| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 14.01.2019 00:11 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | 15-åringer vinner ikke så veldig mye ... |
Man vinner ikke 7. plasser heller _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 14.01.2019 00:21 Post subject: |
|
|
| GuitarHero wrote: |
Det kommer likevel garantert være enkelte trøndere som ikke vil gå til RBK, men det tror jeg avhenger av andre faktorer utenfor klubbens kontroll. |
Det hjelper ikke at vi er allergiske mot å spille ungdom uansett stillingen. Det vil nok de mest ettertraktede bite seg merke i, og han viser jo til Vålerengas talentarbeid som årsaken til at han gikk dit. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 14.01.2019 00:23 Post subject: |
|
|
Odin Holm har et potensiale på linje med det Skjelbred hadde som 15-16 åring, om ikke større. Det er en tragedie at han glipper. En enda større tragedie at vi ikke engang var et alternativ for han.
Det er også prisen å betale for å totalt overse de unge i kampsammenheng. Odin Holm trekker fram Deila sin satsing på Ødegaard fra ung alder som grunnlag for valget av VIF - her i RBK vegrer man seg for å slippe innpå en 20 år gammel Botheim på stillingen 3-0.
Om det ikke skjer en drastisk endring i talentsatsingen under Horneland så frykter jeg for klubbens framtid. Hvem vet hvor vi ville vært i dag uten Jönsson (!) (og Hamrèn) sin villighet til å satse på unge i 2010/11. Henriksen, Svensson, Midtsjø, Selnæs, Bakenga og Sørloth har generert 130-150 millioner i overganger (kjapt estimert) i tillegg til deres sportslige bidrag.
Dennis Johnsen, Edvard Tagseth og Odin Holm kunne (og burde) vært i klubben. Man kan ikke tvinge noen til å signere, men man må fremstå som et godt steg i fotballkarrieren deres. Å tro at unge, talentfulle gutter med kontrakttilbud fra halve Premier League ønsker å sitte på benken hos RBK til de er 23 år er i beste fall naivt. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 14.01.2019 00:25 Post subject: |
|
|
Unge spillere legger merke til hvilke klubber som slipper til unge spillere og hvilke som ikke gjør det, så enkelt er det. Det er begrenset hvor lenge det er givende å trene med A laget og spille i 3. Div.
Det sier litt også om det sportslige forfallet under Kåre at vi måtte toppe laget i 90 minutter for å dra hjem trepoengere. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 14.01.2019 00:31 Post subject: |
|
|
| Det som gir meg håp er at Horneland mener stallen er i største laget, og i tillegg har snakket om at han har lyst til å gi unge spillere muligheten. Men det er selvsagt veldig enkelt å si i en podcast hos adressa når du må være ute på et lite publikumsfrieri vs det å faktisk gjøre det når alvoret har startet for fullt. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 14.01.2019 00:42 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | | Det sier litt også om det sportslige forfallet under Kåre at vi måtte toppe laget i 90 minutter for å dra hjem trepoengere. |
Ikke bare det - for enkelte trenere (Kåre, Coolen) virker det være helt utenkelig at spillere av ung alder skal kunne gjøre en forskjell på banen.
Det er Eliteserien vi spiller i - hvor mye vil det skade laget å slippe til Skarsem mot Sandefjord når Konradsen har brukt de første 70 minuttene på å miste ballen på egen halvdel?
Det skal ikke det helt store google-søket til for å finne eksempler på unge spillere som har kommet inn og tilført laget noe helt nytt. Det skjer hver eneste sesong på de aller fleste lag, på alle nivå. Vinicius kan bekle venstrekanten til RM, men gud forby at Serbecic får to kamper på rappen i Eliteserien liksom. |
|
| Back to top |
|
 |
GuitarHero Senior
|
Posted: 14.01.2019 01:46 Post subject: |
|
|
| Predicted wrote: | | GuitarHero wrote: |
Det kommer likevel garantert være enkelte trøndere som ikke vil gå til RBK, men det tror jeg avhenger av andre faktorer utenfor klubbens kontroll. |
Det hjelper ikke at vi er allergiske mot å spille ungdom uansett stillingen. Det vil nok de mest ettertraktede bite seg merke i, og han viser jo til Vålerengas talentarbeid som årsaken til at han gikk dit. |
Ja, det er der jeg tror endringen kommer under Horneland. Som nevnt av waterfalls er det nok lett å sitte på en podcast og proklamere at man skal satse på unge spillere, men har utifra det som har vært diskutert på forumet fått inntrykk av at Horneland ikke bare sier ting kun for å gjøre det. Jeg forventer faktisk en sunn talentsatsning fremover.
Jeg tipper Coolen følte såpass på presset fra omgivelsene at han ikke våget å satse på unge spillere, noe jeg egentlig trodde en akademileder ville fronte når han fikk sjansen til å ta ut laget. Med det sagt var det jo en høyst uheldig skadesituasjon som oppstod i en kritisk periode av sesongen, noe jeg tror var en av de tyngstveiende faktorene til at han fremstod som feig på det området. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 14.01.2019 10:00 Post subject: |
|
|
Dette er forjævlig, rett og slett! Burde 100% vært mulig å få ham til RBK når han til slutt velger å gå til VIF, tross interesse fra utlalndet. Her går vi glipp av lokale gleder, stolthet og store million-beløp...  _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
enur81 Senior
|
Posted: 14.01.2019 10:31 Post subject: |
|
|
| Dette er selvfølgelig for dårlig, synd at vi ikke kan presentere et opplegg som matcher Vålerenga. Har vi vært på ballen i det hele tatt? Nå skal det sies at det overrasker meg at han går til dit, det kan ikke være mye RBK-følelser på plass. En ting er om man velger akademiet til Liverpool, men Vålerenga!? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 14.01.2019 10:51 Post subject: |
|
|
Rosenborg kan bli ekstemt m7ye bedre på talentutvikling enn de er idag. Men dette tullet med at vi er så rævva og at Engen er så bra irriterer meg!
Hvor mange unge spillere har fått sjansen til Engen egentlig under "verdens beste talentutvikler Deila"?
Felix Myhre eneste spiller under 20 i 2018? Veldig bra... |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 14.01.2019 12:33 Post subject: |
|
|
Kreativt navn da... Odin Thiago... _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 14.01.2019 12:42 Post subject: |
|
|
Samtidig er det en økende trend med yngre talenter rundtomkring i Norge som tenker "meg, meg, meg", gjerne med en (over)ivrig fotballpappa og en ex-spiller som ser sitt snitt til å tjene noen grunker i bakhånd. Da er de liksom ikke så interessert med mindre klubben presenterer et skreddersydd individuelt opplegg for at spilleren skal komme seg til det o' store utland. Da er det nok noen som vil glippe.
VÃ¥lerenga derimot er vel den klubben i Norge som har latt flest av sine lokale talenter glippe. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 14.01.2019 12:58 Post subject: |
|
|
| Hvorfor skal vi ikke tilby et skreddersydd opplegg for at spilleren skal komme seg til det o' store utland? Er jo meget lukrativt for RBK det. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 14.01.2019 13:33 Post subject: |
|
|
For å være mer presis: alle spillerne i u-avdelingen trenger et spisset individuelt opplegg som kan ta enhver lengst mulig. Hva jeg sikter til i denne sammenheng er mer type lovnader om spilletid, A-lags minutter, status i gruppa, lovnad om salg etc. Altså mer pre bestemte lovnader på et papir, snarere at spilleren sjøl gjør seg fortjent til det. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 14.01.2019 13:40 Post subject: |
|
|
Jeg gjetter lovnader fra vif som vi ikke kan matche. Typ noe annet enn 3. divisjon.
Bør ryddes i stallen så Ceide, Reitan og Bothem får mer enn 4 innhopp i snitt. Så får vi håpe det kommer trøndere som vil spille for RBK opp etterhvert. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 14.01.2019 13:57 Post subject: |
|
|
Reitan har ikke overbevist og bør lånes ut for å se om det kan trigge utvikling.
Enig med Botheim, Ceide vet jeg ikke nok om. |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 14.01.2019 14:14 Post subject: |
|
|
| Kai88 wrote: | | Bør ryddes i stallen så Ceide, Reitan og Bothem får mer enn 4 innhopp i snitt. Så får vi håpe det kommer trøndere som vil spille for RBK opp etterhvert. |
Her håper jeg Horneland holder ord når han sier troppen har for mange "gode" spillere. Virker som han vil selge noen for så erstatte de med (norske/ trønderske) talenter.
Ellers synes jeg at klubben må bli bedre på å finne talent i lavere divisjoner i Norge. Bare se på K. Zachariassen i S08. Han gikk (sikkert billig/gratis i følge transfermarkt) fra Nest-Sotra til S08 i januar. 2017. To år senere har han vist han er en meget god spiller og er ryktet ut til flere titalls millioner.
Det er nok mye gråstein i Norge, men også her finnes det uoppdaget gull. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 14.01.2019 14:17 Post subject: |
|
|
Ser han blir tatt opp i A-stallen til Vålerenga. Tipper det ikke var aktuelt i første omgang hos oss.
| Quote: | Sportslig leder i Rosenborg, Stig Inge Bjørnebye, bekrefter at de har forsøkt å hente unggutten.
– Vi har fulgt ham i flere år, hatt mye dialog og flere møter med foreldrene og gutten selv. De har valgt en annen retning enn å bli satset på i RBK, konstaterer Bjørnebye, som ikke ønsker å kommentere saken ytterligere, overfor TV 2. |
Lukter overivrig far lang vei dette. Kaller sønnen sin for Thiago og legger ut Youtube-videoer med highlights. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 14.01.2019 15:11 Post subject: |
|
|
Nå har jeg liten tro på at SIB bruker Rbkweb som referanse ift nye spillere, men Stabæks Tobias Børkeeiet er på vei til Brøndby. Spennende spiller som har fått mye kjærlighet her inne.
Skriver VG/Budstikka. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 14.01.2019 15:12 Post subject: |
|
|
Synd med tidspunktet...
Horneland vil nok evaluere de som allerede er her før han bestemmer seg for mulige forsterkninger. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 14.01.2019 15:26 Post subject: |
|
|
At VIF snapper et trøndersk stortalent fremfor RBK er en skandale. Men skjønner gutten godt, sikkert enklere å konsentrere seg om å utvikle seg som fotballspiller på gressmatta sørpå enn på sirkus Lerkendal. _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 14.01.2019 15:30 Post subject: |
|
|
| Ja, det er det sikkert. Hvem er det Vålerenga har å vise til de siste 7-8 årene igjen? |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 14.01.2019 15:36 Post subject: |
|
|
Gress? Hva snakker du om? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Looney Senior

|
Posted: 14.01.2019 15:37 Post subject: |
|
|
| Sjt. Wiseth wrote: | | At VIF snapper et trøndersk stortalent fremfor RBK er en skandale. Men skjønner gutten godt, sikkert enklere å konsentrere seg om å utvikle seg som fotballspiller på gressmatta sørpå enn på sirkus Lerkendal. |
Synd det der. Men nå må vi heller ikke glemme at to av de største talentene fra Oslo er hos oss, og har vært det en god stund. _________________ Eh...what's up, doc?", |
|
| Back to top |
|
 |
grim Junior
|
Posted: 14.01.2019 15:56 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Rosenborg kan bli ekstemt m7ye bedre på talentutvikling enn de er idag. Men dette tullet med at vi er så rævva og at Engen er så bra irriterer meg!
Hvor mange unge spillere har fått sjansen til Engen egentlig under "verdens beste talentutvikler Deila"?
Felix Myhre eneste spiller under 20 i 2018? Veldig bra... |
Borchgrevink (18-19 år), 1 kamp fra start, 1 innhopp men leid ut til Ham-Kam.
Dønnum (19-20 år), 8 innhopp
Horn Myhre (19 år), 6 fra start, 13 innhopp
Grødem (19-20 år), 7 fra start, 14 innhopp
Michael (19-20 år), 4 fra start, 9 innhopp
Ejuke (20 år), 26 fra start, 3 innhopp
Agyiri (18-19 år), 5 innhopp
Alder er for fjoråret, og jeg satte maks-alder på 20 år. Men det er da noen som får mulighet. Nå er det vel tydelig at Odin kommer til oss for spilletid, ikke trofeér , men det er jo et problem at 2. laget rykka ned til 3. div i fjor. Vet ikke om han er for god for 3. div men vi har jo alltids mulighet til å leie ut til KFUM eller Skeid. Vet ikke hvordan det er nå men tidligere så var det mulighet for spillerene og trene med laget vårt et par dager i uka og klubben de var utleid til resten av tida, spesielt for unggutta som var oppvokst i klubben og hadde miljøet sitt her. Det er jo ikke tilfelle nå, så hvem vet. Stengel fikk jo tilsvarende skussmål når vi inngikk opsjonsavtale med Stabæk.  |
|
| Back to top |
|
 |
|