| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 02.01.2019 18:50 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Mye svada, lite Horneland i denne tråden. |
Sånn som skjer når lista for å bli banna på dette forumet er nærmere overlagt drap enn opplagt trolling. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.01.2019 19:10 Post subject: |
|
|
| Hvordan folk forholder seg til Hornelands kandidatur passer best i hvilken tråd da? Eller er diskusjonen i seg selv ikke ønsket kanskje? |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 02.01.2019 19:13 Post subject: |
|
|
Min første reaksjon på Horneland-ansettelsen var vantro og oppgitthet, men nå som jeg har fått det litt på avstand ser jeg aller mest frem til å kunne snakke om noe annet enn fremtidige treneransettelser (i det minste for noen måneder). Av det siste jeg har lest om Horneland blir jeg i det minste noe mer positiv. Virker som en relativt fremoverrettet trener, som i sin største del av trenerkarrieren har vært opptatt av aggressivt press i 4-3-3. Håper Horneland blir en kjempesuksess, også blir det spennende å se hva som skjer når overgangsvinduet åpner om en ukes tid. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 02.01.2019 19:15 Post subject: |
|
|
Konesseur: Meldinger som "Grab every banana" og det å kalle andre patetiske er eksempler på ting som ikke bidrar med et gram av verdi til diskusjonen. Sånn siden du spurte. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.01.2019 19:21 Post subject: |
|
|
Tøys: grab every bananas er en fiffig måte å se ting på som faren til Forrest Fenn lærte Forrest da han var liten.
Patetisk treffer beskrivelsen av oppførselen korrekt. Det er ikke gitt at noen kjenner seg igjen og jeg knyter ingen opp mot dette ordet. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 02.01.2019 19:21 Post subject: |
|
|
| RbkUrge wrote: | | Virker som en relativt fremoverrettet trener, som i sin største del av trenerkarrieren har vært opptatt av aggressivt press i 4-3-3. |
Han startet sin trenerkarriere med Norge U-19 i 2015. Deretter tok han over Haugesund før 2017 sesongen hvor de har spilt 4-4-2. På hvilken måte mener du det samsvarer med din påstand? |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 02.01.2019 19:28 Post subject: |
|
|
Begynner å nærme seg Hammer time for deg også Konnosaur. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.01.2019 19:32 Post subject: |
|
|
| Det viktige er først og fremst at vi ikke får Horneland og Emberland som hovedtrenere. Det er mange som ikke gjør sin plikt som Rosenborgtilhengere. |
|
| Back to top |
|
 |
lordbrandhaug Junior

|
Posted: 02.01.2019 19:53 Post subject: |
|
|
| RbkUrge wrote: | | Min første reaksjon på Horneland-ansettelsen var vantro og oppgitthet, men nå som jeg har fått det litt på avstand ser jeg aller mest frem til å kunne snakke om noe annet enn fremtidige treneransettelser (i det minste for noen måneder). Av det siste jeg har lest om Horneland blir jeg i det minste noe mer positiv. Virker som en relativt fremoverrettet trener, som i sin største del av trenerkarrieren har vært opptatt av aggressivt press i 4-3-3. Håper Horneland blir en kjempesuksess, også blir det spennende å se hva som skjer når overgangsvinduet åpner om en ukes tid. |
Horneland virker som en likandes kar, og når han ender på fjerdeplass og tar Haugesund ut i Europa, så er det imponerende med de ressursene han hadde. Jeg tror ikke noen her er kritisk til Horneland som person, men som kjernen skriver i sitt brev så virker dett ikke som et steg opp. Koteng uttalte at RBK skulle tilbake til Europa for alvor, da blir det litt rart å hente en med null kamper i Europa. Jeg unner han alt godt og all mulig suksess hvis han blir ansatt, men tillater meg å betvile det som skal skje i Europa. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 02.01.2019 20:27 Post subject: |
|
|
Dersom styret ansetter Horneland har de strøket i karakterboken, uavhengig av hvordan han faktisk presterer. Han har ikke internasjonal erfaring, kan ikke 433(har spilt 433 som aktiv, men aldri brukt det som trener), har ikke et større navn og større pondus en forrige trener etc...Han fyller INGEN av kravene som lå til grunn for den nye treneren etter Kåre! Men blir han ansatt så skal han støttes og håper selvsagt han lykkes! Men styret har uansett strøket i jobben og det er flaut hvordan denne prosessen er blitt (dersom det blir Horneland vel å merke)...
Last edited by Lord Oakley on 02.01.2019 20:42; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 02.01.2019 20:38 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | RbkUrge wrote: | | Virker som en relativt fremoverrettet trener, som i sin største del av trenerkarrieren har vært opptatt av aggressivt press i 4-3-3. |
Han startet sin trenerkarriere med Norge U-19 i 2015. Deretter tok han over Haugesund før 2017 sesongen hvor de har spilt 4-4-2. På hvilken måte mener du det samsvarer med din påstand? |
Nei det var egentlig ikke min påstand, refererer til saken i VG:
| Quote: | – Eirik er en kar som setter høye krav både til seg selv og de som er rundt ham. Han krever en god del av spillerne, både når det gjelder høyt press og hurtig spill framover når det er mulig. Han har en klar filosofi om hvordan han vil ha. Det har han vist også i FK Haugesund - og fått resultater, sier Halle til VG. [...]
– Mange snakker om Eirik som en 4–4–2-mann, men de glemmer at han er oppvokst i Vard, som er et 4–3–3-lag, sier Per Morten Kristiansen, keeperen som både spilte sammen med Eirik Horneland i FK Haugesund og siden hadde han som assistenttrener. |
Og i adressa: | Quote: | Skjerve er derimot uenig med dem som mener Horneland og Emberland ikke er i stand til å matche de taktiske kravene i en klubb som Rosenborg. Hvor det heter 4–3–3. Og hvor det heter artig, angrepsvillig fotball.
– Horneland kommer fra Vard, og har spilt 4–3–3 omtrent i hele sin aktive karriere. Emberland er 4–3–3-mann med fortid i Sogndal, sier Skjerve.
– Så må man også huske på at det i Haugesund nærmest er styrevedtatt at det heter 4–4–2, så Horneland har helt klart coachet spillerne på det som ligger dypt forankret i klubben. Han er i stand til å omstille seg, både ut fra formasjon og hva slags spillermateriale han rår over.
|
Personlig har jeg ingen forutsetninger til å mene noe om Hornelands trenererfaring da jeg i svært liten grad følger med på FKH annet enn i kampene mot oss. Men jeg ble i det minste noe mer betrygget på at det kan bli en brukbar match mellom RBK og EH basert på hva hans tidligere kolleger og spillere sier om han. Det at det i tillegg virker som at 4-4-2 er styrevedtatt i FKH styrker jo min tro på at det ikke nødvendigvis er EH som ønsker å spille 4-4-2, men klubben. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 02.01.2019 20:46 Post subject: |
|
|
Nesten fristende å si at Koteng må gå om det blir Horneland. Koteng har stort sett vært strålende helt siden han ble styreleder, men det skal rett og slett ikke være lov å ende opp med Haugesund sin trenerduo når man går høyt ut på sommeren og varsler en ordentlig treneransettelse.
Koteng ville aldri godtatt en slik C-løsning i sin egen bedrift. Det er rett og slett ikke godt nok.
Når det gjelder Horneland: lykke til, det kan sikkert gå fint om det gjøres en god jobb på overgangsmarkedet. Bare synd at Kjernen allerede har skutt han ned. Klovneri fra den kanten - nok en gang. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 02.01.2019 20:53 Post subject: |
|
|
@dew
Enig. Jeg synes det rett og slett er flaut. Gruer meg til kompisene mine som er supportere fra andre lag kommer og sier «..så dere har fått ny trener ja?..hø-hø..» |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 02.01.2019 21:01 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Hvordan folk forholder seg til Hornelands kandidatur passer best i hvilken tråd da? Eller er diskusjonen i seg selv ikke ønsket kanskje? |
Nei, det er kanskje nærliggende å tro at nettopp du er problemet? Du virker mer oppsatt av å gudeforklare Kåres og hans fortreffelighet. Samt aktuelt servise. Helt siden i sommer har du hatt en agenda ift Kåre, og all din produksjon i disse trådene har siden vært filtrert gjennom dette.
Når annenhver post i disse fora er et slikt (farget) innlegg fra deg så blir det litt mye. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 02.01.2019 21:07 Post subject: |
|
|
| At han er "oppvokst som spiller i Vard som er et 4-3-3 lag" brukes som et argument av en venn som svar til en journalist....Ja, jeg vet ikke om det fortjener å bli sitert her inne engang. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 02.01.2019 21:18 Post subject: |
|
|
| Lord Oakley wrote: | | Dersom styret ansetter Horneland har de strøket i karakterboken, uavhengig av hvordan han faktisk presterer. Han har ikke internasjonal erfaring, kan ikke 433(har spilt 433 som aktiv, men aldri brukt det som trener), har ikke et større navn og større pondus en forrige trener etc...Han fyller INGEN av kravene som lå til grunn for den nye treneren etter Kåre! Men blir han ansatt så skal han støttes og håper selvsagt han lykkes! Men styret har uansett strøket i jobben og det er flaut hvordan denne prosessen er blitt (dersom det blir Horneland vel å merke)... |
Dette blir ikke mer korrekt om det gjentas mange nok ganger. Koteng har meg bekjent aldri lovet en viden kjent internasjonal, merittert trenerstørrelse. Derimot stilte han som krav at vår neste trener skulle være en bedre fagmann, leder og pedagog enn Kåre. Uten at jeg har full oversikt over Hornelands (og Emberlands) kvalifikasjoner tror jeg det er svært store muligheter for at disse to lett fyller ALLE kravene som styret satte. Altså at de overgår Kåre og Erik på ALLE 3 punkter. Så er det åpenbart at vi supportere nok har hatt forventninger om mer spennende navn. Og at RBK i løpet av prosessen har hatt andre på blokka. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 02.01.2019 21:29 Post subject: |
|
|
Av mange på forumet virker 4-4-2 å være djevelens oppfinnelse og forbindes med Drillos og urkjedelig svensk surstrømmingfotball. Formasjon har mindre og mindre å si i moderne fotball, det handler mer om å stenge rom defensivt og angripe rom offensivt og å skape lokalt overtall.
Vi har spilt 4-3-3 både i 17 og 18 og det har vært mye gørr kjedelig fotball.
Underholdende og offensiv fotball skal man klare å få til i alle typer formasjoner. Det tilside,å ende opp med 2x FKH som trenere er milevis unna det jeg så for meg , men er innstilt på å gi de en fair sjanse. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 02.01.2019 21:45 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 02.01.2019 21:52 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | | Underholdende og offensiv fotball skal man klare å få til i alle typer formasjoner. |
Det skal man klare. Og da burde vi ansette en som allerede har vist at han kan skape det |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.01.2019 21:55 Post subject: |
|
|
| Amen |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.01.2019 21:58 Post subject: |
|
|
Jeg var tydeligvis litt dårlig til å søke fram nyheter fra Karmsundet i nyttårshelga, men kan ikke se at noen av disse sakene er linket til:
- Når du gjennomgår perioder der du gjør det godt, gjør du deg attraktiv for andre, som ser sitt snitt til å spise litt av lasset ditt. Det må vi på en måte leve med i denne businessen, sier styreleder Leiv Helge Kaldheim til TVHaugaland.
- Er dere i forhandlinger med Rosenborg?
- Svaret på det er nei.
- Det er åpenbart at de to ønsker seg til Rosenborg?
- Det er vanskelig for meg å kommentere. Det må du spørre de involverte om. Vi ønsker å ha guttene i FKH, og er veldig fornøyde med jobben de har gjort i FKH.
Les mer: – Trenersaken stjeler fokus
[Søderlund] kan fortelle at at både han og resten av spillergruppen i Rosenborg håper på at Eirik Horneland og Karl Oskar Emberland overtar treneransvaret i klubben.
– Det er bare positive tilbakemeldinger fra spillerne der oppe. Jeg ser at fansen klager litt, men de vet ikke hva de får. Om det blir noe av overgangen får de to personer som virkelig kan det og som klubben virkelig trenger, sier han til Hnytt.
Han mener Horneland og Emberland er trenerduoen som laget trenger akkurat nå.
– De er veldig disiplinert på hvordan de vil ha ting og det er det vi trenger der oppe nå, sier Søderlund.
Les mer: Vil ha Horneland og Emberland til Rosenborg: – Alle spillerne er positive
Rosenborg-spiss Alexander Søderlund, som lørdag spilte Vennecup i Storhall Karmøy, ønsker både Horneland og Emberland velkommen.
- Jeg synes de er dyktige, sier Søderlund til Haugesunds Avis.
Han har nettopp lagt bak seg en litt skuffende sesong med lite spilletid, som har ført til at framtiden i Rosenborg er i det blå. Vålerenga følger blant annet klubbsituasjonen. Men FKH-duoen vil nok gjøre det lettere å bli.
- For meg er det positivt med tanke på hva slags typer de er, hva de står for og sånn. Jeg vet at alle spillerne i Rosenborg er positive, selv om jeg ser at det er enkelte supportere som er ...
- Du tenker på det åpne brevet til Kjernen?
- De kan jo ingenting, så det er ikke noe problem. Det er spillerne som er det viktigste. Jeg vet at hvis det blir de to, så kommer de til å ta godt vare på ting og tang i Rosenborg, sier Søderlund, før han gjentar hva han og de andre Rosenborgspillerne håper på:
- Jeg har snakket med masse spillere, de spør meg og sånt, og alle er veldig positive.
Les mer: «Søder» kan få gamletreneren sin som ny Rosenborg-sjef: – Positivt for meg |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 02.01.2019 22:02 Post subject: |
|
|
| Veldig taktisk sagt av Søderlund: "De kan jo ingenting.." |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 02.01.2019 22:04 Post subject: |
|
|
Regner med at det er litt journalistisk frihet inn i bildet her og at det fulle sitatet er "De kan jo ingenting om Horneland".
Uansett er vel Søderlund en av de første ut døra. |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 02.01.2019 22:10 Post subject: |
|
|
Liker at spillerne er positive, det er viktig for at prosjektet skal lykkes.
@Montana: Mener du også at for eksempel Roar Strand ikke har peiling på 4-3-3, siden han bare har spilt det selv? |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 02.01.2019 22:13 Post subject: |
|
|
| Jeg mener at Roar Strand ikke er kvalifisert til å være hovedtrener i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
|