View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 06.05.2019 04:59 Post subject: |
|
|
Off topic men hvorfor snakker ikke flere om kanskje den største krisen, som ikke er treneren, men tilskuertallet?
Med et snitt på 11043 har det ikke vært lavere siden 1995, og med dagens billettpriser er det fort et tap på 20 mill sammenlignet med i fjor. Dette er ikke bærekraftig. |
|
Back to top |
|
 |
JXS Junior
|
Posted: 06.05.2019 07:11 Post subject: |
|
|
Den virkelige krisen er at man har fjernet en trener fordi han sto for rævva fotball, og erstattet med en trener som står for en annen type rævvafotball samtidig som man har fredet han. Det betyr at vi nå har et styre og en styreleder som har akseptert situasjonen og syns det er greit at vi spille drittfotball foran 8000 tilskuere uke etter uke de neste 3 årene. Det lave tilskuertallet er en konsekvens av nettopp dette. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.05.2019 08:30 Post subject: |
|
|
Nidarosballklubb wrote: | Off topic men hvorfor snakker ikke flere om kanskje den største krisen, som ikke er treneren, men tilskuertallet?
|
Fordi tilskuertallet er et symptom på problemene i klubben, ikke årsaken. Det er lite tilskuere fordi laget presterer som det gjør. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 06.05.2019 09:14 Post subject: |
|
|
Quote: | Fordi tilskuertallet er et symptom på problemene i klubben, ikke årsaken. |
QFT |
|
Back to top |
|
 |
Mighty Senior

|
Posted: 06.05.2019 19:02 Post subject: |
|
|
Har en tese om at det generelle fotballpublikumet har fått en dose avsmak på Rosenborg i etterkant av trenerrettssaken. Nå kan det godt tenkes at det er dårlig spill og fraværende resultater som er hovedårsaken, men syns selv jeg opplever på folk jeg kjenner, og det jeg ser av sosiale medier at Kotengs nokså usympatiske væremåte, har slått store brister i forholdet til klubben for den jevne supporter.
Jeg kjenner på den samme mangel av engasjement selv, til tross for at jeg også ser at det var gode grunner til å gi slipp på Kåre og Hoftun. Timingen og de påfølgende reaksjonene med spilleropprør og rettssak ble drøy kost. Man er liksom ikke stolt av klubben på samme måte som før, og kampdag er ikke lenger et høydepunkt i uka. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 06.05.2019 22:11 Post subject: |
|
|
Kan jo til en viss grad si meg enig med den, men det er jo litt sammensatt.
Fjorårets sesong ble av en eller annen grunn fryktelig tung, selv med E-cup, seriegull og cupgull. Jeg gledet meg voldsomt til sesongen var over, vi skulle få avgjort trenerrettsaken, få inn en ny trener, noen nye spillere og skape ny entusiasme mot en ny sesong.
Så ble treneransettelsen litt fiasko, det kom nesten ingen spillere inn, treningskampene var horrible og seriestarten likeså. Alt dramaet fra fjoråret skulle vaskes vekk og det skulle bli ny giv, istedenfor blir dramaet litt forsterket.
Jeg tror ikke tilskuertallet hadde vært SÅ lavt om vi hadde unngått alt dramaet fra i fjor men bare hatt en tung start i år. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 08.05.2019 16:01 Post subject: |
|
|
HVis Prosjekt Horneland skulle gå til hellvete og Solbakken fikk "hjemlengsel" - hvordan ville han blitt mottatt her oppe?
Sammen med han andre fyren i Danmark er han er av veldig få nordmenn jeg tror hadde vært istand til å få oss tilbake der vi hører hjemme (godkjente prestasjoner i Europa hvert år).
Ellers er det jo ikke usannsynlig at Solskjær blir arbeidsledig etter hvert...
I nøden spiser fanden fluer osv... Er det helt utenkelig at en av disse 2 kunne blitt vår neste trener, hvis de selv var villige? |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 08.05.2019 17:53 Post subject: |
|
|
Solbakken skal nok videre til en større klubb.
Solskjær er nok også rimelig uaktuell som fremtidig RBK-trener. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 08.05.2019 19:56 Post subject: |
|
|
oxbailla wrote: | Solbakken skal nok videre til en større klubb.
Solskjær er nok også rimelig uaktuell som fremtidig RBK-trener. |
Han har ved et par anledninger hintet til at han ønsker seg hjem til Norge igjen. Det er ikke så mange større klubber enn Rosenborg her. Riktignok er nærhet til familien et argument, og da er det kanskje hipp som happ om man jobber i København eller i Trondheim... |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 08.05.2019 20:55 Post subject: |
|
|
Solbakken har sagt at Rosenborg ikke er aktuelt - om han skal flytte til Norge og trene et norsk lag igjen så blir det Hamkam. |
|
Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 08.05.2019 21:06 Post subject: |
|
|
larsarus wrote: | Solbakken har sagt at Rosenborg ikke er aktuelt - om han skal flytte til Norge og trene et norsk lag igjen så blir det Hamkam. |
Rosenborg er vel hatklubb nr 1 for Solbakken også... Ønsker i utgangspunktet ikke en trener som hater klubben. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.05.2019 08:29 Post subject: |
|
|
Jeg er lei av avdankede gamle utenlandsproffer som skal tyne ut de siste årene av karrieren i Norge. Vil heller ha noen kjappe unge talenter!
Sorry, hvilken tråd var dette? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 09.05.2019 13:29 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Jeg er lei av avdankede gamle utenlandsproffer som skal tyne ut de siste årene av karrieren i Norge. Vil heller ha noen kjappe unge talenter!
Sorry, hvilken tråd var dette? | Du mente kanskje unge trener talenter fra f.eks. Nederland, gjerne med bakgrunn i Ajax skolen? _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.05.2019 20:53 Post subject: |
|
|
Ja, nå snakker vi. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 09.05.2019 23:06 Post subject: |
|
|
Robin wrote: | larsarus wrote: | Solbakken har sagt at Rosenborg ikke er aktuelt - om han skal flytte til Norge og trene et norsk lag igjen så blir det Hamkam. |
Rosenborg er vel hatklubb nr 1 for Solbakken også... Ønsker i utgangspunktet ikke en trener som hater klubben. |
Tror du virkelig han hater klubben? Voks opp da. Det er ikke noe man gjør. Spørsmålet for Solbakken ville nok mer handlet om han karrieremessig ville tjent på å ta over RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 09.05.2019 23:17 Post subject: |
|
|
Hadde tatt juniortrener til ajax på flekken, usett. Ikke sikkert han (regner med det er en han) vil da. _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 09.05.2019 23:18 Post subject: |
|
|
Ser ikke for meg at Ståle tenker særlig mye på Rosenborg i det hele tatt annet enn de to gangene i tiåret man møtes til kamp, så "hatklubb #1" er definitivt fri fantasi. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 10.05.2019 00:50 Post subject: |
|
|
Sjt. Wiseth wrote: | Hadde tatt juniortrener til ajax på flekken, usett. Ikke sikkert han (regner med det er en han) vil da. |
Vi prøvde vel det. Ronald de Boer var i byen. Uka etterpå kom nyheten om at han hadde forlenga kontrakten som juniortrener. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 10.05.2019 22:12 Post subject: |
|
|
Den treneren alle er ute etter har de fleste beskrevet fra side 1.
RBK har ikke funnet seg selv enda, tross for at de var heldig med KI i en liten periode. |
|
Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 11.05.2019 13:27 Post subject: |
|
|
Solbakken har da hatt sine uttalelser om Rosenborg i årenes løp. Han har dessuten sagt at det finnes kun to lag for ham i Norge, Kamma og Lillestrøm. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 11.05.2019 13:33 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Sjt. Wiseth wrote: | Hadde tatt juniortrener til ajax på flekken, usett. Ikke sikkert han (regner med det er en han) vil da. |
Vi prøvde vel det. Ronald de Boer var i byen. Uka etterpå kom nyheten om at han hadde forlenga kontrakten som juniortrener. | Sant nok, men det finnes ganske mange i trenerapparatet i den klubben som kunne gjort en særs god jobb her. Skulle jeg tro. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
XChrisX Rutinert
|
Posted: 11.05.2019 15:15 Post subject: |
|
|
Av norske trenere er det for meg per nå bare Fagermo som er noenlunde egnet. Jeg vet det er omdiskutert. Maalen kan kanskje bli det etter hvert og Bakke er interessant, men for lite erfaring. Når sant skal sies så er det mye som er bedre enn Horneland. Hadde til og med tatt i mot Rekdal framfor Horneland og det sier en god del. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.05.2019 17:16 Post subject: |
|
|
Bare gi oss Fagermo, da får vi iallefall se god gammel 4-3-3..
På dette tidspunktet nærmer jeg meg aksept for å ta inn Reka også og det sier litt!
Nei altså ikke riktig enda kjenner jeg, men jeg begynner å miste den bastante NEI! følelsen mot ham, det kan jo ikke bli værre... _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 11.05.2019 17:22 Post subject: |
|
|
La oss heller gå for Cifuentes så slipper vi et lag fullt av telemarkinger |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 11.05.2019 17:25 Post subject: |
|
|
Jeg kjente Ståle Solbakken for noen år siden. Han kommer aldri i verden til RBK. Det er helt sikkert, hvis det ikker har skjedd noe ekstremt.
Fagermo er vår neste trener. Det tør jeg sette en god del penger på. Mitt ønske er en trener fra Ajax akademiet - som får litt tid på seg. |
|
Back to top |
|
 |
|