English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Babajide David Akintola
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kai88
Veteran

PostPosted: 09.02.2019 17:55    Post subject: Reply with quote

Du sier videreutvikle, men jeg sier vi får en billig forsterkning på en tidsbegrenset kontrakt. Vi manglet vinger og han var ønsket av Horneland. God deal.

At leie ikke har mulighet for videresalg er selvsagt fakta. På samme måte som at eierskap av en spiller ikke betyr suksess eller penger når en annen klubb kommer på banen. Se Jebali og Levi. På papiret tapte vi penger da de ble solgt, samtidig bidro de med viktige mål mens de var her.

Snur litt på det. Vi trengte en ving på kort varsel da Jebali og Levi ble solgt. Hvem ville du hentet?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran

PostPosted: 09.02.2019 19:17    Post subject: Reply with quote

Bale!
Sliter benken i real og bør være realistisk Razz
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 09.02.2019 21:13    Post subject: Reply with quote

Er ikke engang vits i å diskutere med folk som kategorisk tenker at leie gjør oss til en farmerklubb som gjør dårlig business. Akintola kommer til å forsterke oss massivt, til sommeren signerer vi forhåpentligvis en storfisk på vingplass.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 09.02.2019 22:53    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg tenker ikke automatisk det og isolert sett kan dette være greit nok, men det er ikke en bærekraftig måte å drive spillerlogistikk.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.02.2019 23:13    Post subject: Reply with quote

Nei, men det er jo noen som har trukket farmerkortet.

Nordens Lokomotiv wrote:
Skuffende at vi har blitt redusert til en farmerklubb for en dansk klubb (altså ikke opsjon), men positiv til spilleren.

hatemolde wrote:
Trist at vi er blitt en farmer klubb for en DANSK klubb!

Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 09.02.2019 23:35    Post subject: Reply with quote

Ingen som sutret over Jevtovic-lånet såvidt jeg husker, og han var vel også vurdert til å være for dyr til å hente permanent, selv om den opsjonen var vel ikke mer enn det vi måtte ut med for Levi/Jebali?
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 10.02.2019 16:14    Post subject: Reply with quote

Har vi opsjon på kjøp eller ikke ?
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 10.02.2019 16:18    Post subject: Reply with quote

Spør Bjørneb.. Nei, spør Horneland. Mer sannsynlig å få noe konkret ut av han.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.02.2019 13:53    Post subject: Reply with quote

Akintola trekker også frem Samuel Adegbenro. De to er begge 23 år gamle og kommer fra Nigeria.

– Han er som en storebror for meg, sier Rosenborgs nysignering.

– Han gjør at jeg føler meg velkommen. Han, og egentlig alle de andre, har tatt vare på meg. Han er fra Nigeria, så det er godt å ha han her, sier den tidligere FKH-spilleren.

Akintola ser først og fremst for seg å bli brukt på en av kantrollene, og kan sånn sett være en konkurrent til nettopp Adegbenro, men er ikke fremmed for å prøve seg på topp.

– Jeg tror jeg oftest vil bli brukt på vingen. Jeg er vant til det. Men uansett hvor de vil bruke meg, selv på topp som en spiss, vil det ikke være et problem. Jeg er klar for en utfordring, sier han.

Les mer: Rosenborg-signeringen hyller sin nye lagkompis: – Han er som en storebror
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 16.02.2019 14:54    Post subject: Reply with quote

Litt morsomt at vi nå har 3 fra Nigeria i troppen.

Har vel ikke hatt så mange afrikanere i troppen siden Konan, Kone og Traore tiden?

- Torgeir Børven
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 16.02.2019 16:47    Post subject: Reply with quote

Nei, og litt kult at de er fra same land. De tre nevnte var jo fra nabolandene Elfenbenskysten og Burkina Faso, som no hadde en del til felles.

Tror slikt gjør underverker for samholdet.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 16.02.2019 19:02    Post subject: Reply with quote

Bekreftes på eurosport.no der Akintola har funnet tonen med Samuel. Lover bra.
Back to top
Indreløper
Veteran

PostPosted: 17.02.2019 11:42    Post subject: Reply with quote

Synes Akintola så sprek ut i går. Har tro på at han kan slå til, uten at Sundsvall hadde så voldsomt mye å stille opp med.
Captain
Veteran

PostPosted: 17.02.2019 12:16    Post subject: Reply with quote

Viste veldig mye positivt under gårsdagens kamp. Tror dette kan bli en veldig god spiller for oss, bare håper vi har sikret oss opsjon på kjøp. Ingen som har hørt noe mer ang. opsjonen det ble spekulert i tidligere?
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 17.02.2019 14:39    Post subject: Reply with quote

Håper vi kjøper han nå. Om vi ikke gjør det blir det nok med et halvt år her.
Back to top
Maggie
Junior

PostPosted: 17.02.2019 15:03    Post subject: Reply with quote

For å si det sånn, jeg tror ikke Jebali-savnet blir så stort etter at Akintola får spilt noen kamper og gitt oss noen målpoeng. Etter 2017-sesongen mente jeg Gilbert Koomson (Sogndal) var en av de beste spillerne i serien. Han var også viktig for Brann i fjor. Etter fjoråret mener jeg Akintola var litt tilsvarende. Svært viktig for Haugesund og god generelt i eliteserien. Spennende å se om han duger i Europa. Om jeg ikke husker helt feil var han vel også den viktigste spilleren på fantasy, uten at det betyr så mye. Lovende spiller som jeg håper vi har opsjon på.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.02.2019 21:43    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
De tre nevnte var jo fra nabolandene Elfenbenskysten og Burkina Faso, som no hadde en del til felles.

Også Koné og Traore er født og oppvokst i Elfenbenskysten, men de valgte etter mye fram og tilbake å representere Burkina Faso.

Aristoteles wrote:
Håper vi kjøper han nå. Om vi ikke gjør det blir det nok med et halvt år her.

Er vel lite trolig at Midtjylland vil selge for en billig penge rett etter kontraktsforlengelse?
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 18.02.2019 13:59    Post subject: Reply with quote

Det er en integrert del av luksusopplevelsen å få lov til å betale dyrt. Her er det bare å peise på.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.02.2019 00:42    Post subject: Reply with quote

Var litt dårlig forklart i går: Det er nok heller tvilsomt at Midtjylland vil selge til normal pris nå.

Virker som om planen er å øke markedsverdien hans i RBK. Altså kan det være at både selger og spiller først må konstatere at det evt. ikke dukker opp spennende/lukrative alternativer, før at permanent overgang blir et reelt alternativ.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.02.2019 20:27    Post subject: Reply with quote

Forholdet til Horneland er altså så godt at Akintola ikke kastet seg på alternativer i Frankrike eller Sverige. Eller Norge, for den saks skyld.

– Jeg hørte om interesse fra Brann. Molde også. Men jeg vet ikke, det skjedde ingenting, og jeg var veldig tålmodig og ville hit. Jeg ventet på Eirik og å få jobbet med ham igjen. Han er en av de store grunnene til at jeg flyttet hit. Og alle kjenner Rosenborg, dette er som en drøm for meg, sier den 23 år gamle angrepsspilleren.

Det gode forholdet til Horneland og assistenttrener Karl Oskar Emberland startet altså for ett år siden. De to tok ham under sine vinger, og pushet på under hver eneste trening og kamp for å få det beste ut av nigerianeren.

– Eirik forsøker å presse meg til å bli en bedre spiller. Hvis du ser kampene våre er det meg han roper mest på, og jeg vet at det ikke er fordi han hater meg. Han vil ha mer fra meg, fordi han vet jeg kan mer, sier Akintola.

(...)

Det er gått fem år siden han forlot et lokalt fotballakademi i Lagos for å spille for FC Midtjylland. Den overgangen var vesentlig større.

– Alt du trenger å fokusere på her er å spille bra, spise godt og trene. I Nigeria var det mange distraksjoner. Det er så mange som bor i Lagos, 25 millioner mennesker, og det har vært en velsignelse for meg å komme til Europa, sier han.

Les mer: RBK-nykommeren i stort intervju: – Jeg hadde mye trøbbel da jeg vokste opp

Ebedei flyttet ti mil til Ijebu Ode i 2001, så tydeligvis noe utdatert info i avisa. Men tydeligvis er Akintola sjøl oppvokst i selve Lagos.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 23.02.2019 01:36    Post subject: Reply with quote

Veldig lite trolig men det beste er om Helland og Samuel storspiller på hver sin kant og klarer å holde Akintola på benken og at han bare får en del innhopp på slutten av kampene. Som fryktet skal RBK brukes for å spille opp prisen hans og dette er en strategi jeg på ingen som helst måte er tilhenger av selv om han presterer stort. Vi skal ikke bruke penger på spillere vi skal spille gode og dyre for andre klubber vi konkurrerer mot og ja vil si at vi konkurrerer mot alle klubber i skandinavia om talenter/spillere og Europaspill. Det kan kanskje være riktig denne gangen dersom han er viktig med tanke på seriegull og Europa men ikke en praksis jeg håper vi ser for mye av i fremtiden.

Som sagt, drømmescenario er at Samuel og Pål herjer på hver sin kant slik at Akintola bidrar som innbytter men ikke blir veldig interessant for andre klubber og at vi kan få kjøpt han til forsvarlig pris.
Kai88
Veteran

PostPosted: 23.02.2019 03:01    Post subject: Reply with quote

15 mål til sommerpausen tar jeg heller. Penger er ikke alt i fotball. Og så håper jeg vi har en opsjon. Noe som fortsatt ikke er fullstendig avklart etter hva jeg har lest.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 23.02.2019 09:36    Post subject: Reply with quote

Håper vi ikke har gitt opp å kjøpe ham, selv om det blir dyrt.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.02.2019 11:29    Post subject: Reply with quote

Bjørnebye bør kjenne sin besøkelsestid og legge inn et tidlig bud allerede i vår om man er overbevist.
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 17.06.2019 17:29    Post subject: Reply with quote

Hvis han fortsetter som i går vil jeg gjerne se ham kjøpt. Hvordan var det her egentlig? Leieavtalen går ut i sommer? Opsjon?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20  Next
Page 7 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb