English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trenerrettssaken
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 52, 53, 54  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
VÃ¥r Herre
Proff

PostPosted: 23.01.2019 15:31    Post subject: Reply with quote

Han kan lyve om det fordi det er tilnærmet umulig å bevise at han lyver. Og han lyver vel for å danne et inntrykk av at han handlet i god tro, og ikke bevisst gikk inn i en turbulent kontrakt.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.01.2019 15:34    Post subject: Reply with quote

Det svekket ikke saken hans. Innholdet i kontrakten var der uansett, ved å hevde null kjennskap til dem så ansvarsfraskriver han seg å ha godkjent den mulig ulovlige klausulen, samtidig som han på sett og vis ugyldiggjør seg selv om noen "øverste leder".

Det er strategi for å vinne saken sin.

All VET jo at han har lest kontrakten. Han har tilogmed søkt hjelp av Ekker til å få argumenter for å bedre den, les: få høyere sum i sparken-klausulen.

Som Ekker panisk prøvde å snakke seg vekk fra som vitne.

Å tro på dette er så himla naivt
Back to top
View user's profile Send private message
Riversen
Proff

PostPosted: 23.01.2019 15:37    Post subject: Reply with quote

Altså. Om du ikke leser kontraktene du skriver under på. Da kan du faen meg ikke dra klubben til rettsalen og klage i ettertid. Folk ass.

En ting jeg har hengt meg opp i de siste dagene.
Har Rune Bratseth mer makt enn vi aner i kulissene?
Det virker som han trekker i mange tråder.
Så var det også litt rart det Eggen nevnte i samtalen med Hoftun på tlf. At Koten og Bratseth var innom for å argumentere oppsigelsen til KI og Hoftun. Måtte Eggen ha noen og lene seg på. Vender Eggen seg den veien vinden blåser?

Det er også veldig rart at ikke styret er mer tilstedet i det daglige og engasjerer seg.

Avstand og bla bla bla. Men det går ann og stikke innom i ny og ne og ta en prat.

Uansett, deilig at dette er over.
Back to top
VÃ¥r Herre
Proff

PostPosted: 23.01.2019 15:38    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke Eggen må ha noen å lene seg på, men mer at Bratseth og Koteng vet hvor tungt Eggens ord veier, og ville sikre seg at han var på lag.

Edit: Og forsikre seg om at de ikke selv var helt ute å kjøre, antageligvis.
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 23.01.2019 15:42    Post subject: Reply with quote

Man er rimelig naiv dersom man tror at folk med minimum av IQ ikke leser kontrakter de skriver under. Jo mere penger det handler om jo enda mere nøye leser man den. I dagens samfunn får man høre en million ganger hvor utrolig viktig det er å vite hva man setter sin signatur på. Selv om det er noe som kommer fra familie og venner skal man ikke bare skrive under i god tro. Så ja selvfølgelig har Kåre lest den både 2 og 10 ganger før han skrev under.

Handlet aldri om penger sier Kåre, rart han da takket ja til pengene ved forlik og ikke kjørte løpet helt ut for å få rettslig avgjørelse på trenerens rolle. Uansett utrolig godt å være ferdig med saken og nå kunne se fremover mot ny sesong så håper jeg vi slipper unna alt dette bråket vi hadde i 2018 og bare får en fin sesong med godt spill og gode resultater.
puckno
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 16:03    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Endte vel kanskje i en slags bromance dette her da, bamseklem bak lukkede dører osv.

VG: "... Hoftun og Ingebrigtsen mente det var godt å gi Koteng en klem etter forliket. ..." LOL
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 16:10    Post subject: Reply with quote

Riversen wrote:
Har Rune Bratseth mer makt enn vi aner i kulissene?

Ja, det tror jeg. Jeg tror han har mer eller mindre all makt når det gjelder ansettelse og sparking av trenere, fordi han lett får resten av styret med seg.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 16:17    Post subject: Reply with quote

Kåre står for meg dessverre igjen som svarteper i denne saken. Skriver dessverre fordi jeg tok meg til å like den Kåre som kom inn i klubben i 2014 ganske så godt. Sitter ikke igjen med samme inntrykk drøyt 4,5 år etterpå.

Koteng var selvsagt ikke det vitnet som skulle svare på hvorfor de to ble avskjediget fotballfaglig; det ville kommet i dag. Først og fremst gjennom Eggen. Her ville Kåre-fotballen og utviklingen (les: mangelen på denne) fått kjørt seg. Det samme med ZXY-halmstrået til Ekker & co. Potensielt sett en fadese for Kåre.

Hva så med "prinsipielt viktig for stillingsvernet til norske trenere", eller "det står itj om pæng, men saken våres". Der ble det jaggu tyst fort, ja - etter dag to. Ikke nevnt med et eneste ord i dag. Bullshittet om at kontrakten aldri ble lest, at han kunne trent laget for en 50-lapp osv. Ja, det høres ut som en ekte bilselger dét.

Egenrådighet (Eggen ble brukt mindre og mindre som sparringspartner), manglende utvikling/kompetanse (lavere intensitet og involvering fra Kåre sjøl) og tap av energi (jf. Kotengs vitneutsagn) samt flørting med andre klubber, ble tilslutt Kåres bane ut av klubben. Ettermælet får seg en solid ripe i lakken som følge av en heller flau to-akter i Trondheim tinghus.

Saken bekrefter således inntrykket hele veien: at avgjørelsen var riktig (uavhengig av hvordan det går med Horneland), men at prosessen(e) innad i klubben burde vært håndtert på en bedre måte.
Hodor
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 16:19    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg ikke tror på KI her :

"Det handlet ikke om penger. Det handlet for oss å fortelle om hvordan vi har opplevd dette"

Neida, hadde det ikke handlet om penger kunne du gått til se og hør og fortalt historien din der istedetfor til tingretten...
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 16:22    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Dette er tull, det skjønner du også. Han har selvsagt lest den! Og han leste den igjen når han reforhandlet den. Og han lest den nøye når han krevde at klausul-summen for å sparkes skulle økes.

Come on a, du VET jo at han har lest den!

Uten å rakke ned på noen, så tror jeg Kåre er ganske 'enkel' på visse områder. Du blir ikke bilselger helt uten grunn etter å ha vært trener for et eliteserielag i fotball.

Mitt inntrykk er at Kåre hverken har forstått sin kontrakt eller hvordan konsernet Rosenborg er bygget opp og sin rolle i den organisasjonen han tilhørte. "Han var bare fotballtrener han", og en ganske godt betalt en sådan.

Jeg tror mye av styret rundt sparkingen, og det at det gikk så langt som til rettssak, dessverre bunner i en manglende forståelse av formalia, og manglende dømmekraft. Fotballen har alltid vært heftet med mye svarte penger og lettvinte løsninger, og hvor ganske enkle folk har kommet lett til det. Kåres oppførsel og handlinger både før og etter oppsigelsen vitner om en mann som kanskje ikke har forstand til å forstå sin egen rolle i et litt større spill, eller de litt lengre konsekvensene av sine handlinger ifht. omdømme og fremtidige jobbmuligheter.

I rettssaken fikk vi blant annet vite at han selv oppsøkte Koteng og ønsket Per Joar Hansens jobb, uker før PJH fikk sparken. Videre at han ønsket å gå til Malmö, og således ville ha forlatt Rosenborg midt i 2018-sesongen om han hadde kommet til enighet med Malmö. Disse to forholdene er alene god nok grunn til at han aldri - om han ønsker en videre karriere i fotballen - burde ha gått til en rettssak, med tanke på at denne typen opplysninger ville blitt blottlagt for hele fotball-Norge. Den første saken er meget ukollegial og rimer ikke med solskinnshistorien om vikaren som fikk alt på stell igjen i 2014/15, og den andre saken at han egentlig var ferdig i klubben som hovedtrener. Det var bare et spørsmål om tid, og hva som passet Kåre selv best i forhold til timing, lønn og status i hans neste jobb. Disse sakene får også Kåre til å fremstå som opportunistisk og egoistisk.

Jeg sitter igjen med det inntrykket at Kåre selv mangler selvinnsikten til å forstå hvor heldig han var som fikk jobben som hovedtrener i Rosenborg og hvilke videre karrieremuligheter dette ga ham, i 20 år fremover, samt at han mangler dømmekraften til å forstå at uansett utfallet av rettssaken, så ville han stå igjen med et svekket omdømme, som igjen betyr at mange av de mulighetene han hadde i juli 2018 kanskje ikke eksisterer lenger. Uansett meritter eller dyktighet som fotballtrener. Jeg er ikke en gang sikker på om mannen i gata lengre ville ha handlet bil av ham, om han hadde gått tilbake til jobben som bilselger.

Hoftun derimot kom styrket ut av rettssaken, og vil ha gode muligheter til nye jobber innenfor fotballen, også i Rosenborg. Men han gjør sannsynligvis klokt i å gå sine egne veier fremover, gjerne som hovedtrener for et lag, eller sportslig leder for en annen klubb enn Rosenborg.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.01.2019 16:27    Post subject: Reply with quote

Jada, han fremstår som enkel og kort. Men han har lest kontrakten. Han har forhandlet om klausulen for få mer penger om han skulle få sparken.

Come on! Han har forhandlet opp summen! Man kan ikke forhandle opp sparken-summen og samtidig hevde at man ikke vet den eksisterer.

Dette er bare tull! Very Happy

Like tullete som Ekkers pinlige forsøk på å bortforklare at han selv har hjulpet Kåre å forhandle opp sparken-summen! Very Happy
Back to top
Vakker Blomst
Proff

PostPosted: 23.01.2019 16:57    Post subject: Reply with quote

Helt enkelt:

KÃ¥re Hedley Ingebrigtsen kan dra til helvete!

Sånn! Håper jeg slipper å høre mer om han ever again..
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 17:11    Post subject: Reply with quote

ganske utrolig å høre på hva de sier på pressekonferansen, det viktigste var å få frem deres histore. den historien har de fått frem siden dag 1. de har gått til angrep på Rosenborg hele veien og har ikke hatt noe problem med å få frem sine synspunkter.
alt dette handler om å skade Rosenborg på alle mulige måter.
Teddty Moen eller hva det nå var, har ved å pushe på med denne saken klart å svekke jobbsikkerheten til trenere i Norge. det kommer til å bli kortere kontrakter eller 1 måneds oppsigelse
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.01.2019 17:14    Post subject: Reply with quote

Vi får tro at både kontrakter og prosesser blir mer i tråd med AML.
Escudos
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 17:18    Post subject: Reply with quote

Lest kontrakten eller ikke. Er vel samme problemstilling som når noen får 50 kr for lite i lønn og varsler umiddelbart. Hvis de får 5000 for mye «legger» de ikke merke til det, og påberoper seg god tro når de blir bedt om å tilbakebetale.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 17:50    Post subject: Reply with quote

Forlik blir inngått når begge parter ser at saken sin er usikker. Er vel ganske vanlig i sivile søksmål.
Hvis klubben har selvinnsikt så ser de følgende:
Administrasjon ( Alstad?) har enten sviktet i å gi råd eller så har styret ikle lyttet.
Det må skje utskiftninger i styret. Jeg er pro Koteng, men han må ha med seg noen med guts nok til å stå opp mot ham samt relevant erfaring.
Det bør også byttes o det fotballfaglige delen av styret. De burde være i stand til å kommunisere til Koteng hva som er dårlig og hvorfor.
Uansett greit å være ferdig selv om jeg så fram til Eggens forklaring
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 18:02    Post subject: Reply with quote

Riversen wrote:

Så var det også litt rart det Eggen nevnte i samtalen med Hoftun på tlf. At Koten og Bratseth var innom for å argumentere oppsigelsen til KI og Hoftun. Måtte Eggen ha noen og lene seg på. Vender Eggen seg den veien vinden blåser?

Det virker for meg som om klubben/ledelsen/styret bruker Eggen for å forsvare sine egne avgjørelser, og at Eggen stort sett "rubber stamper" det han blir presentert med.

I hvilke saker er det Eggen har gått ut mot klubben/ledelsen/styret de site 15 årene? Så vidt jeg husker backet han til og med styret når de hentet inn Perry for andre gang.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 18:16    Post subject: Reply with quote

Glad det ble forlik.
Eggen får restituere og hvile.
Vi kan se fremover uten å måtte forholde oss til x antall anker.

Forbanna fordi KI ikke får det sort på hvitt at han har fått fyken på en riktig måte. På tross av overskrifter i landets aviser er jeg ganske sikker på at dette var en tapende sak for kåre.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 18:28    Post subject: Reply with quote

Jeg ser egentlig ikke noe problem med dagens styre rent sportslig. Bratseth og Koteng er nok begge ganske dominerende figurer som ikke er redd for å si hva de mener, men faktum er jo at sparkingen av Kåre Ingebrigtsen er helt riktig. Sportslig var vi inne i en negativ spiral, og jeg vil heller gi kred til styret for at de faktisk hadde baller til å gjøre noe før det gikk skikkelig i grøfta.

Der man derimot har mye å gå på er i det rent administrative. Og her tror jeg det slurves mye i fotballen generelt. Prosessen rundt oppsigelsene, den totale mangelen på loggføring av møter, tilbakemeldinger som gis i 5-minutter samtaler på bakrommet osv. Der er det mye å gå på, og det må ryddes opp i umiddelbart. Hadde man f.eks hatt dokumenterte møter (loggført med referat) underveis, der trenerteamet er advart om at det kreves bedring, så hadde ikke Kåre hatt en sak overhodet
Back to top
paynex
Junior

PostPosted: 23.01.2019 18:33    Post subject: Reply with quote

Det syns jeg var en riktig oppsumering Sløvsekken. Man kan mislike Kåre så mye man bare vil, og "alle" er enige om at ting ikke gikk på skinner. Men man kommer ikke unna at om RBK hadde gjort ting korrekt så ville man kommet unna denne saken.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.01.2019 19:13    Post subject: Reply with quote

Så kommer man heller ikke unna at ALLE klubber innenfor sport i Norge til alle tider har gjort det samme. Og at RBK sannsynligvis har mest på stell.

Det betyr jo at markedet trenger en opprydning, men også at siden de "tusen" like sakene de siste 10 årene ikke har havnet i retten, så er det fordi alle trenere vet at man sparken og derfor har klausul om utbetaling.

Irriterer meg istykker at "alle" nå skal angripe RBK fra akke kanter, vel vitende om at dette er almenn praksis innenfor idretten. Og hvor faen var morten p, welhaven og den jalla mathiesen egentlig ved de siste 40 sparkingene?
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 19:21    Post subject: Reply with quote

Endelig kan vi konsentrere oss om fotball igjen,Glad denne saken er ut av verden. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
henrifei
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 20:15    Post subject: Reply with quote

media er så enkle at de pusher saker med en vinkling som de vet er populært.
Rosenborg negativitet = mye publisitet
Back to top
kristoffer99
Senior

PostPosted: 23.01.2019 20:20    Post subject: Reply with quote

joma wrote:
Ellepo wrote:
joma wrote:
Jeg er veldig takknemlig for jobben Kåre har gjort for klubben og hans ettermæle er egentlig ikke svekket i stor grad på grunn av denne saken. RBK

Syns du virkelig det?

Ja, det synes jeg. Er for øvrig helt enig i at det var riktig at Kåre og Erik måtte gå. Men måten ting ble gjort på, personalbehandlingen og den utrolig lite profesjonelle håndteringen av hele saken er ikke Rosenborg verdig i det hele tatt. Synes Kåre og Erik har all rett i å ta saken til retten.

Ettermælet til Griske-Kåre er uten tvil så råttent og stinkende som noen andre eks-trenere. Til og med Hesten vil ikke frembringe samme grad av kvalmefornemmelser, han tok i det minste sluttpakken og holdt kjeft.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 21:38    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Irriterer meg istykker at "alle" nå skal angripe RBK fra akke kanter, vel vitende om at dette er almenn praksis innenfor idretten. Og hvor faen var morten p, welhaven og den jalla mathiesen egentlig ved de siste 40 sparkingene?

Vi kan tenke oss om Brann, VIF eller Molde hadde fått denne saken i fanget. De klubben hadde vært fucked for å si det mildt, RBK står stødig selv i en slik negativ sak og det har ikke forundret meg at klubbene(utenom RBK) som hadde fått sympatien her og at den treneren som hadde gått til sak hadde blitt sett på som den stygge store ulven her blant disse bessevisserne i media.

Vi må nok finne oss i at andre har mindreværdigkomplekser ovenfor RBK i fremtiden også MD1972 Very Happy

Edit: Ikke se bort ifra at Teddy Moen og trenerforeningen har en del fingre i dette her ...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 52, 53, 54  Next
Page 49 of 54

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb