English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norrköping - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MkBerg
Veteran

PostPosted: 25.03.2019 15:29    Post subject: Reply with quote

Bare å friskmelde, da alstå? Noen som har høydepunkter?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.03.2019 15:32    Post subject: Reply with quote

Ogbu kom inn fra 79min
brattbakk fra 77min

Brattbakk faktisk, noe å melde der?
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Dr.Ible
Proff

PostPosted: 25.03.2019 15:41    Post subject: Reply with quote

Så kampen. Overraskende god def. kontroll, og trøkk framover. Mike god som sentral midt, Åsen med herlig driv framover. Akintola god. De 3 beste.
Lovende før serieåpning.
Toilling
Veteran

PostPosted: 25.03.2019 15:44    Post subject: Reply with quote

Helland var overraskende frisk og god.
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 25.03.2019 15:49    Post subject: Reply with quote

Fin generalprøve dette. Vi spiller mot et nokså bra lag, men de klarer ikke å komme til mange sjansene. Når vi vet at vi har gitt bort så og si alle sjansene gratis frem til nå (i de foregående kampene) så tyder det på at vi skal bli et lag som det blir vanskelig å score på.

Offensivt er det ikke like "ferdig", men det er enorm fremgang fra de forrige kampene. Jeg tror (som så mange andre) at det var en god idé å sette Åsen opp som hengende spiss bak Søder. (Og Jensen spilte veldig bra defensivt i banen - innimellom var han som en tredje midtstopper - og han har den ballkontrollen som f.eks. Valsvik mangler.)

Fint at vi tar kontringene helhjertet. Også bra at folk løper inn i bakrom og scorer. Det mangler litt på possessiondelen og nedbryting av etablert forsvar, men jeg har skikkelig trua på at dette skal bli bra etter hvert.

Flere spillere som begynner å finne god-formen. Akintola virker å være veldig bra. Helland var veldig involvert i det offensive spillet. Åsen og Jensen er nevnt. Hansen reddet bra når han måtte i aksjon. Lundemo får ikke vist seg skikkelig frem som midtbanespiller i og med at han måtte spille midtstopper, men det løser han helt greit - han er stor og sterk og rydder opp. Hedenstad spiller mye bedre i dag og er fremme i angrep flere ganger. de Lanlay er nok litt for lite back i hodet ennå, men kommer seg veldig utover i kampen (litt "utspilt" i starten). Denic er veldig variabel synes jeg foreløpig, men får tro det kommer seg etter hvert for han også. Søder jobber som en jakthund - tok bl.a. et laaaangt spurtløp fra 16-meter til egen 16-meter da Peking kontret og forstyrret nok til at angrepet ble stoppet - men har blir ikke nok involvert i denne kampen - var 2 nanometer fra å score på en heading.

Må nevne at Valsvik virker god som duellspiller og hodespiller - i en situasjon kom det en lang ball opp mot Valsvik og en svenske. Det ser ut som Valsvik nesten blir undrende/ spørrende - han ser overbærende på svensken mens ballen er i lufta: "Har DU tenkt å gå i hodeduell med MEG på den der?? Jaja, du kan jo alltids prøve..." Hvoretter Valsvik gruser svensken fullstendig i lufta og svensken blir liggende på bakken etterpå... Litt gøy å se på - kniiis.

Men det må inn noen flere spillere - det er ingen reserver igjen nå. Kjøp 2-3 stk. før vinduet stenger - vi trenger back-up. Nå må vi spille med reserver og vi må ha reserve-reserver på benken.

Det store spørsmålstegnet i denne kampen er imidlertid hva som skjer med Bendtner. Er det noen åpne vinduer nå - kan det ha kommet inn et bud? Eller er det rett og slett Bendtner som ikke jobber godt nok på trening (slik TV2 mener å erfare)...
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.03.2019 15:55    Post subject: Reply with quote

MkBerg wrote:
Bare å friskmelde, da alstå?

Jeg så ikke kampen, men det kan vel tyde på at å ville sparke Horneland før sin første tellende kamp og rydde plass til OBOS-emblem på drakta var en tanke prematurt.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 25.03.2019 15:57    Post subject: Reply with quote

vondt lår + kunstgress. De vil ikke ha flere skader de kan unngå..
Tipper han spiller mot Bodø
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.03.2019 16:07    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
vondt lår + kunstgress. De vil ikke ha flere skader de kan unngå..

Link? Horneland sier at han ikke er i god nok form, ingenting om skade eller kunstgress?
Back to top
Rosenvingen
Senior

PostPosted: 25.03.2019 16:20    Post subject: Reply with quote

I denne kampen viser vi at vi blir å regne med i år også. Puh. Vi ligger godt defensivt og har mange alternativer når vi går i angrep. Det er jo en helt annen spillestil som både fansen og spillerne må bli vant med, men det virker som vi har planlagt å tette igjen bakover og angripe rett på mål hvis vi har sjansen.

Vi spiller med kun ett førstevalg (Hedenstad) (pluss Toreg som spilte de første minuttene) i forsvaret og slipper ikke inn mål. Imponerende. Synes angrepsrekka virker skarp og Åsen er god og aggressiv og Mike blir brukt riktig. Jeg klarer ikke helt å se behovet for Lord når vi spiller fotball som er som skapt for Søder, som ser ut til å få en fantastisk sesong. Lord må bli en mer aktiv fotballspiller hvis han skal få plass på laget, etter min mening.
Back to top
Pjoltergeist
Senior

PostPosted: 25.03.2019 17:06    Post subject: Reply with quote

Kan se målene fra kampen i blant annet denne saken:

https://www.vg.no/sport/f...-i-troppen
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 25.03.2019 17:13    Post subject: Reply with quote

Toilling wrote:
Helland var overraskende frisk og god.

Jepp. Og han løp såpass mye at han ba om å bli byttet ut på slutten.
Dyktig sliten på slutten der etter å ha lagt ned mange meter gjennom kampen. Posivtivt.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.03.2019 17:19    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
MkBerg wrote:
Bare å friskmelde, da alstå?

Jeg så ikke kampen, men det kan vel tyde på at å ville sparke Horneland før sin første tellende kamp og rydde plass til OBOS-emblem på drakta var en tanke prematurt.

For min del ble denne kampen bare en forsterkelse av den negative mistanken jeg har hatt om hvordan han ønsker å spille. Det er greit at vi vinner kamper og alt det der, men det er en del elementer i spillet som rett og slett dreper entusiasmen min. For eksempel disse langballene til Valsvik, som jeg har håpet bare var en barnesykdom. Så flere ganger i dag at bevisst, når de hadde sjansen til å spille seg ut på normalt vis, la til ballen slik at han kunne ta et skikkelig kicker-spark så høyt og langt som mulig. Deretter var det om å gjøre å kjempe om nedfallsfrukten. Det er prototypen på Drillo-fotball, med tidvis raske overganger (breakdowns) når vi vinner høyt, men om vi mislykkes i første gjenvinningsforsøk legger vi oss langt ned og venter på at ballen skal komme ned til vår 16-meter. Rinse and repeat.

Vi vant 3-0 fordi svenskene var blytunge og upresise. Spillet varmet meg minimalt. Jeg hadde håpet at vi vartet opp med bedre spill og litt mer positive idéer en uke før seriestart. Akkurat nå ser vi bare ut som Haugesund á la 2018, bare med bedre spillere. Det er vel kanskje akkurat det vi burde forventet, men...

Edit: Altså, kampen var mye bedre enn de siste tre, men jeg liker ikke det jeg ser likevel. Det gjør meg ikke begeistret.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Captain
Veteran

PostPosted: 25.03.2019 18:02    Post subject: Reply with quote

Synes kampen i dag var et stort steg i riktig retning. Fortsetter vi slik fremover, så vil dette bli veldig bra. Det skapes flere store målsjanser etter godt kollektivt press, samt en del fra etablert spill. Defensivt var vi tilnærmet perfekt, enda vi mangler 3/4 av forsvarsrekka. Var flere spillere som meldte seg på i kampen om en startplass, spør du meg. Denic viste mye bra og Valsvik gjorde seg på ingen måte bort, fortsetter de slik, kan det bli en del spilletid fremover.

Ryktene som svirrer rundt Bendtner er veldig dårlig nytt. Synes det er skuffende at en spiller som har trent mye fysikk ikke er klar til generalprøven. Han har trent med laget i én mnd, men er ikke klar for noen minutter med spilletid, det er for meg utrolig. Var tidligere i vinter meldt at han var i sin beste forfatning fysisk på mange år. Fotballform får man kun ved å spille fotball. Uansett, det skal bli spennende å se hvilke spillere Horneland velger neste helg, håper bare de med småskader er tilbake til da. Very Happy
henrifei
Veteran

PostPosted: 25.03.2019 18:12    Post subject: Reply with quote

helt enig ang langballer fra midtstopperene, helt uinteressant å se på slik fotball . spørsmålet er hvem som er ansvarlig for kjøp av spillere som Hovland og Valsvik, disse 2 har styrken sin i å rydde unna i egen boks, de har ikke ferdighetene til å styre spillet. da blir det for en trener å legge opp taktikken etter hva man har tilgjengelig.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 25.03.2019 18:32    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Dæsken - trodde tiden var forbi da du kunne spille ballen i bakrom og at en spiller med hockeysveis løp igjennom og scoret. Så feil kan man ta!

Må igjen påpeke at her er Perry feiltolket, det er tiden for hockeysveis som er forbi.
EspN
Veteran

PostPosted: 25.03.2019 19:16    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvorfor folk er så negative..Og bli så bra i presset kommer oss til gode når vi skal ut i europa.
Horneland vil jo vi skal presse høyt og angripe,men spillerne har ikke vært i form til og spille slik.

Steg i riktig retning idag.Er jo ikke en defansiv taktikk,Blir som og si at klopp sine lag spiller defansivt.

Horneland vil også at vi skal spille kort og av og til langt for og variere.Ganske likt som det var under eggen.
Vi skal ikke spille drillo fotball,Selv om det har vært sånn i de andre kamper.Da har det dessverre kun bli slått langt uten adresse,

Men det er tydlig at det ikke er sånn horneland vil.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.03.2019 19:31    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Skjønner ikke hvorfor folk er så negative..Og bli så bra i presset kommer oss til gode når vi skal ut i europa.

Greia for min del er at jeg ikke er imponert over presset. Jeg synes det er svært halvhjertet og motstandere (Molde, Brann, Ranheim) har enkelt spilt seg forbi våre første to pressledd - hvor vi har senket laget og bare ventet på å ta imot et eller annet. Vi hadde noen minutter (10?) i første omgang der vi hadde et relativt intensivt press, men resten av kampen minnet meg mer om Kåre enn Klopp, for å si det sånn.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 25.03.2019 20:09    Post subject: Reply with quote

Lever godt med defensivt solid spill og gode overganger på bortebane.
Kan også godta tendenser til det samme hjemme de første kampene gitt vår skadesituasjon og vanskelige spilleforhold som det pleier å være i åpningen.
Det gjelder å raske med seg trepoengere i starten nå.
Blir dette også spillet utover våren skal Horneland slite kraftig med å få med seg hjemmepublikumet meg selv inkludert. Folk betaler ikke for å se innkast sa NAE, de betaler heller ikke for å se langpasninger fra Valsvik.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 25.03.2019 20:17    Post subject: Reply with quote

Horneland uttalte vel selv, i pausen, at RBK slo for mye langt i første omgang...
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 25.03.2019 23:52    Post subject: Reply with quote

Enig med Hedon angående presset. Det er ikke engang skikkelig gegenpress.

Med det mener jeg at det er ikke flere spillere som presser samme man, eller dekker opp for ethvert pasningsalternativ til ballfører. Presspillet føles generelt sett litt tilfeldig. Det virker også som at vi faller av presset relativt tidlig, og går tilbake i defensiv formasjon.

Men det er tidlig, og tidvis fungerer presset godt nok, ihvertfall mot lag som Norrköping. Vi får forhåpentligvis se en litt tydeligere form for gegenpress etterhvert.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 26.03.2019 00:44    Post subject: Reply with quote

Synes det begynner å bli noen gjenkjennelige momenter i spillet nå, og det er soleklart at laget spiller med høyere intensitet enn på lenge. Der første omgang på en måte var en litt primitiv greie med god uttelling er det i større grad mulig å se en offensiv struktur med ball. Defensivt er det generelt bra, og det ser ut til at noen av de åpenbare hullene er tettet av trenerne.

Godt å se noen scoringer, selv om det ikke er noen sjansebonanza.

Det åpenbare diskusjonsemnet her er jo et par-tre spillere i endrede roller. Lundemo ser jo veldig mye bedre ut som stopper, der ser han nesten teknisk ut, og slipper å stadig halse etter kvikkere spillere. Mike er en åpenbaring i den sittende rollen, og gir oss nøyaktig den lett arrogante ballsikkerheten vi mangler med Konradsen, Lundemo etc. i de rollene. Førstnevnte var ikke savnet. Åsen ser mye mer komfortabel ut i den framskutte rollen, selv om han ikke er helt på Mikes nivå i presspillet. Jeg håper og tror at denne endringen vil vise seg verdt å satse videre på.

Karakterløs børs.

Hansen - Trygg og god.

Hedenstad - Gjør en god kamp, og kommer mye med offensivt.

Lundemo - Dårlig kvarter på midtbanen der han sliter med forflytning, god som stopper. Bør vurderes kun der.

Valsvik - Solid og primitiv. Duellsterk og pasningssvak.

De Lanlay - Fotrapp, men hemmes av feilbeinthet. Viser at han kan tilføre noe med ball.

Jensen BB - Gjør en meget bra kamp, og gir oss en del av det man kunne tenke seg fra Skjelbred, hadde han kommet. Så god med ball at motstandere ga opp presset. Og ble straffet. Renessanse?

Denic - Egentlig litt imponert av ham. Ingen feinschmecker, men løper, duellerer, og er ganske effektiv i teknikken og rask i bevegelsene. Vil bli nyttig.

Åsen - Sleip og dreven i mellomrommet, og trives tydelig bedre høyere i banen. Flink til å vandre riktig. Må løfte pasningskvaliteten på de enkle ballene.

Akintola - Høyt og lavt, involverer seg i hele banens lengde. Litt varierende innleggskvalitet, og endte ofte opp med corner.

Søderlund - Mer gjenkjennelig nå, jobber og sliter, kaster seg inn i dueller, men sliter med konstant betongtouch. Best uten ball. Fryktelig nær et fint mål.

Helland - Mindre synlig, men mer avgjørende som venstrekant. Kan være en velkommen endring. Savner innlegg fra ham når han har med seg en høyrebeint venstreback.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 26.03.2019 09:27    Post subject: Reply with quote

Godt oppsummert.

Ã…sen frem og Jensen tilbake er en no-brainer.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.03.2019 09:57    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det jo verdt å nevne at Jensen som sittende ble prøvd å kassert for noen få sesonger siden. Den gang var ikke den løsningen bra nok for oss, mens i dag fremstår det som en åpenbaring. Dessverre tror jeg ikke det er fordi Jensen har blitt en bedre spiller, men fordi nivå og standard er mye lavere nå.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 26.03.2019 10:31    Post subject: Reply with quote

Tja, det var vel som en sittende midt i klassisk V, ikke som en av to "sittende" / indreløpere i snudd V?
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 26.03.2019 11:48    Post subject: Reply with quote

Innbiller meg jeg var veldig negativ til Jensen som en av to sittende bak sammen med Selnæs, fordi det gjorde Selnæs dårlig, og ble heller ikke noe tryggere bakover. Men mulig jeg husker feil.

Jensen som DM har vel ikke vært prøvd noe særlig på lenge fordi det har vært allment kjent at han har hatt sin store forse i det offensive spillet, og det var sant på den tiden. Spørs om det er like sant nå lengre.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb