View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Ril Senior
|
Posted: 14.09.2019 15:33 Post subject: |
|
|
Om alle spissene være skal bli fornøyde må vi vell spille med 3 spisser på topp. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 16.09.2019 19:42 Post subject: |
|
|
Det er visstnok det vi gjør, ref Horneland.
Egner Botheim seg i en av kantspiss-rollene? Hvilken side ville han vært best på?
Skal vi ha et oppspillspunkt og krige andreballer (Horneland, anyone?), så er det vel kun Søderlund som duger i dagens stall. Skal vi derimot bruke sidespissene (Ceide) og ha smarte legg inn i boksen, så er det lenge siden jeg har sett noen være så ofte på riktig plass til riktig tid for tap-ins som Botheim mot Tromsø. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 16.09.2019 22:32 Post subject: |
|
|
Men vi så jo mot Odd hvordan stopperne deres gikk fra å ha tilnærmet full kontroll på Botheim til å se ut som spinkle tenåringer mot Søderlund, Botheim ville sikkert fått masse tap-ins hvis vi kom oss hurtig til dørlinja i City-stil og fikk slått skumle innlegg langs bakken mellom keeper og forsvar støtt og stadig.
Inntil videre så trenger vi mer duellkraft. Det er mulig Johnsen evner å kompensere med å kunne være med på å sette opp kombinasjoner, men da tror jeg ikke vi kan ha Søderlund på banen, men heller skal satse på Ceide, Akintola eller DeLanlay. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 18.09.2019 14:02 Post subject: |
|
|
Feilvalg, han har spilt i 4 av 21 kamper, og mange flere blir det neppe _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 18.09.2019 14:34 Post subject: |
|
|
Det spørs om man har klart å finne en klubb til Botheim der han anses å kunne få mye spilletid, som er på høyt nok nivå til at man ikke ofrer for mye utvikling gjennom treningshverdag.
Men nå forsvinner jo Layouni fra Glimt, så kanskje det blir plass til ham da? _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 21.11.2019 18:02 Post subject: |
|
|
Ny kontrakt for Botheim! Kun to år riktignok, men det er i det minste et signal på at han ikke er blitt kastet ut av klubben. Forhåpentligvis blir det enda flere kamper neste år og enda flere mål. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 21.11.2019 18:17 Post subject: |
|
|
Herlige nyheter. Selv om flere her har blanda følelser rundt han så mener jeg det hadde vært en stor tabbe å slippe han videre nå. Man får heller se an hvordan han utvikler seg det neste året/halvannet før man tar en avgjørelse.
Er sikker på at med den rette spillestilen og treneren så kan Botheim bli veldig god, så er bare spørsmålet om det skjer eller ikke. Tviler sterkt på at han kommer til å få noe gjennombrudd under Horneland. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 21.11.2019 19:10 Post subject: |
|
|
Han har vist at han kan være en notorisk målsnik, og jeg tipper han kunne vært toppscoreren vår i år om han hadde hatt full tillitt gjennom hele sesongen. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.11.2019 19:17 Post subject: |
|
|
*Hadde garantert vært toppscoreren vår i år hvis han hadde fått full tillitt gjennom sesongen.
Flott nyhet! Håper han skal satses på til neste år. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 21.11.2019 21:08 Post subject: |
|
|
Har vi engang en toppscorer i år, hvis ja, hvem? Jeg kan ikke huske at vi spiller med spisser engang jeg. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 21.11.2019 21:10 Post subject: |
|
|
Tror vi spiller med two stoppers and three spisses. Two of them are sidespisses.
Ellers er jeg godt fornøyd med at vi forlenger med Botheim. Han samler ikke på sølv. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.11.2019 21:16 Post subject: |
|
|
Litt usikker på hvor god Boteim er/kommer til å bli, men synes likevel dette er en flott forlengelse. Alltid positivt at talenter ønsker å bli værende. |
|
Back to top |
|
 |
NorthValley Senior
|
Posted: 21.11.2019 21:19 Post subject: |
|
|
Kan noen som er litt nærmere RBK enn meg, fortelle meg hva som er så spennende med Botheim?
At han putta tre mot Tromsø er jo bra, men han ble jo spilt god i alle målene.
Min mening:
- Han er ikke sterk nok.
- Han er ikke rask nok.
- Han har ikke god touch med ball.
- Har han utviklet seg i det hele tatt?
Av det jeg har sett, må Botheim være tredje eller fjerde valg som spiss. Dette er da vell ikke mannen som scorer 20+ for Rosenborg i Eliteserien? Søder er jo maange hestehoder foran denne typen. Hjelper lite at han "ikke samler på sølv" og at han er rask i kjeften, når han ikke kan bevise noe.
Merk: Dette er kun det jeg har sett av Botheim, som er kun på TV og de få minuttene han har fått. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 21.11.2019 21:28 Post subject: |
|
|
Han er kanskje ikke like sterk som Søder eller like rask som Akintola, men for meg fremstår Botheim som en meget smart spiss. Han er flink til å bevege seg (i boksen) og er god til å avslutte fra 16m og inn (har ikke sett noen langskudd fra han). Sammenlignet med Søder er Botheim på Messi-nivå når det kommer til ballbehandling. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 21.11.2019 21:41 Post subject: |
|
|
Er han et så stort talent som noen håper så bør han være et opplagt førstevalg til våren. Han fyller tross alt 20 i januar. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 21.11.2019 21:55 Post subject: |
|
|
NorthValley wrote: |
Min mening:
- Han er ikke sterk nok.
- Han er ikke rask nok.
- Han har ikke god touch med ball.
- Har han utviklet seg i det hele tatt?
Merk: Dette er kun det jeg har sett av Botheim, som er kun på TV og de få minuttene han har fått. |
Og basert på det lille du har sett, så har du allerede konkludert med det du skriver over?!?  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
NorthValley Senior
|
Posted: 21.11.2019 22:08 Post subject: |
|
|
Ja, av det lille jeg har sett! Er derfor jeg vil høre om andre som har sett mer av han..
Han er ikke stor og sterk, dvs. ingen target spiss.
Han er heller ikke rask nok, til å være bakromsspiss.
Er dette mannen som er vår frelser på topp og skal score 20+ i en sesong? Det hadde jo så klart vært drømmen, ettersom han er ung og faktisk har vært i RBK en stund.
Problemet er, at da han har fått sjansen. Så får man ingen "wow", han her kommer VIRKELIG til å bli god.
Men sier jo selv, at jeg håper jeg tar feil! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.11.2019 22:48 Post subject: |
|
|
NorthValley wrote: | At han putta tre mot Tromsø er jo bra, men han ble jo spilt god i alle målene.
|
Denne blir for enkel. It takes two to tango, og Botheim tok akkurat de løpene og bevegelsene han skulle, og har/hadde en link med Ceide fra det adskillig mer Rosenborgske andrelaget som ikke eksisterer ellers på førstelaget. Hadde for eksempel Adegbenro hatt de bevegelsene på første stolpe i stedet for straffemerke-pålen Søderlund, hadde vi mest sannsynlig hatt vesentlig flere mål i åpent spill enn vi har. I andre kamper har han spilt med de relasjonsløse faste på A-laget, og har derfor fått like mye hjelp som de andre midtspissene våre, som så vidt er over tosifret tilsammen. Det er ikke tilfeldig at både Botheim og Ceide hadde en solid topp i poengligaen i akkurat den kampen, og det er jo ikke slik at noen av angrepsspillere våre (muligens unntatt Maars) er i nærheten av akseptabelt antall målpoeng i år, så får man velge om man vil skylde på spillerne eller systemet.
Jeg synes Botheim har vist nok til at han i det minste fortjener å prøve seg i et system som faktisk legger til rette for spissene. Om ikke annet er han fin backup; Søderlund burde sendes tilbake med en liten kake, Maars er uhyggelig ustabil og neppe aktuell for permanent overgang, og et solid førstevalg inn med Botheim som reserve og utfordrer, virker fornuftig.
Slik jeg ser det har Botheim visse likheter med Brattbakk som spiss, så kan man jo bare spekulere i hvor mye han hadde scoret i årets Rosenborg. Jeg tror ikke han hadde kommet over 15 mål i hvert fall, selv i sent nittitallsform. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Lamagu Senior
|
Posted: 21.11.2019 23:29 Post subject: Ingen ambisjoner |
|
|
Hente hjem Levi? Satse på Botheim? Har man ingen ambisjoner i klubben lenger? Ingen av dem er gode nok. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 22.11.2019 00:42 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Slik jeg ser det har Botheim visse likheter med Brattbakk som spiss, så kan man jo bare spekulere i hvor mye han hadde scoret i årets Rosenborg. Jeg tror ikke han hadde kommet over 15 mål i hvert fall, selv i sent nittitallsform. |
Denne må du forklare. Jeg ser flere likeheter mellom Botheim og Jo Sondre Aas enn Brattbakk for å si det sånn. Håper selvfølgelig jeg tar feil men i 4 av de 5 kampene Botheim har vært innpå i år har han ikke vist noe som tilsier at han har nivået inne. Det kan selvfølgelig være at han presterer mye bedre på trening (tviler litt da han isåfall ville ha fått mer enn 240 minutter), og han er tross alt kun 20 år så han er jo forhåpentligvis langt fra ferdigutviklet.
Uansett, tror neste sesong blir litt make or break og jeg tar høyde for at han kan bli alt fra en ny Jo Sondre Aas, en ny Harry Kane _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 22.11.2019 00:51 Post subject: |
|
|
Har null tro på at Botheim noen gang blir god nok for oss så for min del er det en trist nyhet. Håper dog inderlig han beviser at jeg tar feil. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.11.2019 01:01 Post subject: |
|
|
Jeg synes Botheim ligner litt på Brattbakk i felt. Evne til å løpe seg fri og finne plass, samt avslutter på førstetouch. Noe annerledes fysikk selvsagt, men litt samme målsnik-evner som Brattbakk. Og nei, jeg mener ikke han er i nærheten enda.
Når det gjelder årets sesong, er jeg ikke all verden med på å diskutere potensiale hos spillere, spesielt offensivt - og især de unge. Vi kan jo bruke Søderlund som en liten peilepinn; han er og har alltid vært en begrenset målscorer, men har scoret henholdsvis 22 og syv mål med fire års mellomrom i to veldig forskjellige utgaver av Rosenborg. Jeg er ikke i tvil om at Botheim hadde sett vesentlig bedre ut og hatt markant flere mål og sjanser på en utgave av Rosenborg som ligner mer på 2015-versjonen enn årets. Vi har jo ikke målfarlige offensive spillere, til tross for at vi har flere spillere som har vist at de kan score mye om forholdene ligger til rette, og da synes jeg det blir feil å "henge ut" Botheim. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.11.2019 09:40 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | Denne må du forklare. Jeg ser flere likeheter mellom Botheim og Jo Sondre Aas enn Brattbakk for å si det sånn. |
Dette oppsummerer egentlig godt det jeg tror også. Og Jo Sondre Aas var så vidt jeg husker mer dominerende på RBK2 enn Botheim har vært. Fremtidens Zaphod kommer sikkert til å sparke meg i nøttene for det her, men jeg tror en spiller som Nyenetue har bedre muligheter for å ta det siste steget enn Botheim har.
Samtidig tror jeg kontraktsforlengelse er en bra ting. Vi har ikke så mange spillere på de eldste U-landslagene, og så lenge vi har en klar plan for å forvalte det talentet Botheim har, så burde vi minst klare å utvikle ham til en ok eliteseriespiss og få litt penger igjen for investeringen, selv om han ikke noen gang skulle bli et førstevalg.
Det er tross alt de færreste som går hele veien fra U-avdeling til stjernespiss noe som helst sted, og det kan være greit å ha en plan for de som stopper opp et sted imellom der. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 22.11.2019 09:48 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | kan være greit å ha en plan |
Der mistet du sportslig ledelse i RBK :/
Hva er dette "plan" du snakker om? |