English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trenerrettssaken
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 52, 53, 54  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
joma
Junior

PostPosted: 23.01.2019 11:56    Post subject: Reply with quote

Ellepo wrote:
joma wrote:
Jeg er veldig takknemlig for jobben Kåre har gjort for klubben og hans ettermæle er egentlig ikke svekket i stor grad på grunn av denne saken. RBK

Syns du virkelig det?

Ja, det synes jeg. Er for øvrig helt enig i at det var riktig at Kåre og Erik måtte gå. Men måten ting ble gjort på, personalbehandlingen og den utrolig lite profesjonelle håndteringen av hele saken er ikke Rosenborg verdig i det hele tatt. Synes Kåre og Erik har all rett i å ta saken til retten.
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert

PostPosted: 23.01.2019 11:59    Post subject: Reply with quote

enur wrote:
Så er det jo flott at noen journalister tar seg bryet med å lage en sak på Kåre sin pinlige telefon til Ivar.

Synes også det er litt snodig hvordan trenerforeningen nærmest ukritisk støtter KI her - med tanke på slikt som dette.
Back to top
Indreløper
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 12:00    Post subject: Reply with quote

Da legger jeg meg flat for å stole blindt på det Kåre sa angående styremedlemmers involvering og tilstedeværelse på treninger.
Ellepo
Proff

PostPosted: 23.01.2019 12:01    Post subject: Reply with quote

Indreløper wrote:
Vil tro enkelte i styret sitter med en litt uggen følelse etter disse to dagene. Det sportslige alibiet til visse i styret er jo blitt slitt sønder og sammen når det fremgår at de knapt er interessert i hva som skjer på treningsfeltet. Jeg har i utgangspunktet tillit til styret, men det kan ikke være tvil om at det til tider bedrives urmakeri med polvotter.

Hadde vært interessant å høre styremedlemmenes versjon av dette, men det får vi jo ikke nå etter forliket. Uansett, det er jo opplagt noe å ta tak i i fremtiden. Selv om jeg er enig i at det var rett å sparke Kåre, så er det jo tydelig at det har vært veldig mye rot i styre og stell i RBK.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 12:02    Post subject: Reply with quote

Det koker vel egentlig ned til kontrakter, og hva som bør stå i en sånn en for at den faktisk skal være gyldig. Så får en håpe at Alstad som er den som har ansvaret for dette fikk en avklaring på hva som er gangbar måte å gjøre ting på.

Og det er 100 % sikkert at fotballklubber også i fremtiden vil ha behov for å sparke trenere. Men da fikk vi altså ikke svar på hvilke kriterier som må være oppfylte og hva som bør stå i kontraktene. Men vi ble noe klokere på klubben vår og drifta av den.

Med andre ord er vi akkurat like langt som vi var før Kåre ble sint/grisk. For her føler jeg det var en slags kombinasjon av de to (sint/grisk). Nesten glad at jeg slapp mer av advokaten til Kåre som ble direkte plagsom etter hvert med billige hersketeknikker og idiotiske spørsmål. Og Erik som hadde den beste saken og den klart dårligste advokaten kom vel greit fra det her. Han slapp i alle fall unna noen større ripe i lakken for min del.

Men da er det vel lov å anta at trenerbyttet kom på under 10 mill totalt, med sparkingsutgifter og Haugesundpenger. Og slår Horneland til er det der vel investerte penger.

RBK
KitWalker
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 12:07    Post subject: Reply with quote

Indreløper wrote:
Vil tro enkelte i styret sitter med en litt uggen følelse etter disse to dagene. Det sportslige alibiet til visse i styret er jo blitt slitt sønder og sammen når det fremgår at de knapt er interessert i hva som skjer på treningsfeltet. Jeg har i utgangspunktet tillit til styret, men det kan ikke være tvil om at det til tider bedrives urmakeri med polvotter.

Rasmus har slått istykker Kåre & Eriks påstand om at Bratseth og CO kun har vært på treningsfeltet kun 3-4 ganger i året. Han har sett dem flere ganger på trening enn «kun 3-4 ganger».
Back to top
petter sprett
Junior

PostPosted: 23.01.2019 12:12    Post subject: Reply with quote

Kåres advokat innså etter at strukturen i RBK med RBK Sport og RBK fotball ble forklart at Kåre hadde en dårlig sak (underlig at han ikke var klar over dette fra før, men 5000 kr/t vil man vel nødig la gå fra seg). RBK ville bare ha saken unna slik at de kan fokusere på den kommende sesongen.
Dermed ble det forlik.
Kåre kommer utrolig dårlig ut av dette og er forhåpentligvis borte fra fotballen for godt. RBK kommer bedre ut av det, men de som "hater" RBK fra før får enda en sak å bygge hatet sitt på.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 12:17    Post subject: Reply with quote

petter sprett wrote:
Kåres advokat innså etter at strukturen i RBK med RBK Sport og RBK fotball ble forklart at Kåre hadde en dårlig sak (underlig at han ikke var klar over dette fra før, men 5000 kr/t vil man vel nødig la gå fra seg). RBK ville bare ha saken unna slik at de kan fokusere på den kommende sesongen.
Dermed ble det forlik.
Kåre kommer utrolig dårlig ut av dette og er forhåpentligvis borte fra fotballen for godt. RBK kommer bedre ut av det, men de som "hater" RBK fra før får enda en sak å bygge hatet sitt på.

Enig. Kåre hadde en dårlig sak. At folk får enda mer å bygge hatet sitt mot RBK skal jeg jammen meg klarer å leve veldig godt med.
Ingen problem Very Happy
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 12:18    Post subject: Reply with quote

Synd. Den rettsaken var noe av det mest interessante som har gått på TV på en stund. En slags trøndersk Making a murderer. En viss skadefryd i å se nedsabling av Kåre og Hoftun også. Hadde vært interessant å se i dag altså. Men men, får vel snart noe sportslig å fokusere på istedet.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 12:19    Post subject: Reply with quote

At innholdet i forliket skal holdes hemmelig er jeg ikke med på i det hele tatt. Det står i basis lovnorm paragraf 1 at klubbens arbeids skal preges av demokrati. Her må vi få vite transparent hva som er blitt avtalt. Kan ikke skjønne at det er motsatt part i forliket som krever hemmelighold.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 12:22    Post subject: Reply with quote

Av og til synes jeg Konneseur har noen gode poeng men det byr meg i mot å svare på det på grunn av trollinga og at han prøver å fiske til seg reaksjoner og tilsynelatende får et slag kick av det, men det får vel være innafor å si seg enig i at det hadde vært interessant å påberope seg innsikt i avtalen i demokratiets navn.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.01.2019 12:23    Post subject: Reply with quote

På den annen side, i det demokratiske Norge er det ganske vanlig at forlik hemmeligholdes. Man kan kanskje til og med driste seg til å si at det er det vanlige.

Pussig nok er også slike ting som innholdet i arbeidskontrakter osv. vanligvis hemmeligholdt; alle personalsaker; osv.

Får være måte på syting og oppkonstruerte problemstillinger.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 12:27    Post subject: Reply with quote

Da får du prøve å endre basis lovnorm da vel.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.01.2019 12:29    Post subject: Reply with quote

Mhm, eller du får oppdatere din forståelse av hva den betyr.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 12:32    Post subject: Reply with quote

Ryktes at KÃ¥re og Erik kommer tilbake til RBK. Her fikk jammen meg konsesseur rett gitt ...
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 12:32    Post subject: Reply with quote

Tipper RBK har blødd mye her, og som krav tilbake må KI og EH ha en pressekonferanse hvor de begraver alle stridsøkser og planter roser på branntomten.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 12:34    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...n/70687782

hahaha #angryhorse

Last edited by Sløvsekken on 23.01.2019 12:34; edited 1 time in total
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.01.2019 12:34    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Ryktes at KÃ¥re og Erik kommer tilbake til RBK. Her fikk jammen meg konsesseur rett gitt ...

Ja, hvis Kåre blir hovedtrener så Smile
KitWalker
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 12:39    Post subject: Reply with quote

Som gladlaks og kaffekoker ...
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 12:41    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
https://www.dagbladet.no/sport/perry-reagerer-pa-ingebrigtsen-telefon/70687782

hahaha #angryhorse

Har faktisk en viss forståelse for at han reagerer på det som kommer frem her.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 12:46    Post subject: Reply with quote

Ja det er lite kollegialt å tilby seg til jobben noen andre har, spesielt når du ender opp med å få den.

Det sagt så visste jo alle utenom Perry og Ulseth at det var i ferd med og skje og når du gjør en så horribel jobb som det Perry gjorde er det på sett og vis fortjent.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 12:53    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Mhm, eller du får oppdatere din forståelse av hva den betyr.

Det betyr at hemmeligholdelse med det formål å skjerme medlemmene fra innsikt i styrets behandling ikke kan tollereres.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 12:57    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
KitWalker wrote:

Ja, hvis Kåre blir hovedtrener så Smile

Jeg har tro på at klubben kan heve seg til mesterligahøyder. Andre synes at rettsaken her var et høydepunkt.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 23.01.2019 13:04    Post subject: Reply with quote

Der kommer nok fram i forbindelse med regnskap etterhvert hva dette kostet oss.
Back to top
Dantell
Proff

PostPosted: 23.01.2019 13:05    Post subject: Reply with quote

Herregud så usmakelig Kåre har blitt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 52, 53, 54  Next
Page 46 of 54

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb