English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 28.12.2018 12:10    Post subject: Reply with quote

Afterglow wrote:
I tillegg er han jo valget bak Bakke, så det er hinsides å slå seg på brystet og si at han er et bedre valg. Det er isåfall ikke Rosenborgs fortjeneste om vi så ender på et bedre valg. Bedre enn Bakke sier heller ikke rent mye.

Hvem slår seg på brystet? Om klubben jobber utfra en prioritert liste, så har vel jeg min fulle rett til å ha en annen rekkefølge på min liste. Vil si det er hinsides å hevde noe annet. Vil ha full råderett over MIN egen prioriteringsliste. Det er Horneland høyere oppe enn Bakke, selv om begge er ganske langt nede. Når valget derimot blir tatt, velger jeg å vente en stund før jeg evaluerer jobben som blir gjort. Ingen har, fram til nå, vunnet noen titler ved å bare legge fram CV’en sin. Det skal spilles først.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 28.12.2018 12:30    Post subject: Reply with quote

Når Klopp blir nevn så rykka han opp med Mainz, fikk dem til sin første e-cup, rykka ned og klarte ikke å få de opp igjen. Likevel var han god nok til å få noen av det beste man har sett ut av Dortmund så lenge jeg kan huske. poenget er at av og til må man bare gi en man sjansen. Kanskje han kan overraske.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 28.12.2018 13:01    Post subject: Reply with quote

Det er lite å bygge på når "han må få sjansen for det fikk Eggen og Klopp også" er et argument som blir trukket frem.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 28.12.2018 13:21    Post subject: Reply with quote

Han må få sjansen, for det fikk Perry også. To ganger til og med.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Montana
Veteran

PostPosted: 28.12.2018 13:27    Post subject: Reply with quote

Klopp fikk sjansen fordi han stod for en type fotball som stod i stil med den måten Dortmund ønsker å framstå. Hadde Horneland i det minste vært en udiskutabel offensiv 4-3-3 mann så kunne Klopp eksempelet gitt et snev av mening.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 28.12.2018 13:31    Post subject: Reply with quote

"Han må få sjansen" kunne kanskje passet om Maalen som er tro mot RBK-fotballen.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 28.12.2018 13:37    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Matematisk kan en rekke bestå kun av ett ledd så jeg kan ikke ta deg på at to ledd ikke er en rekke.

Haugesund tok 4. Plass før Horneland.
Horneland sikret Haugesund en flott 10. Plass etter at han tok over.
Denne sesongen tok Horneland Haugesund tilbake til 4. Plass.

Merittene er ikke tilfredsstillende kvalitetsmessig, og vi gjør lurt i å tilby sluttpakke allerede før første treningsøkt. Ingen grunn til å vente og vente som noen argumenterte for ved signeringen av Perry.

Jeg blir meget skuffet hvos Horneland blir valget, for jeg hadde ventet noe mer.

Men din bruk av statistikk er fullstendig meningsløs. De tallene du serverer og drar konklusjoner ut fra, er fullstendig meningsløse uten en analyse av bakgrunnen for tallene.

Hvilke spillere har forsvunnet i perioden? Hvilke budsjetter har klubben hatt for investering i nye spillere? Hvilket apparat i form av assistenter, speidere etc har Horneland hatt? Hvor mye har eks. Trener, nå sportssjef lagt av føringer for spillerkjøp, spillestil etc?

Jeg har ikke nok kunnskap om Haugesund til å si noe om dette. Jeg vet bare at i tidligere år har de produsert toppscorer på løpende bånd, men ikke de siste årene. Jeg mener også å ha ledt at økonomien nå er veldig dårlig, men vet ikke hvor lenge det har vært slik. De aller fleste her inne har heller ikke nok kunnskap, og ut fra hva du skriver er jeg bortimot helt sikker på at du overhodet ikke aner noe om dette.

De som styrer prosessen i klubben derimot, har både kunnskap selv, om kontakter som kan gi dem kunnskapen de trenger for å analysere hans innsats i Haugesund.

Men redegjør gjerne for bakgrunnen for tallene hvis du kan. Hvis ikke, la vær å bruke dem.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 28.12.2018 14:33    Post subject: Reply with quote

RBK vil ha Hornelands assistent
Quote:
Haugesunds assistenttrener Karl Oskar Emberland er, etter det Eurosport.no erfarer, ønsket som Eirik Hornelands assistenttrener i Rosenborg.

De to er i dag hovedtrener og assistenttrener i Haugesund. Horneland skal kun være detaljer unna trenerjobben i RBK og skal ønske seg Emberland som assistent. De to har jobbet sammen i FKH i to sesonger. I tillegg spilte Horneland under Emberland da han var trener i Vard Haugesund og de to kjenner hverandre godt gjennom mange år.

Noe av skepsisen rundt Rosenborg angående ansettelsen av Horneland er at han spiller 4-4-2. Emberland var hovedtrener i Sogndal mellom 2006 og 2009. I oppholdet i Sogndal og Vard brukte han 4-3-3-formasjon. Med Emberland inn som assistent vil Horneland og RBK få inn en som kan 4-3-3, og som er respektert i fagmiljøet for sin kunnskap og tanker rundt den spillestilen.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 28.12.2018 14:41    Post subject: Reply with quote

Er i ferd med å våkne fra "Horneland som assistenten til en storfisk"-drømmen.
Back to top
anders1
Proff

PostPosted: 28.12.2018 14:54    Post subject: Reply with quote

Hvis forumet her hadde laget en liste over troverdige 4-3-3- garantister i sommer, hvor langt nede på listen hadde Karl Oskar Emberland vært da?
Back to top
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 28.12.2018 14:55    Post subject: Reply with quote

Emberland blir waterboy, Horneland assistent og Wenger tar sjefsstolen! En full måke hvisket meg dette i øret i natt Smile
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.12.2018 14:58    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
RBK vil ha Hornelands assistent

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Eru
Veteran

PostPosted: 28.12.2018 15:01    Post subject: Reply with quote

Ny hobby søkes
Back to top
Talentløs
Senior

PostPosted: 28.12.2018 15:04    Post subject: Reply with quote

På tide å bli urolig.
Zeno
Veteran

PostPosted: 28.12.2018 15:05    Post subject: Reply with quote

Deprimerende.
Back to top
henrifei
Veteran

får vi dette trenerteamet så er det CL gruppespill om 2-3 år.
EUROPA HER KOMMER VI!!!!!!!!!!!
Back to top
Lomaxx
Veteran

Ansetter vi Horneland så må han jo få sjansen til å vise seg. Han er absolutt ikke den treneren jeg ønsker meg, men han er da trenern vår. Flopper han så håper jeg styre har skrevet en ett års kontrakt med mulighet for forlengelse og ikke en 3 års kontrakt, men om han blir en suksess så er det konge.

Syns det høres mer underlig ut at vi henter Horneland som hovedtrener og ikke da skaffer en assistent som kan være hans Bjørn Hansen (tar jobben han ikke er best på). Det sagt så er det enda bare noe Media "veit" og ikke noe som er bekrefta fra klubben. For alt vi veit kan jo assistenten til Horneland (om han blir hovedtrener) bli Marit Bjørgen og Petter Nortug. Blir spennende å se hva det blir til uansett da vi igjen ikke veit om Rosenborg kommer til å hente Horneland grunnet prisen som Haugesund ønsker. Jeg tviler på at vi betaler hva det skal være for å få nummer 102 på lista (nummer tatt ut av lufta).

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 28.12.2018 15:16    Post subject: Reply with quote

anders1 wrote:
Hvis forumet her hadde laget en liste over troverdige 4-3-3- garantister i sommer, hvor langt nede på listen hadde Karl Oskar Emberland vært da?

Blir litt overrasket om mange har hørt om denne Neverland før i denne posten, faktisk.

Horneland/Emberland vil være et ålreit valg for Haugesund og et ambisiøst valg for ... tja ... Bodø/Glimt? Vard?
Loffinj
Junior

PostPosted: 28.12.2018 15:18    Post subject: Reply with quote

Da begynner vel ting å bli klart, Horneland og assistenten fra Haugesund vil være en katastrofe for Rosenborg. En defensiv fotballfilosofi som jeg ikke kommer til å støtte uansett hvilket lag som bruker den.
I tillegg er disse to like karismatiske som to gråstein.
Hva de styrende i Rosenborg tenker med disse to er helt ubegripelig.

Mener de at det er disse to som etter Kotengs ord skal få ut potensialet til Rosenborg i Europa?
At det er disse to som skal få opp engasjementet og positiviteten rundt Rosenborg igjen?
At det er disse to som skal få Rosenborg til å spille offensiv angrepsfotball igjen, til tross for at de aldri har gjort det før?
Svaret er vel med høy sannsynlighet nei.

Da blir det pause fra Rosenborg for min del. Har faktisk mye annet jeg kan bruke tia og pengene mine på. Ganske sikker på at vi er mange som tenker det samme.
2019 blir et trist fotballår om dette stemmer.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 28.12.2018 15:20    Post subject: Reply with quote

Dette er enten
a) en skandale, eller
b) tidenes practical joke før vi ender opp med noen helt annen

Er det føkkings 1. april alt?
Henri
Legende

PostPosted: 28.12.2018 15:22    Post subject: Reply with quote

Velger å se positivt på det: vi har spilt dårlig drittfotball i 2018, i 2019 kan vi spille fotballfaglig sterk drittfotball med topptrente spillere.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 28.12.2018 15:34    Post subject: Reply with quote

Overfor Haugesunds Avis letter Kaldheim på sløret (h-avis+)
Quote:
– Har dere fått en formell henvendelse fra Rosenborg på Karl Oskar Emberland?

– Ja, det har vi fått.

– Har Rosenborg spurt om å få snakke med Emberland?

– Nei, det var kun en orientering om at de var interessert. Vi har svart på henvendelsen med å understreke at Karl Oskar Emberland er under kontrakt med FKH, sier Kaldheim.

Det er nå gått over to uker siden Rosenborg henvendte seg til FKH om Eirik Horneland. Men selv om Leiv Helge Kaldheim nå bekrefter at trønderne har tatt kontakt med klubben angående Emberland, vil han fortsatt ikke bekrefte at Rosenborg vil ha Horneland.

– Nei, det kan jeg ikke bekrefte, understreker Kaldheim.
Back to top
SjefsElgen
Junior

PostPosted: 28.12.2018 15:36    Post subject: Reply with quote

Say your prayers little one
Don't forget, my son
To include everyone
Tuck you in, warm within
Keep you free from sin
'Till the sandman he comes
Sleep with one eye open
Gripping your pillow tight

Exit, light
Enter, night
Take my hand
We're off to never-never land

(Tilgi meg...måtte bare)
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 28.12.2018 15:54    Post subject: Reply with quote

Optimist, jeg vet det går bra til sist
SÃ¥ lenge jeg lever her er jeg en Optimist
Jeg er en Optimist

Dette er meg i jula. Skal prøve å ta det med inn i det nye året, men begynner å se mørkt ut.

Ratatosk wrote:

Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 28.12.2018 15:56    Post subject: Reply with quote

Hedon sitt mageplask bilde var ganske Very Happy Cool
hvis det ikke er ett mageplask å ryke for Valur så er det vell ikke noe i veien med det nye trenerteamet.
vi får vell bare satse på Stig og gutta har kontroll.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 335, 336, 337  Next
Page 19 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb