|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 21.10.2006 12:36 Post subject: |
|
|
Maradona wrote: | Ser ingen grunn til at en trener som ikke greier å oppføre seg som folk, skal bli trener i RBK.. |
Du var altså mot at Nils Arne Eggen trente Rosenborg i en mannsalder? |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 21.10.2006 13:11 Post subject: |
|
|
Hva har egentlig Tom Nordlie oppnådd som gjør ham så attraktiv?
Han gjorde en ok jobb med Odd Grenland, noe Arne Sandstø videreførte på en like bra måte om ikke bedre. I Vålerenga, med mer feterte spillere og en større klubb, falt han igjennom med resultat nedrykk. Han bygget seg opp igjen i Adecco-ligaen ved å trene Sandefjord til et par kvalifiseringer, men uten å greie å rykke opp. Noe Tor Thodesen greide med et svekket lag to år etter.
I Start hadde han en kjempestart på sesongen, men laget kollapset fullstendig utover høsten, og hadde man snudd rekkefølgen på kampene ville de vel ligget an til nedrykk den siste fjerdedelen. De dårlige resultatene fortsatte i hele vårsesongen helt til han fikk sparken.
Jeg har en følelse av at Tom Nordlie er oppskrytt som trener. Over tid har han ikke oppnådd noe. Andre som har overtatt klubbene han har trent har gjort det bedre. Han har også misset gang på gang i avgjørende kamper. En kvalifiseringskamp med Vålerenga, to med Sandefjord og serieinnspurten i fjor med Start. Det er neppe tilfeldig.... |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 21.10.2006 14:48 Post subject: |
|
|
Jeg er helt enig med deg Brady. Jeg har liten tro på at Nordli kan gjøre underverker for oss. |
|
Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 21.10.2006 15:06 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | Maradona wrote: | Ser ingen grunn til at en trener som ikke greier å oppføre seg som folk, skal bli trener i RBK.. |
Du var altså mot at Nils Arne Eggen trente Rosenborg i en mannsalder? |
Nils Arne Eggen oppførte seg bra han. Han var engasjert og kunne være sint, men var snill som dagen er lang. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.10.2006 17:36 Post subject: |
|
|
Og du mener at Nordlie ikke er "snill" ? Tror i så fall du tar til deg litt for mye av det medieskapte bildet. |
|
Back to top |
|
 |
Jauda Junior
|
Posted: 21.10.2006 21:34 Post subject: |
|
|
Jaja, jeg messet lenge at Høgmo var det beste for RBK og burde ansette ham og ikke Nordlie. Vel, må inrømme at jeg ikke var helt ærlig. Nå har vi klart bragden å sparke ham fra Start og det kommer til å svi. Uten Nordlie hadde Start ikke vært en dritt. Du ser det jo på spillet til Start nå. Greit vi flakser oss til poeng, men selve spillet er bare helt håpløst kjedelig uten tendens til offensivt finspill. Viking har gjort et kupp og fått overtalt ham til å trene dem ut sesongen. Så tydelige tegn til "Nordlie-stilen" allerede i første kamp, etter kun en snau uke med trening. Når det sitter skikkelig er det ikke mange som slår Viking. Ser sannelig ut til at de overaskende nok redder plassen også. Jeg har sett ham på trening, sett ham på sidelinja, hørt ham i garderoben og hørt han snakke taktikk og fotballfilosofi,- mannen er et fotballgeni. Ja han har en lei side også. Han kan være brutal mot omgivelsene, men dette har han lært av og er nok en mye bedere trener nå enn da han var i Start.
Å påstå Nordlie ikke er noe for RBK er bare tull. Nordlie er så rosenborsk som det går an å bli. Nordlie lever og ånder den offensive festfotballen RBK dominerte Norge med under Eggen. Nordlie er en ny og moderne utgave av Eggen. Next generation.
Tørum er nok god nok til å holde RBK i toppen, men har nok ikke det som skal til for å ta steget videre. Nordlie ville tilført Rosenborg en ny dimensjon. Se hva han gjorde ut av ingenting i Start, tenk hva han kan gjøre med ressursene i RBK.
Nordlie har et enormt potensial. Kanskje det største vi har hatt i Norge. Blir han venn med seg selv/omgivelsene og nå eventuelt får sjangsen til å styre spakene i Rosenborg og får det til, såkommer han til å bli stor. Kanskje stor nok til landslaget eller storklubb i europa. Hvem vet, kanskje går det med Viking, men sjangsene er større hos Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |