View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 07.03.2019 17:59 Post subject: |
|
|
2mas wrote: |
– Er det slik at dere kunne vurdert et forsøk på å hente noen av dem?
– Nei. Og det ville uansett ikke vært Hamar Arbeiderblad som hadde fått den informasjonen først, sier Bjørnebye.
|
Det verste er at det faktisk er helt uaktuelt også. Hadde de vært like gode og 5 år eldre, da hadde vi snakket. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 07.03.2019 18:09 Post subject: |
|
|
Hentesveis wrote: | Lomaxx wrote: | Kan vi komme med litt mer enn bare ramse opp navn. Om man bare nevner navn så vil jeg bare anta at det er folk man har funnet på FM eller FIFA som derfor plutselig skal være aktuelle for Rosenborg |
Beklager at jeg misforstod leken. Jeg trodde at man bare skulle nevne vilkårlige navn, uten noen form for begrunnelse eller kommentar knyttet til dem.
Jeg sjekket ikke disse navnene verken på FM eller FIFA, men mener likevel at mine navn var minst like aktuelle som de som ble nevnt i innlegget før mitt... |
Var ikke ment kun til deg. Det er ikke første gangen bare i denne tråden hvor den personen ikke gjør annet enn å droppe navn. Det er ikke sånn at vi trenger å få noe detaljert beskrivelse, men at det hadde vært greit med litt mer enn "Spiller X." _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 07.03.2019 18:16 Post subject: |
|
|
Har sett både Nordli og Solbakken noen ganger mens jeg bodde i Hamar. Solbakken ser jeg ingen grunn til at vi ikke burde hente nå. Han har ferdigheter som ville vært nyttig for oss. Litt treg, men minner meg en del om Selnæs i det at han har en habil passningsfot og så ut til å klare å lese spillet ganske bra. Kan dog til tider minne litt om faren.
Nordli er jeg litt mer usikker på. Er ikke helt overbevist om at han ville funka i RBK da han er mer av en offensiv midtbane i en rolle vi ikke har normalt sett. Er dog fortsatt ung nok til at han kan læres opp i en rolle han ikke mestrer helt nå. _________________ Grilldress er også en dress:)
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 07.03.2019 21:37 Post subject: |
|
|
Lomaxx, jeg har tenkt det samme mange ganger selv, og skjønner ikke hvorfor navn bare slenges ut. Ingen forklaring eller argumentasjon, ikke en gang en beskrivelse av hvem de er... og det var årsaken til min post, så vi er nok enige  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.03.2019 15:11 Post subject: |
|
|
BergensAvisen mener (bak betalingsmur) at Rosenborg er interessert i
Veton Berisha.
Takk, men nei takk. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 08.03.2019 15:24 Post subject: |
|
|
Kunne vært interessant om han kom gratis, som backup og uten Jim Solbakken. Om Brann er villig til å betale for han så good on them, men ser ikke hvor han skulle forsterka oss. Valon derimot hadde jeg tatt imot uten å mukke. Ellers er jo Veton en spiller som vil dekke en plass vi har god dekning (spiss) og funker egentlig best i en formasjon vi aldri spiller (4-4-2). _________________ Grilldress er også en dress:)
|
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.03.2019 15:33 Post subject: |
|
|
Det spekuleres i en pris mellom 5-10 millioner, så gratis er han ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 08.03.2019 15:47 Post subject: |
|
|
Iver Fossum?
Hannover rykker med all sannsynlighet ned fra Bundesligaen, og selv om vi lever i en tid der zweite er mer attraktivt enn Eliteserien, så kan det vel kanskje være verdt et forsøk? Kun startet fem av 24 kamper i år, 1 år igjen av kontrakten til sommeren. Er i agentstallen til Dorsin & co. Perfekt alder. Los geht's! _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 08.03.2019 16:22 Post subject: |
|
|
Mener å huske Berisha som en meget arbeidsom kar, med relativt gode ferdigheter. Det er vel slike spillertyper det nye trenerteamet ønsker seg. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 08.03.2019 16:40 Post subject: |
|
|
Men med den stallen vi har, hvor skal vi bruke Berisha? Hvem er det han skal ta plassen til? |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 08.03.2019 16:50 Post subject: |
|
|
Lurer på det samme. Vi har nok vinger. Og de som ikke mener vi har nok vinger, bør hvertfall kunne være enig i at vi har nok middelmådige vinger. |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 08.03.2019 17:51 Post subject: |
|
|
Klarer heller ikke å finne plass til Berisha, men hvem vet. Mener å huske at han spilte meget godt som midtspiss for Viking en periode for noen år siden, da Jonevret tok over laget. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 08.03.2019 18:36 Post subject: |
|
|
Skulle Berisha komme så er det for å spille midtspiss, ikke aktuell for noen vingrolle han...Passer nok veldig bra inn i Horneland sin måte å spille på; men tror ikke interessen er særlig reell nå; mulig de var å snusa på han som erstatter når det kom bud på Søder, men slo det fra seg etterpå! Helt usannsynlig å ha 4 midtspisser i troppen, hvor av 3 forventer å være førstevalg, og en junior som forventer mye spilletid... |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 08.03.2019 19:56 Post subject: |
|
|
Julian Ryerson ble nevnt her. Han er ikke i troppen til union Berlin i kveld i hvertfall. Det kan bare bety at han er på et fly i retning Trondheim . Nei altså, men hadde ikke vært negativ til det, husker han som lovende |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 08.03.2019 20:18 Post subject: |
|
|
Hedenstad var vel også lovende en gang  _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.03.2019 20:34 Post subject: |
|
|
libido wrote: | Julian Ryerson ble nevnt her. Han er ikke i troppen til union Berlin i kveld i hvertfall. Det kan bare bety at han er på et fly i retning Trondheim . Nei altså, men hadde ikke vært negativ til det, husker han som lovende |
Ryerson er blant topp3 over hyper jeg aldri har forstått bæret av. Hver gang jeg har sett han på en fotballbane har han vært feilplassert. Styrter inn i dueller og det er bare helt kaos i toppen i 90 minutter + tillegg. Styr unna, for han vil ikke gi oss mye annet enn grå hår. |
|
Back to top |
|
 |
larseg94 Proff
Joined: 27 Nov 2011 Posts: 447 Location: Lyngdal, Vest-Agder
|
Posted: 08.03.2019 20:45 Post subject: |
|
|
Ryerson er forøvrig fra samme bygda som Stefan Strandberg. _________________ Selvutnevnt Norges sydligste RBKer. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 08.03.2019 20:59 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | libido wrote: | Julian Ryerson ble nevnt her. Han er ikke i troppen til union Berlin i kveld i hvertfall. Det kan bare bety at han er på et fly i retning Trondheim . Nei altså, men hadde ikke vært negativ til det, husker han som lovende |
Ryerson er blant topp3 over hyper jeg aldri har forstått bæret av. Hver gang jeg har sett han på en fotballbane har han vært feilplassert. Styrter inn i dueller og det er bare helt kaos i toppen i 90 minutter + tillegg. Styr unna, for han vil ikke gi oss mye annet enn grå hår. |
Altså, han kan være så over hypet han bare vil. Om han hadde ønska å komme hit for å være reserve fremfor å sitte i Berlin som reserve så hadde jeg ikke mista mye nattesøvn for å si det sånn. Da kunne vi kjøpt oss tid til sommeren om VEH eller Meling blir skada og om han hadde overbevist så hadde det kanskje vært mulig å gjøre det permanent _________________ Grilldress er også en dress:)
|
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 08.03.2019 23:44 Post subject: |
|
|
Fossum inn hadde vært en stor forsterkning. Et hakk over alle på vår midtbane. |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 09.03.2019 00:14 Post subject: |
|
|
Hadde ikke gjort noe om vi fikk inn Fossum, men jeg tviler på at han ønsker å forlate Tyskland nå, selv om han har fått lite spilletid i det siste. Det er vel en slik spillertype vi har savnet siden Midtsjø dro, og han er vel ikke noen utpreget sentral midtbanespiller. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4066 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 09.03.2019 03:57 Post subject: |
|
|
Når Horneland prater om at matchformen til Bendtner er for dårlig er det bare latterlig å hente inn spillere så sent som dette. Dette føles mer og mer som et prosjekt hvor Horneland skal vise at han greier å vinne gull med det vi har samtidig som klubben skal spare penger siden de kun greier å kjøpe norske spillere til overpris.
Hva skjedde med speiderarbeid? Hvor er vår Sapara, Dockal eller andre gode yngre talenter som kan være toneangivende i 2-3 år rundt et lag med spennende spillere som gir de trygghet til å vokse?
Forsøker alltid å være positiv, men har en gryende mistanke om at vi i år bør håpe at ingen andre har blitt så veldig mye bedre i løpet av vinteren så vi tar gullet på walkover.
PS. Prove me wrong... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 09.03.2019 05:33 Post subject: |
|
|
Smalere stall som gjør det enklere for unge spillere å ta steget fra junior til senior = spare seg til seriegull.
To sider av samme mynt.
Å hente spillere rett før seriestart er idiotisk = ja.
Jeg tror og håper vi har forbedret oss. Vi har ikke solgt en førstelagsspiller gjennom vinteren og har fått inn nytt blod i Åsen og Valsvik, samt på trenersiden som har baller til å benke spillere som ikke er i form. Det er et fint signal.
edit:
Om speiding. Vi har mange spennende spillere. Serbecic, akintola, Botheim og Adegbenro som har mye uforløst over seg. Det her er spillere som har potensiale til å bli de som er her i 2-3 år. Dessverre har skader/lite spilletid ikke gjort det lettere.
Dockal og Sapara hadde vi aldri fått kjøpt i 18/19. Norsk tippeliga er særs lite attraktivt. Prove me wrong. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 09.03.2019 09:02 Post subject: |
|
|
Jebali ville vel jeg klassifisert som en klar førstelagsspiller. Ihvertfall ferdighetsmessig. Det kan være klare fordeler med en tynnere stall. Utfordringen kommer når de fem, seks, sju, åtte spillerne som som alltid er skadet, blir skadet samtidig. I fjor hadde vi 10 spillere ute samtidig i enkelte kamper. Ikke mange igjen da. Per dags dato synes jeg midtbanen vår er mer preget av kvantitet enn kvalitet. Dette var vår værste lagdel i fjor, og er den viktigste lagdelen i godt Rosenborg spill. Jensen er ikke det han var for et par sesonger siden. Trondsen har omtrent ikke spilt en hel kamp siden sommeren, Lundemo har ikke den nødvendige hurtigheten hverken i hodet eller beina. Kanskje kan et hardt treningsregime endre noe av totalbildet her. Savner likevel en klar ener! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.03.2019 09:15 Post subject: |
|
|
Jeg tror at en strategi med spissing av stallen hvor vi sprer våre midler på færre spillere. Problemet er at sånne som Gustav Valsvik ikke passer i en slik strategi, det samme gjelder Lundemo, osv. Slik at vi er ikke tro mot en slik strategi.
For da skulle vi kjøpt den beste stopperen vi kunne ha fått tak selv om det hadde kostet oss 30 MNOK og så stolt på talentene våre til å vær bredden.
Vi trenger stort sett kun 13 - 14 ordentlig gode spillere og så må vi stole på våre egne talenter kan dekke inn når det trengs. Spesielt om 2 - 3 av dem er allsidige og kan dekke mange posisjoner slik som Meling f.eks.
Det vil gi færre og dyrere innkjøp, mindre risiko (lite å hente rett fra Afrika) det sjansespillet kan Lillestrøm få ta for oss og for den jobben kan de få 20 MNOK om de treffer noe som passer oss.
Vi trenger ikke å være dem som tar sjansen i vår posisjon i næringskjeden.
Vi burde vært Eliteseriens utgave av Bayern München.
Iver Fossum ja takk. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 09.03.2019 09:38 Post subject: |
|
|
Veldig enig i strategien færre og dyrere kjøp, så lenge man også slenger på kvalitet inn i den strategien. Dersom man skal betale 30 millioner, så må spilleren være verdt det. Bedre med en kanonspiller for 30 mill, enn tre squadspillere til 10.
Med fare for å gjenta meg selv, så burde klubben vise sin plass i næringskjeden med bedre speidernettverk. Selv om jeg kanskje ikke er veldig fan av typen, så fremstår Terje Liverød som en mann med gode kontakter og god CV av spillere. Han sier mye rart, men han har til tross for det hentet mange gode spillere til Europa. Blant annet Lago og Eguren til RBK. Spillere som var mye, mye bedre enn de fikk cred for. Eguren fikk aldri skikkelig sjansen, og kom til klubben i en vanskelig periode. Men mannen har tross alt spilt Champions League finale. For meg virker Liverød som en bedre SPEIDER enn Thoresen. Regner med at speideren primært har jobbområdet utenfor Norge. Trenger vel ikke å betale en speider for å hente spillere fra Tromsø og Ull/Kisa. |
|
Back to top |
|
 |
|