|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
20% |
[ 6 ] |
Hedenstad |
|
3% |
[ 1 ] |
Reginiussen |
|
6% |
[ 2 ] |
Valsvik |
|
0% |
[ 0 ] |
Meling |
|
0% |
[ 0 ] |
Jensen |
|
30% |
[ 9 ] |
Lundemo |
|
0% |
[ 0 ] |
Trondsen |
|
0% |
[ 0 ] |
Akintola |
|
6% |
[ 2 ] |
Søderlund |
|
3% |
[ 1 ] |
Adegbenro |
|
30% |
[ 9 ] |
|
Total Votes : 30 |
|
Author |
Message |
HupOranje Senior
|
Posted: 24.11.2019 21:07 Post subject: |
|
|
Tro om det finnes mere plan enn «løp», og «se om du finner på noe bra»? |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 24.11.2019 21:11 Post subject: |
|
|
Det som forklarer det største problemet til trenerteamet kommer til syne ved byttene. Han velger å ta ut de to angriperne som var mest involvert i kampen, og la den dårligste være igjen. Deretter bytter han ut en av de midtbanespillerne med mest driv i spillet sitt, med enda en midtspiss. Så vi blir stående med tre midtspisser, en ving og ingen til å flytte ballen frem til angriperne. Noe som igjen resulterer i null samhandling! |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 24.11.2019 21:15 Post subject: |
|
|
Når man bor her på Sørvestlandet så blir det ikke så mange RBK-kampene. Gøy å være på kamp og flott at det var så mange RBK-supportere på tribunen i dag.
Men kampen blir mye som vi ellers har sett i 2019. Når vi har ballen går det litt for tregt og motspillerne får tid til å komme seg i forsvars-ramma. Det er også alt for mange farlige ballmist. Og alt for enkle mål imot.
Innimellom er det også alt for stillestående og det er ingen offensiv plan (som jeg ser i hvert fall). Da blir det mye balltrilling på tvers.
Men det var da litt trøkk etter hvert - selv om det ikke akkurat haglet med sjanser. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
Tony Junior
|
Posted: 24.11.2019 21:24 Post subject: |
|
|
Både Reg og Hedenstad ute med gule kort? Da er det vel fort Meling-Valsvik-Hovland-Tagseth i bacrekka. Blir en tøff avslutning på en skuffende sesong. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 24.11.2019 21:33 Post subject: |
|
|
Jeg trodde vi ville være ute av medaljekampen i dag og er positivt overrasket over at det middelmådige laget vårt klarte å karre til seg ett poeng. |
|
Back to top |
|
 |
kristoffer99 Senior
|
Posted: 24.11.2019 21:34 Post subject: |
|
|
Tony wrote: | Både Reg og Hedenstad ute med gule kort? Da er det vel fort Meling-Valsvik-Hovland-Tagseth i bacrekka. Blir en tøff avslutning på en skuffende sesong. |
Tore reg gjør NADA NIX i situasjonen mot tripic. null kontakt etterpå. Går ikke opp i ansiktet hans heller. Tore får 5 etterslengere hele kampen og ingen får gult kort for det. Så typisk norske dommere. Sikker veldig fornøyd han |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 24.11.2019 21:58 Post subject: |
|
|
De byttene i dag skjønner jeg ingenting av. Mars eller Botheim inn for Søderlund hadde vært greit, men at alle tre skal være der samtidig blir jo bare tøys. |
|
Back to top |
|
 |
Tony Junior
|
Posted: 24.11.2019 22:04 Post subject: |
|
|
Nok et eksempel på at Horneland ikke er dyktig nok. Man kan ha flaks med at så mange befinner seg foran Vikings mål at det ender opp i scoring, men noen må jo spille opp også. Det blir litt som å be Viking om å parkere bussen. Det blir ikke noe rom å spille i.
Når det gjelder situasjonen med Reg og Tripic: jeg så ikke at Reg gjorde noe galt, men jeg skal ikke vedde mye på at han var uten skyld. Først og fremst fordi Reg ikke gjorde noe vesen ut av det. |
|
Back to top |
|
 |
kristoffer99 Senior
|
Posted: 24.11.2019 22:25 Post subject: |
|
|
Tony wrote: | Nok et eksempel på at Horneland ikke er dyktig nok. Man kan ha flaks med at så mange befinner seg foran Vikings mål at det ender opp i scoring, men noen må jo spille opp også. Det blir litt som å be Viking om å parkere bussen. Det blir ikke noe rom å spille i.
Når det gjelder situasjonen med Reg og Tripic: jeg så ikke at Reg gjorde noe galt, men jeg skal ikke vedde mye på at han var uten skyld. Først og fremst fordi Reg ikke gjorde noe vesen ut av det. |
På overtid er det vel ikke så mye vits i å bruke tid på å klage på dommeren når du trenger mål heller... |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Rutinert
|
Posted: 24.11.2019 22:34 Post subject: |
|
|
Hedenstad sitt kort skulle aldri kommet heller, da Tripic brukte hånden opp til flere ganger når han lå å kavet i forkant av situasjonen. _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 24.11.2019 22:44 Post subject: |
|
|
MkBerg wrote: | Kampen oppsummert:
Søder bommer på åpent mål når han symbolsk slår bort ballen i det dommeren blåser av kampen. |
 _________________ Du och jag Alfred. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.11.2019 22:48 Post subject: |
|
|
Jeg synes faktisk ikke denne kampen var så ille, vurdert ut i fra et litt realistisk syn på hva et Rosenborg under Horneland kan levere. Det er et interessant trekk som gjøres, en nærmest fullstendig omdefinering av hvordan vi skal spille angrep, idet begge kantene våre kommer mye smalere i banen når vi selv har ballen enn de har gjort de siste åtte månedene. Endringen er påfallende, faktisk, og det belyser jo en av Samuels kanskje mest oversette kvaliteter, nemlig kombinasjonen av førstetouch og overblikk. Vi har sett det tidligere, men det blir ikke helt den samme effekten når det skjer i form av en hælflikk til det eneste offensive løpet helt ute på siden.
Effekten i angrepsspillet er ganske grei å måle: hvis jeg ikke har glemt noe sentralt, så skapte vi egentlig fire ordentlige sjanser i denne kampen:
1) Lundemo spiller en hard pasning i beina på Samuel sentralt, som har en bra touch, men avslutter dårlig.
2) Trondsen spiller en hard pasning i beina på Samuel sentralt, som flikker fri Akintola, som scorer.
3) Akintola slår et lavt innlegg i beina på Samuel sentralt, som flikker fri Søder, som avslutter dårlig.
4) Jensen spiller en lav pasning i beina på Samuel sentralt, som flikker fri Søder, som scorer.
(edit: ser i høydepunktene at jeg glemte at vi hadde en rotpose av en dødball med litt mæling og kriging, uten at det egentlig påvirker konklusjonen)
Dette er jo, som nevnt tidligere, egentlig litt tilbake til Haugesund-playbooken, med påfylling av flere spillere veldig nært hverandre i samme rom, og risikopasninger inn mot det rommet, både sentralt og fra sidene. Vi så også tendenser til det i vår, først og fremst i treningskampene, og det var litt det jeg snakket om i vår da jeg mente at det beste Rosenborg kunne gjøre av situasjonen var å spille en type fotball Horneland kjenner til. Det er egentlig ekstremt merkelig at dette skjer nå, at vi nå, plutselig, med heng på e-cupplassen, endrer veldig på spillestilen igjen.
Basert på den analysen mener jeg også at Horneland bytter vekk seieren når han tar ut begge nigerianerne samtidig. Han setter inn Botheim og De Lanlay, og spesielt sistnevnte er ganske langt unna rollebeskrivelsen slik de to starterne løste vingrollen. Valget av Søderlund på topp er også ganske diskutabelt med den kampplanen - vel scoret han, etter å ha fulgt skyggen til Adegbenro lojalt, men når han selv skulle stå for flikken var det uten unntak katastrofe. Hvis dette var en avtalt strategi, ville Maars vært et bedre valg, det har han vist.
Ulempen med denne kampplanen er jo den samme som det alltid har vært. Vi blir tvunget til å fylle på med veldig mange spillere for å få de stikkerne og innleggene vi trenger for å score nok mål, i mangel på et etablert angrepsspill, og vi er og blir veldig sårbare på overganger imot. Det blir fryktelig langt å løpe hjem hver gang, og det påvirker både hvor mange som rekker tilbake ordentlig, og hvilke valg de gjør når de først er der.
Når det gjelder Viking synes jeg de hadde et mer sammenhengende lag enn oss, og jeg tror de hadde skapt nok til å vinne kampen dersom de hadde hatt en bedre midtspiss. Källman tror jeg ikke hadde fått plass på benken vår, og scoringen hans var flaks. Utover det var de utpreget usjarmerende, det var enormt mye filming, taktiske frispark, syting og klaging. Hånd i hanske med publikum.44
Børs:
Hansen 6 - Noen viktige inngripener. 0-1 er han sjanseløs på, men 1-2 er vi nesten vant til at han tar.
Hedenstad 4 - Mange gode offensive involveringer, mange dårlige defensive involveringer.
Reginiussen 5 - Litt mer på etterskudd enn vi er vant til å se ham, men tøff og kontant.
Valsvik 4 - Enorm i egen boks. Opphever offside og dekker feil rom på 1-2. Ujevn med ball.
Meling 3 - Snur ryggen til på 0-1. Flere ballmist på vei framover. Få vellykkede involveringer.
Jensen 6 - Smågiftig når han spiller inn i beina på spissene. Tøff i duellene. Mer i balanse mentalt enn på lenge.
Lundemo 4 - Blir for langsom i posisjonering og ballbehandling, og ofte litt på etterskudd bakover. Pluss for stikker til Samuel og for å vise at han har litt toppfart.
Trondsen 5 - Holder et høyere nivå enn mange andre med ball, og er flink til å bruke initiativene rundt seg når de kommer. Litt passiv og nølende i forsvarsspillet.
Akintola 3 - Særdeles svak fram til scoringen, og har vel ikke mange gode involveringer senere. Hissig på bakrom.
Søderlund 4 - Veldig mange svake involveringer med ball, men kommer til to gode sjanser og setter en.
Adegbenro BB 7 - Som nevnt, fullstendig instrumental i det vi faktisk skapte, og rundt det meste av halvsjanser også. Utfordrer bredt og kombinerer sentralt, to assist, og mangler bare scoringen. Minus for pinlig filming.
Horneland 5 - Skal ha kred for at han tør å gjøre en endring på vårt tafatte bortelag, og det holder til en jevnspilt kamp mot en utfordrer. Ser ingen fornuftig plan med byttene, og synes også lagoppstillingen er halvveis med tanke på taktikken.
Dommer Hansen 2 - Dette er trolig NFFs mal for ønsket kompetanse hos dommere. God regelkunnskap, stort sett ikke-eksisterende fotballforståelse og naivitet på barneskolenivå. Egner seg ikke til å dømme sånne lag som Viking, der blir han konstant eid. Fullstendig tragisk å gi Tore gult når Tripic helt bevisst ypper til bråk i etterkant når han får gult kort selv. Forstår han ikke at det gule kortet på Reginiussen var hensikten? Pluss for at Samuel var den eneste han ikke ble lurt av. _________________ Sitat slutt.
Last edited by zaphod81 on 25.11.2019 09:22; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 24.11.2019 23:18 Post subject: |
|
|
Enn om noen kunne stille Horneland spørsmål om byttene? |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 24.11.2019 23:29 Post subject: |
|
|
Jeg tror vi hadde hatt større sjanse til å vinne denne kampen om Horneland ikke hadde gjort de byttene. Når det er sagt så begynner jeg nesten å synes synd på mannen. Han lykkes ikke med noe i år, og foruten fire-fem kamper i e-kvalik har han ingenting å vise til resultat- eller progresjonsmessig. Karen ser jo ti år eldre ut der han nevrotisk tygger tyggis og spytter i 2 x 45 minutter. For alles parter tror jeg tiden er moden for å skille veier med Horn- og Emberland. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.11.2019 23:01 Post subject: |
|
|
Litt sent inne, men - jeg likte målene. Vi spiller oss gjennom etablert og scorer hele to fine mål, attpåtil på plast. Det er sjelden vi har scoret slike mål tidligere i år. Få touch og bevegelse både i føtter og ball fungerer åpenbart i 2019 også.
Adegbenro var instrumental i det meste vi skapte, og det får meg til å lure på trenerteamets kompetanse og/eller fleksibilitet; nigerianeren må nesten være instruert i å sleike krittet påde på kanten og på dødlinja, da han nesten alltid følger linja fra midtbanen til første stolpe. Vi ser imidlertid hvor mye mer skapende og effektiv han er når han får trekke inn lenger ut i feltet og sette opp/bidra i kombinasjonspillet. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 26.11.2019 12:20 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: |
Horneland 5 - Skal ha kred for at han tør å gjøre en endring på vårt tafatte bortelag, og det holder til en jevnspilt kamp mot en utfordrer. Ser ingen fornuftig plan med byttene, og synes også lagoppstillingen er halvveis med tanke på taktikken. |
Mye fornuftig som vanlig Zaphod, men 5?
Enig at vi måtte gjøre noe annerledes siden vi virkelig ikke har fått til bortebane i år, men det er noe grunnleggende galt med:
- å prioritere Søderlund i en slik taktikk
- å bytte ut den soleklart beste spilleren på banen, som til alt overmål var bortimot den eneste trusselen
- å endre taktikk fra noe som faktisk til en viss grad gav resultater (det var ikke pent, men vi hadde da 2-2 + momentum) til en slags barnslig "jo mer spisser jo bedre" tilnærming der vi var fullstendig tannløse (som tidligere hvor han har forsøkt dette)
- å ta av Trondsen, som var den klart beste på å skape noe - sammen med Mike
- å IKKE ta av Søderlund, når du til og med hadde fått bekreftet i 60 min + at han ikke er god nok til å gjøre noe av det du har ønsket
- å bruke Delanley som knapt nok har spilt en kamp siden 90-tallet mot moderklubben, som han trolig snart skal tilbake til, i en rolle han er uvant med
Han kan få 3, siden jeg setter pris på at han prøvde noe annet enn å sette søder på ving og kjøre sidespiss-tøvet igjen, men å si at dette er godkjent klarer jeg ikke å være med på. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 26.11.2019 12:57 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er viktig å se litt sammenhengen her, selv om vi gjerne vil knuse all motstand og dominere alle kamper. Viking er et bra lag i god form, de hadde en tynn medaljesjanse med seier, og de er gode på eget kunstgress. Vi spiller 2-2, og selv om det nok var et greit representativt resultat, var det i alle fall ikke noe ran at vi fikk med oss ett poeng.
Vi har jo nesten vært der i kunstgresskampene i år, at vi bortimot har blitt utspilt av motstanderne, og omtrent vært heldige hver gang vi har fått med oss poeng. Sånn sett er det en god, vanskelig bortekamp vi gjør, og det skyldes en tydelig taktisk endring som fører til to assist fra Samuel som kunne vært tre pluss ett mål. Han får mye tyn for de trenervalgene han gjør som ikke fungerer, men jeg synes han skal få skryt når han treffer med vurderinger også. Det var ikke akkurat Rosenborg-fotball, det vi fikk servert, men det var godt å se at spillerne våre duger til noe med ball. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 27.11.2019 16:48 Post subject: |
|
|
Det jeg observerer er at når vi legger om til en 4-2-4 eller hva det skal forsteille når vi tar ut en midtbanespiler og hiver på Maars er at vi like godt kunne stå med det laget vi har på banen, litt mindre tyngde framover kanskje, men mer kontroll på midten.
Tidvis gode tendenser på banen synes jeg da. Så kan det se ut som om at Hovland sitt klippekort er inndratt, så det kan jo bety at det er muligheter for at Ogbu/Serbecic kan kjempe seg inn i laget.
SÃ¥ anser jeg det for sannsynlig at vi ville tatt dette hvis Helland ikke var suspendert og Ceide ikke hadde spilt juniorfinale, tror de to inn istedenfor Botheim og DeLanlay ville ha herjet mot et litt slitent Viking. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 28.11.2019 12:55 Post subject: |
|
|
Klippekortet til Hovland inndratt? Tja. Jeg registrerer at han er fraværende fra trening i dag på grunn av begravelse, så hans fravær fra startelleveren i det siste kan nok dessverre (på alle måter) ha med helt andre ting enn sportslige prestasjoner å gjøre. Det rimer også godt med den lite troverdige begrunnelsen fra Horneland.
Ellers enig. Den 4-2-4en er jo det klassisk Sembske feiltrekket, der du ofrer muligheten til å sette trykk for å få inn flere spillere (spisser) til å avslutte sjansene du ikke skaper. Dessuten kom jo alt vi skapte gjennom stikkere til tekniske spillere, mens vi ble stående med to utekniske og to halvtekniske spisser i og rundt boksen, og ingen pasningsføtter til å tre baller inn heller. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |