View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Tony Junior
|
Posted: 29.11.2019 01:39 Post subject: |
|
|
Det der må vært en fraudian slip... Beat-in? |
|
Back to top |
|
 |
knoff2010 Junior
|
Posted: 29.11.2019 01:42 Post subject: |
|
|
Tror helt ærlig jobben ble for tøff, ikke bare på bakgrunn av hans kvalifikasjoner som trener, men han er ikke rette personligheten. Troppen og samholdet ble rasert av styret når de sparket Kåre på den måten de gjorde.
Det var nok umulig for en trener av Horneland sin kaliber å komme inn å endre på noe den tid han ikke har en autoritet som kanskje Hamren, Hareide osv ville hatt.
Nei håper Horneland erkjenner at dette får han ikke til, at Koteng erkjenner at styret har utført sine saker for dårlig og at vi får en frisk start.
Jeg er av de som mener det var feil å sparke Kåre men enig i begrunnelsen til at alarmklokkene ringte.
Vi trenger nå en trener med tyngde, autoritet, humør og som har evnen til å gjennskape det Kåre var god på kanskje mer i begynnelsen en slutten: på nemlig samhold |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 29.11.2019 01:47 Post subject: |
|
|
Gjenger har beat-ins av prospekter og man må ta x antall sekunder med bank av 5-10 stykker samtidig uten å slå tillbake for å få bli med i gjengen. Oftest et helt minutt.
Wanna know more?  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 29.11.2019 01:48 Post subject: |
|
|
Sevenseven wrote: | På adressa.no akkurat nå: "hvor lenge kan dette fortsette?" - Nei, si det. Jeg er litt usikker på hva jeg skal svare på det. Akkurat nå er jeg litt usikker på hva jeg skal svare på det, sa Horneland. |
Altså, dette kan jo umulig fortsette. Styret har gjort en Elendig jobb. Rett og slett tjenesteforsømmelse. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 29.11.2019 01:52 Post subject: |
|
|
Jeg liker at du har elendig på autocorrect til 'Elendig', du er så negativ at selv mobilen din har blitt påvirket.
Ordet elendig er liksom ikke negativt nok, og om man synes ting er elendig nok over tid så utvikles ordet til et egennavn tydeligvis. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 29.11.2019 02:03 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Horneland er en topp fyr. Oppfordrer alle til å skille mellom mannen og ballen nå som det kommer til å storme rundt han den nærmeste tiden. Det var ikke riktig match hos oss, det kan fort bli det i neste klubb. Lykke til videre og all the best. |
Støttes  |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 29.11.2019 02:28 Post subject: |
|
|
Takk for innsatsen, det har bare ikke vært godt nok. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 29.11.2019 08:17 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Jeg liker at du har elendig på autocorrect til 'Elendig', du er så negativ at selv mobilen din har blitt påvirket.
Ordet elendig er liksom ikke negativt nok, og om man synes ting er elendig nok over tid så utvikles ordet til et egennavn tydeligvis. |
Relativt spesielt at det er det som er fokuset ditt gitt klubbens nåværende situasjon. Du minner meg om Terje Svendsen. Fokus på alt som ikke er viktig. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 29.11.2019 08:30 Post subject: |
|
|
Faye Lund sier han avventer møte med RBK, at ingenting er avklart for fremtiden...Samtidig har Horneland gått ut i media og sagt at han er andrekeeper i RBK neste sesong! Snakker ikke han med spillerne over hodet?? Det begynner å bli en lang liste over spillere som er frustrert over kommunikasjonen...dette er helt håpløst! Takk og farvell... |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 29.11.2019 08:51 Post subject: |
|
|
Knowrud wrote: | Takk for innsatsen, det har bare ikke vært godt nok. |
Jeg tror vi kan puste lettet ut, Hansen tar bladet fra munnen:
"Hansen om sin pressede sjef: – Tror ikke det er noe poeng å bytte trener nå".
NÃ¥r er det da et poeng?
Seier mot Ranheim nå, så har alt ordnet seg. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 29.11.2019 09:11 Post subject: |
|
|
Om Horneland trekker seg etter Ranheim er dette åpenbart det beste både for han og for klubben.
Men det kommer samtidig til å fullstendig avkle Koteng og styret.
Om Horneland trekker seg vil han bli husket for iallefall én god beslutning. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 29.11.2019 09:17 Post subject: |
|
|
Intervjuet med AH på rbkweb var lystelig lesning. I tillegg til å gi sine egne medspillere det glatte lag så slår han en kraftig spiker inn i Hornelandkista.
« noen ville spille ball og noen ville slå langt». Når spilleplanen åpenbart er det reneste anarki så er det ikke rart vi sliter. Når vi heller ikke har individuelle ferdigheter så må det bli slik som i går kveld.
Horneland henviser i sitt intervju til den gode perioden i kvaliken.
Toppmotivert x flaks x i sesong var vel formelen der. Verken Søder eller Konradsen vil komme opp i samme uttelling mot xG igjen i sin karriere.
Horneland er en ærlig og hardtarbeidende fyr, ikke noe dårlig ettermæle det, men han er ikke vår trener i 2020. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 29.11.2019 09:39 Post subject: |
|
|
Synes det er interessant å se hva som egentlig er Hornelands plan spillemessig via Hansens intervju i Adressa. Ikke mye tradisjonell RBK-fotball som planlegges her:
Primitivt - men effektivt
– Så du ser ingenting annet enn at det samme regimet fortsetter også inn i neste år?
– Jeg tror ikke det er noe poeng i å drive og bytte nå. Jeg tror vi må bare komme oss gjennom dette året, og så evaluere hva som har vært bra. For det var en bra periode i sommer. Vi brukte også langball en del mot Zagreb her hjemme, men da var det vi som vinner alle andreballene og setter trykk derfra. Mens i den siste perioden nå etter at kvaliken var over, så er det ikke vi som vinner andreballene når vi slår langt. Og da blir vi seende fryktelig dårlige ut. Da ser vi ut som et fotball-lag uten ideer. Når det funker er det egentlig ganske primitiv måte å spille fotball på, men en veldig effektiv måte. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 29.11.2019 09:58 Post subject: |
|
|
Det er nok et problem at det er veldig liten grad av eierskap til spillestilen vår innad i laget. Hvis halve laget er litt sånn 'kan vi ikke bare pole ballen opp og stå etter', og den andre halvparten vil holde ballen i laget med ulik grad av ambisjoner, så er det ikke akkurat lett å få gjennomslag for verken den ene eller den andre varianten.
Vi mangler rett og slett Rosenborgere i Rosenborg. Og det er kanskje det største problemet med mangelen på lokale spillere i laget. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 29.11.2019 10:25 Post subject: |
|
|
Null spillemessig plan viste seg å faktisk være NULL spillemessig plan ja... jeez skal det lang tid for ledelsen å våkne da, mer redd for egne jobber enn glad i klubben?? Få det vekk. Talentløs trener. FÅ DET VEKK |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 29.11.2019 10:33 Post subject: |
|
|
Skal Horneland fortsette, så vil må han få kjøpe inn fysisk sterke spillere. Det er lange baller og masse fysikk - ikke så mye teknisk. En enkel spillestil, som fungerte ganske bra i Haugesund (fjerde plass). Det er ikke mulig å spille slik fotball med den spillerstallen vi har i dag. Det er kun Søderlund som har dette inne. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 29.11.2019 10:33 Post subject: |
|
|
Det som er artig er at det ikke er så mye som skal til for å bygge opp entusiasmen igjen. Gi fyken til Horneland, finne en trener som står for fotball som sammenfaller godt med Rosenborgfotball, og med en 3-4-5 kamper med gode resultater og god underholdning er ganske mye gjort. Det handler "bare" om å gjøre det. |
|
Back to top |
|
 |
HMBrattbakk Senior
|
Posted: 29.11.2019 10:42 Post subject: |
|
|
Vi har bare blitt en klubb i mengden. Gjennomsnittlig, ikke noe spesielt. Grå og fargeløs. Trist. _________________ Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!
- Nils Arne Eggen |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.11.2019 10:47 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Skal Horneland fortsette, så vil må han få kjøpe inn fysisk sterke spillere. Det er lange baller og masse fysikk - ikke så mye teknisk. En enkel spillestil, som fungerte ganske bra i Haugesund (fjerde plass). Det er ikke mulig å spille slik fotball med den spillerstallen vi har i dag. Det er kun Søderlund som har dette inne. |
Problemet er at denne typen fotball ikke tar 2.6 poeng i snitt over lang tid. Det er fotballen som tar et topp 12 lag inn på en 4.plass med flyt, ikke en type fotball som tar et topp 3 lag inn på overlegent gull.
Vi kommer aldri til å dominere norsk fotball med langballer, krig og kjemp fotballen til Horneland. |
|
Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 29.11.2019 11:00 Post subject: |
|
|
Horneland bør verken for sin egen eller RBK sin del klamre seg til denne jobben når pipa lyder etter årets siste offisielle kamp. Selv med en heldig 3. plass til slutt og ny mulig deltakelse i EL. Sluttresultatet og prestasjonene er ikke bra nok. Ei heller klubbens standing i forhold til supportere, tilskuere, media og ALLE andre med interesse for klubben. På samme måte så utøver klubbens ledelse (styret) en skrekkelig dårlig vurdering dersom han får lov til å fortsette.
Dersom Horneland står klar til å innlede 2020 medio januar (og uten at apparatet rundt ham heller ikke er vesentlig endret), så blir det nesten som å forestille seg at Frank Gallahager i Shameless inntar rollen som daglig leder på det lokale sosialkontoret. Hjerneblødning og nærmest ubotelig skade både på kort og lang sikt. Nøl ikke, ring 113. |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 29.11.2019 11:10 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Om Horneland trekker seg etter Ranheim er dette åpenbart det beste både for han og for klubben.
Men det kommer samtidig til å fullstendig avkle Koteng og styret.
Om Horneland trekker seg vil han bli husket for iallefall én god beslutning. |
Horneland kommer ikke til å trekke seg.
Han har full støtte fra Koteng og styret, og han har full støtte i Adressa (det spares ikke på superlativene når Birger L slår til).
Det blir jo til og med vinklet positivt når vi gjør det så elendig som vi har gjort denne sesongen. Joda, da har vi godt av en "mellomsesong" hvor vi kan slå nedenfra.
Det blir som om jeg skal gjøre en elendig jobb i kommunen dette året, for å skjerpe meg litt neste år ("se så flink jeg har vært").
Jeg har gitt opp hele prosjektet, null framgang, ingen karisma. Jeg sovner snart.
Hva gjelder kampen mot Ranheim, så sier jeg som en kollega: Vi slår Ranheim 4-0, etterpå snakkes det om "momentum". Nå snudde det for Horneland. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 29.11.2019 11:30 Post subject: |
|
|
NÃ¥r Hansen uttaler dette
"Mens i den siste perioden nå etter at kvaliken var over, så er det ikke vi som vinner andreballene når vi slår langt. Og da blir vi seende fryktelig dårlige ut. Da ser vi ut som et fotball-lag uten ideer. Når det funker er det egentlig ganske primitiv måte å spille fotball på, men en veldig effektiv måte. "
Så gir jeg opp. Det er altså meningen at vi skal spille primitivt, vi får det bare ikke til
Ellers er det påtakelig hvor ofte spillere og støtteapparat hele tiden kommer tilbake til kvalkampene, som om det var noe å trakte etter. Vi hadde altså en uttelling av en annen verden der. Bardal har vel lagt ut noen statistikk på dette, hvor Søder og Konradsen scoret gått over 10 ganger så mye som forventet utifra muligheter. Uansett, Rosenborg skal ikke ha som grunntanke å forsvare seg til seire og vi skal ikke spille langt og satse på å vinne andreballer.
UT NÃ…! _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 29.11.2019 11:47 Post subject: |
|
|
Syntes det er herlig når vi bytter inn to unggutter i går, rett og slett på grunn av press fra kjernen og fansen, men vi endrer ikke taktikk.
Så vi slår lange, høye baller opp på botheim og forventer at åsen skal løpe i bakrom og plukke andreballer.
HERLIG COACHING! |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 29.11.2019 13:05 Post subject: |
|
|
Men om vi gir Horneland en sesong til, da blir Botheim den nye Jostein Flo.  |
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 29.11.2019 13:16 Post subject: |
|
|
YESSS !! Emery har fått sparken av Arsenal, nå ønsker jeg meg bare en ting tll jul.
Last edited by Joestlaachmkr on 29.11.2019 13:28; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|