem hun er, men administrativ fotballerfaring er ikke nødvendigvis noe særlig konstruktivt - bare se på Terje Svendsen, f.eks.

Derfor lurte jeg på hvorvidt hun hadde andre ting å bidra med. Jeg var f.eks. ikke klar over hennes aktive karriere, nei.

Derfor spurte jeg. Det er tydeligvis ikke lov, for man blir jo Gud hjelpe meg latterliggjort for å forsøke å innhente kunnskap, også....
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.12.2019 19:15    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Bakklandia wrote:

Og grunnen til at jeg svarte slik jeg gjorde. Er at det er greit å vite litt om kandidatene før man plumper ut med "Hva i all verden kan han bidra med". Bare et tips altså.

Ja, det er derfor man spør - for å få vite, når man ikke vet. Men unnskyld, jeg visste ikke at det ikke er lov å spørre om ting man ikke vet.
Salvatore
Junior

PostPosted: 20.12.2019 19:18    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Henning wrote:

Det virker som det er tatt stilling til denne problemstillingen, fra Adressa.no:

- Jeg brukte litt tid, det gjorde jeg. Jeg måtte gå en runde med meg selv, om jeg følte jeg hadde noe å tilføre. Og var det riktig for Trønderenergi? Det var viktig å vurdere om det fantes noen andre utfordringer knyttet til rollen jeg har der. Jeg har ikke gjort dette valget helt i vakuum, jeg måtte sjekke med flere enn meg selv for å være trygg på at dette er et riktig valg, sier han.

Trønderenergi er i dag Rosenborg-sponsor, og det sponsoratet blir nå løftet bort fra hans bord som konsernsjef, og inn på styrerommet.

Falkenkameratene skriver
Vi ser også at Gjersvold selv i Adressa opplyser at han vil melde seg inhabil i saker som gjelder TrønderEnergi, men det er i grunnen irrelevant for hvorvidt han er valgbar. Det er intet problem å være inhabil og likevel sitte i et styre. Dette gjør §9 (1-8 ) i loven klart rede for, men det er uvesentlig dersom vedkommende ikke er valgbar iht § 8 (1) i utgangspunktet. Vi oppfordrer derfor valgkomiteen til å forklare i sin innstilling hvordan dette er avklart og at han er valgbar, slik at dette ikke blir tema på årsmøtet.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.12.2019 19:19    Post subject: Reply with quote

TomAndre wrote:
At dama er godt kvalifisert er ikke til å stikke under en stol. Merker dog at jeg blir litt mer skeptisk når hun har takket nei i 10år, for så å takke ja nå, når ørn blir Rosenborg fra neste år.
FÃ¥r litt feelingen av at Espelund vil bry seg mer om hva som skjer med Rbk Damer, selv om hun skal sitte i styre for "herreklubben". Damelaget skal vel ha eget styre.

"– Jeg har hatt forespørsler fra valgkomiteen siden jeg flyttet tilbake til Trondheim i 2010. Da har jeg valgt å si nei, sier Karen Espelund til Adresseavisen.

– Vurderingen har vært annerledes denne gangen på grunn av Ørn, det stemmer, sier Karen Espelund.
"

Ikke sant, det er noe rart med det det. Det er noe rart med hele dama, jeg får bare ikke tak i helt HVA. Jeg ser egentlig ikke helt fir meg at hun vil være fornøyd med å "bare" være styremedlem, heller, men jeg kan selvsagt ta feil.
Troillongan
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 19:28    Post subject: Reply with quote

TomAndre wrote:

"

Stusset på denne jeg også. Først i interessant når det var damelag inn i bildet? Er det for en innstilling da?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 41, 42, 43  Next
Page 6 of 43

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb