English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Robert Koren
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longns
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 18:40    Post subject: Reply with quote

Koren og Sapara som hver sin indreløper er jo helt sinnsyk klasse over!
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 18:53    Post subject: Reply with quote

Og da kommer jeg med spørsmålet; hva med Skjelbred og Tettey?
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 19:03    Post subject: Reply with quote

de får bevise at de er GODE nok til å danke ut Koren og Sapi.
Back to top
Reflection
Junior

PostPosted: 06.11.2006 19:06    Post subject: Reply with quote

Manus wrote:
Og da kommer jeg med spørsmålet; hva med Skjelbred og Tettey?

Dette løser en greit ved å låne ut en av de til en klubb der han er sikker fast plass på laget hvor han kan utvikle seg videre.

Den andre lar vi jage Sapara og Koren om plass på laget så de ikke blir slappe.

Sesongen etter lar vi Koren gå for en god slump penger og henter tilbake en enda bedre Skjelbreid eller Tetty som har vært på lån.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 19:15    Post subject: Reply with quote

Med Koren og Sappara som indreløpere, vel da snakker vi klasse på midtbanen. Og Riseth som den ryddegutten han har vært i år. Men jeg vil kanskje se Sappara som sentral og Koren og Tettey/Skjelbered som indreløpere.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 06.11.2006 19:24    Post subject: Reply with quote

Høres jo fantastisk ut å få Koren hit. Men så er det også noe med å ta vare på den muligheten vi har fått til å få inn gode trønderske spillere på midtbanen.

Særlig har Per Ciljan Skjelbredt vært en VESENTLIG årsak til RBKs popularitet i motgangen i fjor og i gjenreisingen i år.

Hadde det ikke vært for profiler som ham så har jeg vanskelig for å se at trønderske fans (de unge kanskje i særdeleshet) ville flokket seg rundt banen i halvannen sesong der bunnstriden var nærmere enn gullkampen.

Ville vært typisk om klubben atter gikk i kortsiktig- og kjøpementalitetsfella nok en gang.

I høst sa jeg at jeg gjerne bytta ut seriegullet 2006 med andre medaljer hvis klubben bare evnet å gjennomføre generasjonsskiftet og satse på de unge og trønderne. Nå var både Lillestrøm og Brann så håpløse at vi fikk i pose og sekk på tidenes billigsalg.

Den sjansen må vi benytte til å skaffe oss et fortrinn som kan bygge opp klubben til å være i toppen i mange år.

Om Koren i så måte er rette investering er jeg usikker på. Men spennende, det høres det naturligvis ut.

Vi skal heller ikke glemme at RBK i perioden hvor de bygde seg opp til å bli helt suverene i Norge gjorde det med trønderske spillere. Selv om vi nok var på vårt aller beste noen år senere, så var det trønderpreget som dannet grunnlaget.

På San Siro i 1996 startet vi med ni trøndere. Bare Bent og Trond Egil var ikke-trøndere på det laget.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longns
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 19:35    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Særlig har Per Ciljan Skjelbredt vært en VESENTLIG årsak til RBKs popularitet i motgangen i fjor og i gjenreisingen i år.

Ikke overdriv da...
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2006 19:36    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det lukter Brann-kjøp her lang vei, egentlig. I Papirversjonen av RB sto det at Petter Myhre (VIF-trener) ikke kjente til at Vålerengen hadde vært i kontakt med LSK rundt kjøp, noe jeg regner med han ville ha hørt. Vi har indreløperene Skjelbred, Sapara og Tettey, noe jeg mener betyr at Rosenborg ikke nødvendigvis er interessert i å kjøpe han dyrt. Dessuten har Brann kjøpt spillere over både høye og lave sko i det siste. Koren sa også til RB at det var snakk om en topp 5-klubb. Sabæk på femteplass har vel neppe ressurser til å bruke så mye penger på en mann, og har i hvertfall ikke vært kjent for å gjøre det i det siste.

Forøvrig, midtbanen Sapara-Riseth-Koren ser bra ut. Med unntak av Riseth. Jeg vil ha en erstatter på defensiv midtbane på plass lenge før CL!
longns
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 19:38    Post subject: Reply with quote

Her diskuteres det hos kanaris:

http://www.kanari-fansen....php?t=5934
Back to top
fifa06
Senior

PostPosted: 06.11.2006 19:39    Post subject: Reply with quote

http://www.fxt.no/tippeli...794742.ece
kristobal
Legende

PostPosted: 06.11.2006 19:42    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Ikke overdriv da...

Hehe, men jeg tror faktisk ikke jeg overdriver heller. Jeg har vært på mange kamper i år, blant annet også cupkampen på Steinkjer der det var 3500 tilskuere i regnvær.

Jeg tror aldri jeg har sett og hørt en sånn interesse for en enkeltspiller siden Minis glansdager, og det sier faktisk litt...

Etter mange år med stadig økende gjennomsnittsalder i RBK var Skjelbred nettopp den herlige motvekten klubben trengte.

Klart det handler om mer enn bare Lille-Per, men han var den første trønderske unggutten som etablerte seg på laget på svært mange år, og han hadde en spilleglede og en glød som gikk utenpå alle de etablerte da han kom inn i varmen for fullt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2006 19:52    Post subject: Reply with quote

Noen tanker fra LSK-pip-pipene:

Quote:
Går han til en annen norsk klubb, blir jeg veldig skuffet. Og det er kanskje ikke helt umulig? Rosenborg skal spille CL, vi får bare intertoto. Matcher RBK budet vårt, noe de sikkert gjør, kan han fort gå bare pga det. Tror en klubb som RBK veit at det å signere en så fantastisk spiller uten å måtte kjøpe han ut fra kontrakt, er en situasjon som oppstår uhyre sjelden i dag.

Quote:
Skjer det så kommer jeg til å hate RævBK så utrolig at det grenser til det farlige. En sindig gutt som meg kan få voldelige tanker av mindre!

konrad4ever
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 20:16    Post subject: Reply with quote

Perfekt alder på Koren. Dersom Rosenborg henter han, får de samtidig et problem igjen. Suksessen nå i høst skyldes i stor grad at man solgte gode spillere som Johnsen og Helstad, og fikk samkjørt laget skikkelig.

Men det hadde vært fantstisk å få Koren på Lerkendal..

Posisjon: Midtbane
Født:20.9.1980
Høyde:
Klubber: CMK Selje, Publikum, Lillestrøm
Nasjonalitet: Slovenia
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 20:34    Post subject: Reply with quote

Jeg håper inderlig at Rosenborg er en av klubbene som har meldt sin interesse. Men sitter med en dårlig følelse av at de ikke har gjort det. Uansett så ville Koren blitt en enorm tilvekst, spesielt med tanke på E-Cup neste år.
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 20:47    Post subject: Reply with quote

Er enig med joko- og flere andre i at det ville vært bedre å ha Koren enn Tettey/Skjelbred. Og for en herlig duo Sapi/Koren ville blitt!

Ang. "hva med Alex og Ciljan??": lei dem ut! Tror nok det også finnes klubber i Tippeligaen som kunne tenke seg å låne en av dem. Uansett er det greit å ha reserver, og de får en real sjanse til å hvis hva de duger til!
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 06.11.2006 20:55    Post subject: Reply with quote

Jeg synes nesten det lukter RBK her jeg om han velger Norge. rent økonomisk tror jeg det pr dags dato kun er RBK og Brann (kanskje Vålerenga) som har muskler til å få han. Brann har to sentrale plasser ledige. Haugen og Andresen storspilte i vår, i høst brukte man mye penger på Gashi og Bakke som også helst vil spille sentralt. Jeg tror ikke man henter en femte sentrale midtbanespiller til klubben så dyrt...? Mye mer naturlig for Brann å hente en forsterkning bakover, eller på kanten... Og kanskje en spiss nå som Winters stikker..

Tror ikke Enga har meldt seg på i denne kampen om Koren fordi man der i gården driver å ansetter nye ledere, og trolig vil gi disse tid til å bestemme seg for hvilke spillere man skal skaffe seg...

Da står vi igjen med oss da.... Vel, jeg tror Koren havner i en bakgårdklubb i utlandet, men hadde ikke vært meg imot å få han oppover. Men jeg antar at han bare preker om disse angivelige norske klubene for å tyne mest mulig penger ut av LSK og den rike onkelen demmes....

Lite hadde gleda meg mer enn en spiller som Koren til RBK. For det første er han særs god og for det andre kommer vi til å tjene masse penger på han. Men jeg har ikke den helt store trua på at han kommer hit.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 21:00    Post subject: Reply with quote

er det noen som tror lillePer kan bli den sentrale mannen på midtbanen, Koren - Ciljan - Sapara?

vi har vel sett før at muskler ikke betyr alt i den posisjonen..
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 21:04    Post subject: Reply with quote

I så fall blir de nok nødt til å "snu v-en". Ciljan er nok ikke god nok defensivt. I den omgangen han spilte der forleden viste han ikke akkurat at han er den rette mannen.
Med litt tid i den rollen vil han sikkert bli bedre, og hvem vet, kanskje veldig bra, men jeg har mine tvil.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2006 21:55    Post subject: Reply with quote

Fra kanari-fansens forum:

Quote:
Det har gått en del rykter ikveld om at Robert Koren er på vei til RBK. Jeg spurte Uwe Røsler om dette tidligere idag og da svarte han; vet ikke. Senere ikveld har det blitt spekulert i at Koren er på vei til Trondheim. Mine kilder er basert på rykter men nå har jeg hørt disse ryktene fra flere hold og begynner å lure på om det er fakta. Mye kan tyde på at Koren nå forlater LSK til fordel for RBK. Om dette er et faktum vil tiden vise. RBK har det som trengs for å kunne "lokke" Koren til Trondheim iform av økonomi, fasiliteter og sportslige utfordringer.

Sanne rykter, eller er dette nok en av de personene som strør sin kunnskap og imponerende kontaktflate på mer eller mindre anonyme fora?

Dett var forøvrig personens første post på sida. Men det kan bety begge deler. En som vil gjøre seg interessant, eller en som faktisk har breaking news.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2006 21:58    Post subject: Reply with quote

Hvorfor har nesten absolutt alle avskrevet Sapara i den defansive rollen? Selv om han gjorde en dårlig førsteomgang mot HamKam betyr ikke det at han ikke er det beste alternativet vi har på lang sikt. Mener at hvis vi skaffer oss Koren burde vi legge om til 4-4-2. Med Sapara og Koren som sentrale midtbanespillere og Tettey og Skjelbred som indreløpere i en slags diamant. Iversen og Braaten som spisser. Det kommer nok ikke til å skje alikevell men det er iaff min mening.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
doffen
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 21:58    Post subject: Reply with quote

Quote:

Dett var forøvrig personens første post på sida. Men det kan bety begge deler. En som vil gjøre seg interessant, eller en som faktisk har breaking news.

Er der der Peto har blitt av? Razz

Koren på RBK ville vært vakkert, men tror vi heller trenger et par solide midtstoppere og en høyreback...
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 22:00    Post subject: Reply with quote

Det kjøper vi i tillegg Doffen, trenger ikke være enten eller.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 22:02    Post subject: Reply with quote

Tørum har selv sagt vi ikke skal kjøpe mange nye spillere.

Ser gjerne Koren i RBK, men det må ikke gå på bekostning av nye forsvarsspillere.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 06.11.2006 22:04    Post subject: Reply with quote

trur ikke vi skal legge for mye i den kommentaren, ville overaske meg om han følger "en i året" prinsippet slavisk.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2006 22:08    Post subject: Reply with quote

Dersom vi kan få Koren på free transfer, vil jeg tro Tørum lar prinsipper seile sin egen skjø. Dette er uansett i hvertfall en investering, en spiller som kan selges for flere titalls millioner etter neste sesong.

Det er ikke ofte det dukker opp slike muligheter for norske lag. En spiller sulten på utfordringer signerer uten at det koster oss mer enn lønna hans. Den blir uten tvil høy nok, men vi hadde nærmest uansett anker fått Norges beste midtbane, og samtidig hatt et hett salgsobjekt etter noen kamper i CL.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 20, 21, 22  Next
Page 2 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb