View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
jorji Rutinert

|
Posted: 01.02.2019 23:57 Post subject: |
|
|
Sidekommentar; Slavia Praha hadde løpetrening etter kampen  |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 01.02.2019 23:57 Post subject: |
|
|
Da kan jeg kaste meg inn i hyllest av Serbesic! Har ikke hatt et like sterkt inntrykk av at han er så god som mange mener, men kan virkelig passe godt som makker med Tore! Håper de ser det selv også.. Hovland ok, men veldig avslørt i europa, Valsvik not so much foreløpig.. Arti med god debut av Åsen som var en signering jeg var veldig for! Kult av Johnsen å markere seg såpass på de få minuttene han fikk!! _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 02.02.2019 00:00 Post subject: |
|
|
Alt i alt en ok kamp, der spillerne virkelig fikk kjørt seg. Liker at Horneland ikke lar spillerne få noen sekunder fri, der skal det presset ved enhver anledning. Synes Serbecic viste seg fra en meget positiv side de 30 minuttene han fikk, dette er på ingen måte en spiller vi skal selge. Tror fort han kan rykke fram i rekken ila. sesongen. Synes også Yanni viser prov på noe bra, der er det mye å bygge videre på, spør du meg. Blir spennende å følge dette prosjektet videre, jeg tror det blir meget bra når spillerne klarer å holde intensiteten oppe. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 02.02.2019 00:02 Post subject: |
|
|
Artig å se en kamp igjen, selv om det ble veldig treningskamp-preg over det etter hvert. Åsen tror jeg blir bra etter hvert. Valsvik synes jeg ikke var like bra - han fikk en del løpsdueller og det er ikke hans sterkeste side virker det som.
Arti' å se Johnsen prøve seg mot slutten der.
Det må trenes en del for å få formasjoner og samhandling til å sitte, men det skal vi jo gjøre i noen uker nå så jeg tror det kommer seg etter hvert dette. Det var veldig vidåpent i forsvaret på begge målene imot, men da må vi også huske på at vi faktisk møter et habilt lag her - som er i sesongform (selv om de byttet hele laget på slutten og da ble det mye rart fra den siden og).
Så har vi litt tynn stall - få inn et par gode spillere nå så blir det gode greier. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
|
|
Siden jeg var nepe nok til å ikke skjønne at jeg hadde Eurosport 1 før det var 10 minutter igjen så har jeg et begrenset bedømmingsgrunnlag. Har sett en god del første treningskamper opp igjennom årene og jeg likte det lille jeg så. Vi løper ihvertfall sinnsykt mye mer enn før og prøver endelig igjen på høyt kollektivt press  |
|
Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
|
|
jorji wrote: | Sidekommentar; Slavia Praha hadde løpetrening etter kampen  |
Reservene ja, de som spilte 20 minutter. Vanlig det.  |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.02.2019 00:03 Post subject: |
|
|
Overrasket over Serbesic' fart, må jeg si. Akselerasjonen er selvsagt så som så, men han hadde høyere toppfart enn jeg har merket før. Synes også han har blitt litt mer moden i duellspillet, hvor han i fjor var litt heit og skapte en del unødvendige frispark imot. I dag så han mye mer kontrollert og rutinert ut. Og han fikk ikke en gang vist pasningsfoten i særlig grad. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 02.02.2019 00:04 Post subject: |
|
|
oskisjunior wrote: | jorji wrote: | Sidekommentar; Slavia Praha hadde løpetrening etter kampen  |
Reservene ja, de som spilte 20 minutter. Vanlig det.  |
Sikker på at det var reservene? For meg så det ut som laget også var med og løp. |
|
Back to top |
|
 |
jorji Rutinert

|
Posted: 02.02.2019 00:05 Post subject: |
|
|
Ja det så slik ut for meg også |
|
Back to top |
|
 |
jorji Rutinert

|
Posted: 02.02.2019 00:07 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Overrasket over Serbesic' fart, må jeg si. Akselerasjonen er selvsagt så som så, men han hadde høyere toppfart enn jeg har merket før. Synes også han har blitt litt mer moden i duellspillet, hvor han i fjor var litt heit og skapte en del unødvendige frispark imot. I dag så han mye mer kontrollert og rutinert ut. Og han fikk ikke en gang vist pasningsfoten i særlig grad. |
Tiltredes, husker han spilte fra start mot europeisk motstand for første gangen i fjor og virket litt urutinert.
Selv om han ikke fikk vist frem pasninger han har gjort før, var han langt flinkere enn både Hovland og Valsvik på å sende pasninger gjennom ledd. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 02.02.2019 00:08 Post subject: |
|
|
Helt utrolig at det var aktuelt med utlån av Serberic til fordel for Valsvik. Klasseforskjell i dag. En kamp gjør ingen sommer,men du får ikke trent opp 2 meter Valsvik til å få både fart,teknikk og pasningsfot på ett par måneder. Hans maksnivå ligger dessverre langt unna nødvendig nivå og langt under Serberic. Jeg har over tid hatt en voksende tvil til SIBs kompetanse og kjøpet av Valsvik og tanken om utlån av Serberic forsterker denne. Det har blitt for mye gråstein fra den karen.
Ellers bekrefter kampen at Levi fremdeles har nærteknikk som ei brødfjøl, Hedenstad kan ikke slå gode innlegg om det så skulle stå om livet og Hovland er fremdeles vaksinert mot å gå opp i press på ballfører.
Horneland har to voksne oppgaver fremfor seg, det ene er å trene laget opp til nødvendig standard før ligastart, den andre er å hindre SIB å kjøpe sine sedvanlige trege og teknikkløse «forsterkninger».
Ellers veldig positivt innhopp av Mikael Johnsen, håper at han og flere av ungguttene får flere sjansen fremover. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 02.02.2019 00:10 Post subject: |
|
|
Tror jeg har avskrevet Valsvik allerede gitt, hva holder de på med, SIB og co? Solid av Serbesic, som vanlig. Artig involvering av Johnsen.
Last edited by Macha on 02.02.2019 00:11; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Rosenvingen Senior

|
Posted: 02.02.2019 00:10 Post subject: |
|
|
Bra å endelig få dere over på andre siden ang. Besim. Har faktisk ikke forstått at så få har sett at han er gull. Internasjonalt snitt, som det heter så fint.
Jeg har vært så redd for at han skulle dra til Tromsø, men nå blir jo det umulig. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.02.2019 00:13 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | Tror jeg har avskrevet Valsvik allerede gitt, hva holder de på med, SIB og co? Solid av Serbesic |
Ja, nei, de på Brakka kjøpte jo Serbecic også, da.
Veldig 50-50, hvilket rbkweb burde se verdien i. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 02.02.2019 00:23 Post subject: |
|
|
Imponerende at Horneland har fått fram en tydeligere plan hos spillerne etter 10 treninger, enn forgjengerne hadde de to siste årene. De lyktes ikke med alt i dag, langt ifra, men man så hva de prøvde på. Det er det lenge siden jeg har sett. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 02.02.2019 00:30 Post subject: |
|
|
[quote="haavarl"] Macha wrote: | Tror jeg har avskrevet Valsvik allerede gitt, hva holder de på med, SIB og co? Solid av Serbesic |
Ja, nei, de på Brakka kjøpte jo Serbecic også, da.
Veldig 50-50, hvilket rbkweb burde se verdien i.[/quote
Totalen vil jeg hevde er vesentlig dårligere enn 50-50 på den allment aksepterte gull vs gråsteinskalaen. Enig i at Serberic har potensiale til å havne mot gullsiden der vi p.t bare har Meling og Hansen ,men fasiten til SIB er en rekke med middelmådigheter/svake spillere (Hovland,Konradsenx2,Levi,Hedenstad,Søder2.0,Lundemo,Gersbach).
Ett og annet feilskjær må man forvente, det skjer i alle klubber,men prestasjonene til SIB er under pari. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 02.02.2019 00:45 Post subject: |
|
|
Så ikke kampen, men lar meg rive med. Dette høres ut som en bra start så tidlig i trenergjerningen... |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 02.02.2019 01:29 Post subject: |
|
|
SÃ¥ bare glimt av kampen og konstaterte at presset var noe helt annet enn tidligere.
Hvordan gjorde Denic, Helland og ikke minst Adegbenro det? |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 02.02.2019 02:58 Post subject: |
|
|
Bra av Besim, kan umulig være dårligere enn Valsvik og Hovland. Reg og Besim bør være førstevalg på stopperplass _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4069 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 02.02.2019 03:38 Post subject: |
|
|
Bare glad ikke Konradsen spilte i dag jeg... Makan til usynlig spiller skal man lete lenge etter... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
JonnyVS Junior
|
Posted: 02.02.2019 03:58 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Imponerende at Horneland har fått fram en tydeligere plan hos spillerne etter 10 treninger, enn forgjengerne hadde de to siste årene. De lyktes ikke med alt i dag, langt ifra, men man så hva de prøvde på. Det er det lenge siden jeg har sett. |
Helt enig, det var faktisk mulig å se idag hva de hadde trent på, og hvordan de skal utføre det. Ser at presset umiddelbart er mer intenst, og at lagdelene følger etter raskere, som gjør at vi har bedre dekning når vi presser ballsikre lag. Noen jukser fortsatt, og trur at en lav posisjon er ensbetydende med å jobbe hjemover.
Gustav leverer svakt, men han skal få mere tid. Det han feiler mest på i dag er posisjonen sin i forhold til resten av rekka, og at han tidvis ligger alt for langt fra stoppermakker når vi presser høyt. Besim er et frisk pust hær, og har en god fot som peker i rett retning når han mottar ball.
Ellers så synes jeg angrepsrekka preges av ubesluttsomhet og dårlige valg når de blir satt opp i gode posisjoner på hjørnet av 16. Samuel virker desverre ikke helt på nett med resten av gutta, og ender ofte med dårlige skuddforsøk, eller litt "avanserte" passninger som resten ikke er med på.
Søder jobber hardt, tydelig at han er sugen på å spille, skaffer oss noen få brudd, og noen baller som ender med innkast pga av godt press. Men stopperparet spiller han lett ut, så han blir speingende mye imellom. Mister også etterhvert helt viljen til å bidra.
Alt i alt, en god generalprøve, spillet er ikke helt dær, men det er mulig å se at ting allerede har skjedd, har trua på at det kan bli bra utover våren. Viktigste er nok å innse at Konrad ikke kan spille Sentral, det har han ikke basisferdigheter til. _________________ Jarra! |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 02.02.2019 04:31 Post subject: |
|
|
Alt det syns jeg Jonny, unntatt det avsnittet med Gustav, kan du legge på Helland. Utrolig svakt når det kommer til teamwork fra hans side. Når han ikke klarer å sette et press der andre blir med, da blir det faan så vanskelig.
Han er rett og slett for dårlig på måten Horneland ønsker at laget skal spille uten ball på.
Enkelt og greit. |
|
Back to top |
|
 |
|