| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 02.01.2019 13:09 Post subject: |
|
|
Hvis du vet hvordan vi kan 5doble både lønns og overgangsbudsjettet over natta, lytter jeg gjerne
Enkleste er vel å selge klubben til en sjeik eller oligark, men noe sier meg at det ikke er så lett heller _________________ but but |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 02.01.2019 13:12 Post subject: |
|
|
Er i hvertfall ikke noen vits i å løfte seg opp i den galskapen før vi har penger til det. Har vi ikke 4 mill euro å bruke på en trener det lite vits i å hente en trener som skal ha 4 mill euro. Helst skulle jeg sett at vi hadde de pengene, men sånn er det ikke og sånn vil jeg ikke ha det om det betyr at vi ender opp med å selge klubbsjela _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 02.01.2019 13:17 Post subject: |
|
|
Jeg tror det første naturlige skrittet er å øke antallet satsninger på dyre investeringer. Eksempelvis vil 30% verdistigning på et dyrt spillerkjøp kaste mer av seg enn ved et billig spillerkjøp.
Men dette må jo gjøres over tid, edruelig og hånd i hånd med kontroll og sunn drift. Risikoen må nok imidlertid økes. |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 02.01.2019 13:21 Post subject: |
|
|
| krist2 wrote: | Adecco?
Det har jeg ikke fått med meg, har du link til det? |
Adecco er et bemanningsbyrÃ¥ 😉 _________________ Ã…TTIÃ…TTE FÆMTIFÆM PÃ… TAVLAAA!!! Ã…TTIÃ…TTE FÆMTI FÆM PÃ… TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÃ…RA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på bluesky |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.01.2019 14:30 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | Jeg tror det første naturlige skrittet er å øke antallet satsninger på dyre investeringer. Eksempelvis vil 30% verdistigning på et dyrt spillerkjøp kaste mer av seg enn ved et billig spillerkjøp.
Men dette må jo gjøres over tid, edruelig og hånd i hånd med kontroll og sunn drift. Risikoen må nok imidlertid økes. |
Flere elementer som er gode, men de må stokkes i riktig rekkefølge.
1. Søke sunn drift.
2. Sunn drift oppnås når sportslig nivå over tallerken.
3. Sportslig nivå over tallerken når spillerne er gode nok og treneren duger.
Det er ikke sånn at man er garantert avkastning på hverken billige eller dyre spillere. Sportslig nivå over tallerken og god avkastning oppnås historisk sett ved å kjøpe spillere i skiktet Adegbenro og Trondsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 02.01.2019 15:03 Post subject: |
|
|
| Quote: | – Situasjonen er status quo. Slik det ser ut i dag er Eirik Horneland og Karl Oskar Emberland også FKH-trenere i 2019. De er under kontrakt med klubben, slår FKHs styreleder Leiv Helge Kaldheim fast.
Etter det Haugesunds Avis erfarer er bakgrunnen for Kaldheims uttalelser at FKH fortsatt ikke er i forhandlinger med Rosenborg om Horneland og Emberland, som begge skrev nye treårskontrakter med FKH i høst. Det til tross for at Rosenborg tidligere har sagt at de ønsker å presentere sin nye trener i uke 1. |
h-avis+ |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.01.2019 15:13 Post subject: |
|
|
| Jeg begynner å forhåpninger om at de forblir i Haugesund. Forøvrig et veldig riktig valg for dem og et riktig valg for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 02.01.2019 15:27 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Jeg begynner å forhåpninger om at de forblir i Haugesund. Forøvrig et veldig riktig valg for dem og et riktig valg for oss. |
Bare formaliteter unna å signere ifølge adressa.
https://www.adressa.no/10...6788b.html _________________ Bring him home! |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 02.01.2019 15:28 Post subject: |
|
|
| Skeptix wrote: | | bakgrunnen for Kaldheims uttalelser er at FKH fortsatt ikke er i forhandlinger med Rosenborg om Horneland og Emberland, som begge skrev nye treårskontrakter med FKH i høst. Det til tross for at Rosenborg tidligere har sagt at de ønsker å presentere sin nye trener i uke 1. |
Dette er veldig spesielt å si dersom disse to snart er klare?
En ting er å uttale "de skal ingen steder" eller "vi forholder oss til kontrakt", men ikke et LITE hjertesukk over at RBK forsøker å "stjele" deres trenere engang? Ikke noe akking over at pengene bestemmer?
Det er noe som ikke stemmer her |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.01.2019 15:58 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | Jeg tror det første naturlige skrittet er å øke antallet satsninger på dyre investeringer. Eksempelvis vil 30% verdistigning på et dyrt spillerkjøp kaste mer av seg enn ved et billig spillerkjøp.
Tja jo, men når vi sliter med å gå i balanse fra før, og ikke har allverdens penger på bok, så er det grenser for hvor stor risiko man kan ta før det potensielt går veldig dårlig. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
tobbis1 Senior
|
Posted: 02.01.2019 16:01 Post subject: |
|
|
| Er det bare Haugesundstrenerne de skal presentere trengs ikke pressekonferanse,holder lenge med en pressemelding,kaka kan også sløyfes! |
|
| Back to top |
|
 |
lordbrandhaug Junior

|
Posted: 02.01.2019 16:04 Post subject: |
|
|
La meg ta en hypotetisk situasjon siden det ser ut som mange her mener at Horneland er et akseptabelt alternativ:
Hva om Koteng hadde uttalt følgende på pressekonferansen der det ble klart at Kåre ble sparket: "Vi har ikke lenger tillit til Kåre, så ut sesongen vil akademisjef Coolen trene laget, deretter kommer Horneland og co inn i januar".
Hvis dette hadde vært tilfelle, tror jeg kjernen og de fleste supportere hadde vært i harisk. Så smart måte av styret å få noe som (etter min mening) er fullstendig uakseptabelt, til å bli spiselig. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 02.01.2019 16:12 Post subject: |
|
|
"There is hope in hanging snore"
Har ikke gitt opp at vi får noe annet ennå, men om det blir haugesundstrenerne bør vel styret på kurs i å styre forventninger.
Om du selger inn partytur til las vegas er det LITT nedtur når bilen stopper på mixkiosken på hjørnet og du får velge godis for 8 kroner og femti øre... |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 02.01.2019 16:13 Post subject: |
|
|
| lordbrandhaug wrote: | | Så smart måte av styret å få noe som (etter min mening) er fullstendig uakseptabelt, til å bli spiselig. |
Vel... han signerte ny kontrakt i november, så veeeldig smart var det ikke.. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.01.2019 16:27 Post subject: |
|
|
| lordbrandhaug wrote: | | Hvis dette hadde vært tilfelle, tror jeg kjernen og de fleste supportere hadde vært i harisk. |
Velkommen til forumet.
Problemet til mange tilhengere er at de har mast seg hes på Kåre, og hevder skjøesløst at styret var så formidable å gi han sparken. Dermed blir det ris til egen bak å innrømme at Horneland er en forverring. |
|
| Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 02.01.2019 16:30 Post subject: |
|
|
Hvordan kan du si at Horneland er en forverring? Må vell ha fått kommet å prøvd før enn kan si om det ble bedre eller værre?? Eller er jeg på jordet? _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.01.2019 16:35 Post subject: |
|
|
| Umerittert på vei til dokumentert middelmådig. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 02.01.2019 16:37 Post subject: |
|
|
Konesseur, bare for å balansere din påstand litt, så tror jeg også du finner vel så mange her (og ellers) som mener at å sparke Kåre var riktig uansett, og som så stolte på styret sine uttalelser om at de skulle opp i verden, og ikke trodde KI var den rette til å få til det.
Det går altså an å mene det var rett å sparke Kåre OG være skuffa over resultatet av trenerjakten (om det blir som det ser ut nå). De to elementene kan helt fint sees separat, og min oppfatning er ihvertfall at mange har det på den måten. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.01.2019 16:40 Post subject: |
|
|
| Det å ansette en umerittert hvem som helst er faktisk usannynlig håpløst. Det er ingenting å balansere. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.01.2019 16:42 Post subject: |
|
|
| OrionPax wrote: | | De to elementene kan helt fint sees separat, og min oppfatning er ihvertfall at mange har det på den måten. |
Håper de koser seg med skuffelsen de som ser på det så fint "separat" da. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 02.01.2019 16:43 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Det å ansette en umerittert hvem som helst er faktisk usannynlig håpløst. |
Syns faktisk ikke det var så håpløst å ansette Kåre i sin tid, så her tar du vitterlig feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 02.01.2019 16:47 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Det å ansette en umerittert hvem som helst er faktisk usannynlig håpløst. Det er ingenting å balansere. |
Det der blir for unyansert.
Det er ekstremt mange lag som har lykkes med å hente umeritterte trenere.
Selv lag på høyere nivå enn RBK.
Heldigvis får man nesten si, for ellers ville man gått tom for meritterte trenere på et tidspunkt. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.01.2019 16:49 Post subject: |
|
|
Helt annen kontekst. Helt annen stilling.
Det var det snakk om en midlertidig stilling a la Coolen. Konteksten var fare for klubbhavari. Coolen kom til dekket bord. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 02.01.2019 16:50 Post subject: |
|
|
| For min del er ikke hovedproblemet med Horneland at han er umeritert og uerfaren. Hovedproblemet er at han aldri har utmerket seg gjennom offensiv artig fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
lordbrandhaug Junior

|
Posted: 02.01.2019 16:51 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | lordbrandhaug wrote: | | Hvis dette hadde vært tilfelle, tror jeg kjernen og de fleste supportere hadde vært i harisk. |
Velkommen til forumet.
Problemet til mange tilhengere er at de har mast seg hes på Kåre, og hevder skjøesløst at styret var så formidable å gi han sparken. Dermed blir det ris til egen bak å innrømme at Horneland er en forverring. |
Jeg tror at flertallet så at Kåre sitt lag hadde stagnert, men man må ta skadesituasjonen i betraktning. Derimot var jeg ikke en av dem som applauderte at han fikk sparken i sommer. Jeg sier heller ikke at Horneland er et steg ned, da jeg knapt kjenner til han, men at han er mye bedre enn Kåre har jeg vanskelig for å forstå.
Poenget mitt er at hadde Horneland blitt presentert i samme slengen som at Kåre fikk sparken, ville styret blitt bombardert med spørsmål om dette virkelig er grepet for å høyne ambisjonene til RBK. Og svaret på det er etter min mening et rungende nei. |
|
| Back to top |
|
 |
|