| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 26.03.2019 12:55 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Samtidig er det jo verdt å nevne at Jensen som sittende ble prøvd å kassert for noen få sesonger siden. Den gang var ikke den løsningen bra nok for oss, mens i dag fremstår det som en åpenbaring. Dessverre tror jeg ikke det er fordi Jensen har blitt en bedre spiller, men fordi nivå og standard er mye lavere nå. |
Ikke minst på Jensen selv. Synes ikke han har holdt helt det samme nivået de siste par sesongene som tidligere, hvor han dominerte kamper i større grad og toppet det meste av spillerbørser. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.03.2019 15:27 Post subject: |
|
|
Han blir jo også tydelig markert ut av kampene som indreløper, noe som blir veldig enkelt når vi ellers har hatt lite ballspillere på midtbanen, og han dessuten har hatt en litt tilbakeholden back og to egoistiske kanter på sin side.
Nøkkelen her tror jeg er rolleforståelse. Med Selnæs i dypet var behovet mindre for Jensens ballkontroll, slik at han søkte framover for å bli involvert. Det er jo en svakhet han har, at han ofte søker ut av posisjon for å få ballkontakt. Hvis vi har ham å spille opp på, og involverer ham mye, så maskerer det den manglende ballkontrollen hos stopperne, og han vil kunne holde seg i posisjon. Det ser fornuftig ut så lenge det er 4-2-3-1 vi vil spille offensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.03.2019 20:19 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | | Innbiller meg jeg var veldig negativ til Jensen som en av to sittende bak sammen med Selnæs, fordi det gjorde Selnæs dårlig, og ble heller ikke noe tryggere bakover. Men mulig jeg husker feil. |
Perry snudde midtbanen en del sommeren 2013, men da spilte aldri Selnæs. Ergo tror jeg du husker feil. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 26.03.2019 21:01 Post subject: |
|
|
Jeg mumlet mye om det i 2014 i alle fall.
04.11.2014 00:37
| larsarus i Mike Jensen-tråden wrote: | | Er lenge siden nå, men Jensen i Selnæs-rollen, og i tospann med Selnæs, syntes jeg som regel var begredelige greier. Det han leverer som indreløper er dog outstanding... |
08.06.2014 09:47
| larsarus i Rosenborg - Lillestrøm-tråden wrote: | | Gleder meg til å se Selnæs og Jensen springe i beina på hverandre igjen... |
07.05.2014 17:10
| larsarus i Kolstad- Rosenborg-tråden wrote: | | Spent på Berntsen-Selnæs bak. Berntsen har jo virket så defensiv i hodet av det jeg har sett han denne sesongen (når jeg har forventet offensivitet), så kanskje det er en plass han kan brukes på. Selnæs og Jensen sammen bak har jeg aldri syntes at har fungert, så om Berntsen er en bedre match så er jo det interessant. |
28.04.2014 13:47
| larsarus i Ole Kristian Selnæs-tråden wrote: | | Både jeg og Åge Aleksandersen synes vi ser noe stort i guten, og for Mike Jensen sin del så håper jeg virkelig han blir og kommer i form igjen. Hva nå enn vi skulle tape på å ha Selnæs som DM (som jeg ikke tror er stort) tar vi inn igjen mangedobbelt av å ha Jensen som indreløper. |
Arkeologi-stuntet fikk meg forresten til å komme på hvorfor Mike var en skikkelig elendig DM på den tiden. Når motstanderlaget presset høyt og ballen gikk i forsvarsrekka, så ruset han mot vår ballfører og ba om ball, ballfører passet ballen til Mike men han hadde alltid motstander på slep og dermed passet ballen rett tilbake, og da var det ikke tid til annet enn å pole ballen blindt oppover, med balltap som følge. Var så utrolig frustrerende å se på, husker jeg... |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 26.03.2019 21:02 Post subject: |
|
|
| Dette skulle vi tenkt på før. Mike har kvalitetene. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 26.03.2019 21:15 Post subject: |
|
|
Ser jeg mumlet om det i 2013 også:
27.11.2013 12:52
| larsarus i Anthony Annan-tråden wrote: | | Synes dog ikke Selnæs har fungert bra i tospann bak, men med to indreløpere foran blir det rom for Selnæs å gjøre jobben sin. |
|
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 26.03.2019 21:16 Post subject: |
|
|
| EGA wrote: | | Dette skulle vi tenkt på før. Mike har kvalitetene. |
Vi får se da, om han takler det når RBK blir spilt lave bedre nå... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.03.2019 21:18 Post subject: |
|
|
Jeg bøyer med ydmykt i støvet:
Hadde rett og slett glemt at Perry varierte litt med snudd midtbane også vårsesongen 2014. Jensen og Selnæs prøvde seg første gang i tospann mot Lillestrøm i juni og spilte mye sammen fram til Perry fikk sparken halvannen måned senere. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.03.2019 21:21 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | | EGA wrote: | | Dette skulle vi tenkt på før. Mike har kvalitetene. |
Vi får se da, om han takler det når RBK blir spilt lave bedre nå... |
Om vi blir spilt lave mot ES motstand så har vi et problem, et stort problem ... |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 26.03.2019 21:28 Post subject: |
|
|
Vi skal da ut i Europa. Har ikke Mike bedre forståelse av anker-rollen enn sist han ble prøvd på den en del, så ryker vi på hue og rævva ut allerede i kvalliken...
Ser forøvrig at jeg hadde skikkelig mancrush på Selnæs i 2013. Mange RBKweb-gjengangere som ikke så potensialet hans på den tiden forøvrig, det skal i alle fall være visst... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.03.2019 08:48 Post subject: |
|
|
Det er to punkt som gjør dagens situasjon annerledes enn i 2014:
1. Sånn som Horneland spiller så er det ikke åpenbart om det er de "sittende" eller 10'eren som ligner mest på indreløperrollen, som han har vært best i.
| Quote: | | – Vi kommer til å spille med tre sentrale midtbanespillere. Men vi må bli kjente med spillerne før vi kan si noe sikkert mer enn det. Men i RBK-kulturen ligger det å spille med to indreløpere. |
Å si at de to "sittende" / indreløperne spiller anker blir ikke helt riktig synes jeg.
2. Når vi hadde Selnæs kunne jo Selnæs være rolig med ball og vende opp noen spillere, gi oss tid til å få opp folk. Uten Trondsen har vi ikke dette i dag, og kun Jensen løser dette godt. |
|
| Back to top |
|
 |
|