English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Yv89
Veteran

PostPosted: 03.01.2019 23:42    Post subject: Reply with quote

Virker som fansen til FKH på vgd har innsett at klubben deres har drete på draget Smile
2mas
Sjef

PostPosted: 03.01.2019 23:55    Post subject: Reply with quote

- Horneland står for en aggressiv fotball. Vi oppfatter også at han står for angrepsfotball - at det går fort i angrep. Vi trenger aggressivitet både på trening og i kamp for å heve fysikken vår når vi møter lag ute i Europa. Han er veldig flink ute på feltet, skryter Ivar Koteng til rbkweb.no.

- Han har bare vært hovedtrener på toppnivå i to år. Hva tenker du om det?

- Hadde Kåre lengre erfaring? Han får jo erfaring gjennom å være på toppnivå. Det er mye mer personlighet som gjør det. Det kan jo ikke være sånn at vi sier at folk skal ha erfaring, og så ansetter vi dem. Vi må ansette folk som vi har mest tro på, og som er moderne trenere og som har fulgt med på utviklinga i fotball. Vi tror det blir svært bra.

Les mer: - Moderne trenere
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende

PostPosted: 04.01.2019 00:00    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.01.2019 00:19    Post subject: Reply with quote

Yv89 wrote:
Virker som fansen til FKH på vgd har innsett at klubben deres har drete på draget Smile

For øvrig kostelig å se de som nå virkelig hater Rosenborg for å ha vært unfair. Horneland fikk altså lov til å snakke med Rosenborg, og Haugesund ga ham kontraktsfestet mulighet til å si opp med en måneds oppsigelsestid. Rosenborg har naturligvis ikke hatt noen grunn til å forhandle med FKH om Horneland har gitt beskjed at han er ledig på markedet om en måned. Allikevel er det altså Rosenborg og Koteng som er de store stygge ulvene. Sånn er vel bitterhet i praksis; man må finne noen å skylde på. Om man slipper å se i egne rekker er det selvsagt mest behagelig.
Frøken Fransen
Senior

PostPosted: 04.01.2019 00:22    Post subject: Reply with quote

Det var ikke rent lite hat i den VGD-tråden heller Rolling Eyes
Spent på hva som blir sagt og hva som kommer frem på pressekonferansen i morgen!
Back to top
WanAn
Proff

PostPosted: 04.01.2019 00:24    Post subject: Reply with quote

Bare en liten tanke. Er en sikker på at Jim Solbakken har rene hender i denne saken? Ser at FKH mener Solbakken tipset RBK ifh til den nye kontrakten. Ingenting der som eventuellt smeller i fjeset på oss? Vært greit kanskje å klart oss uten han men virker som mange velger han som rådgiver i fotballverdenen.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 04.01.2019 00:29    Post subject: Reply with quote

I bunn og grunn er det en agent sin rolle å ta vare på sin klient sine interesser og når Haugesund har åpnet et smutthull her ville det nesten vært dårlig agentarbeid å ikke utnyttet dette når egen klient kan få en drømmejobb i norsk skala.

Men klart, når Solbakken er involvert vet man aldri.
Back to top
WanAn
Proff

PostPosted: 04.01.2019 00:39    Post subject: Reply with quote

Ja med Solbakken vet en vel aldri men erfaring med slike ting har han ihvertfall.
Back to top
Demolith
Rutinert

PostPosted: 04.01.2019 00:49    Post subject: Reply with quote

Egentlig synes jeg det er litt synd lille blakke Haugesund sitter igjen med fuck all etter å ha signert 3-årskontrakt med treneren sin så sent som i november, men når han Kaldheim styrer på slik som det der så blir det litt vanskeligere å synes synd på de.
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 04.01.2019 00:54    Post subject: Reply with quote

FKH's nyhet om at Horneland hadde skrevet ny tre-Ã¥rskontrakt er slettet fra nettsidene deres.
http://www.fkh.no/nyheter...rskontrakt

Kan ses på Google Cache:

http://webcache.googleuse...rskontrakt

Forøvrig: Rekk opp hånda den som er overrasket over at Solbakken er involvert i noe shady shit nok en gang?

Quote:
– I den nye avtalen med Eirik Horneland, så var det en klausul knyttet til det siste året. Jeg ønsker ikke å gå inn på hva denne klausulen var, men det var et poeng for alle partene at vi ikke hadde noen intensjon om å fortelle omverdenen om denne klausulen. Likevel har Horneland, via agent Jim Solbakken, informert Rosenborg om denne klausulen. Da følte vi det var nødvendig å gjøre et grep, forteller Leif Helge Kaldheim til TV 2.

https://www.tv2.no/a/10319897/
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 04.01.2019 01:30    Post subject: Reply with quote

Kall meg gjerne enkel, men etter hvert som nyheten om Horneland synker inn, så kjenner jeg at jeg blir mer positiv til det hele. Landskapet i fotballEuropa har forandret seg enormt siden den gang Hamrén kom til klubben. Da var det, tiltross for seriegull med Aalborg, nærmest en selvfølge å skrive under for klubben.

Forskjellen oppover, dvs. til Real, Bayern, Juve, Manchester United etc. vet vi alle har løpt fra oss i en utenomjordisk takt. Vi kommer aldri tilbake til 90 tallets glade dager. Samtidig har forskjellen nedover krympet. Til f. eks klubber i et land som Danmark (utenom FCK), hvor Hjulmand i Nordsjælland ikke lenger finner det naturlig å gå til RBK slik Hamrén en gang gjorde det. Avstanden har krympet.

Bosz og lignende navn har selvsagt aldri vært mer aktuelt enn i tankene til Koteng. Jeg tror nok denne prosessen har fått RBK-styret til å innse ett og annet om RBKs posisjon på kontinentet per dags dato. Med noen hederlige unntak av RBK som klubb i seg sjæl, så lever vi en liga der det neste steget som regel er 2. Bundesliga, Belgia eller Æresdivisjonen i Nederland. Da sier det seg selv at et Europa League-gruppespill ikke er nok til å lokke til seg trenere, som i tillegg krever tosifret millionbeløp i årslønn, for å lede spillerne på feltet.

På nivået under Bosz (og Cocu med sine €4M i Fenerbahce for den saks skyld), er ikke kandidatene lenger like opplagt gode. Da snakker vi gjerne Ronald de Boer, Yannis Anastasiou etc. Gjerne korte treneroppdrag, lite eller få referanser. I startgropen av sine trenerkarrierer ofte med sitt utspring utelukkende i deres spillerkarrierer. Med andre ord stor hit or miss-prosent. Det kan ikke RBK med sin økonomi ta seg råd til å feile med. For også de skal ha godt betalt i dag.

Da er jeg mer tilhenger av at man ser til en type som Horneland. Klubben vet hva man får. Og grunnen til at jeg er stadig mer positiv: vi får en type som etter rapportene ikke lar noen slippe unna.

Kåres kameratskap til spillerguppa, dåligere trente spillere, fiendtlig holdning til ting som virket "tungt" og nytt, tidvis åpenbar dulling med Bendtner. You name it. Ting de fleste kjenner til. Har trua på at det blir en helt ny hverdag nå. Og det trenger denne spillergruppa! Horneland har uttalt at han er ute etter å pushe spillerne for å få ut potensialet sitt. Jensen, Reginiussen (løftet seg noe mot slutten av sesongen), Konradsen, Helland (vandrende skade, men uansett) har hatt en nedagående kurve lenge. Det som tilsynelatende skal være nøkkelspillere. Utviklingen har ikke vært god nok siste sesongen eller to. Vi trenger en trener med stor T. En som utvikler spillerne våre og tar dem til neste nivå. Uten sammenligning for øvrig, men om man ser til balløya er f. eks Pochettino en eksponent for dette. Eksemplifisert i enkeltspillere sin utvikling under hans ledelse, og et overgangsvindu uten spillere inn - uten et pip fra hovedpersonen selv. Mourinho hans rake motseting i så henseende.

Aggresivitet og intensitet i spillet (særlig til syne i årets e-cup høst) og delatakelse/coaching på feltet har vært mangelvare i RBK de siste sesongene. Lest meg til at dette skal være blant Hornelands styrker. Vi får starte derfra og se hva sesongen bringer. Våger meg til å være optimist og la Horneland starte med blankere ark enn hva jeg først hadde forestilt meg. Men den offensive delen av spillet vil som alltid holdes nøye under lupe. Fordi det er ikke veldig store steg fra fokus på aggresivitet/defensiv struktur til gampefotball og attityd redux...
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 04.01.2019 01:56    Post subject: Reply with quote

Jonas Tommel'n opp!
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 04.01.2019 02:00    Post subject: Reply with quote

Det jeg liker med Horneland er at han fremstår som en med et stort potensiale, ung og fremadstormende som hele tiden er på jakt etter å utvikle seg selv. Han fyller mange av de kriteriene vi bør være på jakt etter.

- Moderne leder.
- Kulturskaper
- Dyktig fagmann på feltet
- Ekstremt dedikert og motivert
- God i kampforbereldeser og taktisk gjennomføring av kamp.

Men så er det et par ting man ikke kommer unna samtidig. Han har ikke stått for noe som er i nærheten av å ligne på måten Rosenborg har lyst å spille fotball tidligere. Men Koteng forteller oss at han egentlig er en angrepsvillig trener. Og om det skulle stemme så tror jeg vi har en god kandidat om bord. Men skepsisen ligger der fortsatt. Blir i allefall spennende å se treningskamper i år.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 04.01.2019 08:24    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det å ta sjansen på en ung, talentfull trener er den approachen vi må/bør ha. Vi vinner serien nesten «uansett». Om noen skal kunne ta en sjanse er det oss.

Håper de starter umiddelbart på nytt trenersøk
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 04.01.2019 08:49    Post subject: Reply with quote

Men hvorfor er ikke denne unge framadstormende treneren Malen?
Offensiv filosofi i det minste, som passer oss langt bedre...

Kopierer inn tekst fra kommentar fra supporterlederen i MÃ¥keberget til H-avis:
Flesjå er klar på at klubben tar skade av å miste Horneland.

– Spillere som er kommet inn er bygget opp på den defensive tankegangen til Horneland. Per nå så er det med på å sette oss tilbake, sier han.
Back to top
dembaba
Senior

PostPosted: 04.01.2019 09:03    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Blir i allefall spennende å se treningskamper i år.

Oppkjøringskampene viser helt klart tegn på hva som venter i påfølgende sesong, selv om KI har dysset det ned de siste par sesongene. Bare se forskjellen på spill og resultater i oppkjøring mot 15-, 16-, 17- og 18-sesongene, og sammenlign med påfølgende seriespill.

Jeg mener, som Løkberg også påpekte i Rasmus&Saga, at oppkjøringskampene er veldig viktige for det som kommer resten av sesongen. I år er de kanskje ekstra viktige, da det handler om å få både publikum og spillere til å tro på prosjektet så fort som mulig.

Håper og tror at Horneland ser viktigheten i dette, og ikke skiller mellom Byåsen i Abrahallen eller Celtic i CL-playoff når det kommer til innsats, og ikke minst vilje til å score mål.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 04.01.2019 09:23    Post subject: Reply with quote

En klubb som FKH vil nødvendigvis være mer opptatt av det defensive enn det vi er. Syntes Jonas traff spikeren på hodet, egentlig.
Back to top
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 04.01.2019 09:42    Post subject: Reply with quote

Helt enig, når man likevel valgte å gå for en urutinert variant så ville det vært mye mer naturlig å velge en med den filosofien man ønsker.

Hvorfor svømme over havet for å hente et fingerbøll med vann...

Det har vært interressant å følge saken på krittlinja. Først fornektelse, så litt sjokk og vantro, deretter resignasjon og søken etter glimmer av håp.

Jeg har en helt merkelig følelse her jeg sitter - jeg synes det er litt kleint at det som skal være norges flaggskip ikke klarer å komme opp med en kandidat som engasjerer mer i positiv forstand - en kandidat som det er knyttet mindre sportslig usikkerhet ved.

Når det er sagt, så er det i utgangspunktet ingen grunn til å tro at ikke Horneland kan sin fotball ABC, men i 2017 så ledet han FKH til en høyst ordinær 10. plass hvor kun 2 klubber scoret færre mål i fjor gikk det bedre på tabellen, men det er verdt å merke seg at de kun tok 1 poeng fra klubbene over seg på tabellen.

Spillestilen er en sak, men for de som har fulgt med litt så virker det som om Horneland er en «wallflower» og trives med det. Har han den pondusen som kreves i en klubb som RBK? Tåler han å bli flyttet fra veggen og midt ut på dansegulvet? Personlig tror jeg det blir den avgjørende utfordringen for Horneland - han må laaaangt utenfor sin personlige konfortsone i årene som kommer skal han lykkes.

Jeg sa det da Janne gikk til RBK - han er en småklubb trener, han kommer til å slite med pondusen i RBK og fikk rett da. Jeg frykter det samme her. Det er noe helt annet å gå inn i garderoben på Lerkendal enn i noe annen klubb i Norge - uansett av hva Brann og VIF supportere måtte mene om akkurat det.

Inntil det motsatte er bevist - Jeg fasthokder at Horneland er en «Dead man walking» alt før han har kommet igang. Så hører det med til historien at er jeg kjent for å ta feil en gang i blant

Wink

Tabelltippinga ble iaf. litt mer vrien nå...
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 04.01.2019 09:45    Post subject: Reply with quote

Hvis det er sånn at Horneland er for defensiv til å begeistre, men gjør Rosenborg til et hardtarbeidende og godt defensivt organisert lag så tror jeg det vil være et mye bedre utgangspunkt for (for eksempel) Maalen å overta om to år enn per i dag.

Ellers vil jeg si at Haugesunds styreleder Leiv Helge Kaldheim virker sinnsforvirret, og sånn som jeg tolker situasjonen har hans forhandlingsteknikk feilet monumentalt og alt støy vi opplever nå er han som desperat prøver å plassere feilen hos alle andre enn ham selv.

I den siste VG-artikkelen kommer det frem at Haugesund gav Rosenborg beskjed om at en overgang var uinteressant og at det var uaktuelt med økonomiske forhandlinger. På relativt tynt grunnlag mener jeg at Leiv Helge Kaldheim mente det som et forhandlingsutspill, hvor han forventet at trenerne skulle komme til styret og be om en overgang, og så skulle de likevel gå i forhandlinger med Rosenborg om en overgang og sikre seg en vanvittig god overgangssum sett med Haugesund-øyne.

At Rosenborg da heller velger å ta dem på ordet og derfor akseptere å signere trenerne etter at de selv har sagt opp er noe jeg ikke ser på som umoralsk i det hele tatt.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 04.01.2019 10:22    Post subject: Reply with quote

Green Goblin wrote:
men i 2017 så ledet han FKH til en høyst ordinær 10. plass hvor kun 2 klubber scoret færre mål i fjor gikk det bedre på tabellen, men det er verdt å merke seg at de kun tok 1 poeng fra klubbene over seg på tabellen.

Det er ikke noe problem, vi pleier ikke å ha noen over oss på tabellen.

Razz

Neida, jeg er ikke uenig i det du skriver. Han har blitt servert et ekstremt vanskelig utgangspunkt. Så kanskje det motiverer til å levere noe ekstraordinært, selvfølgelig.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.01.2019 10:32    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
En klubb som FKH vil nødvendigvis være mer opptatt av det defensive enn det vi er. Syntes Jonas traff spikeren på hodet, egentlig.

Enig. Det er den letteste og (arguably) beste måten å lykkes med et lag som slår nedenfra er å sikre bakover og fokusere på defensiv kontroll. Det er kun unntaksvis vi ser underdogs ha suksess med å satse på ambisiøst angrepsspill.

I Rosenborg vil Horneland i hvert fall ha langt større mulighet for offensivt frislipp.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 04.01.2019 10:57    Post subject: Reply with quote

For all del, han kan trolig ikke gjøre det så mye VERRE enn Kåre (ift spill), men utfordring her (både for ham og supporterne) er den håpløse prosessen og de vidløftige ambisjonene Koteng & co har gått ut med.

Jeg håper han motbeviser meg, men jeg tviler STERKT på at Horneland kan løfte oss i Europa (kjempe om avansement fra EL evt komme til CL)
Back to top
tjommi
Proff

PostPosted: 04.01.2019 11:02    Post subject: Reply with quote

Horneland slår tilbake mot FK Haugesund

https://www.nettavisen.no...76059.html

Siste ord er nok ikke sagt i denne sagaen Smile
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 04.01.2019 11:03    Post subject: Reply with quote

Horneland selv er i hvertfall klar på hva ståa er.

https://www.vg.no/sport/f...il-avtalen

Forøvrig er dagens pressekonferanse avlyst. Sikkert like greit fram til at saken er avsluttet og konkludert av alle parter i enighet.
Indreløper
Veteran

PostPosted: 04.01.2019 11:05    Post subject: Reply with quote

Avlyst pressekonferanse, ja. Sirkuset ruller videre.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 335, 336, 337  Next
Page 45 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb