| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
dags Veteran
|
Posted: 28.05.2006 02:17 Post subject: |
|
|
Så vidt jeg skjønner er da heller ikke et kjøp nært forestående. Det er bare et ønske fra Rosenborg sin side om å kartlegge trønderske talenter i de øverste divisjonene, og det kan da ikke være negativ hverken for klubben eller spillerne. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 28.05.2006 02:58 Post subject: |
|
|
Jeg har sett ca 5-6 kamper av Levanger hvert år de har vært i 2.div.. Ser litt på Verdal og Steinkjer også.. tipper at i løpet av en sesong, så ser jeg ca 20-30 kamper "live" alt fra RBK, til lokal 5.div kamper... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.05.2006 04:37 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Men hvis du leser så skriver jeg tror at han blir et 5/6 valg, i verste fall et 7/8 valg.. |
Fåfengt å komme med slike antakelser. Han er sikkert ikke tidenes talent som Skogheim påstår, men han har garantert noe for seg. Det er flere som har uttalt seg bra om den gutten tom før han debuterte i førstedivisjon. Levanger er ingen målestokk. Nå har han altså storspilt i Kongsvinger. Også i debutkampen. Det kan ikke overses selv etter dine akrobatiske ord og vendinger.
| Maradona wrote: | | Da hadde de kjøpt han i fjor... |
Les:
| Ole-m wrote: | | Eneste problemet jeg kan se er at han har vært forfulgt av skader i noen år nå som har hemmet hans karriereutvikling. Så jeg håper han holder seg skadefri en stund framover nå i hvert fall. |
Dessuten er det greit at han får prøvd seg på høyere nivå enn andredivisjon før vi plukker han opp. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 28.05.2006 10:31 Post subject: |
|
|
Brady,
alle fotballspillere gjør feil i løpet av en kamp - større eller små. Som du selv kommenterer, kan fart kompensere for feil - egne eller andres. For meg er derfor fart et krav hos alle i forsvarsleddet.
Av denne grunn mener jeg at en spiller som vinner alle dueller mot Kovacs i løpet av en kamp og som i tillegg er meget hurtig, er et bedre valg enn en Rønning som er god på hodet og ikke hurtig. Prismessig tviler jeg på om det blir spesielt stor forskjell på disse to.
I teorien kan vi stå en hel kamp med ekstremt høyt press (vårt lags bakerste mann kan stå på midtbanestreken) om spillerne våre er de raskeste. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Tokma Junior
|
Posted: 28.05.2006 11:36 Post subject: |
|
|
| hmm... syns folk er litt for kjøpsbesatt her.. Bør Rosenborg virkelig hente inn en spiller som gikk fra en annendivisjonsklubb fordi han ikke var god nok som midtstopper? Per Verner Rønning har imponert i år, det er sant. Men vi snakker om 9 kamper i første divisjon.. Syns ikke forsvarsrekka til Rosenborg har vært for god i år, så er enig at en ny ung stopper hadde vært kjekt.. Men jeg tviler sterkt på at denne mannen ville blitt en skusess i rosenborg på det nåværende tidspunkt.. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 28.05.2006 14:08 Post subject: |
|
|
| Tokma wrote: | | hmm... syns folk er litt for kjøpsbesatt her.. Bør Rosenborg virkelig hente inn en spiller som gikk fra en annendivisjonsklubb fordi han ikke var god nok som midtstopper? |
Var det derfor han forlot Levanger? Og så er han plutselig blant 1. divisjons beste stoppere? Hmm. Enten har noen svingt med tryllestaven, trener'n til Levanger tok feil eller påstanden din er noget tvilsom.
Uansett, jeg mener ikke at vi nødvendigvis bør kjøpe han sporenstreks, men det er absolutt en spiller å holde øye med. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 28.05.2006 15:51 Post subject: |
|
|
Han spillte midtstopper på Levanger, noen ganger venstre back.. Han forlot vel Levanger fordi han ville prøve noe nytt, og på et høyere nivå...
Problemet med fotballen i Nord-Trøndelag er at det ikke er noen klubb som er på et høyere nivå enn de andre, spillerne flakker bare i mellom klubbene, alt etter hvem som gir de best kontrakt... Det skulle ha vært en klubb i 1.div, som automatisk ble et lokomotiv, der de beste spillerene samlet seg...
Nå ser det ut som både Steinkjer og Levanger ikke er gode nok til å rykke opp, og i 3. div ser det ut som Verdal er på tur opp, slik at til neste år blir det tre klubber som kniver om de samme spillerene.. Men med et 1.div lag så hadde blitt lettere å finne "sjefsklubben" og RBK kunne enkelt ha leid ut spillerene, uten at de må flytte...
Så all ære til de spillerene som flytter og prøver noe nytt... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.05.2006 16:37 Post subject: |
|
|
Sesam er tingen. Her er artikkelen fra Dagbladet på papir:
Snart RBK
KAMPFAKTA 1. divisjon Kongsvinger - Bryne 1 - 1 (0 - 1). Mål: 0 - 1 Paul Oyuga (26), 1 - 1 Paul Olausson (86). Gult kort: Kai Olav Ryen, KIL. Jørn Hagen, Bryne. Dommer: Ken Henry Johnsen, Tønsberg. Tilskuere: 1057. I fjor spilte Per Verner Rønning (23) andredivisjonsfotball. Nå snuser Rosenborg på
Sindre Granly Meldalen - Dagbladet papirutgave, 26.05.2006
...stopper-talentet. GJEMSELUND (Dagbladet): - Jeg har nesten ikke sett en så god stopper før. Han har alt. Han er stoppende, høy og sterk og har et bra venstrebein, sier KIL-trener Vegard Skogheim.
Før sesongen ble nesten to meter høye Rønning hentet til KIL fra Trøndelags-klubben Levanger i andredivisjon. Men snart kan det bli en retur til Trøndelag. Etter det Dagbladet erfarer er Rosenborg meget interessert i stoppertalentet. I går var Kåre Ingebrigtsen, tidligere RBK-spiller og nå en del av støtteapparatet på brakka, på Gjemselund.
- Vi følger ham litt ekstra, ja. Han er en spiller vi kjenner godt. En spiller med bra fysikk og godt venstrebein, sier Ingebrigtsen.
- Divisjons beste stopper
Rønning har så lang ti år vært en av KILs beste spillere. Han har vært bunnsolid bakover - i tillegg til at han har headet inn to mål på dødball.
Ifølge Ingebrigtsen har det ikke vært samtaler mellom klubbene om spilleren. Men etter det Dagbladet erfarer skal Kongsvinger ha satt en prislapp på mellom fire og fem millioner på stopperen.
Rønning har toårskontrakt med KIL. Og trener Vegard Skogheim er lite lysten på å slippe ham med det første.
Ikke fornøyd
- Det er uaktuelt. Han er førstedivisjons beste stopper. For å si det sånn: Hadde jeg vært eliteserie-trener, så hadde jeg henta ham med en gang, sier Skogheim.
Rønning selv har ikke hørt noe om interessen fra RBK. Og i går var han ikke så fornøyd med egen innsats.
- Jeg gjør egentlig en dårlig kamp. Men ellers i sesongen har det gått over all forventning, sier Rønning.
Men selv om han ikke var på sitt beste mot Bryne, var Rønningen avgjørende i sluttminuttene. Han ble kjørt opp som spiss, og Kongsvinger utliknet til 1-1 fem minutter før slutt. Noe som for øvrig begynner å bli en kjent opplevelse for Bryne. Laget har sluppet inn utlikningsmål mot slutten i tre av ni kamper i år.
- Det er for dårlig. Vi gjør ikke markeringsjobben vår, sier Bryne-stopper Jaakko Nyberg. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 28.05.2006 16:46 Post subject: |
|
|
Det er bra at Rønning har utviklet seg, men jeg lurer på om det er nok å være 1.div's beste stopper i tippeligaen, ofte er det ikke nok å være 1.div beste lag når de rykker opp i Tippligaen........ _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.05.2006 17:09 Post subject: |
|
|
| attach wrote: |
Rønning har så lang ti år vært en av KILs beste spillere. Han har vært bunnsolid bakover - i tillegg til at han har headet inn to mål på dødball.
|
Dette er noe som er veldig viktig for meg i hvertfall. Defensiv trygghet og "soliditet". SÃ¥ lenge forsvaret er bunnsolid og trygt, kan resten av laget ta seg flere offensive friheter, noe som igjen skaper flere sjangser og artigere spill. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 28.05.2006 20:38 Post subject: |
|
|
Glimt - KIL: 5-0 _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 28.05.2006 21:39 Post subject: |
|
|
Han var sikkert best...... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.05.2006 21:41 Post subject: |
|
|
| Dette er lavmål, Maradona. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 28.05.2006 21:42 Post subject: |
|
|
Det var ironisk ment, men i dag er du vel ikke i den modusen... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 29.05.2006 08:31 Post subject: |
|
|
HÃ¥kon Wibe-Lund 4
Kai Olav Ryen 4
Per Verner Vågan Rønning 3
Kjetil Byfuglien 3 _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 09.06.2006 13:03 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Det er bra at Rønning har utviklet seg, men jeg lurer på om det er nok å være 1.div's beste stopper i tippeligaen, ofte er det ikke nok å være 1.div beste lag når de rykker opp i Tippligaen........ |
Atle Inge Håland ( i Start ) var vel enn av Adecco beste spillere når dem Start lå i Adecco?
Han er vel enn èn av Tippeligaens beste stoppere ( hverfall fjor )
Han har også fått noen landslangs innhåp.. Så hvorfor ikke Rønning være noe av det samma og, skal ikke se bort ifra det =) |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 09.06.2006 20:46 Post subject: |
|
|
Det har jeg lite tro på... Per V. Rønnig er ikke landslagsmateriale, selv om han har noen U-landskamper.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 09.06.2006 20:49 Post subject: |
|
|
| Etter Kamma-kampen er jeg imot kjøp av Rønning. Vi trenger ikke flere trege midtstoppere! |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 10.06.2006 00:04 Post subject: |
|
|
Vi får jo Mikael Antonsson!  |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 10.06.2006 00:23 Post subject: |
|
|
Forhåpentligvis  |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 10.06.2006 03:51 Post subject: |
|
|
Ser vel mest ut som at han skal gå til IFK Göteborg, ifølge Antonsson-topicn  |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 10.06.2006 11:17 Post subject: |
|
|
Det er alltid en fordel å lese hva spilleren sier og ikke bare topicen Om du gjør det så ser du at topicen er het på tryne. Jeg vil heller hente en spiller som har prestert på "høyt" nivå enn en spiller som har prestert i Adecco.
Men om vi kan få både og sier jeg ikke nei takk  |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 10.06.2006 12:02 Post subject: |
|
|
| Stod at Antonssen var ønsket av Bayern München før han ble skadet. Det bør vel være et tegn på kvalitet. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.11.2006 16:42 Post subject: |
|
|
20. til 24. november skal den 193 centimeter høye midtstopperen trene med Stockholmsklubben AIK.
- Det blir uansett en nyttig erfaring. Jeg tenker ikke på noen overgang foreløpig, det får vi ta som en bonus. Men jeg er veldig glad for at KIL gir meg sjansen til å vise meg fram. Jeg setter meg på flyet søndag kveld, og skal gjøre mitt beste der borte, sier 23-åringen.
Les mer: Skal prøve seg i AIK |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 17.11.2006 17:23 Post subject: |
|
|
Tror det er smart av Rønning, å ta ett trinn om gangen, så kanskje blir han RBK spiller om 5 år... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
|