View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 30.07.2019 21:04 Post subject: |
|
|
larsarus wrote: | Ratatosk wrote: | En gratis spiller med omtrent null risiko, og potensielt en gullgruve. Slik gjør aldri RBK, dessverre. |
Det er så lenge siden vi hentet Jaime Alas, ja. Trodde det var i moderne tid, jeg... |
Joda, det finnes noen unntak. Noen med hell. Sapara og Dockal foreksempel.
Og noen uten hell, Alas og Boti Goa. F. eks.
Når det gjelder spiss, så husker jeg en spiss som imponerte meg i EL-kvalik for et par tre år siden . Norbert Balogh på Debrecen. Ble solgt ril Palermo, rett etter at han møtte oss. Er for tiden uten kontrakt. Skulle sendt opptak fra RBK - Debrecen kampene til brakka, slik at de kunne sjekket om det kunne være en mann å plukke opp. 1.96 på strømpelesten, og både relativt rask og teknisk om jeg husker rett. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 30.07.2019 21:19 Post subject: |
|
|
Føles litt som om scoutingen gikk det nedover med etter at Stig Torbjørnsen ikke lenger var ansatt hos oss. Etter at han ble ansatt i Stars&Friends og vi leide tjenestene hans derfra så ble det mye andresortering og enda lenger ned. Det hører jo med til historien at vi skuslet vekk emner som Dockal og Ankersen også da. En ting er å ta sjanser på å hente utlendinger, har da vært forskjellig inn dørene i senere tid nå også, Denic, Serbecic og Rasmussen fra utenfor skandinavia.
Men ikke helt på nivå med Sapara, Dockal, Stadsgaard, Traore, Kone, Konan Ya og Ankersen. Tror også at ti år uten CL har ødelagt litt av mulighetene for å få tak i slike i en periode hvor vi også har havnet lenger og lenger bak når det gjelder økonomiske muskler. Tror egentlig at vi må være veldig bevisste på hvilke typer vi skal ha og i stor grad utvikle dem selv. Det er jo mulig at Bjørnebye er veldig klar over dette men at Kåre var ikke interessert. Har dog mine tvil. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 30.07.2019 23:42 Post subject: |
|
|
TomAndre wrote: | Enhver 14-åring med med FM kunne vel gjort en bedre jobb enn de som er der pr nå... |
Jepp! og jeg har inntrykk av de frekventerer denne tråden ganske flittig. |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 31.07.2019 00:58 Post subject: |
|
|
Registrerer at Sarpsborg nok en gang er skarpe på overgangsmarkedet. Har skaffet seg nødhjelp i Mate Males, kroat med en landskamp for Kroatia, var kaptein på Rijeka da de vant serien i Kroatia, og deretter var han to år i Cluj. Han har signert for 1,5 år og er 30 år. høy alder men likevel, spennende spiller og masse rutine og lederegenskaper.
Nå har vi Sibbe da men håper nå endelig han klarer å få til noe nå snart. en dag igjen til vinduet starter. krysser fingre, ører og tær. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 31.07.2019 08:18 Post subject: |
|
|
En trettiårig kroat med, trommevirvel, én landskamp. Hvordan er dette å være skarp? Jeg er så lei av denne " se på [random Elite Serien lag] som kjøper en spiller, han må være best og alle andre er mye flinkere enn oss buu-huu-retorikken". _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 31.07.2019 09:52 Post subject: |
|
|
Kanskje også greit å merke seg at denne 30årige kroaten fikk hele 8 kamper for Cluj som henta han gratis fra Rjeka og om transfermarkt sin info stemmer (noe det fort ikke gjør) ble han frigitt med 1 år igjen av krontrakten.
Han guadaloupiske franskmannen kom for så vidt fra gresk nivå 2 fra et lag som endte nest sist i serien i fjor. Med utrolige 9 mål på 163 kamper for klubblag (ikke regnet med tiden hans for Caen B) roper ikke akkurat en ving som hadde blitt lenge i Rosenborg før fansen hadde sendt han på første båt ned Nidelva.
Det er en ting hva andre lag plukker opp gratis, det er noe annet hva vi i det hele tatt skal gidde å se på som er gratis. Bare fordi andre klarer å hente navn som høres eksotiske ut betyr ikke det at vi trenger kaste bort tia vår og dems på å se på dem.
Og for landskamp argumentet sin del. Stian Ohr hadde 1 landskamp for Norge og Ardian Gashi hadde 14 uten at jeg trur mange hadde dansa på taket om noen av de kom inn da de enda kunne kalles fotballspillere. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 31.07.2019 09:55 Post subject: |
|
|
Nå har Even Hovland 25 landskamper for Norge og Søderlund har 32, så tror ikke man skal legge altfor mye vekt på landskamper! Det må også være lov å poengtere at andre eliteserieklubber er bedre på spillerlogistikk enn RBK. Jeg mener at Rosenborg langt fra er den beste klubben i Norge på dette området. Så må folk gjerne mene noe annet og at jeg er naiv, og snakke om vanskelige prosesser og utfordrende økonomi. Hadde jeg vært sportslig ansvarlig i RBK, hadde jeg vært kritisk til meg selv og med jobben jeg hadde gjort når det kommer til spillerkjøp. Jeg sier ikke at det er lett, men at jeg forventer bedre. RBK skal ha de beste spillerne, OG de beste sportslige lederne, speiderne og fysioterapeutene. I norsk målestokk, selvsagt. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 31.07.2019 10:15 Post subject: |
|
|
Problemet er at vi i liten grad kan sammenligne oss med andre klubber i Norge. Her forventes det nesten the double og gruppespill i Europa hvert år. Da kan vi ikke ha samme overgangsstrategi som Bodø/Glimt, Sarpsborg 08, Lillestrøm og Viking. Molde er i grunn det nærmeste vi kommer. Og hva har de kjøpt det siste året?
Erling Knudtzon (Lillestrøm)
Markus Eiane (Bryne)
Fredrik Sjølstad (Kongsvinger)
Eirik Ulland Andersen (Strømsgodset)
Martin Bjørnbak (Bodø/Glimt)
Kristoffer Haraldseid (Haugesund)
Mathias Bolly (klubbløs)
Ohi Omoijuanfo (Stabæk)
Leke James (Beijing Enterprises, Kina)
Oliver Petersen (Follo)
Magnus Eikrem (Seattle Saunders)
Alex Craninx (Cartagena)
Regner med alle fikk vann i munnen nå... |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 31.07.2019 10:50 Post subject: |
|
|
Det er vel et par tre mann på den lista som fort kunne tatt plass på laget vårt. Rent kvalitetsmessig så er Eikrem en spiller som hadde spilt for oss. Kom gratis til Molde. Både Ohi og Leke hadde jeg foretrukket foran Søderlund. Mitt hovedpoeng er derimot hvilken kvalitet man greier å få for pengene. Man snakker om at klubben har dårligere økonomi, og at man ikke kan kjøpe dyrt. Men det er jo akkurat det vi gjør. Kjøper dyrt, uten at det forsterker noe særlig. Hovland, Søderlund, Åsen, Valsvik har kommet til klubben for den nette sum av ca 28-30 millioner. Levi kostet 8-10, det samme gjorde Jebali. Vi kjøper ikke billig, vi kjøper dyrt og dårlig. Da tenker jeg mest på at spillerne ikke blir brukt, ikke presterer, eller ikke passer inn. Jebali var en god spiller, men passet ikke inn. I hvertfall ikke nok til å hente han tilbake gratis i sommer. Jeg er ikke så opptatt av å sammenligne oss med andre klubber. Jeg konsentrerer meg om forventninger til klubben. Dersom økonomien er dårlig, hvorfor bruker man da så mye penger på spillere som ikke forsterker laget? Når hentet RBK en gratis spiller sist? Det GÅR an å finne gode spillere, som forsterker laget, for en grei sum med penger. Men da må man lete der man kan finne dem. For å bruke en hverdagslig sammenligning. Du går ikke på Rema 1000 for å kjøpe deg ny dress, du må finne en plass hvor de selger dresser! |
|
Back to top |
|
 |
jojojo Senior
|
Posted: 31.07.2019 12:39 Post subject: |
|
|
For å kaste inn et nytt navn i spissdbatten - Hva med Rashad Muhammed - tidligere S08? Rask som svært få og nylig nedrykket med Erzurumspor. Mellom 5 og 10 mill så tror jeg vi får han - fortsatt bare 25 år. _________________ Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 31.07.2019 12:47 Post subject: |
|
|
Nå står Norbert Balogh oppført på transfermarkt som klubbløs. Nå vet jeg ikke hvordan han har utviklet seg siden han spilte mot oss, men han la jeg merke til som et godt talent.
Her må man i det minste ringe og forhøre seg.
God mot oss - kjøp. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
jojojo Senior
|
Posted: 31.07.2019 12:55 Post subject: |
|
|
...enig i Balogh-sporet, merkelig karrieresving - bare oppover med Debrechen, angivelig ønsket i PL og Ajax, og kjøpt av Palermo for 25 mill, for så å få spille bare 26 kamper for Palermo? . Også få kamper for Apoel i låneperioden der. Fortsatt ung, håper vi er på denne ballen. _________________ Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 31.07.2019 12:59 Post subject: |
|
|
Rashad Muhammed var faktisk en spiller som var litt gøy å se på i Sarp. Gjorde tingene sine bra i europa league så vidt jeg husker. Syns dog det blei mye show og lite produkt de gangene jeg så på han uten at det reflekterer den spillern han faktisk er. Kunne sånn sett vært en spiller som i det minste kunne kommet på prøve om tyrkerne vil kvitte seg med han (det er jo ikke sikkert) _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 31.07.2019 21:26 Post subject: |
|
|
Rashad M hadde fysikk og fart. Skapte ting på egenhånd hele tiden. Er en slik spiss jeg vil ha inn. Men scorer dessverre for lite.
SIB bør og skal ha spillere klare før fristen går ut for å melde på spillere til 3. kvalikkrunde. Tror fristen er på fredag? Så ting kan skje ganske snart. |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 31.07.2019 21:31 Post subject: |
|
|
Frist er fredag, men tror vi kan melde på to spillere frem til midnatt dagen før neste runde... bør ha en eller to nye, men da med kvalitet. Gjerne en spiss som setter mer enn 2 av 10 sjanser.. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 31.07.2019 21:32 Post subject: |
|
|
Føler meg ganske sikker på at vi henter Islamovic nå.
Tipper de ikke tørr å la være.
Greit uansett å ha et alternatiov på topp som har litt fysikk.
Men Botheim må i såfall lånes ut? Ogbu til Sogndal ryktes og da bør jo Botheim også få lov til å spille fast i OBOS! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 31.07.2019 21:59 Post subject: |
|
|
Nå bør det komme en spiller inn ja. Får noen ekstra kroner i kassa ved å gå videre og man er mye nærmere et gruppespill.
Søder jobbet bra i dag, men det forandrer ikke på det at vi må ha en skikkelig spiss inn som forhåpentligvis plasserer Søder på benken og bøtter inn mål.
Angående Botheim så må han lånes ut. Han kan man jo dessuten kalle tilbake dersom man er i trøbbel på spissplass. Ranheim og Haugesund er vel kanskje aktuelle i Eliteserien ellers så får det bli et godt OBOS lag. KFUM solgte jo en spiller til Godset nå og Botheim er jo fra Oslo så er vel en mulighet der. |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 31.07.2019 22:08 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | En trettiårig kroat med, trommevirvel, én landskamp. Hvordan er dette å være skarp? Jeg er så lei av denne " se på [random Elite Serien lag] som kjøper en spiller, han må være best og alle andre er mye flinkere enn oss buu-huu-retorikken". |
Er du gammel du? Sa jeg han var best? sa jeg alle andre er mye flinkere enn oss? Måsi-kommentar, du høres ut som en sur tenåring jo
Sarpsborg har vel vært gode på å hente inn spillere som de har lyktes med, til en rimelig penge, og solgt videre med fortjeneste, korrekt? |
|
Back to top |
|
 |
Crimp Senior
|
Posted: 31.07.2019 22:11 Post subject: |
|
|
Deilig med avensement, nå blir vi hakket mer attraktive for spillere vi allerede ønsker til klubben. Får virkelig håpe det kommer inn et par stykk inn portene i løpet av de neste par dagene! |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 31.07.2019 22:12 Post subject: |
|
|
Uansett, nå er jeg så lei av alle negative folk på dette forumet. Jeg kommer til å fortsette å støtte Rbk like jævlig hardt som før. Men når dette forumet nesten bare gir meg negative opplevelser og oppgulp å lese, så er det på tide å gjøre noe med det.
Så får alle surpompene og negative kranglefanter kose seg videre.
lykke til videre til de av dere som er greie og saklige her inne
.p. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 31.07.2019 22:19 Post subject: |
|
|
De mest prekære behovene per idag er vel stopper og spiss, men samtidig blir det fort krise om Meling/Hedenstad blir skada. Det bør komme inn minst fire spillere dette vinduet, hvor minst to av de er av typen som forsterker laget med en gang. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 31.07.2019 22:44 Post subject: |
|
|
Tror vi skal være fornøyde med to spillere. Må ha en spiss, selv om Søderlund har spilt seg opp. Trenger konkurranse! Back må også på plass. I tillegg må man erstatte dersom det skulle bli salg av spillere! |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 31.07.2019 22:57 Post subject: |
|
|
De elleve vi startet med er gode nok til at det blir et bra lag ut av det, men det er spørsmålstegn rundt om Tore, Akintola og DeLanlay er med videre etter sesongen, så er det ganske tynn suppe bak Søderlund, Meling og Hedenstad hvis det skulle bli skade der (eventuelt salg på Meling).
Enn så lenge så har jeg større tro på å viderutvikle laget igjennom å bygge på de relasjonene som nå har begynt å ta form istedenfor å skulle forsterke med nye førstevalg med mindre det er noen oi-caser, men det på spiss og back så er det manko på avlastning hvis noe skulle skje, og det er vel litt usannsynlig at vi kan stille med alle de tre i hver kamp ut året. Skal vi ha inn nye etablerte så blir også veien fram for Ceide, Johnsen etc enda litt lengre. |
|
Back to top |
|
 |
Pillen Senior
|
Posted: 01.08.2019 14:53 Post subject: |
|
|
Tobias Christensen på Start bør være aktuell. En spiller med x-faktor og unorske holdninger. Kan avgjøre en kamp på egen hånd. Her bør RBK være raske hvis han ikke skal bli en helt umulig target for oss. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 01.08.2019 15:32 Post subject: |
|
|
Synes spissen til BATE var sinnsyk god,veldig god teknisk,og livsfarlig.Men kanskje ikke noe vi får tak i  |
|
Back to top |
|
 |
|