English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 68, 69, 70  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende

PostPosted: 22.10.2019 06:18    Post subject: Reply with quote

Når kapteinen Mike sier at prestasjonen mot kbk var OK, så er det spillerne som er ute å kjøre også. De har ikke snøring hva de holder på med og vi kan ikke ha en kaptein som mener den kampen var bra.

Jeg begynner å bli lei Mike Jensen. Han blir sikkert drit god i en annen klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.10.2019 08:24    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også Mike Jensen har framstått litt som komiske Ali i det siste, Jeg vet ikke helt om det gjenspeiler hans egen personlige mening - det har jo egentlig vært samme greia under alle trenerne som har slitt - eller om han rett og slett oppfatter det som sin rolle som kaptein å snakke opp prestasjonene til laget og lagkameratene. Er det manglende evne til å vurdere nivået på hva man driver med, eller misforstått lojalitet? Ingen Rosenborg-kaptein burde være oppriktig tilfreds med en kamp der vi egentlig får litt juling av KBK, men stjeler med oss en uavgjort.

Det vi ikke får fra ham er en kaptein som er klar og tydelig utad på hvor skoen trykker, det er helt sikkert.
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 22.10.2019 08:29    Post subject: Reply with quote

Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 22.10.2019 08:39    Post subject: Reply with quote

- Jeg syns det var OK. Det var ikke så mye spill gjennom midtbanen - verken vår eller deres vei. Det blir mye løping og andreballer - fram og tilbake. Det er ikke så enorm struktur, så det er vanskelig å vurdere strukturen på midtbanen. Vi stiller med dem som vi har tilgjengelige.

Huleboer-ball! de lurer på hvorfor publikum vender ryggen til Eliteserien Rolling Eyes
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 22.10.2019 09:56    Post subject: Reply with quote

Tony wrote:
Det har blitt nevnt før, men læll: når vi har aldersbestemte lag og akademi som spiller utelukkende 4-3-3, så blir det helt memingsløst at flaggskipet skal gjøre noe annet. Ergo er ansettelsen av Horneland totalt meningsløs.

Formasjon i seg selv er helt uvesentlig. Når spillere klarer å hoppe fra klubb til klubb og spillere forskjellige formasjoner så må spillere også klare å gå fra junior-lag til senior-lag og spille forskjellige formasjoner.

Spillestil og individuelle ferdigheter er langt viktigere enn tviholde en formasjon fra de er 14-15 år gamle. Det er helt greit at akademi-lagene kjører fast 4-3-3, men på a-laget må de ha større frihet.

Det er håpløst å tviholde på 4-3-3 når ikke har en spiller som kan bekle den sentrale rollen mer 2 sesonger hvert tiår.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 22.10.2019 10:09    Post subject: Reply with quote

4-3-3 kan spilles med både én og to dype på midtbanen. På RBK2 spiller de med snudd v.

Den beste 4-3-3-fotballen A-laget har vist i Eliteserien siden 2016 skjedde også med snudd v i de første kampene under Coolen.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.10.2019 10:13    Post subject: Reply with quote

Det har blitt nevnt opp og ned og i mente opp igjennom, men jeg sier det nå en gang til, jeg. Det handler ikke om formasjonen! Det handler om nettopp spillestil. Denne spillestilen graviterer, av både taktiske og historiske grunner, mot varianter av 4-3-3, men det laget vi snakker om spiller jo slett ikke noen fastlåst nittitallsversjon av 4-3-3. Midtbanen spiller ofte skjevt, til tider også i en slags 4-2-3-1 (slik vi gjorde under Coolen), og nettopp de spillertypene som er tilgjengelige er jo med og styrer dette.

Poenget er dette: Vi har en junioravdeling som trener på å spille etter en nederlandskinspirert filosofi, der de bruker ballen, utvikler pasningsspillet og bevegelsen, for å skape ubalanse hos motstanderen. Det fører med seg en del ting, faktisk: mindre, lettere, mer fotrappe spillere har lettere for å dominere på juniorlaget vårt enn store, tunge, duellsterke spillere, og følgelig vil vi utvikle flere spillere som egner seg best i en mer teknisk form for fotball. Så lenge vi spiller en form for Lagerbäck-fotball på A-laget, så kommer unge spillere til å få veldig få muligheter for oss, fordi rollekravene så til de grader favoriserer fullvoksne, erfarne spillere av en helt annen type enn de vi utvikler.

Så kan man sikkert innvende at det er junioravdelingen vi burde snu, satse mer på store, sterke, tidlig utviklede juniorspillere med mye fysikk, slik at de kan komme inn og dele ut juling på A-laget etter hvert. Det må være lov å mene. Men jeg vet hva jeg foretrekker.
henrifei
Veteran

PostPosted: 22.10.2019 10:48    Post subject: Reply with quote

det er jo her den katastrofale vurderingen av at Horneland står for en fotball som er lik den nederlandskinspirerte filosofien kommer inn.
enten så må Horneland tvinges inn i ett helt nytt spor ellers så må han fjernes. mannen bak denne situasjonen er som alle vet Stig Inge Bjørnebye.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 22.10.2019 11:03    Post subject: Reply with quote

Slik folk snakker om RBK2 burde Heerkes fått lovnader om hovedtrenerjobben på A-laget. Det tror jeg dessverre aldri ville skjedd under SIB. Han er i mine øyne det klart største problemet her. All den tid Koteng og resten av styret ikke klarer å oppfatte det er de og et problem, men SIB er den største svulsten. Horneland er bare et resultat av vanstyre av klubben i for mange år. Førstesesongen til KI var en statistisk uteligger, ett avvik fra det totale fravær av sportslig kompetanse som har rådet i alt for mange år. Til jul ønsker jeg meg en skikkelig opprydding i styret og stell i Rosenborg. NFF-ifiseringen av klubben har fått holde på for lenge nå. Vi trenger impulser utenfra som kan drive klubben på et moderne, effektivt og sunt vis samtidig som de er klare over tradisjon og kultur. Der hvor SIB ikke forsto viktigheten av å forklare Rosenborg-kulturen til sittende duo må samtlige framtidige trenere være fullt klar over hva Rosenborg betyr og hva det innebærer å være hovedtrener her.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 22.10.2019 11:05    Post subject: Reply with quote

Heerkes er ferdig i RBK, skal tilbake til Nederland
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 22.10.2019 11:19    Post subject: Reply with quote

Jeg er klar over det, det jeg skriver er det jeg mener hadde vært en slags ideal-situasjon for å endre dagens realiteter. Tuppe ut Horneland/Emberland og gi ansvaret til Heerkes enn så lenge. Så kan vi gjerne gjøre det samme med SIB, Coolen inn som sportsdirektør? Var det Coolen som henta Heerkes?
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 22.10.2019 11:36    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Coolen inn som sportsdirektør?

Ikke nødvendigvis det dummeste forslaget i verden. I trenerletingen la jeg merke til at det i Nederland er veldig vanlig for trenere å jobbe som sportsdirektør i perioder. Hadde vært fint med en sportsdirektør som faktisk forstår fotballen vi ønsker å spille og har mye erfaring i å jobbe med og å vurdere spillere som passer i den.

Last edited by Undergangen er nær on 22.10.2019 11:54; edited 1 time in total
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.10.2019 11:51    Post subject: Reply with quote

Om Coolen er riktig mann vet jeg ikke, men det burde være åpenbart at sportsdirektørrollen, slik den fungerer i dag, er en åpenbar kandidat for å forsterkes med en person fra utenfor det norske toppfotballmiljøet.

Ikke bare ville det løst et stort nepotismeproblem i måten det rekrutteres til den stillingen i dag, og dermed langt på vei sikret at andre og bedre kriterier ble lagt til grunn, men det ville jo sikret oss kjennskap og tilgang til et annet marked på en måte som vi ikke har, eller i alle fall ikke klarer eller ønsker å utnytte, i dag.
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 22.10.2019 12:07    Post subject: Reply with quote

Skjønner godt at Heerkes drar hjem. Det er jo null sammenheng eller rød tråd mellom måten akademidelen av klubben spiller fotball og hvordan A-laget løper fotball. Burde jo selvsagt vært en rød tråd som gjennomsyret måten vi ønsker å spille, fra bunnen av.

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 22.10.2019 12:38    Post subject: Reply with quote

Det er så utrolig lite givende med disse kommentarene her inne om hvor forståelig det er at man vil bort fra Rosenborg. Om ikke vi her inne støtter Rosenborg, hvem gjør det da?
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 22.10.2019 12:44    Post subject: Reply with quote

Jeg vil også påstå at det kan trekkes linjer mellom situasjonen vår og Tottenham per idag. Formen til Tottenham siden februar har vært elendig. Pochettino ønsket å fornye stallen, selge flere etablerte, mette spillere og hente inn nye spillere med sult og noe å bevise. Jeg lurer på om de mest etablerte spillerne våre har blitt for tilfredse, mette og nonchalante i løpet av årene, og at den driven som en gang var i troppen virker å være borte, ref. laber trøkk på treninger. Vi har ridd på individuelle egenskaper, flaks og en svak liga de siste årene, men det ville aldri kunne holde seg slik for alltid. Tidligere års dårlig styre og drift får "endelig" konsekvenser.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.10.2019 13:08    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Det er så utrolig lite givende med disse kommentarene her inne om hvor forståelig det er at man vil bort fra Rosenborg. Om ikke vi her inne støtter Rosenborg, hvem gjør det da?

Vi er supportere av klubben, men det betyr på ingen måte at en må støtte alle beslutninger som tas. Å være uenig er ikke å være illojal.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 22.10.2019 15:49    Post subject: Reply with quote

Jeg sa ikke at man skal støtte alle beslutninger som tas.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2019 11:24    Post subject: Reply with quote

Den der metaforen med tog og perronger er tydeligvis populær i Eurosport. Men hvordan var den igjen?

Kjetil Rekdal, 22.10 wrote:
– De må stå klar på perrongen når toget går, fortsetter han

Huff da, det ble vel ikke helt riktig, man skal vel ikke stå på perrongen når toget går? Kollegaen tar grep for å rydde opp i misforståelsen, men er svensken riktig mann til dette:

Joacim Jonsson, 23.10 wrote:
Man har ikke riktig kommet på sporet, og toget står fortsatt på perrongen, sier eksperten.

Nå blir jeg litt usikker: er vi passasjerene eller toget i denne metaforen? Vanligvis er man vel passasjer, og da er det vel fortsatt håp, i og med at toget ikke har gått, for å parafrasere en annen metafor (populære, de togene). Løp, Eirik, løp!

Men hold an nå: Rosenborg er jo 'norsk fotballs lokomotiv', så kanskje det Jonsson egentlig mener er at vi - lokomotivet - ganske riktig står på stasjonen, men dessverre har falt av skinnegangen på et tidspunkt, og dermed trenger alvorlig løftehjelp for å komme seg på sporet igjen. Det er ganske alvorlig, toget står faktisk oppe på perrongen, og man må nesten anta at det har vært personskade involvert, så sant det var noen i det hele tatt som sto klare på perrongen.

Og som kjent går ikke resten av vognene noe sted så lenge lokomotivet er strandet. Norsk fotball står altså stille helt til Rosenborg finner stimen. Og vi er uansett nummer 1, for vognene kan ikke kjøre forbi lokomotivet.

RBK
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 23.10.2019 11:34    Post subject: Reply with quote

haha
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2019 12:07    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

En stebror av meg er togkonduktør og sier at det er ganske spesielt hver gang de moser en elg i høy fart og så kommer inn på en stasjon med innvoller og sener og skit hengende overalt så folk blir bleike om nebbet.

Å tolke dette som en metafor for vår sesong er opp til den enkelte.
Moody
Senior

PostPosted: 23.10.2019 12:55    Post subject: Reply with quote

Haha dette er herlig lesing RBK

Spørsmålet er jo om ikke toget er vår tids hesten?

"Nå må vi på toget før perrongen går!" står ingenting tilbake for Perry's hestemekka Cool
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2019 13:22    Post subject: Reply with quote

Jeg tolker faktisk mer Orions elg som Perrys hest. For det var vel slik den hesten så ut etterhvert.
vemundo
Veteran

PostPosted: 23.10.2019 16:41    Post subject: Reply with quote

Du mener lokomotivet må komme seg opp på elgen igjen og ikke bare kjøre på den?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2019 20:54    Post subject: Reply with quote

Jernhest og skogshest samtidig blir i hvert fall full krasj.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 68, 69, 70  Next
Page 62 of 70

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb