View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Henry Kosemonster Junior
|
Posted: 25.12.2018 23:20 Post subject: |
|
|
Har lest en del her inne og jeg må si jeg er skremt over visse uttalelser fra enkelte.
Her sitter det folk med en helt sinnsykt vridd tanke på hvor stor klubben er og hvor attraktiv den er for trenere osv. Her er det nevnt trenere som tar over Bundesliga lag osv og så sutrer man over Koteng og styre for att disse ikke signerer for RBK?
Og nå som Horneland er nevnt så skal klubben og laget boikottes før en eneste trening eller kamp er gjennomført pga skuffelse over navnet? Skal vi hente trenere på navnet? Skal vi hente trenere som klubben mener er langsiktig riktig? Skal det hentes en trener som koster mer enn det er verdt og som i tillegg blir sinnsyk dyr å sparke om den ikke fungerer?
Blir sinnsykt skuffa om noen som er medlemmer av enten klubb eller supporterklubb velger å boikotte klubben sin pga skuffelser av ansettelser som de overhodet ikke har peil på hvordan slår ut. Dømme på forhånd og skrive brev til styret og sørge for att Horneland evt får en verst tenkelig stort istedenfor å ta han imot med åpne armer og sørge for arbeidsro og legge tilrette for att klubben og laget kan ta enda ett steg videre, da bør du bytte klubb og heller støtte Molde eller enga! Rosenborg skal være best på tribune og bane og da må det tåles litt motgang og langsiktighet innimellom.
Horneland er i mine øyne hjertelig velkommen så lenge han har intensjoner om å gjøre det best mulig! |
|
Back to top |
|
 |
VÃ¥r Herre Proff
|
Posted: 25.12.2018 23:28 Post subject: |
|
|
Jeg tror gjengen her inne er den du skal være minst bekymret for at svikter klubben til syvende og sist. Jeg kjenner større bekymring for det store antall utenom diskusjonsfora og fotballforum som i høyt antall allerede er forbannet grunnet sparkingen av Kåre, og som iallefall ikke godtar at Kåre sparkes for en middels god Eliteserietrener. Det kommer til å ha store negative økonomiske ringvirkninger. _________________ Herre går bra? |
|
Back to top |
|
 |
Henry Kosemonster Junior
|
Posted: 25.12.2018 23:32 Post subject: |
|
|
Vår Herre wrote: | Jeg tror gjengen her inne er den du skal være minst bekymret for at svikter klubben til syvende og sist. Jeg kjenner større bekymring for det store antall utenom diskusjonsfora og fotballforum som i høyt antall allerede er forbannet grunnet sparkingen av Kåre, og som iallefall ikke godtar at Kåre sparkes for en middels god Eliteserietrener. Det kommer til å ha store negative økonomiske ringvirkninger. |
Muligens inne på noe der
Men ang sparking av Kåre så var vel det basert på mer enn resultat osv? Om ting hadde gått så langt det «måtte» gjøres så er det vel rettar styret å sparle han?
Om de har brukt tida etterpå fornuftig kan diskuteres, men att Horneland skal halshogges før første trening er hinsides! |
|
Back to top |
|
 |
VÃ¥r Herre Proff
|
Posted: 25.12.2018 23:34 Post subject: |
|
|
Ja, skuffelsen over Horneland har med de forventninger som ble skapt etter sparkingen å gjøre, godt hjulpet av styret selv. Og frykten for om han er stor nok til å sette seg på plass for spillergruppen. Vi så vel at Kåre ble litt for grei, og håpte at en med pondus og navn skulle sette seg i respekt. Det er vanskelig å ikke være skuffet, men jeg heier naturligvis på RBK neste sesong uansett. _________________ Herre går bra? |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 26.12.2018 02:20 Post subject: |
|
|
Vår Herre wrote: | Kåre sparkes for en middels god Eliteserietrener. Det kommer til å ha store negative økonomiske ringvirkninger. |
At Horneland får Haugesund til 3 og 4 plass må vel være godt over middels? Jeg tenker at når han får det til med Haugesund vil han kunne gjøre underverker for oss når han har ett mye større team rundt seg.
Skjønner ikke hva du mener med økonomiske konsekvenser, de som har vært på Lerkendal i år har ikke vært der pga den fantastiske underholdningen. Vi savner å se dem blø for drakta, det får vi med Horneland. Kåre er ikke Wirkola. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 26.12.2018 02:32 Post subject: |
|
|
Tilskuermassene på Lerkendal styres bortimot utelukkende av fotballen som spilles. Kommer man med offensiv fotball og scorer mye mål, så spiller navnet og merittene til treneren egentlig veldig liten rolle.
Hvorvidt Horneland er den som skal få til dette derimot, er høyst usikkert og på grensen til tvilsomt, i allefall fra mitt ståsted. Vi har en spillergruppe med sterke personligheter som har vunnet mye de siste årene, og den tidvis labre innsatsen i 2018 tyder kanskje på at motivasjonen ikke er det den var.
Den største faren er at en mann som Horneland, som ikke har vunnet noe av betydning på seniornivå, ikke får nok gjennomslagskraft i en slik spillergruppe. Hvordan går det f.eks når han skal sparke folk som Jensen, Helland og Bendtner i ræva om de ikke gir 100% ? Og hvor fort vil han miste respekt i garderoben om det ikke går helt på skinner fra første serierunde ? |
|
Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 26.12.2018 02:52 Post subject: |
|
|
Humor: vår sparkede trener takker nei til klubben vår nye trener kommer fra. AMBISJON _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 26.12.2018 02:56 Post subject: |
|
|
h b wrote: | Vår Herre wrote: | Kåre sparkes for en middels god Eliteserietrener. Det kommer til å ha store negative økonomiske ringvirkninger. |
At Horneland får Haugesund til 3 og 4 plass må vel være godt over middels? Jeg tenker at når han får det til med Haugesund vil han kunne gjøre underverker for oss når han har ett mye større team rundt seg.
Skjønner ikke hva du mener med økonomiske konsekvenser, de som har vært på Lerkendal i år har ikke vært der pga den fantastiske underholdningen. Vi savner å se dem blø for drakta, det får vi med Horneland. Kåre er ikke Wirkola. |
Det er STOR forskjell på å trene lille og anonyme Haugesund og RBK.
Dere har forsøkt denne trenertypen før, og da men den langt mer meriitertr og karismatiske Hamren. Nå skal dere prøve det samme med en introvert Horneland - som heller ikke har ballasten eller autoriteten til Hamren.
Horneland er en «dead man walking» alt før han har puttet penn til papir.
Jeg har aldri skjønt den der - «Styret vet nok best så da er nok ikke Horneland et så ille alternativ likevel», eller «også har jeg hørt han er en tøffing på treningsfeltet» rasjonaliseringen - hvis han er så hardass på treningebe så ansett mannen som fysisk trener og finn en skikkelig kandidat til hovedtrenerjobben. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 26.12.2018 03:11 Post subject: |
|
|
Styret har i alle fall snakket med han, i motsetning til oss her. Det fungerte jo bra for kåre frem til han ble for kompis ned spillerne. Horneland sa i alle fall i et intervju at det var viktig å unngå å bli kompis ned spillerne. Jeg liker i alle fall trenertypen, selv om han hadde gått under radaren min før denne julekalenderen startet. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 26.12.2018 03:56 Post subject: |
|
|
Det Green Goblin sa. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
JonnyVS Junior
|
Posted: 26.12.2018 04:59 Post subject: |
|
|
Horneland...
Horneland kunne passet bra inn i trenerteamet, men ikke så bra at vi måtte sparke Kåre.
Horneland kunne passet bra inn i trenerteamet, men ikke så bra at vi måtte avslutte vikariatet med Coolen.
Horneland kan sikkert tilføre oss mye i kvalitet, treningsarbeid, og disiplin. Men all den tid vi har ambisjoner om mer, så er ikke dette veien å gå. Han kan sikkert snakke fint og flott om anggrepspill og 433, han har jo tross alt satt opp noen lag i den formasjonen. Men det er de uttalte defensive fibrene han har som vil ødelegge. Det skjedde med Kåre også, han sa det aldri, men frykten for å tape ble for stor. Og det var store forskjeller i forhold til hva han sa til media, og det som faktisk ble sagt i pausepraten.
Jeg håper Horneland kan trylle, men all den tid jeg VET at han ikke var med på bruttolisten en gang, så virker dette veldig desperat. Bruk tid, pust med magen. _________________ Jarra! |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 26.12.2018 06:08 Post subject: |
|
|
h b wrote: | Styret har i alle fall snakket med han, i motsetning til oss her. |
- Er du flink?
- Ja.
- så bra. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 26.12.2018 06:14 Post subject: |
|
|
Henry Kosemonster wrote: | Rosenborg skal være best på tribune og bane og da må det tåles litt motgang og langsiktighet innimellom.
|
Konklusjonen må nødvendigvis bli... trommevirvel... den norske treneren med mest suksess etter Nils Arne.... trønderen... rosenborgeren... trumpetfanfare... Kåre Ingebrigtsen |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 26.12.2018 11:32 Post subject: |
|
|
På tide å slenge den kjepphesten inn i peisen snart eller? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 26.12.2018 11:36 Post subject: |
|
|
Ifølge BT er Kasper Hjulmand ikke Anderlechts førstevalg som ny cheftræner, da den belgiske klub i stedet jagter hollænderen Phillip Cocu.
hope in a hanging snore
https://www.bold.dk/fodbo...-hjulmand/ |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 26.12.2018 12:31 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 26.12.2018 12:36 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | På tide å slenge den kjepphesten inn i peisen snart eller? |
9 av 10 supportere vil han han tilbake. 1 av 10 vil ha jeg-vet-ikke-helt eller gi-umerittert-horneland sjansen. |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 26.12.2018 12:44 Post subject: |
|
|
1 av 10 vil ha han tilbake ihvertfall. Det skjer aldri. _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 26.12.2018 12:49 Post subject: |
|
|
Jeg kjente ingen som ville ha Perry tilbake. Han kom tilbake.
Alle jeg kjenner vil ha KÃ¥re tilbake.
Satt og diskuterte vinnerformuls med en kar i baren på gold i går.
If it's not broken don't fix it.
Never change a winning team. |
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 26.12.2018 12:57 Post subject: |
|
|
For bare å spre enda litt mere forvirring i diskusjonen om Horneland . Hvordan skal man tolke gårsdagens reportasje i Adressa, vedrørende K.I, og uttalelse fra FKH's styreleder vedrørende Horneland?
---------
Benekter
FKHs styreleder Leiv Helge Kaldheim avviser at klubben har startet en trenerjakt. Han står fast ved at Horneland blir værende også kommende sesong.
– Det jeg kan si er at jeg ikke har vært i kontakt med noen andre trenere enn Eirik Horneland når det gjelder 2019. Eirik har kontrakt med FK Haugesund i 2019 og skal trene FK Haugesund i 2019, sier Kaldheim og garanterer for at han ikke har vært i kontakt med Ingebrigtsen. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 26.12.2018 13:01 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: |
Alle jeg kjenner vil ha KÃ¥re tilbake. |
Ville vært mer ryddig for debatten om du hadde signert innleggene dine med "kona til Kåre" eller noe i den duren helt fra starten av. Nå gir alt mye mer mening. |
|
Back to top |
|
 |
beejay Senior
|
Posted: 26.12.2018 13:02 Post subject: |
|
|
Forhandlingsutspill, hvem vil vel ikke skvise litt mer ut av RBK som har blitt muntlig enige med hovedtreneren deres? |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 26.12.2018 13:04 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: |
If it's not broken don't fix it.
|
Herregud. På hvilken måte var laget til Kåre ikke broken på? Han fikk Perry-fotball til å virke sexy. En kameratskikkelse i garderoben uten noen som helst autoritet. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 26.12.2018 13:04 Post subject: |
|
|
Kanskje ta innover seg at den møkka som spres om Kåre skader klubben og ødelegger forumet. Det har vært helt vanvittig trolling, og nå har vi havna på at Horneland med John Arne Riise som assistent plutselig er innafor. |
|
Back to top |
|
 |
VÃ¥r Herre Proff
|
Posted: 26.12.2018 13:10 Post subject: |
|
|
h b wrote: | Vår Herre wrote: | Kåre sparkes for en middels god Eliteserietrener. Det kommer til å ha store negative økonomiske ringvirkninger. |
Skjønner ikke hva du mener med økonomiske konsekvenser, de som har vært på Lerkendal i år har ikke vært der pga den fantastiske underholdningen. Vi savner å se dem blø for drakta, det får vi med Horneland. Kåre er ikke Wirkola. |
"Middels" var satt på spissen, men jeg tipper det er en ganske gjengs oppfatning blant mange som følger RBK. Vi fikk vel en forsmak på økonomiske konsekvenser i løpet av høstsesongen. Folk boikottet og ga faen i å dra på kamp i stort antall på grunn av sparkingen av Kåre, fordi han sto sterkt blant mange. Og dette var folk som dro på kamp på tross av at spillet var dårlig i Kåres senere periode. Jeg mener sparkingen var helt riktig, men jeg tror de som sterkt var i mot at han ble kastet iallefall ikke finner tilbake til stadion når erstatteren blir et såpass ubeskrevet blad. Så kan det naturligvis bedre seg om spillet virkelig setter seg med Horneland. Men det er iallefall et ganske utfordrende utgangspunkt han starter med. _________________ Herre går bra? |
|
Back to top |
|
 |
|