| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
larsarus Legende

|
Posted: 04.01.2019 12:11 Post subject: |
|
|
| Quote: | | – FK Haugesund og jeg ble tidligere i høst enige om endrede vilkår for min trenerstilling. De nye vilkårene gjelder fra 1. januar 2019. Fra denne dato gjelder følgende oppsigelsesadgang i: Under arbeidsforholdet og etter utløpet av prøvetiden gjelder en gjensidig oppsigelsesfrist på 1, måned, regnet fra og med utløpet av kalendermåneden oppsigelsen fant sted, sier Horneland i en pressemelding fredag. |
Ser for meg at vi må vente til 1. mars før Horneland er klar? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 04.01.2019 12:13 Post subject: |
|
|
| Hvor står det at pressekonferansen er avlyst? |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 04.01.2019 12:16 Post subject: |
|
|
BÃ¥de Tv2, VG og Nettavisen skriver at den er avlyst.
Feks Her _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 04.01.2019 12:18 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | | Quote: | | – FK Haugesund og jeg ble tidligere i høst enige om endrede vilkår for min trenerstilling. De nye vilkårene gjelder fra 1. januar 2019. Fra denne dato gjelder følgende oppsigelsesadgang i: Under arbeidsforholdet og etter utløpet av prøvetiden gjelder en gjensidig oppsigelsesfrist på 1, måned, regnet fra og med utløpet av kalendermåneden oppsigelsen fant sted, sier Horneland i en pressemelding fredag. |
Ser for meg at vi må vente til 1. mars før Horneland er klar? |
Horneland sa opp denne kontrakten i utløpet av desember så da er det 1. februar. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 04.01.2019 12:27 Post subject: |
|
|
De nye vilkårene gjelder fra 1. januar 2019, da kan han vel først si den opp da. Altså er oppsigelsesperioden en måned fra Januars utløp (31. Januar til 28. Februar) _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 04.01.2019 12:29 Post subject: |
|
|
Flere enn meg som begynner å bli lei alt utenomsportslige fjaset?  _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 04.01.2019 12:34 Post subject: |
|
|
| Quote: | Styreleder Ivar Koteng forklarer årsaken til at pressekonferansen, som skulle gå live på adressa.no 12.00, nå er avlyst.
– Det er fordi fokuset nå er en konflikt med Haugesund, og ikke sportslig utvikling i Rosenborg. Horneland føler det også vanskelig akkurat nå, gjennom måten han blir framstilt på av Haugesund. Slik er det nemlig ikke, mener Koteng.
Koteng kan ikke svare på når Horneland kan bli presentert for mediene:
– I verste fall, om de holder ham ut oppsigelsestiden, kan det bli 1. februar. |
Fra Adressa. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 04.01.2019 12:34 Post subject: |
|
|
Regner med HFK ikke kan ensidig terminere kontrakten, men at de kan si oppsigelse før 1. januar var ugyldig, og holde han ut oppsigelsestid frem til 1. mars. Så da må nok RBK og HFK i dialog om utkjøp, om Horneland skal være her før Bendtner er tilbake.
Styr! |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 04.01.2019 12:35 Post subject: |
|
|
| PauloSilas wrote: | | De nye vilkårene gjelder fra 1. januar 2019, da kan han vel først si den opp da. Altså er oppsigelsesperioden en måned fra Januars utløp (31. Januar til 28. Februar) |
Tror nok at det der er fasiten jeg også. Så da får Rosenborg bla opp noen kroner for at han kan starte på jobb en gang i januar i stedet for 1. mars.
Men det var merkelig mye sutter på Haugesund, de fikk det til å høres ut som om det var første gang i verdenshistorien at en klubb henter trener som er under kontrakt med en annen klubb. Og ikke har de fått med seg at de ikke bør trampe bjørnen i hvit t-skjorte på føttene om de vil ha ekstra kroner fra Rosenborg for å slippe Eirik noen uker før tiden. Og de trenger heller ikke å late som om de ikke fikk med seg at han sa opp jobben i Haugesund i god tid før Rosenborg gikk ut. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 04.01.2019 12:38 Post subject: |
|
|
| RBK sin utsettelse av pressekonferansen er vel en bekreftelse på at her er ikke alt som det skal være! Ikke at RBK har gjort noe galt nødvendigvis, men ting er ikke i orden enda! Dersom Horneland sin kontrakt var gjeldende fra 1/1-19, så må han si opp etter den datoen og vil tidligst være klar 1/3-19, og dette ser ut til å være ganske tydelig nå. Vedr. oppsigelsesårsak så må jo Haugesund presissere vilkårene her i kontrakten dersom dette ikke skal gjelde overganger til andre klubber, noe det virker at de ikke har gjort; De har vel da ingenting de skulle sagt der. Når det gjelder den nye vs. den gamle kontrakten så er det ikke like rett frem dersom Haugesund terminerte den nye kontrakten til Horneland før den trådde i kraft (1/1-19), i så fall vil han være bundet av den gamle kontrakten fortsatt... Så er jo spørsmålet om de har terminert kontrakten og om dette er gjort etter boken, slik at den var gyldig innen 1/1-19...Her er det nok mange ting og se på som juristene må finne ut av...Virker som alle parter er ganske sikre på at de har riktig... |
|
| Back to top |
|
 |
rolfi Junior
|
Posted: 04.01.2019 12:47 Post subject: |
|
|
Dette står på vg.no
Den nye kontrakten, som ble signert oktober 2018, erstatter den gamle så snart den er underskrevet - selv om den gamle kontrakten var uoppsigelig, og selv om den nye kontrakten ikke hadde begynt å løpe. Det bekrefter advokater VG har snakket med.
https://www.vg.no/sport/f...ce=vgfront |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 04.01.2019 12:49 Post subject: |
|
|
Hva Haugesund legger i å "ta denne saken videre" forstår jeg ikke. NFF? Det hevdes videre at klausulen ikke gikk på å bytte klubb, men på noe annet de ikke vil si noe om. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 04.01.2019 12:50 Post subject: |
|
|
Horneland har altså Jim Solbakken som agent og Erik Flågan som advokat.
Hel ved. |
|
| Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 04.01.2019 12:53 Post subject: |
|
|
@lord Oakley,
Du tror ikke det er like greit å overlate spekulasjonene om kontraktsjussen til, tja feks jusprofessor Mathisen som har uttalt seg masse på Twitter om saken og har blitt sitert flere ganger i denne tråden siste døgnet? |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3654 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 04.01.2019 13:00 Post subject: |
|
|
| quentez wrote: | Horneland har altså Jim Solbakken som agent og Erik Flågan som advokat.
Hel ved. |
Be careful, sier jeg bare |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 04.01.2019 13:06 Post subject: |
|
|
Den gamle kontrakten er ugyldig. Ser ingen problemer med å arrangere pressekonferanse her jeg.
Når Haugesund har terminert den nye kontrakten så står Horneland fritt til å trene hvilken klubb han vil. |
|
| Back to top |
|
 |
Frøken Fransen Senior
|
Posted: 04.01.2019 13:06 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Åpenbart at @FKHaugesund har dummet seg ut - man kan ikke terminere kontrakten. Det gjelder ikke angrerett på slikt. Men RBK og Horneland har forregnet seg de også. Horneland har oppsigelse på 1 mnd fra utløpet av kalendermåneden, dvs. fri først fra 1. mars |
Jussprofessoren bekrefter oppsigelsestiden.
https://twitter.com/HFMar...7735751681
Håper RBK går inn og forhandler om en pris, nå som pressekonferansen er avlyst. Vi kan ikke vente til 1. mars..! |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 04.01.2019 13:13 Post subject: |
|
|
| Sletto wrote: | @lord Oakley,
Du tror ikke det er like greit å overlate spekulasjonene om kontraktsjussen til, tja feks jusprofessor Mathisen som har uttalt seg masse på Twitter om saken og har blitt sitert flere ganger i denne tråden siste døgnet? |
Jeg skriver vel: "‹Her er det nok mange ting og se på som juristene må finne ut av."
At jeg forsøker å belyse noen av problemstillingene og lar det være opp til jurister å finne ut av dette, samt idikerer at det fort tar litt tid å finne ut av dette er for meg ikke det samme som å komme ta på seg å komme med bastante spekulasjoner om jussen... |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 04.01.2019 13:20 Post subject: |
|
|
| Pressekonferanse på brakka 1230 |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 04.01.2019 13:23 Post subject: |
|
|
Tviler sterkt på at Rosenborg og Horneland har sittet og snakket om at han skal si opp den første når han selv sier i sin uttalelse at han har oppsigelsestid som regnes fra og med den siste dagen i måneden han sier opp. Dette står under Riktig i denne artikkelen her
Tipper Rosenborg har avlyst fordi de veit at hele konferansen kommer til å være "Jamen Haugesund sier blah og Rosenborg er tross alt den store stygge ulven som vi må ta." og det er hverken RBK eller Horneland interessert i. Hvis det stemmer at Haugesund nå skal dra Rosenborg for retten så håper jeg Rosenborg enten går til motsøksmål eller drar FKH for retten etterpå for å drive bedrive slander eller hva det enn blir om det viser seg at FKH har driti på leggen _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 04.01.2019 13:29 Post subject: |
|
|
Pressemøte med Koteng live på adressa nå.
https://www.adressa.no/10...6896b.html _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 04.01.2019 13:30 Post subject: |
|
|
...og i mellomtida går vi inn I sesongen uten hovedtrener, I verste fall _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 04.01.2019 13:34 Post subject: |
|
|
Koteng skal ha lagt 1,1 mill på bordet for utkjøp av oppsigelsestida. I praksis for 9 arbeidsdager. Rimelig raust spør du meg, og Haugesund får jo uansett ikke noe ut av å la han sitte ut oppsigelsestida. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 04.01.2019 13:39 Post subject: |
|
|
Koteng uttaler seg litt klønete når han snakker om at han ikke har forståelse for FKH syns jeg. _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.01.2019 13:44 Post subject: |
|
|
Tja, det er vel mer manglende forståelse for at FKH gjør det de gjør. De har jo, i hvert fall slik Rosenborg oppfatter det, ingen sak i det hele tatt, og da er det forståelig at man stusser over et kjør fra Haugesund. At han forstår at det er kjipt for FKH å stå igjen med svarteper - selvpåført sådan, sier han jo at han gjør. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|