| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 25.01.2019 12:58 Post subject: |
|
|
| Jebali har pga tingenes tilstand, skade, osv. ikke fått vist potensialet sitt hos oss. Har tro og håp om at han kan blomstre i nytt regime. |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 25.01.2019 13:03 Post subject: |
|
|
| Dersom vi skal selge han allerede burde vi få en meget god sum for han. Han er kanskje ikke verdens raskeste, men for en skuddfot. Tror han også ville passet veldig godt inn i Hornelands planer ettersom han er veldig god i presspillet og som kombinasjonsspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 25.01.2019 13:12 Post subject: |
|
|
| Flott om han er på vei bort i mine øyne, Jebali ut og Berget inn hadde vært konge. Kan ikke ha gratispassasjerer når vi skal spille heftig gegenpress (da holder det i såfall med Lord). |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 25.01.2019 13:18 Post subject: |
|
|
| Veldig trist dersom dette stemmer, vi har ikke råd til å miste de få spillerne vi har som har over middels spilleforståelse og blikk. Da håper jeg i det minste at chipen mot Shkendija går i loop under forhandlingene. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 25.01.2019 13:20 Post subject: |
|
|
Vi mister så en spiller med et snev av internasjonalt snitt. Kan kombinere med medspillere og evnen å ta ned ball under press. Meget bra fot og overblikk _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 25.01.2019 13:26 Post subject: |
|
|
Nei farsken han vil jeg gjerne se mer av. Publikumsspiller. Ville likt å sett hva han får til etter en god oppkjøring med Horneland.
Hvis han vil dra til Saudi med kone og barn, så betyr vel det at et evt. tilbud er veldig bra personlig økonomisk, og da burde vel tilbudet til Rosenborg være tilsvarende. Husker ikke hvor lang kontrakt han har med oss?
Ser på transfermarkt at de siste tre kjøpene til Al-Hilal FC som er den beste i SA har vært på 35 mill, 40 mill (lån) og 70 mill. Da for relativt ukjente spillere fra ganske bra klubber som Røde Stjerne, Benfica, Galatasaray. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 25.01.2019 13:29 Post subject: |
|
|
| Han opptar en plass i den berømte utenlandskvota, og passer ikke direkte inn i noen av de offensive rollene i laget! Det skal ikke være noe tvil om at han har noen ferdigheter som har internasjonalt snitt over seg, men har desto like store svakheter ellers! Spørsmålet er om det man får ved å bruke han er verdt det opp mot hva man taper? Han har kun et gir og blir fraløpt av absolutt alle, med unntak på de første 2-4 meterne, hvor han er OK. Han har en relativt knap arbeidskapasitet og man mister MYE både i offensivt press og defensiv hjelp med han på banen, samtidig så putter han noen mål ingen andre i klubben putter! SÅ det er absolutt ambivalent; men jeg tenker at om det er laget som en enhet man vil styrke, og man skal få opp arbeidskapasiteten, duellkraften og råheten så kommer RBK styrket ut av å bytte han ut med for eksempel Berget! (Berget som har CL erfaring og har vist at han kan gjøre en meget god jobb både som ving og spiss).. Så skal det også sies om Jebali at han knapt har gått i en eneste duell etter at han kom til klubben, og det vil ikke under noen omstendigheter vært godkjent under Horneland...Kommer araberne med 2-3 mill euro så er det helt nydelig! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.01.2019 13:34 Post subject: |
|
|
| Lord Oakley wrote: | | Det skal ikke være noe tvil om at han har noen ferdigheter som har internasjonalt snitt over seg, men har desto like store svakheter ellers! |
Ja, her snakker du om de såkalte "svakheter med internasjonalt snitt"? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 25.01.2019 13:35 Post subject: |
|
|
Hvorfor vil Jebali bort?
Hadde han ikke fått familien over til Trondheim,kjøpt hus osv..
Må være et eller annet som har skjedd?
Mistrives han?
Eller har det kommet et svært lukrativt bud på han?
Forøvrig. Uttrykket internasjonalt snitt irriterer meg. Hva ligger i det begrepet?.
Virker som folk og eksperter bare øser det ut, så fort man har en spiller med teknikk, skuddfot osv.. Som om det ikke behøves i ES også.. makan.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
enur81 Senior
|
Posted: 25.01.2019 13:40 Post subject: |
|
|
| Det er en del pengesterke klubber i SA, så det er nok en solid lønn som frister Jebali. Han ble hentet for en høy sum i fjor sommer, har lang kontrakt samt at han beviste sin kvalitet før skaden. For RBK kan det bety en god sum inn (kanskje 2-3 mln euro!?) som kan brukes på spillere som passer bedre inn i Horneland sin stil. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 25.01.2019 13:42 Post subject: |
|
|
Money talks.
Er helt sikkert 2-3-4x lønna.
Får vi vel 15-20 millioner også som kan dekke den økonomiske fadesen med Hoftun og Kåre.. |
|
| Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 25.01.2019 13:44 Post subject: |
|
|
Hva skjer med folk som sier han ikke passer inn i vår 4-3-3? Bare etter få kamper i fjor hadde han allerede dannet gode relasjoner der ute på kanten, og var flink til å variere mellom å utfordre, spille overlapp, eller legge inn. Syns han var perfekt i den rollen. Fart er vel ikke det eneste som trengs på vingen? _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore! |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 25.01.2019 13:48 Post subject: |
|
|
Forøvrig enig i de som mener han ikke passer helt inn.
Treg som en skilpadde, og viser vel minimalt med duellkraft.
Mer en luksusspiller.
Men i en høy intensivfotball, alla gegenpress så er ikke han den rette mannen.
I en slik fotball vil Jo Inge Berget være helt perfekt!. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 25.01.2019 13:52 Post subject: |
|
|
| Mulig jeg sitter igjen med feil inntrykk, og at han er mer aggressiv i gjenvinningsspillet enn jeg kan huske. For all del, jeg digger de offensive kvalitetene hans sjøl, men får vi en god slump Saudi-penger for han, tror jeg vi kan finne en spillertype som passer RBK 2019 bedre enn han vil gjøre. Tror også Berget vil passe perfekt for Horneland. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 25.01.2019 13:54 Post subject: |
|
|
| Takk for målet mot Enga. Vil ellers ikke savne ham. |
|
| Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 25.01.2019 14:25 Post subject: |
|
|
Det er vel få som har preget Rosenborg såpass mye på så kort tid som Jebali. Det må i så fall være Marek Sapara.. kan vi heller ikke kvitte oss med Lundemo - makan til spagettibein..
https://www.youtube.com/w...BdQ726yNwE |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.01.2019 14:27 Post subject: |
|
|
| 27Sapara wrote: | | Det må i så fall være Marek Sapara. |
Forutinntatt! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 25.01.2019 14:31 Post subject: |
|
|
| Vi kommer til å savne hans egenskaper til å holde ballen. Bare Bendtner som matcher de i dagens stall. Jeg mener det er viktigere en å være rask. Han klarte å holde på ballen til de andre var i posisjon og sende den konstruktivt videre. Galskap å kvitte seg med han. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 25.01.2019 14:36 Post subject: |
|
|
Han har kanskje ikke all verdens til fart, men innehar blant annet god teknikk, blikk for spillet og herlige avslutter egenskaper.
Han er en målpoeng sanker av rang, og la oss se oss litt i speilet, det har ikke vært mange av de i RBK sist år.
Så kan man vektlegge mange faktorer for det, men han var faktisk en av få som hanka inn litt på den korte tiden han har vært her.
Håper han blir selv, tror han kan virkelig skinne denne sesongen under litt dyktig veiledning og et lag som er mer samkjørte enn det vi så i fjor.
De som nevner 10-15mill for en overgang til SA...det bør nok dobles skal det være aktuelt for klubben, om da de ikke vil selge ham for å frigjøre midler til andre ting. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 25.01.2019 14:44 Post subject: |
|
|
| Betalte vi ikke sånn 11-12 millioner for han i fjor sommer da? Skal selvsagt opp på 30 før salg er aktuelt for en spiller som har prestert så bra og vært her så kort tid. Har vel også relativt lang kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 25.01.2019 14:56 Post subject: |
|
|
Mener å huske at SIB sa at de hadde speidet på Jebali i ett års tid. Derfor høres det svært merkelig ut at de plutselig ikke synes han passer inn slik vi ønsker å spille. Ved et eventuelt bud, så er det nok siden det er en sum vi ikke kan si nei til, men hvem vet. Kan jo være Jebali har store ønsker om å komme seg bort, og at han synes konkurransen i Rosenborg blir for stor. Det er vel ikke mange som er selvskrevne på laget pdd. Liker de tekniske finessene til Jebali, derfor hadde jeg likt å se hvordan han ville prestert under et tydelig regime. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 25.01.2019 15:04 Post subject: |
|
|
| Captain wrote: | | Mener å huske at SIB sa at de hadde speidet på Jebali i ett års tid. Derfor høres det svært merkelig ut at de plutselig ikke synes han passer inn slik vi ønsker å spille. |
Kan ha noe å gjøre med at vi har fått nytt trenerteam siden den gang - med andre tanker om hvordan vi skal spille.
Tenker Jebali har innsett at han blir backup for Adegbenro hos oss, siden ingen av dem passer til å spille til høyre. Om ikke Adegbenro selges er det sikkert smart å cashe inn på Jebali nå, hvis budet er bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 25.01.2019 15:24 Post subject: |
|
|
| Veldig fin å ha mot lag som legger seg bak og murer igjen, altså i minst halvparten av kampene våre. Bør være litt for langt bak i køen mot topp motstand når alle er friske og raske til at jeg ser få problemet med å la ham gå hvis noen arabere dobler det vi la ut for ham. |
|
| Back to top |
|
 |
Rosenvingen Senior

|
Posted: 25.01.2019 15:31 Post subject: |
|
|
Gomis spiller for Al-Hilal. Det fårn si. Alle trenger en Lord :p
I motsetning til mange andre her synes jeg Jebali er raskere enn en skillpadde og har bedre teknikk enn gjenomsnittet i stallen. Han har også vært ganske usynlig i kamper han har startet for oss, men vi har gitt mange spillere en sesong på å komme inn i spillemønsteret vårt og så lang tid har ikke Jebali fått. Dessuten har han hatt en tendens til å score i flere av de kampene han har vært usynlig. Det vil likevel overraske meg om Jebali blir en spiller som går rett inn i duellene og løper mer enn alle andre.
Vil også nevne at han kom inn med en mer positiv mentalitet enn resten av laget da han kom til klubben. Skal sies at det var rett etter at KI fikk sparken, men likevel.
Jebali spiller også på landslaget og da blir det jo kortere reisevei for han. Dessuten synes jeg ikke vi skal kappe av hendene på de som mener at det er bedre vær i Saudi Arabia enn i Trondheim.
Al-Hilal er et av de aller største lagene i Asia og gjør det bra i CL. Hvis det ikke har skjedd noe spesielt (feks at han har fått negativ feedback fra Horneland), så tenker jeg også 30 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 25.01.2019 15:33 Post subject: |
|
|
Jebali er en spiller jeg liker godt, men blir ikke veldig lei meg dersom han går for 20+ millioner. Med Samuel, Helland, Yann-Erik og evt. Berget inn så vil jeg heller ha 20+ millioner enn Jebali. Han vil nok få en del målpoeng i 2019 også men tror ikke han vil være på nivået han var på da han kom. De andre klubbene vet nå hva han er god for og vil passe litt ekstra godt på han. For under 20 millioner bør vi helt klart beholde han, men så lenge vi ikke taper penger på han så er det bedre at han går enn å ha en spiller som ikke er veldig motivert for å spille for klubben. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
| Back to top |
|
 |
|