View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Mestalla Senior
|
Posted: 28.12.2018 22:11 Post subject: |
|
|
Er da ganske logisk at ingen stor, mellomstor eller stingsild fra Danmark vil til Trondheim. Det er ikke noe karrieresteg videre for noen av dem! En som trener en middels + klubb i Danmark kan kanskje tjene litt mere, men å flytte familien og skape masse kaos til ungene og kona er selvsagt veldig vanskelig, ihvertfall er det rimelig rart da RBK ikke er noe særlig større enn FCN.
Altså trener uten familie er et stikkord, samt at han ikke har noen erfaring fra superligaen. Hvis Koteng og Bjørnebye er så fascinert av danske trenere, hent en ung en på nivå 2 da vell. Om det skjær i sjøen der også, kanskje RBK kan være en foregangsklubb og ansatte en kvinnelig trener.
Hadde det blitt ansatt ei dame, hadde ihvertfall skapt masse overskrifter innenlands og garantert noen utenlands også. Jeg hadde ihvertfall skulle vært tilskuer på de første treningene! |
|
Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 28.12.2018 22:11 Post subject: |
|
|
Ender vi med den duoen som det fort ser ut til (H&E), bør vi jo støtte laget og trenerne. De er vel ikke drømmevalget til noen her på forumet men for alt vi vet kan det vise seg at de faktisk kommer til å gjøre en god jobb. Slik jeg ser det er de nok ikke heller første, andre eller 4 valget til styret men kanskje et femtevalg de tror uansett kommer til å gjøre en god jobb. Valget er dog ekstremt kontroversielt, særlig etter alt som har skjedd i år. Dersom denne duoen blir en katastrofet har styret absolutt null goodwill å gå på og bør straks trekke seg. Jeg, og sikkert de fleste på forumet hadde sikkert hatt forståelse dersom de klarte å få tak i en merittert trener som viste seg å ikke fungere. Det er slike ting som skjer, men da hadde vi sagt "o.k, han viste seg å ikke passe inn men styret prøvde i hvert fall". Vi hadde til og med forstått dersom de hadde kjørt på videre med Coolen i 6 mnd til dersom de hadde sagt "vi prøvde virkelig hardt å skaffe en topp trener men det viste seg mye vanskeligere enn vi hadde sett for oss. Coolen har gjort en god jobb og han fortsetter i en periode fremvoer helt til vi føler at vi har rett trener på plass". I mine øyne er H&E et så ekstremt valg helt på kanten at de er nødt til å lykkes for at styret skal ha sitt på det rene, ellers bør de straks trekke seg dersom vi etter ca. 20 runder ikke har merkbart bedre spill enn vi hadde i år. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 28.12.2018 22:29 Post subject: |
|
|
Blir det den duoen som det ser ut til, så er jo dette ikke noe de kan for selv (at det ikke ble hentet noen bedre). Vi kan ikke ha i mot dem at styret ikke maktet å gjøre en bedre jobb, så støttes skal de selvfølgelig! Så blir det spennende å se hvordan Horneland presterer å fremme sine ideer og filosofi i gruppa og hvordan det eventuelt kommer fram på banen! Kritikken rundt dette resultatet har jo ingenting med Horneland personlig å gjøre; det handler om at styret ved Kåres avskjedigelse var veldig tydelig på hva de var på utkikk etter, og har endt opp med den strake motsetningen! De skulle se til utlandet, de skulle se etter noen med internasjonal erfaring, og tilsvarende pondus, de skulle se etter noen som hadde en offensiv mentalitet og ikke minst; de skulle se etter en som helst sto for 433. Horneland feiler vel på alle disse områdene (Selv om det ryktes at assistenten er 433 mann). Det er jo ikke Hornelands feil at styret har gått for en kandidat som ikke oppfyller noen av kravene som styret i utgangspunktet satt for den neste treneren. Horneland er vel noe mer pedagogisk anlagt en Kåre, så innafor der..), men uansett, her er det Styret som har gått på en gedigen smell, og det er direkte flaut at de kommer med uttalelser som "dette er den beste løsningen" etc...Igjen, det er godt mulig at Horneland vil gjøre en ypperlig jobb, og overraske flertallet her, men styret har fortsatt ikke levert i nærheten av hva de gav inntrykk av hva de sa de skulle, og det er uansett tjenesteforsømmelse...
Horneland skal få min støtte han, og jeg håper på det beste, men er meget skuffa over jobben til Koteng og co...(med det forbeholdet at de drar opp Wenger el. av hatten i nyttårsgave her...). |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 28.12.2018 22:38 Post subject: |
|
|
Høres ut her inne som at trenerkabalen er klar. Hva er poenget med å gaule om fjas og tull når ingen ting er klart.
Må gå an å lære seg å puste med magen.
Hold dere til fakta! |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 28.12.2018 22:42 Post subject: |
|
|
Joa, det kan du si...Men at det bygger seg opp litt frustrasjon når kilder direkte fra klubber bekrefter et og annet så må det være lov å "lufte" litt! Som jeg sier, jeg gir det forbeholdet at det kan trekkes opp noe annet fra hatten, men absolutt alt som lekkes, både her og der tilsier at Horneland kommer...Håper jeg har feil, men skal gi han min støtte om jeg har rett..Selv om jeg mener det er et dårlig valg basert på kriteriene som det skulle velges ut ifra... |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 28.12.2018 22:43 Post subject: |
|
|
Det er og skal være lov å være uenig med Kjernen, men dette her var et imponerende studie i argumentasjon:
https://www.adressa.no/me...150606.ece
Oppsummering:
- Jeg er uenig med styrets beslutning om å sparke Kåre.
- Kjernen, derimot, gikk ut og støttet dette.
- Derfor kan jeg, en uttalt hysterisk anti-Kjernen-i-alle-former-og-sammenhenger-åndsfyrste, erklære at dette er høyst pinlig for Kjernen. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 28.12.2018 22:48 Post subject: |
|
|
For et klovneskriveri av et innlegg.
Er dette Konseseur? |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 28.12.2018 23:02 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Høres ut her inne som at trenerkabalen er klar. Hva er poenget med å gaule om fjas og tull når ingen ting er klart.
Må gå an å lære seg å puste med magen.
Hold dere til fakta! |
Du skal ha for knallhard optimisme!  _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.12.2018 23:03 Post subject: |
|
|
Neppe. Konesseur har aldri bekreftet at han er medlem i klubben, noe denne Tryggve ettertrykkelig kan fortelle. _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 28.12.2018 23:12 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Neppe. Konesseur har aldri bekreftet at han er medlem i klubben, noe denne Tryggve ettertrykkelig kan fortelle. |
Håper at Tryggve bruker sin stemme på neste årsmøte da ...
Last edited by KitWalker on 28.12.2018 23:15; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 28.12.2018 23:14 Post subject: |
|
|
medlemsmøte |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 28.12.2018 23:16 Post subject: |
|
|
larsarus wrote: | medlemsmøte |
Eller medlemsmøte. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 29.12.2018 10:54 Post subject: |
|
|
Hva sier koteng i + saken. |
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 29.12.2018 11:42 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Klabb & Babb. |
Phil Babb? Den gamle Liverpoolbacken? hva kan han vise til?  _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
klabb Junior
|
Posted: 29.12.2018 18:04 Post subject: |
|
|
Mæ å'n Babb? |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 29.12.2018 19:34 Post subject: |
|
|
 _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 29.12.2018 20:14 Post subject: |
|
|
Jeg elsker dette forumet!  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 30.12.2018 12:44 Post subject: |
|
|
nidaros997 wrote: | Trond Sollied.
4-3-3 osv., kjenner klubben, og klubben kjenner Tronds styrker og svakheter.
|
Mitt tips er at Trond Sollied aldri blir Rosenborg trener igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 30.12.2018 13:56 Post subject: |
|
|
Nja si ikke det. Det handler vel først og fremst om timing tror jeg. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 31.12.2018 17:26 Post subject: |
|
|
Hjulmand virker å nærme seg Anderlecht, da Cocu blir for dyr og heller ikke har noe særlig ønske om å styre belgierne. Nordsjælland skal visstnok ha €1 million for å kjøpe ut Hjulmand 6 mnd før kontraktens utløp.
Kilde: https://www.nieuwsblad.be...0_04070680
Kan nok strykes fra listen en gang for alle, tror jeg. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4066 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 31.12.2018 17:51 Post subject: |
|
|
Ser Ferguson får være aktiv mentor for OGS på feltet... skulle godtatt det meste av norske trenere om vår kjære Nils Arne hadde blitt brukt aktivt som "overtrener/manager" om han hadde orket. Kunne vi kanskje fått lært opp en trener som holder mål over tid, men det er vel på tide å legge til side gamle drømmer tenker jeg.
Vi får se hva nyåret bringer og krysse fingrene for et år med festfotball og godt angrepsspill. Godt nyttår til alle små og store Troll. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
csk Senior
|
Posted: 01.01.2019 14:17 Post subject: |
|
|
Hadde gjerne sett Eggen som mentor på feltet igjen. Funket ikke med Perry, men det var pga Perry.
Hvis det eneste de presenterer på pressekonferansen er Horneland med ass, så blir det ikke antiklimaks en gang, det blir skuldertrekk og likegyldighet. Det forstår de. De må komme med noe mer...
Hvis de i tillegg kommer med et par toppspillere, så kanskje optimismen kan bre seg en smule...kan det være derfor det drøyer?
Horneland, Eggen og Chirivella, hadde det snudd vinden? |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 01.01.2019 14:38 Post subject: |
|
|
Chirivella har fått fantastiske 12 kamper for reservelaget...
Verdien hans er må nede i 750 tusen euro på transfermarkt
SÃ¥ jeg har vel kommet dit at han trenger vi ikke.
Han fikk sjangsen og ville ikke, det er greit |
|
Back to top |
|
 |
Lamagu Senior
|
Posted: 01.01.2019 16:50 Post subject: Tafatt! |
|
|
Rosenborg må være Norges tregeste klubb ift å få på plass trener og nye spillere. Tenk å bruke 6-7 måneder for å finne en ny trener, attpåtil ser det ut til å ende med en dårlig løsning. Vi hører heller ikke noe om aktuelle nye spillere. Det virker fortsatt som sentrale personer i RBK tror at det som var godt nok (?) i fjor, fortsatt vil være godt nok i årene som kommer. Tafatt ledelse! Denne sesongen kan fort ende uten titler/medaljer. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 01.01.2019 17:21 Post subject: Re: Tafatt! |
|
|
Lamagu wrote: | Vi hører heller ikke noe om aktuelle nye spillere. |
Men det har vi da aldri pleid å gjøre heller, før de plutselig er klare; og overgangsvinduet er ikke åpnet ennå uansett. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
|