| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 16.05.2019 23:19 Post subject: |
|
|
Treneren nekter å snakke om hvorfor en av RBK `s beste spillere ikke er på benken, hurra, skikkelig RBK åpenhetskultur.  _________________ Cantate Conflictus |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.05.2019 09:18 Post subject: |
|
|
Det kan være taushetsbelagte årsaker, for alt vi vet.
Personalsak?
Klar for ny klubb?
Sikkert mange potensielle årsaker til at man verken vil eller kan si noe offentlig. Har ingenting med mangel på åpenhet å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 17.05.2019 11:52 Post subject: |
|
|
| Quote: | – I Rosenborg vil det alltid sitte gode spillere på benken, så at Bendtner ikke er i troppen kan ikke vi tenke på. At gode spillere har sittet på Rosenborg-benken, har skjedd før. Treneren må få ta sine valg og han må få velge ut sin gjeng som han vil bygge sin kultur rundt, som står bak hans tanker, sier Helland til VG.
– Om det er personer som ikke går overens, sånn er det bare, sier Helland uten å utdype. |
Er vel en bekreftelse på ryktene om at Bendtner har sagt hva han mener om Horneland. Adegbenro er vel også snart ute i kulden?
https://www.vg.no/sport/f...nvendelser |
|
| Back to top |
|
 |
Jolern Proff

|
Posted: 17.05.2019 12:35 Post subject: |
|
|
| Uten noe kilder, har jeg hørt at det er medspillere dom har forlangt han ut av laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 17.05.2019 13:26 Post subject: |
|
|
Uten noen kilder... Det alle setninger burde begynne med.
At dere gidder. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Jolern Proff

|
Posted: 17.05.2019 13:42 Post subject: |
|
|
| Når det blir sånn via via er det fint og spesifisere:) |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 17.05.2019 13:48 Post subject: |
|
|
Nå viser jo situasjonen tydelig at det ikke er Bendtner som er problemet i Rosenborg. Vi har faktisk til gode å se ham i et samhandlende godt fungerende lag.
Sånn sett er det etter min mening dumt å selge spillere nå dersom man skal skifte trener. En ny trener kan jo tenkes å ha bruk for de sinnsyke egenskapene Bendtner faktisk besitter. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 17.05.2019 15:41 Post subject: |
|
|
Bendtner er for svak for laget slik han har fremstått etter den første sesongen sin. Hvis han kommer tilbake på det nivået er han god nok for laget.
Med en lønn på 7 - 8 millioner, er han ikke i nærheten å levere det han får betalt for. |
|
| Back to top |
|
 |
Pinne69 Proff
|
Posted: 17.05.2019 15:43 Post subject: |
|
|
Enten så har vi en spillergruppe som kan kreve at noen ikke skal spille
Eller så har vi en trener som statuerer ett eksempel med å utelate noen som er uenig med ham.
Uansett er dette skandale for RBK og er et bevis på at klubben er ute av kontroll.
Jeg er ingen stor NB-fan, men om noen tenker tanken at han ikke er god nok til å være med i troppen hvor våre spissalternativer er Søder og Botheim så blir jeg relativt overrasket _________________ "Kvikk i røttern"
Last edited by Pinne69 on 17.05.2019 15:45; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
VÃ¥r Herre Proff
|
Posted: 17.05.2019 15:43 Post subject: |
|
|
Nei, Bendtner er ikke for svak for dette laget. Laget er for svakt for Rosenborg. _________________ Herre går bra? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 17.05.2019 15:47 Post subject: |
|
|
Ferdighetene er jo der, men han er litt for gammel og har for høy lønn til at det er selvsagt å satse på ham. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
Posted: 17.05.2019 15:52 Post subject: |
|
|
Alle snakker om lønn. Men det er mye dårligere økonomi å betale 2-3 millioner-ish for Eliteseriens dårligste spiss.
Mhv. Døserlund |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 17.05.2019 15:53 Post subject: |
|
|
| Så lenge Bendtner er skadefri og Rbk-spiller burde han vært på laget uavhengig om han er i klubbens langsiktige planer eller ikke. Han er definitivt god nok for dette laget. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 17.05.2019 16:18 Post subject: |
|
|
| Iziba Jaja wrote: | | Quote: | – I Rosenborg vil det alltid sitte gode spillere på benken, så at Bendtner ikke er i troppen kan ikke vi tenke på. At gode spillere har sittet på Rosenborg-benken, har skjedd før. Treneren må få ta sine valg og han må få velge ut sin gjeng som han vil bygge sin kultur rundt, som står bak hans tanker, sier Helland til VG.
– Om det er personer som ikke går overens, sånn er det bare, sier Helland uten å utdype. |
Er vel en bekreftelse på ryktene om at Bendtner har sagt hva han mener om Horneland. Adegbenro er vel også snart ute i kulden?
https://www.vg.no/sport/f...nvendelser |
Æsj, nå har Helland også begynt å bruke ordet kultur som en akseptabel begrunnelse for laguttak... _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 17.05.2019 16:20 Post subject: |
|
|
Tror vi må legge den: "har hørt at spillergruppa ikke ønsker bendtner i troppen" før vi har noen kilder som bekrefter det. Enkelt og greit: Bendtner har ikke vært i troppen siden han gikk ut i media. Tror parallellene kan trekkes dit. 2 spisser har nå delt på å starte kamper. Resultat: ingen scoringer og ikke skapt en eneste sjanse. Når vår mest meritterte spiss ikke får muligheten, da handler det
om en konflikt mellom Eh og Bendtner.
Jeg har forresten hørt at Koteng er på vei til å kjøpe seg en ny bil. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondhjemsen Proff
|
Posted: 17.05.2019 17:59 Post subject: |
|
|
| Sevenseven wrote: |
Skal ikke se bort fra at han treffer på en likandes bilselger med et stort trenerpotensiale  |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 17.05.2019 18:36 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | Bendtner er for svak for laget slik han har fremstått etter den første sesongen sin. Hvis han kommer tilbake på det nivået er han god nok for laget.
Med en lønn på 7 - 8 millioner, er han ikke i nærheten å levere det han får betalt for. |
Da er det selvsagt bedre at han sitter på tribunen med en lønn på 7-8 millioner. Enig i at Bendtner har vært svak. Men har noen av de andre spissene vært bedre? Har laget fungert bedre uten Bendtner? Vinner vi fotballkamper? Scorer vi mye mål? Er Bendtner problemet? |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 17.05.2019 18:51 Post subject: |
|
|
| Hvor har dere det i fra at Bendtner har 8 mill i lønn? Om jeg ikke husker feil ble det spekulert i rundt 5 mill i lønn da han signerte. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 17.05.2019 18:58 Post subject: |
|
|
Barten har brukt asken av datterens brente drakt til en egen form for teblad-spå av spillerlønninger  |
|
| Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 17.05.2019 19:02 Post subject: |
|
|
Jeg har sett to RBK-kamper i år og Bendtner har spilt begge. Jeg synes faktisk ikke han har sett så ille ut, men at problemet er at det ikke skjer for mye rund ham. De gangene han er involvert i spillet gjør han stort sett gode valg og er flink med ballen. På meg synes problemet å være at laget er tungt og dødt uten evne til å spille ham opp. Om han forsvarer lønnen er en helt annen sak. _________________ Deserve Victory! |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 17.05.2019 19:06 Post subject: |
|
|
| Det er vel nettopp det som gjør vrakingen veldig spesiell. Mot Bodø/Glimt var Bendtner en av RBKs beste spillere. Ikke at det i seg selv var en prestasjon, men det kom etter en kamp i uvant rolle. Moldekampen var generelt dårlig, men Forsvaret var værst. For meg som har sett kampene, men ikke treningene, så er det ingen sportslig grunn til å velge bort Bendtner i en startoppstilling. Sier ikke at han har vært overbevisende, men bedre enn alternativene. Det må vel være det som er utgangspunktet. |
|
| Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 17.05.2019 19:13 Post subject: |
|
|
Rbk er ikke alene om å benke overbetalte stjerner. Bare se på Sanchez i manu. 300 mill i året . Da snakker vi penger i sluket. Bendtner har alt for dårlig lønn! _________________ but but |
|
| Back to top |
|
 |
tokik Proff

|
Posted: 17.05.2019 19:29 Post subject: |
|
|
Bare noen tanker angående stjernespissen vår..
Helt enig at det ikke var bra det som skjedde de to første årene hans i klubben. Alt tyder på at han fikk spesialavtaler hele veien.. Mer treningsfri enn de andre i troppen og at han syntes å ha klippekort i elveren. Så lenge man leverer kan omgivelsene akseptere dette, at man behandles forskjellig. Omgivelsene aksepterte Carew den korte tiden han var her, men alt var forskjellig da. Bærebjelkene i laget (Bent, Erik og Roar) forsto hvorfor Nils Arne gjorde dette. Det jeg vil frem til er, det er da ikke spillerens skyld at han ble forskjellsbehandlet.
Nicklas har ikke gjort annet enn å være en lojal arbeidsgiver. Og ja, hans innsats ble drastisk dårligere da han fikk skaden i fjor og dermed gikk glipp av sluttspillet.. Han er et menneske.. Han forsto at klubben gjerne ville selge ham og tjene noen penger og han følte nok at hans siste sjanse i en større klubb forsvant.
Nicklas er et menneske. Han har svart på noen spørsmål fra noen journalister slik som ALLE gjør innimellom. Synes han har svart bedre enn det Pål Andre og Mike har gjort ved mange tilfeller.. Tiden etter september må ha vært knalltøff.
Jeg synes han fremstår fin også i dag mens Pål Andre derimot er så langt fra profesjonell som man kan få det.
Utad så har Horneland uttalt at Nicklas er en god og viktig spiller. Innad så tyder alt på at han har tatt en valg.. Samtidig så er jeg 100% sikker på at Nicklas raskt skjønte at denne trener ikke ville lykkes med å få de sentrale med seg. Spillerne tror de vet bedre enn treneren..
Minner om hva Bendtner postet under husarresten sin:
– Jeg er ikke og blir sikkert aldri enig i dommen i byretten, men jeg har droppet å anke fordi jeg gjerne vil være parat å vise meg frem fra sesongstart i Rosenborg. Det fortjener den mest varme og lojale arbeidsgiver jeg har opplevd hittil i karrieren min, skriver han. |
|
| Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 17.05.2019 19:37 Post subject: |
|
|
| Trondhjemsen wrote: | | Sevenseven wrote: |
Skal ikke se bort fra at han treffer på en likandes bilselger med et stort trenerpotensiale  |
Du tok den😉 |
|
| Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 17.05.2019 19:44 Post subject: |
|
|
Kjente at jeg ble kvalm av sitatet her fra Søderlund i VG-artikkelen over:. " -Laguttaket gjøres vel på bakgrunn av de som presterer og spiller best."
Sorry Søderlund men du har ikke levert noe på banen i 2019. Om jeg ikke husker feil så dreiv han å sutra i 2018 fordi han fikk for lite spilletid.... |
|
| Back to top |
|
 |
|