|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Banens Beste? |
| Hansen |
|
52% |
[ 30 ] |
| Meling |
|
22% |
[ 13 ] |
| Reginiussen |
|
3% |
[ 2 ] |
| Hovland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Hedenstad |
|
1% |
[ 1 ] |
| Trondsen |
|
5% |
[ 3 ] |
| Konradsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Helland |
|
3% |
[ 2 ] |
| Akintola |
|
8% |
[ 5 ] |
| Søderlund |
|
1% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 57 |
|
| Author |
Message |
Bart1 Veteran
|
Posted: 22.04.2019 23:16 Post subject: |
|
|
Hansen 8
Hedenstad 3
Hovland 3
Tore 4
Meling 7
Trondsen 3
Jensen 4
Konradsen 3
Helland 4
Soder 2
Akintola 2
Samuel 6
Lorden 1 |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.04.2019 23:44 Post subject: |
|
|
Jeg synes den første halvtimen var ok, strukturelt sett. Vi blir overhodet ikke truet av et svakt Strømsgodset-lag, og formasjonsendringen gir oss definitivt litt mer punch og mer vante bevegelser offensivt. Det som hindrer oss i å skape flere klare sjanser er en fullstendig mangel på presisjon på de enkle tingene. Kortpasninger med sprett, treleggmottak og stadige misforståelser (eventuelt planløshet kamuflert som misforståelse). Vi har dessuten fullstendig allergi mot å utnytte det de få gangene noen klarer å lage litt ubalanse, da følger faktisk nesten alltid en støttepasning på flere titalls meter fra en pasningsmottaker som ikke har skaffet seg oversikt. Hadde vi klart å utføre tre presise handlinger på rad, så hadde vi laget de åpningene vi trenger. Hadde dette vært aller første seriekamp på en forblåst og humpete bortebane, og ikke fjerde serierunde på et strøkent Lerkendal, så hadde det vært greit nok.
Etter det ser vi mer og mer av våre kollektive problemer.
Når det gjelder det defensive: Eggen hadde vel et postulat om at pasninger skulle utløse løp. Og det gjør det virkelig. Strømsgodsets pasninger utløser løp hos Rosenborg-spillerne, som svarer på hver enkelt forflytning av ball ved å beine enkeltvis og etterskuddsvis i retning den som til enhver tid får ballen hos Godset. Det gjøres overhodet ikke noe forsøk på å stenge av pasningsbaner eller markere de mest åpenbare spillepunktene hos motstanderen. Og de stadige frisparkene og offsidene er jo fullstendig forbudt dersom målet er å gjenvinne etter duellene!? Dette gjelder ikke bare enkelte spillere, det er et generelt problem - våre spillere evner ikke presse kollektivt, verken lavt eller høyt. Det er ikke noe nytt problem, vi så jo akkurat det samme i hele fjor og sesongen før, men det er bekymringsverdig at et lag som uttaler at dette er viktig for de ikke har tatt et eneste steg kollektivt på fire og en halv måned, i den fremste (eneste) sammenhengende treningsperioden.
Offensivt synes jeg venstresiden fungerte bra glimtvis, ved Akintola og Meling (og Konradsen, uten at jeg synes han egentlig bidro i det hele tatt på den offensive biten), om en periode kommer til mange innlegg. Høyresiden, derimot, lider veldig av en manglende plan når Helland stadig trekker innover for å skyte. Da kunne Hedenstad og Jensen stupt inn i det rommet, men siden det er tilfeldig og planløst ender det heller med at Jensen og Helland står oppå hverandre, mens Hedenstad ikke tør å løpe i det ledige rommet, og uansett bare stopper ballen hvis han får den.
Det er et stort problem at Horneland ikke bare er troende til å dele ut klippekort, han er helt låst til de spillerne han stoler på skal fikse biffen for ham. Spillere som Helland, Søderlund, Jensen, Konradsen, Hedenstad og Hovland presterer langt under akseptabelt nivå, og enda lenger unna det statusen deres i Hornelands lag skulle tilsi, likevel spiller de omtrent hvert eneste minutt uavhengig av prestasjon. Jeg ytret litt bekymring for dette da Horneland ble beskrevet (eventuelt uttalte selv - jeg husker ikke) som en som bruker de spillerne som er lojale mot kampplanen. Det er ganske kort vei derfra til en trener som bruker de spillerne han føler seg trygg på personlig, framfor de som kler rollene og er i form.
Summa summarum: vi er bedre enn Godset, og bør vinne. Gjør det de fleste dager. Men det er ikke godt nok.
Børs:
Hansen BB 7 - Satt på prøve 1 gang, da leverer han en kjemperedning.
Hedenstad 3 - Gir laget fryktelig lite offensivt, og bidrar lite til oppbyggende spill. Mange dårlige løsninger med ball. Forstår ikke hvorfor han, av alle, i tillegg skal spille halvskadet.
Hovland 3 - Har litt mer tur på uttellingen til de mennene han mister, og reddes ofte av lagkamerater. Forferdelig lite konstruktiv med ball, til tross for 50% ballinnehav individuelt. Veldig passiv i duellspillet på Godsets sjanse, og generelt i boksen.
Reginiussen 5 - Satt lite på prøve. Er den av stopperne som av og til gjør noe konstruktivt med ball. Vinner duellene sine.
Meling 6 - En av få som kan være bekjent av presisjonen sin. Noen gode innlegg kunne fort fått uttelling.
Jensen 5 - Synlig mer hjemme i rommene foran sekstenmeter når han kommer inn med indreløperbevegelser. Kommer til mange avslutninger uten at det blir helklaff, litt typisk for Mike i motgang.
Trondsen 4 - Ser de riktige rommene, og har pasningsferdighetene til å nå de. Litt 'kortsynt', men stiller da også nesten uten kamptrening.
Konradsen 4 - Forsøker ofte på gode løsninger, men blir for upresis i utførelsen. Kommer seg sjelden inn i boksen der han er best.
Helland 2 - Ser ut som han spiller med to nummer for små sko, og har mistet følelsen i føttene. Helt ineffektiv når han utfordrer back. Høyt tyngdepunkt. Bør score, men mangler balansen.
Søderlund 2 - Ser ut som seg selv anno... alle andre år enn 2015, egentlig. Nesten alle løp er på feil timing, da blir det offside, da blir det ikke treff på innleggene. Konstant på etterskudd. Gjenvinner ikke. Helt stillestående etter 65-70 minutter.
Akintola 4 - Har noen gylne muligheter til å utfordre en mot en som han ikke klarer å utnytte. Ser ut til å mangle litt maksfart. Kommer likevel til både innlegg og avslutninger gjennom venstresida.
Valsvik - Kom av en eller annen underlig grunn inn på venstre vingback. Firkantet kloss i rundt hull. Løser rollen som en midtstopper som er skremt tjue meter til venstre. Nær scoring.
Bendtner - Får ti minutter, er lite involvert, og ofte upresis de få gangene han er på ball.
Adegbenro - Mer truende når han utfordrer enn noen av de andre vingene. Nær scoring.
Horneland 3 - Har låst seg fast i et laguttak som ble gjort for tre måneder siden, men som ikke fungerer. For mange svake ledd. Mangler tilsynelatende erfaringen med 4-3-3 til å være noe mer enn en tilskuer når de velger den formasjonen. Svak kampledelse.
Bjørnebye 1 - Hans totale og fullstendige fallitt på overgangsmarkedet blir utmerket belyst av Hornelands 'Valsvik inn for Trondsen'-bytte. Meling på midten og Valsvik på backen, liksom. Fordi vi har null backer og null backup for Trondsen OBOS.
Dommer Kjensli 3 - Det er mange norske dommere som gjør feil. Ikke mange er like gjennomført svake som Kjensli, som blåser kampene i stykker på småting i tillegg til å ikke treffe på de viktige ballene. Har ikke våknet ennå når Akintola skal ha straffe, og får liksom ikke blåst. |
|
| Back to top |
|
 |
DonQuiote Rutinert
|
Posted: 23.04.2019 00:43 Post subject: |
|
|
Nok en skuffende hjemmekamp, men første kamp vi klart hadde fortjent å vinne. Det er jo kanskje et vendepunkt tross alt.
Hansen 6 en god og en normal redning. Ellers ikke så mye å gjøre.
Hedenstad 4 godkjent
Hovland 5 grei kontroll og beste ballfordeler i midtforsvaret, uten at det er så imponerende.
Tore 4 klarer av og til å treffe medspiller.
Meling 6 bra med framover og i alle fall et brukbart innlegg.
Trondsen 5 gir en helt annen ro og trygghet i laget med en god ballfordeler. HÃ¥per han holder seg frisk framover.
Jensen 4 et par dårlige skudd, men skaper også et par sjanser.
Konradsen 4 grei kamp uten å komme til de store sjansene.
Helland 4 det beste frisparkforsøket var det innøvde med Hedenstad. Prøvde mye og var synlig, desverre så mye dårlig ut. For stort fokus på egne sjanser.
Soder 3 får til lite. Bendtner bør få sjansen først mot Molde.
Akintola 5 god I starten. Hadde fått straffe om han spilte på et annet lag.
Samuel - veldig friskt pust.
Bendtner - rakk ikke å utrette noe. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 23.04.2019 06:03 Post subject: |
|
|
| tror man gjør en tabbe om man fokuserer på at vi ser bedre ut i denne kampen, vi møter ett svakt lag som lar oss spille i store perioder, som en del av kamp planen deres. svaret på om vi klarer å heve oss får vi neste helg. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 23.04.2019 07:03 Post subject: |
|
|
| La oss ikke lure hverandre her. Hvis denne prestasjonen var et steg i riktig retning er det kun av én grunn: motstanderen. Godset var helt ufattelig svake og hadde en plan som åpenbart var å stenge av defensivt men også heller ikke ta en eneste risk offensivt. Lenge siden jeg har sett tilsvarende parkering av bussen og manglende tro på egne offensive ferdigheter. Med tilsvarende prestasjon mot Molde havner vi raskt tilbake på jorda igjen. Da blir våre strukturelle utfordringer synlige fra første spark på ballen, og resultatet av det kommer til å bli et mareritt. |
|
| Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 23.04.2019 08:33 Post subject: |
|
|
| Godset ble jo utspilt mot MJØNDALEN på HJEMMEBANE. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.04.2019 10:03 Post subject: |
|
|
I all hovedsak enig med børsen din, Zaph, men jeg synes faktisk du er for snill med dommerne.
De hadde tydeligvis bestemt seg for å ikke bli tatt for hjemmedømming, og spesielt i første omgang virket det å være fryktelig mye fordel bortelaget. Når dommerteamet klarer å feilbedømme både straffespark, offside, corner og innkast disfavør oss i en såpass oversiktlig kamp, sier det mye om nivået. Takk og pris for at dette ble en kamp med lite situasjoner, ellers tror jeg at frustrasjonsnivået kunne ligget som etter kampen mot Ålesund for et par-tre år siden.
Disclamer: Igjen føler jeg meg forpliktet til å si at jeg ikke bortforklarer en svak prestasjon med bortdømming. Vi var dårlige, men det var jaggu også pipeblåser og flaggviftere. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 23.04.2019 10:10 Post subject: |
|
|
| Jeg synes jo de laveste karakterene skal henge høyt også for dommerne. Kjensli var jo sånn sett litt heldig, den straffen var nok ikke superenkel å se, og offsiden var jo close, så det blir ikke de helt store brølerne. Bare generelt lav standard. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 23.04.2019 10:50 Post subject: |
|
|
Jeg er så sykt happy med at jeg ikke hadde tid til å se denne kampen.  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 23.04.2019 11:07 Post subject: |
|
|
Jeg måtte også se den i opptak, men jeg synes på mange måter det var verdt det. Spillemessig var det en opptur sammenlignet med de første tre, og hadde vi fått uttelling den første halvtimen kunne det blitt hyggelig. Så forsvinner selvtilliten, og ting går litt på tverke igjen.
Ingenting er helt godt nok, og spillerne er for nervøse til å underholde, men bedring var det. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 23.04.2019 11:31 Post subject: |
|
|
Bra beskrevet av Zaph. Enig i børsen og ja dommerne var ille, men det er jo ikke noe uvanlig.
Det med klippekort er jo det verste av alt synes jeg. Det ble gitt uttrykk for at ingen fikk klippekort hos Horneland før han begynte i jobben. Om dette skal fortsette kommer noen spillere til å falle helt ut av form og når skadene kommer så er det ingen inntrente alternativer. Og talentene forvitrer og vil vekk. Ikke bra.
Og så har vi nå kastet vekk hele pre-season på feil spillestil! Kjenner jeg blir litt arg. Strømsgodset hadde vi tatt 3 poeng mot om Horneland hadde innsett dette før seriestart. |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 23.04.2019 11:32 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | I all hovedsak enig med børsen din, Zaph, men jeg synes faktisk du er for snill med dommerne.
De hadde tydeligvis bestemt seg for å ikke bli tatt for hjemmedømming.... |
Jeg klarer rett og slett ikke i min villeste fantasi å forstå hvorfor Helland fikk gult kort for stempling. Det er da vitterlig Parr som kommer i stor fart inn i duellen og bommer på alt annet en fotsålen til Helland som er i en helt naturlig posisjon... _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på bluesky |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 23.04.2019 11:37 Post subject: |
|
|
Enig der, thomas_katt. På reprisen med "motsatt vinkel" fulgte jeg med på øynene til Helland og jeg tviler på om han i det hele tatt så at Parr var akkurat der før det smalt. Som det meste med Helland på banen i går var nok ikke det bevisst. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |